Rauhallista Joulunodotusta

kaikille syöpäpotilaille ja heiän läheisilleen. Jospa vielä saamme valkean joulun.

10

272

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöpis

Rauhallista, raitista ja rasittavaa on tiedossa.

Muuten en välitä lumesta mutta jouluviikko urheiluopistolla kaipaisi ulkoliikuntaa ajatellen lunta.
      Viime joulun toiminnot rajoittuivat seinien sisäisiin.
      Treenejä, syömistä (järkevää), seurustelua, saunomista, altaita ja nukkumista.
      Sitähän se on.

• Teidän joulunnehan kuulostaa okein mukavalta. Eihän sitä tiedä jos lunta vaikka vielä ehtisi tulemaan. Jos ei urheiluopistolla ole hiihtoputkea.

• bärsaus
        lusiina- kirjoitti:

Teidän joulunnehan kuulostaa okein mukavalta. Eihän sitä tiedä jos lunta vaikka vielä ehtisi tulemaan. Jos ei urheiluopistolla ole hiihtoputkea.

Mukava mässäillä perinteisiä jouluruokia lähipiirin kanssa. Jouluna diettiläisetkin unohtaa laihiksensa.

• bärsaus kirjoitti:

Mukava mässäillä perinteisiä jouluruokia lähipiirin kanssa. Jouluna diettiläisetkin unohtaa laihiksensa.

Nii, onhan Se mukava jos on ruokahalua ja maistuu. Mie en kykene enkä pysty, virallinen vaakalle nousu tammikuussa ja Se ei saa olla ainakaa plussalla, mites sinulla?

• Bärsaus
        lusiina- kirjoitti:

Nii, onhan Se mukava jos on ruokahalua ja maistuu. Mie en kykene enkä pysty, virallinen vaakalle nousu tammikuussa ja Se ei saa olla ainakaa plussalla, mites sinulla?

En tiedä missä vaaka on. Se ei ole osa minua, kuten outokumpuni, joka on ikäänkuin reppu päinvastaisella puolella.

• lusiina-
        Bärsaus kirjoitti:

En tiedä missä vaaka on. Se ei ole osa minua, kuten outokumpuni, joka on ikäänkuin reppu päinvastaisella puolella.

Reppu on raskas kantaa olise millä puolella hyvänsä, lisäksi sisäelinten ympärillä oleva rasva on vaarallista. Mihis sie vaakas olet hukannu?

• Bärsaus
        lusiina- kirjoitti:

Reppu on raskas kantaa olise millä puolella hyvänsä, lisäksi sisäelinten ympärillä oleva rasva on vaarallista. Mihis sie vaakas olet hukannu?

Pitäähän sitä vararavintoa olla. Vaaka on semmonen nipottaja. Tosikkolaite. On pölyyntymässä jossain. Äitini osti sen minulle, kun hän sairastui B - tyypin diabetekseen.

• Bärsaus kirjoitti:

Pitäähän sitä vararavintoa olla. Vaaka on semmonen nipottaja. Tosikkolaite. On pölyyntymässä jossain. Äitini osti sen minulle, kun hän sairastui B - tyypin diabetekseen.

Vaaka on valitettavan realisti, armoton totudentorvi. Äitisi huoehti lapsestaan, tiesi että ennakointi on paras puolustuskeino. Pyyhippä pölyt ja astu vaakaan rohkesti 1.1.2015. Ja tee uudenvuodenlupaus. Parasta mitä itsellesi ja hyvinvoinnillesi voit tehdä. Tietenkin kokonaistilanteesi (mitä tälläkään aihepalstalla ei voi tietää) huomioonottaen. Niin minäkin olen tehnyt.

• Bersaus
        lusiina- kirjoitti:

Vaaka on valitettavan realisti, armoton totudentorvi. Äitisi huoehti lapsestaan, tiesi että ennakointi on paras puolustuskeino. Pyyhippä pölyt ja astu vaakaan rohkesti 1.1.2015. Ja tee uudenvuodenlupaus. Parasta mitä itsellesi ja hyvinvoinnillesi voit tehdä. Tietenkin kokonaistilanteesi (mitä tälläkään aihepalstalla ei voi tietää) huomioonottaen. Niin minäkin olen tehnyt.

No joo. Kyllähän äiti huolehtii. Niinhän se aina. Kait se parhaansa yrittää. Minullahan oli lapsena syöpä. Raskasta tietysti hänelle. Silloin hän yritti, että sairaalassa olojen ja hoitojen välillä minun elämäni olisi mahdollisimman normaalia. Hän ehkä lohdutti itseään hyvällä ruualla. Ei voi tuomita. Hyvä niin, jos pystyi mässäilemällä relaamaan. Onhan se niin, että taipumus on perinnöllinen B-tyypin diapeteksessa, mutta minulla on omat valintani. Typerää kaikissa asioissa ajatella, että hui kauheeta, jos joku sairaus tulee. Täytyy elää tätä hetkeä, kun ei huomisesta tiedä. Ei minun syöpäänikään luokiteltu perinnölliseksi. En osannut pelätä kuolemaa. Pelkäsin vaan seuraavaa päivää, että miten kauhea olo on. Oli monia, ketkä valoivat minuun toivoa. Ykkösenä äitini, joka varmaankin sai yksin kuulla ensimmäisenä hyvät ja huonot uutiset. Se kyllä sai minut ajattelemaan kuolemaa, kun samaan aikaan hoidossa olevia kuoli. Tässäpä nyt tämä.

• Bersaus kirjoitti:

No joo. Kyllähän äiti huolehtii. Niinhän se aina. Kait se parhaansa yrittää. Minullahan oli lapsena syöpä. Raskasta tietysti hänelle. Silloin hän yritti, että sairaalassa olojen ja hoitojen välillä minun elämäni olisi mahdollisimman normaalia. Hän ehkä lohdutti itseään hyvällä ruualla. Ei voi tuomita. Hyvä niin, jos pystyi mässäilemällä relaamaan. Onhan se niin, että taipumus on perinnöllinen B-tyypin diapeteksessa, mutta minulla on omat valintani. Typerää kaikissa asioissa ajatella, että hui kauheeta, jos joku sairaus tulee. Täytyy elää tätä hetkeä, kun ei huomisesta tiedä. Ei minun syöpäänikään luokiteltu perinnölliseksi. En osannut pelätä kuolemaa. Pelkäsin vaan seuraavaa päivää, että miten kauhea olo on. Oli monia, ketkä valoivat minuun toivoa. Ykkösenä äitini, joka varmaankin sai yksin kuulla ensimmäisenä hyvät ja huonot uutiset. Se kyllä sai minut ajattelemaan kuolemaa, kun samaan aikaan hoidossa olevia kuoli. Tässäpä nyt tämä.

Kovia olette kokeneet, mutta kirjoituksistasi päätellen elämä on voittanut ja voit hyvin.

Totta, jokaisella on omat valintansa, miun valintani on se että pyrin entistä paremmin pitämään itsestäni, terveydestäni ja hyvinvoinnistani huolta, se omalta osaltaan suojelee ainakin elämäntapasairauksilta osittan. Ainakin itsellä on parempi ja kevyempi olo.

Mutta oikein Tunelmallista Joulua Sinulle Toivotan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      227
      17183
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      170
      12219
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      45
      6007
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      64
      4872
    5. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      14
      4805
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      19
      3967
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      84
      3595
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      136
      3017
    9. 261
      1457
    10. Mitä toivot joululahjaksi ja

mitä antaisit kaivatullesi? 😃
      Ikävä
      85
      1031
    Aihe