Eemelin isä

Outoa töhnää

Olipa oudon näköistä valkoista töhnää tullut yön aikana parvekkeelle.Mitähän lieneekään? Tuntui ensi alkuun virvoittavalta jalkojen alla sitten tupesi paleltamaan. Osaakohan, joku taas antaa neuvoa mistä oikein on kysymys.

144

9037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ujo

      valkoista töhnää esinahan alle ?

      • Eemelin isä

        Tuossa aamulla suihkussa käydessäni en havainnut mitään erikoista,esinahkan alla. Joskus nuorena miehenä juostiin tukka putkella tyttöjen perässä , eikä aina kerinnyt kunnolla peseytyä.Silloin oli vähän eri juttu. Ei se sitten sitä ollut. Mitähän sitten on Ujo?


      • Miia
        Eemelin isä kirjoitti:

        Tuossa aamulla suihkussa käydessäni en havainnut mitään erikoista,esinahkan alla. Joskus nuorena miehenä juostiin tukka putkella tyttöjen perässä , eikä aina kerinnyt kunnolla peseytyä.Silloin oli vähän eri juttu. Ei se sitten sitä ollut. Mitähän sitten on Ujo?

        Kyllä sinun on varmaan tyttöjen kanssa pitänyt pelehtiä et kai muuten olisikkaan Eemelin isä. Tuohon tahnaan palaan kunhan tulen kaupasta.


      • Eemelin isä
        Miia kirjoitti:

        Kyllä sinun on varmaan tyttöjen kanssa pitänyt pelehtiä et kai muuten olisikkaan Eemelin isä. Tuohon tahnaan palaan kunhan tulen kaupasta.

        Mitäs Miia muuten luulet. Ujo nimittän oletti Eemelin isällä olevan niin suuret vehkeet jotta sieltä tippuisi tavaraa aivan parvekkeen lattian peitteeksi asti.


      • arvaanko?
        Eemelin isä kirjoitti:

        Mitäs Miia muuten luulet. Ujo nimittän oletti Eemelin isällä olevan niin suuret vehkeet jotta sieltä tippuisi tavaraa aivan parvekkeen lattian peitteeksi asti.

        Olisko se hilsettä ?


      • Eemalin isä

        Kuuleppas nyt Ujo. Älä turhaan kätke kynttilääsi vakan alle. Voin sinulle ikämiehenä vakuuttaa senkin todetun asian ettei ujo mies saa kaunista naista. Kerro vaan papalle josko sinulla on tälläinen myöhäsiän puberteetti meneillään. Yritän sitten sinua vaikka vanhempana autella.Kerropas nyt vaan reippaasti setälle niistä kikkeli jutuistasi täällä aikuiset ihmiset seurustelee. Älä ollenkaan ujostele.


      • Ujo
        Eemalin isä kirjoitti:

        Kuuleppas nyt Ujo. Älä turhaan kätke kynttilääsi vakan alle. Voin sinulle ikämiehenä vakuuttaa senkin todetun asian ettei ujo mies saa kaunista naista. Kerro vaan papalle josko sinulla on tälläinen myöhäsiän puberteetti meneillään. Yritän sitten sinua vaikka vanhempana autella.Kerropas nyt vaan reippaasti setälle niistä kikkeli jutuistasi täällä aikuiset ihmiset seurustelee. Älä ollenkaan ujostele.

        Minä haluaisin päästä vuosikatsastukseen, siis
        ennekuin vuosi päättyy. Mitäs sanot ?


      • Eemlin isä
        Ujo kirjoitti:

        Minä haluaisin päästä vuosikatsastukseen, siis
        ennekuin vuosi päättyy. Mitäs sanot ?

        Sepä hyvä Ujo, että heräsit. Jätä välittömästi sähköposti osoitteesi tänne viestinä uskon sen järjestyvän. Muuten älä ravistele liiaksi ettei nuppi irtoa.

        j.k toinen poikani on urologi minä suosittelen sinua Ujo.


      • Eemelin isä
        Eemlin isä kirjoitti:

        Sepä hyvä Ujo, että heräsit. Jätä välittömästi sähköposti osoitteesi tänne viestinä uskon sen järjestyvän. Muuten älä ravistele liiaksi ettei nuppi irtoa.

        j.k toinen poikani on urologi minä suosittelen sinua Ujo.

        Kirjoita Ujo se sähköposti osoite sitten pienillä kirjaimilla ettei ulkopuoliset saa siitä selvää. Asiasi on arkaluontoinen.Ei muuta
        Emelin isä


      • Ujo
        Eemlin isä kirjoitti:

        Sepä hyvä Ujo, että heräsit. Jätä välittömästi sähköposti osoitteesi tänne viestinä uskon sen järjestyvän. Muuten älä ravistele liiaksi ettei nuppi irtoa.

        j.k toinen poikani on urologi minä suosittelen sinua Ujo.

        on ... [email protected]


      • ei toimi
        Ujo kirjoitti:

        on ... [email protected]

        Posti ei mene perille. Pistäydy nyt katselemassa parit kuvat ja käy rauhallisesti nukkumaan. Tutkitaan aamulla mistä kiikastaa.


      • Eemelin isä
        ei toimi kirjoitti:

        Posti ei mene perille. Pistäydy nyt katselemassa parit kuvat ja käy rauhallisesti nukkumaan. Tutkitaan aamulla mistä kiikastaa.

        Töherrykset on poistettu niinkuin on pyydettykin. Kiitos siitä "Ylläpidolle" Niin kuin Ujo;kin ymmärrät leikkiä voi laskea tietyyn rajaan saakka. Seinä tulee kaikille vastaan. Niin myöskin niille jotka sinua ihmispoloa loukkaavat. Jokaiselle luojan luomukselle on täällä tilaa "mtyös sinulle Ujo". Joku mongertelija ei ole oikeutettu potkimaan sinua päähän.


      • Reetta
        Eemlin isä kirjoitti:

        Sepä hyvä Ujo, että heräsit. Jätä välittömästi sähköposti osoitteesi tänne viestinä uskon sen järjestyvän. Muuten älä ravistele liiaksi ettei nuppi irtoa.

        j.k toinen poikani on urologi minä suosittelen sinua Ujo.

        Hyvä eemelin isä, pitääkö sinun yrittää nostaa imagoasi sillä, että mun poikani on sitten vasta
        jees?
        Vaikka perilliset olisivat kuinka korkeasti kouluttautuneita, useinkaan eivät ole muusta kiinnostuneita kuin perinnöistä.

        Pidä hyvä mies tossut maassa ja nuppi tiukkana, ettei pönttö ala viheltämään.
        Sincerely Reetta


      • Eemelin isä
        Reetta kirjoitti:

        Hyvä eemelin isä, pitääkö sinun yrittää nostaa imagoasi sillä, että mun poikani on sitten vasta
        jees?
        Vaikka perilliset olisivat kuinka korkeasti kouluttautuneita, useinkaan eivät ole muusta kiinnostuneita kuin perinnöistä.

