Rauhallista Joulunodotusta

kaikille syöpäpotilaille ja heiän läheisilleen. Jospa vielä saamme valkean joulun.

10

288

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöpis

Rauhallista, raitista ja rasittavaa on tiedossa.

Muuten en välitä lumesta mutta jouluviikko urheiluopistolla kaipaisi ulkoliikuntaa ajatellen lunta.
      Viime joulun toiminnot rajoittuivat seinien sisäisiin.
      Treenejä, syömistä (järkevää), seurustelua, saunomista, altaita ja nukkumista.
      Sitähän se on.

• Teidän joulunnehan kuulostaa okein mukavalta. Eihän sitä tiedä jos lunta vaikka vielä ehtisi tulemaan. Jos ei urheiluopistolla ole hiihtoputkea.

• bärsaus
        lusiina- kirjoitti:

Teidän joulunnehan kuulostaa okein mukavalta. Eihän sitä tiedä jos lunta vaikka vielä ehtisi tulemaan. Jos ei urheiluopistolla ole hiihtoputkea.

Mukava mässäillä perinteisiä jouluruokia lähipiirin kanssa. Jouluna diettiläisetkin unohtaa laihiksensa.

• bärsaus kirjoitti:

Mukava mässäillä perinteisiä jouluruokia lähipiirin kanssa. Jouluna diettiläisetkin unohtaa laihiksensa.

Nii, onhan Se mukava jos on ruokahalua ja maistuu. Mie en kykene enkä pysty, virallinen vaakalle nousu tammikuussa ja Se ei saa olla ainakaa plussalla, mites sinulla?

• Bärsaus
        lusiina- kirjoitti:

Nii, onhan Se mukava jos on ruokahalua ja maistuu. Mie en kykene enkä pysty, virallinen vaakalle nousu tammikuussa ja Se ei saa olla ainakaa plussalla, mites sinulla?

En tiedä missä vaaka on. Se ei ole osa minua, kuten outokumpuni, joka on ikäänkuin reppu päinvastaisella puolella.

• Bärsaus kirjoitti:

En tiedä missä vaaka on. Se ei ole osa minua, kuten outokumpuni, joka on ikäänkuin reppu päinvastaisella puolella.

Reppu on raskas kantaa olise millä puolella hyvänsä, lisäksi sisäelinten ympärillä oleva rasva on vaarallista. Mihis sie vaakas olet hukannu?

• Bärsaus
        lusiina- kirjoitti:

Reppu on raskas kantaa olise millä puolella hyvänsä, lisäksi sisäelinten ympärillä oleva rasva on vaarallista. Mihis sie vaakas olet hukannu?

Pitäähän sitä vararavintoa olla. Vaaka on semmonen nipottaja. Tosikkolaite. On pölyyntymässä jossain. Äitini osti sen minulle, kun hän sairastui B - tyypin diabetekseen.

• Bärsaus kirjoitti:

Pitäähän sitä vararavintoa olla. Vaaka on semmonen nipottaja. Tosikkolaite. On pölyyntymässä jossain. Äitini osti sen minulle, kun hän sairastui B - tyypin diabetekseen.

Vaaka on valitettavan realisti, armoton totudentorvi. Äitisi huoehti lapsestaan, tiesi että ennakointi on paras puolustuskeino. Pyyhippä pölyt ja astu vaakaan rohkesti 1.1.2015. Ja tee uudenvuodenlupaus. Parasta mitä itsellesi ja hyvinvoinnillesi voit tehdä. Tietenkin kokonaistilanteesi (mitä tälläkään aihepalstalla ei voi tietää) huomioonottaen. Niin minäkin olen tehnyt.

• Bersaus
        lusiina- kirjoitti:

Vaaka on valitettavan realisti, armoton totudentorvi. Äitisi huoehti lapsestaan, tiesi että ennakointi on paras puolustuskeino. Pyyhippä pölyt ja astu vaakaan rohkesti 1.1.2015. Ja tee uudenvuodenlupaus. Parasta mitä itsellesi ja hyvinvoinnillesi voit tehdä. Tietenkin kokonaistilanteesi (mitä tälläkään aihepalstalla ei voi tietää) huomioonottaen. Niin minäkin olen tehnyt.

No joo. Kyllähän äiti huolehtii. Niinhän se aina. Kait se parhaansa yrittää. Minullahan oli lapsena syöpä. Raskasta tietysti hänelle. Silloin hän yritti, että sairaalassa olojen ja hoitojen välillä minun elämäni olisi mahdollisimman normaalia. Hän ehkä lohdutti itseään hyvällä ruualla. Ei voi tuomita. Hyvä niin, jos pystyi mässäilemällä relaamaan. Onhan se niin, että taipumus on perinnöllinen B-tyypin diapeteksessa, mutta minulla on omat valintani. Typerää kaikissa asioissa ajatella, että hui kauheeta, jos joku sairaus tulee. Täytyy elää tätä hetkeä, kun ei huomisesta tiedä. Ei minun syöpäänikään luokiteltu perinnölliseksi. En osannut pelätä kuolemaa. Pelkäsin vaan seuraavaa päivää, että miten kauhea olo on. Oli monia, ketkä valoivat minuun toivoa. Ykkösenä äitini, joka varmaankin sai yksin kuulla ensimmäisenä hyvät ja huonot uutiset. Se kyllä sai minut ajattelemaan kuolemaa, kun samaan aikaan hoidossa olevia kuoli. Tässäpä nyt tämä.

• Bersaus kirjoitti:

No joo. Kyllähän äiti huolehtii. Niinhän se aina. Kait se parhaansa yrittää. Minullahan oli lapsena syöpä. Raskasta tietysti hänelle. Silloin hän yritti, että sairaalassa olojen ja hoitojen välillä minun elämäni olisi mahdollisimman normaalia. Hän ehkä lohdutti itseään hyvällä ruualla. Ei voi tuomita. Hyvä niin, jos pystyi mässäilemällä relaamaan. Onhan se niin, että taipumus on perinnöllinen B-tyypin diapeteksessa, mutta minulla on omat valintani. Typerää kaikissa asioissa ajatella, että hui kauheeta, jos joku sairaus tulee. Täytyy elää tätä hetkeä, kun ei huomisesta tiedä. Ei minun syöpäänikään luokiteltu perinnölliseksi. En osannut pelätä kuolemaa. Pelkäsin vaan seuraavaa päivää, että miten kauhea olo on. Oli monia, ketkä valoivat minuun toivoa. Ykkösenä äitini, joka varmaankin sai yksin kuulla ensimmäisenä hyvät ja huonot uutiset. Se kyllä sai minut ajattelemaan kuolemaa, kun samaan aikaan hoidossa olevia kuoli. Tässäpä nyt tämä.

Kovia olette kokeneet, mutta kirjoituksistasi päätellen elämä on voittanut ja voit hyvin.

Totta, jokaisella on omat valintansa, miun valintani on se että pyrin entistä paremmin pitämään itsestäni, terveydestäni ja hyvinvoinnistani huolta, se omalta osaltaan suojelee ainakin elämäntapasairauksilta osittan. Ainakin itsellä on parempi ja kevyempi olo.

Mutta oikein Tunelmallista Joulua Sinulle Toivotan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3982
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2297
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1449
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      827
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe