Onko todella niin että nykyaikana lähes joka joulu on vanhemmilla paine hankkia uusi älypuhelin lapsellensa lahjaksi tai lapsi suuttuu, saattaa joutua koulussa kiusatuksi kaksi vuotta vanhalla puhelimella tms?
Minulla ei ole kokemusta(onneksi), sillä en takuulla ostaisi 500€ joululahjaa joka vuosi jokaiselle lapselle. Minun aikana se oli että kerran sen tietsikan sai ja uutta ei tullut ennenkuin edellinen oli siinä kunnossa että sen korjaaminen olisi ollut uuden ostoa kalliimpaa. Mikä on näiden älypuhelimien käyttöikä nykyään? Minulla on ihan peruspuhelin vieläkin, ollut jo 8 vuotta, enkä edes haaveile mistään älypuhelimesta. Muutaman kerran olen harrastukseni lomassa pyytänyt lopettamaan nuoria jatkuvan puhelimen näpelöinnin.
Ajat tietysti muuttuu, mutta kyllä on pienituloiset vanhemmat kovilla kun vaikkapa 3 lapsen pelkästään uusiin kännyköihin voi upota jopa 2000€ vuodessa....siinä ei enää tarvitse lasten lomamatkasta haaveilla.
Joululahjat
kerppa1
0
107
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup323036Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1232705Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua392334Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652137Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4241687- 601143
- 551073
- 2591049
- 151966
- 45958