        Pidä hyvä mies tossut maassa ja nuppi tiukkana, ettei pönttö ala viheltämään.
        Sincerely Reetta

        Reetan kirjoitus on hiukan sekava. Tosiasiassa en siitä juurikaan selvää saa. Puhutaan imagon nostamisesta. Eipä sitä juuri itse pysty puntaroimaan. Jääkööt siis toisten arvioitavaksi.Ei tänne ole tarvis tulla kehuskelemaan. Mitkä pojat koulutetut? Eemelin pojat pärjäävät omillaan.Tossutko maassa. Ei todellakaan? Olen tässäkin ketjussa todennut kaikille olevan tilaa. Myöskin meille joilla näitä puutteita on rutkasti.Pönttö on onneksi viheltänyt iät ajat ei siinä mitään. Annettakoon ihmisten olla kanssa ihmisistään mitä mieltä tahansa.Jokainen tulkoon omassa uskossaan autuaaksi eikö vaan.


      • Reetta
        Eemelin isä kirjoitti:

        Reetan kirjoitus on hiukan sekava. Tosiasiassa en siitä juurikaan selvää saa. Puhutaan imagon nostamisesta. Eipä sitä juuri itse pysty puntaroimaan. Jääkööt siis toisten arvioitavaksi.Ei tänne ole tarvis tulla kehuskelemaan. Mitkä pojat koulutetut? Eemelin pojat pärjäävät omillaan.Tossutko maassa. Ei todellakaan? Olen tässäkin ketjussa todennut kaikille olevan tilaa. Myöskin meille joilla näitä puutteita on rutkasti.Pönttö on onneksi viheltänyt iät ajat ei siinä mitään. Annettakoon ihmisten olla kanssa ihmisistään mitä mieltä tahansa.Jokainen tulkoon omassa uskossaan autuaaksi eikö vaan.

        Vai kehut poikasi olevan urologi! Mitä mainostamista siinä on, samanlaisia suutareita ja räätäleitä kun muutkin. Ammatti muiden joukossa, joista usea ajattelee, voi kun ei koskaan tarvitsisi niitä.


      • Eemelin isä
        Reetta kirjoitti:

        Vai kehut poikasi olevan urologi! Mitä mainostamista siinä on, samanlaisia suutareita ja räätäleitä kun muutkin. Ammatti muiden joukossa, joista usea ajattelee, voi kun ei koskaan tarvitsisi niitä.

        Enpäs tuossa urologista mainitessani arvannut, jotta se otettaisiin kehumisena. Esitinhän vaan siinä jotta kaveriahan voidaan auttaa. Mitähän sitten tulisin tehneeksi jos kertoisin mitä muut lapseni ovat ? Entäpäs minä itse ? Pysyteltäisiinpä vaan niinkuin asialinjoilla. Eipä sitten tulisi kenellekkään närää siitä kuka on mitäkin tai ei ole mitään.


      • Reetta
        Eemelin isä kirjoitti:

        Enpäs tuossa urologista mainitessani arvannut, jotta se otettaisiin kehumisena. Esitinhän vaan siinä jotta kaveriahan voidaan auttaa. Mitähän sitten tulisin tehneeksi jos kertoisin mitä muut lapseni ovat ? Entäpäs minä itse ? Pysyteltäisiinpä vaan niinkuin asialinjoilla. Eipä sitten tulisi kenellekkään närää siitä kuka on mitäkin tai ei ole mitään.

        Jos sinua haluttaa kertoa missä ammateissa perillisesi toimivat, niin siitä vaan. Mielenkiintoisempaa olisi lukea mitä muuta olet saanut eläissäsi aikaiseksi?
        Mutta se sisäinen ihminen mikä sinussa on, on kuitenkin kaikkein tärkeintä, joten kerro, kerro.


      • Eemelin isä
        Reetta kirjoitti:

        Jos sinua haluttaa kertoa missä ammateissa perillisesi toimivat, niin siitä vaan. Mielenkiintoisempaa olisi lukea mitä muuta olet saanut eläissäsi aikaiseksi?
        Mutta se sisäinen ihminen mikä sinussa on, on kuitenkin kaikkein tärkeintä, joten kerro, kerro.

        Mitä tee sellaisella tiedolla joka saattaa mielesi vaan entistäkin katkerammaksi. Nytkin jo huomaan ,että olet jo etten, sanoisi hiukan poissa tolaltasi. Rauhoittuisit nyt vaan menisit sen Ujo poikasi kanssa varhemmin tänään nukkumaan. Huomenna on taas uusi päivä.


      • Utelias
        Reetta kirjoitti:

        Jos sinua haluttaa kertoa missä ammateissa perillisesi toimivat, niin siitä vaan. Mielenkiintoisempaa olisi lukea mitä muuta olet saanut eläissäsi aikaiseksi?
        Mutta se sisäinen ihminen mikä sinussa on, on kuitenkin kaikkein tärkeintä, joten kerro, kerro.

        Kerropas sinä Reetta mikä se on mikä tekee näistä Uteliaan ja Eemelin isän teksteistä niin kiinnostavia, että ihmiset niitä noin valtavasti lukee. "Tekstikin on aivan pientä" ja avauksetkit aivan jonnin joutavia.


      • mainosalalainen
        Utelias kirjoitti:

        Kerropas sinä Reetta mikä se on mikä tekee näistä Uteliaan ja Eemelin isän teksteistä niin kiinnostavia, että ihmiset niitä noin valtavasti lukee. "Tekstikin on aivan pientä" ja avauksetkit aivan jonnin joutavia.

        Kysyit mikä tekee...
        Olisiko se tuo nimimerkkisi, Eemelin isä.
        Mitä mieltä itse olet?


      • Mainos
        Utelias kirjoitti:

        Kerropas sinä Reetta mikä se on mikä tekee näistä Uteliaan ja Eemelin isän teksteistä niin kiinnostavia, että ihmiset niitä noin valtavasti lukee. "Tekstikin on aivan pientä" ja avauksetkit aivan jonnin joutavia.

        Kysyit, mikä tekee.. Mahdollisesti tuo nimimerkkisi, Eemelin isä.


      • Reetta
        Eemelin isä kirjoitti:

        Mitä tee sellaisella tiedolla joka saattaa mielesi vaan entistäkin katkerammaksi. Nytkin jo huomaan ,että olet jo etten, sanoisi hiukan poissa tolaltasi. Rauhoittuisit nyt vaan menisit sen Ujo poikasi kanssa varhemmin tänään nukkumaan. Huomenna on taas uusi päivä.

        Olet vanha mies, kehuskelukaan ei näytä sinulle vierasta olevan.Kernaasti vaivaat nokkapokkaa keskusteluumme.
        Voi että, olispa minulla edes yksi Ujo-poika jäänyt kotiin tekopalkoiksi, vaan kun ovat etsineet vähän nuoremmat hoitajat itselleen.

        Onni on suosinut minua, on oma hellä mussukka hieromassa kipeitä hartioitani iltaisin.
        Nappailemme joskus hyvää vuosikertaviiniä illan ratoksi korttipelin lomassa, niin että näin meillä.
        Taidat olla yksinäinen katkera ukkeli joka pelkäät meitä tyttöjä - tosiasiassa emme pure ketään - joten ota elämä iisisti.


      • Reetta
        Mainos kirjoitti:

        Kysyit, mikä tekee.. Mahdollisesti tuo nimimerkkisi, Eemelin isä.

        Niin, olisikohan niin että Eemelin isää vähän... Mukava mies, aika poika hauskuuttamaan.


      • Eemelin isä
        Reetta kirjoitti:

        Niin, olisikohan niin että Eemelin isää vähän... Mukava mies, aika poika hauskuuttamaan.

        Reetta se jaksaa rapsuttaa. En ainakaan tässä yhteydessä ole vitsaillut paremminkin ilveillyt. Mikä lie syy. Sitäpä tässä onkin kyselty. Jonnin joutavaa ajan kuluahan tämä on.Tuskin ketään viisaamaksi tekee. Tosin tämäkin tuhertelu tuntuu olevan joillekkin vakavasti otettava, elämääkin suurempi asia.


      • Eemelin isä
        Reetta kirjoitti:

        Olet vanha mies, kehuskelukaan ei näytä sinulle vierasta olevan.Kernaasti vaivaat nokkapokkaa keskusteluumme.
        Voi että, olispa minulla edes yksi Ujo-poika jäänyt kotiin tekopalkoiksi, vaan kun ovat etsineet vähän nuoremmat hoitajat itselleen.

        Onni on suosinut minua, on oma hellä mussukka hieromassa kipeitä hartioitani iltaisin.
        Nappailemme joskus hyvää vuosikertaviiniä illan ratoksi korttipelin lomassa, niin että näin meillä.
        Taidat olla yksinäinen katkera ukkeli joka pelkäät meitä tyttöjä - tosiasiassa emme pure ketään - joten ota elämä iisisti.

        Näinhän se tietystikkin on.Vanha tosiaankin. Minkäs ajalle voi se kiitää ja me vanhenemme se myötä.Ei sinusta valitettetavasti ole minulle pokittelemaan. En tiedä mitä sinulle on jäänyt tekopalkaksi. Enkä tosin ole kiinnostunutkaan.Missä vaiheessa ennätät kortin peluuseen. Sitä ihmettelen? tunnistan likipitäen kaikki nikkisi. Toisekseen tiedän millä sinunlaisesi tyypin saa ärsyyntymään. Ei sinusta ole ketään puremaan. Kusen sinut poikki menen tullen kuin lumiukon.


      • Nimimerkki
        Eemelin isä kirjoitti:

        Näinhän se tietystikkin on.Vanha tosiaankin. Minkäs ajalle voi se kiitää ja me vanhenemme se myötä.Ei sinusta valitettetavasti ole minulle pokittelemaan. En tiedä mitä sinulle on jäänyt tekopalkaksi. Enkä tosin ole kiinnostunutkaan.Missä vaiheessa ennätät kortin peluuseen. Sitä ihmettelen? tunnistan likipitäen kaikki nikkisi. Toisekseen tiedän millä sinunlaisesi tyypin saa ärsyyntymään. Ei sinusta ole ketään puremaan. Kusen sinut poikki menen tullen kuin lumiukon.

        Mahtaa sanan hallintaa mahtavalta tyypiltä. Kyllä kaidepuu on nyt selvästi alakynnessä.


      • peKKa
        Eemelin isä kirjoitti:

        Reetta se jaksaa rapsuttaa. En ainakaan tässä yhteydessä ole vitsaillut paremminkin ilveillyt. Mikä lie syy. Sitäpä tässä onkin kyselty. Jonnin joutavaa ajan kuluahan tämä on.Tuskin ketään viisaamaksi tekee. Tosin tämäkin tuhertelu tuntuu olevan joillekkin vakavasti otettava, elämääkin suurempi asia.

        Retan kas viinitellään nyt jo pikku hiprakas,,


      • Eemelin isä
        peKKa kirjoitti:

        Retan kas viinitellään nyt jo pikku hiprakas,,

        Tuliko nyt vahingossa väärä nikki.No sitä se höpertyminen merkitsee. Äsken Reetta nyt peKKa, sitten hajuperse kohta tietysti Njaa. Kepeät ne on sinunkin hengen lahjat.


      • Ujo
        Eemelin isä kirjoitti:

        Töherrykset on poistettu niinkuin on pyydettykin. Kiitos siitä "Ylläpidolle" Niin kuin Ujo;kin ymmärrät leikkiä voi laskea tietyyn rajaan saakka. Seinä tulee kaikille vastaan. Niin myöskin niille jotka sinua ihmispoloa loukkaavat. Jokaiselle luojan luomukselle on täällä tilaa "mtyös sinulle Ujo". Joku mongertelija ei ole oikeutettu potkimaan sinua päähän.

        Olihan se vähän tärkeää, kopioida osittain toisen
        tekstiä. Ja vähän ilkeilymielessä. Ilkeisiin
        ihmisiin vain täytyy tottua, vaikka ne onkin
        täysiä pässejä.


      • Anu.
        Eemelin isä kirjoitti:

        Reetan kirjoitus on hiukan sekava. Tosiasiassa en siitä juurikaan selvää saa. Puhutaan imagon nostamisesta. Eipä sitä juuri itse pysty puntaroimaan. Jääkööt siis toisten arvioitavaksi.Ei tänne ole tarvis tulla kehuskelemaan. Mitkä pojat koulutetut? Eemelin pojat pärjäävät omillaan.Tossutko maassa. Ei todellakaan? Olen tässäkin ketjussa todennut kaikille olevan tilaa. Myöskin meille joilla näitä puutteita on rutkasti.Pönttö on onneksi viheltänyt iät ajat ei siinä mitään. Annettakoon ihmisten olla kanssa ihmisistään mitä mieltä tahansa.Jokainen tulkoon omassa uskossaan autuaaksi eikö vaan.

        Sinäkö aijot matkustaa, vai olenko aivan hakoteillä.

        Älä hyvä isä nyt kovin kauaksi mene, ja tulethan pian takaisin.

        On kiva ollut lukea kirjoituksiasi, vaikka
        minä harvemmin niihin otan osaa.

        En muutenkaan ole voinut olla niin paljon
        nyt koneella, mutta lukasemassa
        käyn silloin tällöin.

        Miksi ei kotosuomessa enää paljon viihdy kukaan,
        vai eikö enää tunnu tämä suomen-niemi
        kotoiseksi.


      • Eemeli isä
        Anu. kirjoitti:

        Sinäkö aijot matkustaa, vai olenko aivan hakoteillä.

        Älä hyvä isä nyt kovin kauaksi mene, ja tulethan pian takaisin.

        On kiva ollut lukea kirjoituksiasi, vaikka
        minä harvemmin niihin otan osaa.

        En muutenkaan ole voinut olla niin paljon
        nyt koneella, mutta lukasemassa
        käyn silloin tällöin.

        Miksi ei kotosuomessa enää paljon viihdy kukaan,
        vai eikö enää tunnu tämä suomen-niemi
        kotoiseksi.

        Anteeksi huomasin viestisi vasta nyt. Parempi tietysti nyöhään kuin ei milloinkaan. Matkustaa taas kertaalleen. Katsos Anu elämä on kokolailla pelkää matkaa. Matkustaminen on minulle tuttua työ elämästä. Ainakin tämä ensimmäinen eläkevuosi- kymmen huristelee vähän niinkuin entiseen malliin. Kyllä suomesta pidän ja rakastan vuoden aikoja. Tosin pitkästä loskasta masennun. Mutta valkeat hanget pakkas aamuna, voiko olla mitään kauniinpaa. Lentopaikat on maksettu. En vain halua istua pitkiä lentoja polvet koukussa. Varauloskäynnin kohdalla on isot tilat. Niihin olen kytiksellä.Mukava lukea, että joistain kirjoituksistani olet pitänyt. Kirjottelehan Anu useammin. Hei !


      • Anonyymi
        Miia kirjoitti:

        Kyllä sinun on varmaan tyttöjen kanssa pitänyt pelehtiä et kai muuten olisikkaan Eemelin isä. Tuohon tahnaan palaan kunhan tulen kaupasta.

        Oho, sano Eemeli! Heeehhh itkupotkua hhaaaaaaahhheeeiiiiihhhhhhh!!


    • Helena04

      Eemelin isähän se siinä ihan itse.
      Kertoiko poikasi sinulle terveiseni?

      Äläkkä hyvä mies mene parvekkeelle paljain jaloin, iskee vielä lenssu ja joudut petiin.
      Jos et vielä tiedä, mitä se töhnä on, niin arvelisin sen olevan lunta. Minulla lasitus estää lumen tulon parvekkeelle, mutta ulkona pihalla on pienen pieni kaunis lumivaippa. Se on talvi nyt. - Terveisin Helena

      • Eemeli isä

        Luntahan se tietysti oli ja toimi aasin siltana. Terkkuja on tullut ja olen lukaisutkin aika monet viestisi. Kiva oli todeta, että löysit minut vieläpä toisesta ketjusta. Näinhän se on. Parvekkeellehan se lumi oli tullut ja sitähän se tietysti on. Sainpahan taas pikku ilkimyksetkin liikkeelle. Muuten lähdit silloin viimeksi reisuun "sinäkin, missä lienet sitten reissannutkit.


      • Helena
        Eemeli isä kirjoitti:

        Luntahan se tietysti oli ja toimi aasin siltana. Terkkuja on tullut ja olen lukaisutkin aika monet viestisi. Kiva oli todeta, että löysit minut vieläpä toisesta ketjusta. Näinhän se on. Parvekkeellehan se lumi oli tullut ja sitähän se tietysti on. Sainpahan taas pikku ilkimyksetkin liikkeelle. Muuten lähdit silloin viimeksi reisuun "sinäkin, missä lienet sitten reissannutkit.

        Silloin piipahdin tuossa eteläisessä naapurimaassa.
        Nyt käy tässä mietintämyssy kuumana. Ei ole netissä enää paljon tarjolla etelänmatkoja, kuten takavuosina. Kansa varannee matkat yhä enenevässä määrin etukäteen, minä vasta viime tipassa. Siis antaas kattoo, miten tässä meikämaijan käyneekään.
        Entäs itse, tullut, menossa?


      • Eemelin isä
        Helena kirjoitti:

        Silloin piipahdin tuossa eteläisessä naapurimaassa.
        Nyt käy tässä mietintämyssy kuumana. Ei ole netissä enää paljon tarjolla etelänmatkoja, kuten takavuosina. Kansa varannee matkat yhä enenevässä määrin etukäteen, minä vasta viime tipassa. Siis antaas kattoo, miten tässä meikämaijan käyneekään.
        Entäs itse, tullut, menossa?

        Tota tota, Kyllä täytyy tunnustautua varsinaiseksi asunnon säästäjäksi. Vähempi kuin puolet vuodesta tulee olluksi samassa osoitteessa. Pitkin maailmaa tulee riennetyksi.Minkäs luonnolleen voi. Kylästä ne aina kakaranakin kotiin kävi hakemassa. Nyt ei ole mitään esteitä. Asuntoja ja hotelleja voi vuokrailla suoraankin. Tietysti jos kieli kankertelee on viisainta pyrähtää valmiille toimiston rakentamalle matkalle. Enää en sitoudu mihinkään. Kaksi viikkoakin on liian kaukana.
        Ettet kyllästy kirjoitan toiseen viestiin lisää.


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Tota tota, Kyllä täytyy tunnustautua varsinaiseksi asunnon säästäjäksi. Vähempi kuin puolet vuodesta tulee olluksi samassa osoitteessa. Pitkin maailmaa tulee riennetyksi.Minkäs luonnolleen voi. Kylästä ne aina kakaranakin kotiin kävi hakemassa. Nyt ei ole mitään esteitä. Asuntoja ja hotelleja voi vuokrailla suoraankin. Tietysti jos kieli kankertelee on viisainta pyrähtää valmiille toimiston rakentamalle matkalle. Enää en sitoudu mihinkään. Kaksi viikkoakin on liian kaukana.
        Ettet kyllästy kirjoitan toiseen viestiin lisää.

        Sehän tässä ajatteluttaakin, kun ei haluaisi sitoutua enää juuri mihinkään - onkohan tämäkin joku sairaus!? Tänään voisin ajatella lähteväni reissuun, mihin vain lämpimään, ylihuomenna! Mutta miten on lähtö 10 pv:n kuluttua! Elä nyt sitten tässä itsensä kanssa!!:D Ehkä kuitenkin vähän liioittelin.

        Minulle on parin viikon irtiotot pari kertaa vuodessa toistaiseksi riittäneet. Hotellivalintoihinikaan en ole joutunut pettymään, hyvää tuuria kaiketi sitten. Noita itse-toteutettavia matkusteluvaihtoehtojakin olen kyllä tutkaillut.


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        Sehän tässä ajatteluttaakin, kun ei haluaisi sitoutua enää juuri mihinkään - onkohan tämäkin joku sairaus!? Tänään voisin ajatella lähteväni reissuun, mihin vain lämpimään, ylihuomenna! Mutta miten on lähtö 10 pv:n kuluttua! Elä nyt sitten tässä itsensä kanssa!!:D Ehkä kuitenkin vähän liioittelin.

        Minulle on parin viikon irtiotot pari kertaa vuodessa toistaiseksi riittäneet. Hotellivalintoihinikaan en ole joutunut pettymään, hyvää tuuria kaiketi sitten. Noita itse-toteutettavia matkusteluvaihtoehtojakin olen kyllä tutkaillut.

        Sitähän sanotaa että, matkailu avartaa.Jos ei se sitä tee niin ainakin piristää. Onhan nyt melko paljon kuitenkin valmismatka tarjontaa eurooppaan. Floridan valmismatkoja ei enää ole. Sinne jos piipahtaisit niin Töölön matkatomisto räätälöi pidempiä matkoja. Yleisesti liike on se joka pitää vanhemmankin virkeenä.Minähän viettelen useitakin kuukausia yhtä jaksoisesti maailmalla. Nyt olin lähes kuukauden ja olisin ollut pidempäänkin. Yleensä tulen takaisin hoitamaan, hautajaisia peänselvityksiä ja vastaavia.Sairaudesta ei kuhnailussa ole kysymys. Mukavuuden halusta kuitenkin. Olet sitten missä tahansa niin aina kaipaa jonnekkin muualle. Lapsetkin(Vaikka aikuisia) pyörii mielessä. Tutustuin taas kertaalleen erääseen pastoriin joka mielestäni sanoi hinosti. Tässä ja nyt. Eilistä ei enää ole, huominen ei ole tullut, nauttikaamme terveenä tästä päivästä.


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Sitähän sanotaa että, matkailu avartaa.Jos ei se sitä tee niin ainakin piristää. Onhan nyt melko paljon kuitenkin valmismatka tarjontaa eurooppaan. Floridan valmismatkoja ei enää ole. Sinne jos piipahtaisit niin Töölön matkatomisto räätälöi pidempiä matkoja. Yleisesti liike on se joka pitää vanhemmankin virkeenä.Minähän viettelen useitakin kuukausia yhtä jaksoisesti maailmalla. Nyt olin lähes kuukauden ja olisin ollut pidempäänkin. Yleensä tulen takaisin hoitamaan, hautajaisia peänselvityksiä ja vastaavia.Sairaudesta ei kuhnailussa ole kysymys. Mukavuuden halusta kuitenkin. Olet sitten missä tahansa niin aina kaipaa jonnekkin muualle. Lapsetkin(Vaikka aikuisia) pyörii mielessä. Tutustuin taas kertaalleen erääseen pastoriin joka mielestäni sanoi hinosti. Tässä ja nyt. Eilistä ei enää ole, huominen ei ole tullut, nauttikaamme terveenä tästä päivästä.

        Niin, liike, se on meille tärkeä sana. Olkoon se sitten vaikka omassa pihapiirissä suoritettua tai maailmanmatkailua, kunhan liikutaan. Kukin omien mahdollisuuksiensa mukaan. Jämähtämistä pitäisi varoa. (Tämän koneenkin otetta hellittää!)

        Tuosta olen kuullut, että kun pitkiä aikoja viettää muualla, niin syntyy kaipuu-kierre. Kokeehan sen jo kesäisin, kun haluaisi viettää aikaansa sekä kotona että mökillään.
        Tällä syömisellä minusta ei vaan vielä olisi pitkien lomien viettäjäksi ulkomailla, olen koti-ihmisiä ja ikävöisin lapsia.

        Ja mainitsemasi pastorin sanat ovat paikallaan meille: Tässä ja nyt jne. Kunpa sen vain aina muistaisimme: nauttia tästä päivästä.


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Sitähän sanotaa että, matkailu avartaa.Jos ei se sitä tee niin ainakin piristää. Onhan nyt melko paljon kuitenkin valmismatka tarjontaa eurooppaan. Floridan valmismatkoja ei enää ole. Sinne jos piipahtaisit niin Töölön matkatomisto räätälöi pidempiä matkoja. Yleisesti liike on se joka pitää vanhemmankin virkeenä.Minähän viettelen useitakin kuukausia yhtä jaksoisesti maailmalla. Nyt olin lähes kuukauden ja olisin ollut pidempäänkin. Yleensä tulen takaisin hoitamaan, hautajaisia peänselvityksiä ja vastaavia.Sairaudesta ei kuhnailussa ole kysymys. Mukavuuden halusta kuitenkin. Olet sitten missä tahansa niin aina kaipaa jonnekkin muualle. Lapsetkin(Vaikka aikuisia) pyörii mielessä. Tutustuin taas kertaalleen erääseen pastoriin joka mielestäni sanoi hinosti. Tässä ja nyt. Eilistä ei enää ole, huominen ei ole tullut, nauttikaamme terveenä tästä päivästä.

        TV:ssä tanssiaisissa kulkurinvalssia soittivat. Siinä pyörähtelin omalla parketillani minäkin, tuli vain mieleen ne sinun pieneksi jääneet prässihoususi... muutenhan olisit varmaan ollut kaveljeerina minulle, etkös vain? Vai joko liukenit muihin sätteihin. Iloista iltaa!


      • Helena
        Helena04 kirjoitti:

        TV:ssä tanssiaisissa kulkurinvalssia soittivat. Siinä pyörähtelin omalla parketillani minäkin, tuli vain mieleen ne sinun pieneksi jääneet prässihoususi... muutenhan olisit varmaan ollut kaveljeerina minulle, etkös vain? Vai joko liukenit muihin sätteihin. Iloista iltaa!

        Kiva, kun taas löydyit. Kulkurinvalssi ja monet muut upeat sävelmät soivat TV,ssä. Kyllä se minunkin jalkoja kutitteli. Toisekseen huomion melko kehnon tanssi taidon. Yleisesti tanssiittiin lähes kaikki kappaleet samoin askelin. Kyllä pappa tanssii. Hiukan uskoo osaavansakkin. Laivaristeilyt ovat alkuillasta hyviäpaikkoja sen harrastamiseen. Ulkomaillahan meidän tansseja ei niinkään soitella. Siellä tanssitaan paljon teknoa jota voi hyppelehtiä ilman pariakin.


      • Eemelin isä
        Helena kirjoitti:

        Kiva, kun taas löydyit. Kulkurinvalssi ja monet muut upeat sävelmät soivat TV,ssä. Kyllä se minunkin jalkoja kutitteli. Toisekseen huomion melko kehnon tanssi taidon. Yleisesti tanssiittiin lähes kaikki kappaleet samoin askelin. Kyllä pappa tanssii. Hiukan uskoo osaavansakkin. Laivaristeilyt ovat alkuillasta hyviäpaikkoja sen harrastamiseen. Ulkomaillahan meidän tansseja ei niinkään soitella. Siellä tanssitaan paljon teknoa jota voi hyppelehtiä ilman pariakin.

        Vielä tuosta lopusta pois. Eemelin isällehän kävi siinä tanssi homassa hyvivin, kun tuli sitten uusikin kokopuku hankittua.

        Toiseen asiaan. Olisi mielenkiintoista kuula mitä mieltä sinä olet naisena tästä presidentin linnan karkelosta. Olethan jo niitäkin varmaan jokuisen katsellut.


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Vielä tuosta lopusta pois. Eemelin isällehän kävi siinä tanssi homassa hyvivin, kun tuli sitten uusikin kokopuku hankittua.

        Toiseen asiaan. Olisi mielenkiintoista kuula mitä mieltä sinä olet naisena tästä presidentin linnan karkelosta. Olethan jo niitäkin varmaan jokuisen katsellut.

        Tässä tuumailin pysyä poissa... samalla mielessäni sanonta "pitää varjella naiiviuttaan, ettei tule kyyniseksi"...

        Kysyit linnan juhlista. Onhan niitä tullut katseltua tähän ikään, joka vuosi. Ihan mielellänikin vielä katselen. Enkä lainkaan kadehtien. Ansioituneita ihmisiä laidasta laitaan.

        Puvuista sen verran, että suureen juhlaan juhlavaattein, kukin kukkaronsa mukaan. Nautin katsella upeita ja tyylikkäästi kannettuja iltapukuja.

        Selostajia on kritisoitu pukuihin keskittymisistä. Minua ei tuollainen ole häirinnyt. Asiassa ovat pysyneet pääasiallisesti.

        Tanssiminen noissa karkeloissa vain lienee harmillista, luulisi, tungoksen takia. Se näyttää joskus jopa koomiselta. Eli onneksi ei tarvitse osallistua, eikö niin - meidän tanssitaitoisten? ;)


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Vielä tuosta lopusta pois. Eemelin isällehän kävi siinä tanssi homassa hyvivin, kun tuli sitten uusikin kokopuku hankittua.

        Toiseen asiaan. Olisi mielenkiintoista kuula mitä mieltä sinä olet naisena tästä presidentin linnan karkelosta. Olethan jo niitäkin varmaan jokuisen katsellut.

        Eemelin isä, sitäkö leikitään "kuurupiiloa" nyt? - ;)
        Vai onko ehtoolevon hetki, että jaksaa lauantai-illan huumaa? ;)


      • Eemeli isä
        Helena04 kirjoitti:

        Eemelin isä, sitäkö leikitään "kuurupiiloa" nyt? - ;)
        Vai onko ehtoolevon hetki, että jaksaa lauantai-illan huumaa? ;)

        Et kai Helena nähnyt tänne, totta mikä totta. Työkomennuksella olin vuodevatteita kantelin parvekkeelle ja sieltä pois. Pienet tirsatkin tuli otetuksi. Juuri äsken ajattelin sinua ja mietin miten se menisi, josko ollaan joskus tavattu pulkkamäessä. En tiedä tämmöinen ajatus vain viivähti mielessä. Tunsin erään Helenan Helsingin seudulta kauan sitten.


      • Helena04
        Eemeli isä kirjoitti:

        Et kai Helena nähnyt tänne, totta mikä totta. Työkomennuksella olin vuodevatteita kantelin parvekkeelle ja sieltä pois. Pienet tirsatkin tuli otetuksi. Juuri äsken ajattelin sinua ja mietin miten se menisi, josko ollaan joskus tavattu pulkkamäessä. En tiedä tämmöinen ajatus vain viivähti mielessä. Tunsin erään Helenan Helsingin seudulta kauan sitten.

        Vaikka tietsikkani ikivanha onkin, niin se on niin viksuksi tehty...

        Valitettavasti en ole tuo Helenasi! Pulkkamäkiä en ole harrastanut kuin nyt vanhemmiten lastenlasten kanssa. Haikeina muistuu mieleen ensimmäiset luistinratakokemuksetkin, kun minä nurmareilla yritteleiksin ja toisilla jo oli hokkarit. Kaunoluistimet olisi pitänyt varmaan rusettiluisteluissakin olla, jos luistinradalla olisi tavattu, minä vain hokkareissa silloin...
        Hngin seudulla. Mutta maalla oli mukavaa!
        Kas, muistelijaksiko heittäydyin. Sinun syysi!


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        Vaikka tietsikkani ikivanha onkin, niin se on niin viksuksi tehty...

        Valitettavasti en ole tuo Helenasi! Pulkkamäkiä en ole harrastanut kuin nyt vanhemmiten lastenlasten kanssa. Haikeina muistuu mieleen ensimmäiset luistinratakokemuksetkin, kun minä nurmareilla yritteleiksin ja toisilla jo oli hokkarit. Kaunoluistimet olisi pitänyt varmaan rusettiluisteluissakin olla, jos luistinradalla olisi tavattu, minä vain hokkareissa silloin...
        Hngin seudulla. Mutta maalla oli mukavaa!
        Kas, muistelijaksiko heittäydyin. Sinun syysi!

        Kyllä niiden nurmiksien kanssa oli aina hommaa.Avainkin oli missä milloinkin. Kengän korkoa sai aina kaivella. Lunta oli mennyt korossa olevaan koloon. Kyllä muuten silloin oli aina varpaat jäässä, kun ei malttanut lopettaa. Ihme, että yleensä varpaat on jäljellä. Kalliossa minäkin silloin asuin. Paljon on muistoja. Kaikki vanhat kaverit kadonneet.Kuka minnekkin, ympäri maailman. Osa tietysti jo nukkunutkin pois. Kerkisitkö Helena muuten koskaan käydä rusettiluisteluissa?


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Kyllä niiden nurmiksien kanssa oli aina hommaa.Avainkin oli missä milloinkin. Kengän korkoa sai aina kaivella. Lunta oli mennyt korossa olevaan koloon. Kyllä muuten silloin oli aina varpaat jäässä, kun ei malttanut lopettaa. Ihme, että yleensä varpaat on jäljellä. Kalliossa minäkin silloin asuin. Paljon on muistoja. Kaikki vanhat kaverit kadonneet.Kuka minnekkin, ympäri maailman. Osa tietysti jo nukkunutkin pois. Kerkisitkö Helena muuten koskaan käydä rusettiluisteluissa?

        jos vaikka olisi ollut sama numerokin!
        Rusettiluisteluissa kävin Stadikalla, Johanneksen kentällä sekä Haapaniemen kentällä kussakin muistaakseni vain kerran. Minä asuin silloin Haagan kauppalassa, joka nyttemmin siis Helsinkiä.

        Kaverit on kadonneet, totta. On ihan ikävä joskus. Nyt kun olisi aikaa tavata ja muistella. Nostalgiseksihan tässä tulee. Mutta tapasinhan sinut, Eemelin isä, eletään ihmisiks ja iloitaan tästä päivästä, eiks je?


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        jos vaikka olisi ollut sama numerokin!
        Rusettiluisteluissa kävin Stadikalla, Johanneksen kentällä sekä Haapaniemen kentällä kussakin muistaakseni vain kerran. Minä asuin silloin Haagan kauppalassa, joka nyttemmin siis Helsinkiä.

        Kaverit on kadonneet, totta. On ihan ikävä joskus. Nyt kun olisi aikaa tavata ja muistella. Nostalgiseksihan tässä tulee. Mutta tapasinhan sinut, Eemelin isä, eletään ihmisiks ja iloitaan tästä päivästä, eiks je?

        Minä kävin brahiksella ja vaikutin kalliossa. Sen ekan helenan tapasin rusettiluisteluissa. Ei meillä alkuun ollut sama numero. Mä vaihoin sen numeroni yhden kaverin kanssa. Helaksen toffeita jouduin muistaakseni antamaan kolme kappaletta. Me styylattiin sitten vuoden verran. Sit Helena meni oppikseen. Mut niinkuin sanoit iloitaan tästäpäivästä, sillä elinen. j.e.


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        jos vaikka olisi ollut sama numerokin!
        Rusettiluisteluissa kävin Stadikalla, Johanneksen kentällä sekä Haapaniemen kentällä kussakin muistaakseni vain kerran. Minä asuin silloin Haagan kauppalassa, joka nyttemmin siis Helsinkiä.

        Kaverit on kadonneet, totta. On ihan ikävä joskus. Nyt kun olisi aikaa tavata ja muistella. Nostalgiseksihan tässä tulee. Mutta tapasinhan sinut, Eemelin isä, eletään ihmisiks ja iloitaan tästä päivästä, eiks je?

        Minä kävin brahiksella ja vaikutin kalliossa. Sen ekan helenan tapasin rusettiluisteluissa. Ei meillä alkuun ollut sama numero. Mä vaihoin sen numeroni yhden kaverin kanssa. Helaksen toffeita jouduin muistaakseni antamaan kolme kappaletta. Me styylattiin sitten vuoden verran. Sit Helena meni oppikseen. Mut niinkuin sanoit iloitaan tästäpäivästä, sillä elinen. j.e.


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Minä kävin brahiksella ja vaikutin kalliossa. Sen ekan helenan tapasin rusettiluisteluissa. Ei meillä alkuun ollut sama numero. Mä vaihoin sen numeroni yhden kaverin kanssa. Helaksen toffeita jouduin muistaakseni antamaan kolme kappaletta. Me styylattiin sitten vuoden verran. Sit Helena meni oppikseen. Mut niinkuin sanoit iloitaan tästäpäivästä, sillä elinen. j.e.

        No, Brahiksellahan minäkin sittenkin, piti tässä käydä ihan puh.luett. kartasta katsomassa se kenttä! Olin tietenkin se tyttö, jonka vaihdoit Helenaan, rontti! Tai onneksesi. - Bumtsibum jatkuu...


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        No, Brahiksellahan minäkin sittenkin, piti tässä käydä ihan puh.luett. kartasta katsomassa se kenttä! Olin tietenkin se tyttö, jonka vaihdoit Helenaan, rontti! Tai onneksesi. - Bumtsibum jatkuu...

        No sitä vähän arvelinkin. Olit niin hiivatin tutun oloinen.Nyt tulvahti suuri määrä muistoja mieleeni. Kyllä tuli kävellyksi silloin monta reittiä illan hämärissä. Siinä pistelimme käsikädessä. Muistatko, kun kävimme elokuvissa hakaniemssä. Muistatko leffan Bagdadin varas. Siinähän Sabu niminen poika hyppeli arabikortteleissa katolta toiselle. Kyllä sä puristit mun kättä oli se niin jännä leffa. Senkin muistan, kun äitisi oli tuonut sulle nailonit ruotsista. Näytit vielä niitä villasukan alta.Oli talvi niinkuin nytkin. Kyllä ne oli nätit sinun jalassa vaikkeivat ne näkyneetkään.


      • Eemeli isä
        Eemelin isä kirjoitti:

        No sitä vähän arvelinkin. Olit niin hiivatin tutun oloinen.Nyt tulvahti suuri määrä muistoja mieleeni. Kyllä tuli kävellyksi silloin monta reittiä illan hämärissä. Siinä pistelimme käsikädessä. Muistatko, kun kävimme elokuvissa hakaniemssä. Muistatko leffan Bagdadin varas. Siinähän Sabu niminen poika hyppeli arabikortteleissa katolta toiselle. Kyllä sä puristit mun kättä oli se niin jännä leffa. Senkin muistan, kun äitisi oli tuonut sulle nailonit ruotsista. Näytit vielä niitä villasukan alta.Oli talvi niinkuin nytkin. Kyllä ne oli nätit sinun jalassa vaikkeivat ne näkyneetkään.

        Tiiätsä mitä Helena ? Nyt musta alkaa tuntua vähän kerrallaan siltä, että joku on alkanut lueksiaamaan tätä meijän tarinaa. Pitäsköhän pistää vähän suuta suppuun.


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        No sitä vähän arvelinkin. Olit niin hiivatin tutun oloinen.Nyt tulvahti suuri määrä muistoja mieleeni. Kyllä tuli kävellyksi silloin monta reittiä illan hämärissä. Siinä pistelimme käsikädessä. Muistatko, kun kävimme elokuvissa hakaniemssä. Muistatko leffan Bagdadin varas. Siinähän Sabu niminen poika hyppeli arabikortteleissa katolta toiselle. Kyllä sä puristit mun kättä oli se niin jännä leffa. Senkin muistan, kun äitisi oli tuonut sulle nailonit ruotsista. Näytit vielä niitä villasukan alta.Oli talvi niinkuin nytkin. Kyllä ne oli nätit sinun jalassa vaikkeivat ne näkyneetkään.

        (kirjoitin jo yhden ja se meni taivaan tuuliin...)

        Sä olit ihana! Minähän tykkäsin käydä katsomassa vain romanttisia leffoja (senkerran kun kotoa päästettiin), mutta sun takias sitten lähdin katsomaan tuota Bagdadin varastakin ja olihan Sabu söötti ja ketterä. Toki muistan kädenpuristuksetkin. Se taisi meillä olla lähes ensilempeä...
        Muuten serkkutyttö ne nylonit Ruotsista toi ja päälle piti laittaa, vaikka oli talvipakkanen, silloin oli ehkä villasukat päällä, mutta aina ei ollut, sääret punaisina sitten.. Nuoruus ja hulluus! Mihin se meidän tarinamme sitten päättyikään?


    • Miia

      Lunta lunta, toki sen tiesin. Muuten oletko kokonaan siirtynyt tänne, kun et ole kirjoitellut hiljakkoin siihen toiseen sättii?

      • Eemelin isä

        Olen ollut kateissa muutaman viikon ei sinnekkään ole tullut kirjoitetuksi mitään. Eilen illalla avasin kolme ketjua. Löydät ne sieltä tuttujen nimikkeiden alta.
        Moikka !


    • 65 nen

      Samaa töhnää on satanut kauppamatkallekkin.Hauskaa on ainakin lapsilla pulkat on taas esillä. Minulla ei ole hauskaa saa kulkea tosi, varovasti ettei taas liukastu liukkaaksi tulleelle tielle.

      • Eemelin isä

        Enpäs tiedä missä päin muori vaikuttaa. Uskoakseni nyt kuitenkin alkaa olla lunta joka puolella. Ihan muuten kysyäkseni. Eikö ne tee niihin mopoihin"Rollaattoreihin" suksia alle. Sen luulisi olevan turvallinen väline kauppareisuilla. Liukuesteet ei ainakaan Eemelin isällä täysin toimineet.


      • Eemelin isä
        Eemelin isä kirjoitti:

        Enpäs tiedä missä päin muori vaikuttaa. Uskoakseni nyt kuitenkin alkaa olla lunta joka puolella. Ihan muuten kysyäkseni. Eikö ne tee niihin mopoihin"Rollaattoreihin" suksia alle. Sen luulisi olevan turvallinen väline kauppareisuilla. Liukuesteet ei ainakaan Eemelin isällä täysin toimineet.

        Anteeksi nyt ei ollut tarkoitus pistää leikiksi koko hommaa. Lonkkaleikkaus maksanee tällä hetkellä n 80,000 vanhaa markkaa. Kunnaliseti hoidettuna murtoosan siitä. Vaikeus on vaan se,että esimerkiksi etelä suomessa on lekkaukseen parinvuoden jonot, joten varovaisuus liukkaalla on todellakin paikallaan,


      • Eemelin isä
        Eemelin isä kirjoitti:

        Anteeksi nyt ei ollut tarkoitus pistää leikiksi koko hommaa. Lonkkaleikkaus maksanee tällä hetkellä n 80,000 vanhaa markkaa. Kunnaliseti hoidettuna murtoosan siitä. Vaikeus on vaan se,että esimerkiksi etelä suomessa on lekkaukseen parinvuoden jonot, joten varovaisuus liukkaalla on todellakin paikallaan,

        Asiasta toiseen. Mahtaakohan näistä sättiläisistä enää kukaan tehdä yhtikäs mitään. Ainakin siltä tuntuu tätäkin ketjua seuratessa.Aina kun tulee uusi viesti ketjuun, niin heti kohta pyrähtää kymmenkunta lukijaa. Sehän on tietysti ihan hauskaa.


      • Tarkkaamo
        Eemelin isä kirjoitti:

        Asiasta toiseen. Mahtaakohan näistä sättiläisistä enää kukaan tehdä yhtikäs mitään. Ainakin siltä tuntuu tätäkin ketjua seuratessa.Aina kun tulee uusi viesti ketjuun, niin heti kohta pyrähtää kymmenkunta lukijaa. Sehän on tietysti ihan hauskaa.

        Nyt on kyllä joku vetäissyt herneen nenään. On tosi kakaramaista siirrellä ketjusta osioita uuteen ketjuun.Onkohan se ellumari tai tämä SUURILLA TAITELEVA PÖNTTÖ. Oli sitten kumpi tahansa niin sopisi käyttäytyä asiallisemmin.


      • piitata
        Tarkkaamo kirjoitti:

        Nyt on kyllä joku vetäissyt herneen nenään. On tosi kakaramaista siirrellä ketjusta osioita uuteen ketjuun.Onkohan se ellumari tai tämä SUURILLA TAITELEVA PÖNTTÖ. Oli sitten kumpi tahansa niin sopisi käyttäytyä asiallisemmin.

        Nämä samat tyypit on kyllä ennenkin häiriköineet. Ei niistä kannata välittää. Etenkin tätä hajupoikaa pareminkin hajupersettä risoo kamalasti. Vaikka se hakisi lautatrhasta kirjakkeet ei se auta. Tyhjä tynnyri nimittäin kumisee eniten. Elä välitä mokomasta.


      • Eemelin isä
        piitata kirjoitti:

        Nämä samat tyypit on kyllä ennenkin häiriköineet. Ei niistä kannata välittää. Etenkin tätä hajupoikaa pareminkin hajupersettä risoo kamalasti. Vaikka se hakisi lautatrhasta kirjakkeet ei se auta. Tyhjä tynnyri nimittäin kumisee eniten. Elä välitä mokomasta.

        Ei se minua haittaa vaikka tänne puratte kiukuanne ja kirjoittelette ilkeyksiänne. Tähän ketjuuun mahtuu muutaklin kuin asiaa.


      • Miia
        Eemelin isä kirjoitti:

        Ei se minua haittaa vaikka tänne puratte kiukuanne ja kirjoittelette ilkeyksiänne. Tähän ketjuuun mahtuu muutaklin kuin asiaa.

        Olen yökkönä. Voitasko kirjoitella.Vanha paikka.


      • Eemelin isä
        Miia kirjoitti:

        Olen yökkönä. Voitasko kirjoitella.Vanha paikka.

        Jätin sinulle viestin. Tunnet hyvin nämä Eemelin pojat. Siirrän Wesan kanssa käydystä hupailusta pätkän alkuun, jos löysit tänne. Siitä olisi kiva jatkaa. Luntakin on tullut nyt riittämiin.


      • Eemelin isä
        Eemelin isä kirjoitti:

        Jätin sinulle viestin. Tunnet hyvin nämä Eemelin pojat. Siirrän Wesan kanssa käydystä hupailusta pätkän alkuun, jos löysit tänne. Siitä olisi kiva jatkaa. Luntakin on tullut nyt riittämiin.

        Moneen otteeseen olen maininnut etten rupea kirjoittelemaan kenenkään sähköposteihin. En edes sinun. Minulla niinkuin sinullakin on omat asiat ihan ok. Tiedän tasan tarkkaan, että käyt täällä vilkuilemassa. Koska taas kertaalleen olit ilmoittanut sähköpostisi osoitteen ketjuusi.


      • Miia
        Eemelin isä kirjoitti:

        Ei se minua haittaa vaikka tänne puratte kiukuanne ja kirjoittelette ilkeyksiänne. Tähän ketjuuun mahtuu muutaklin kuin asiaa.

        Oletpa taas päässyt vauhtiin. Tosiaankin paljon ovat immeiset lueksineet taas tätä sinun ketjuasi. Pitää keritä vielä kauppaan. Kirjoittelen illemmalla.


      • Eemelin isä
        Miia kirjoitti:

        Oletpa taas päässyt vauhtiin. Tosiaankin paljon ovat immeiset lueksineet taas tätä sinun ketjuasi. Pitää keritä vielä kauppaan. Kirjoittelen illemmalla.

        Olipas sulla Miia pitkä kauppareissu. Totean vaan.Joko olet ollut kauan kotona. Saitko muuten viimeyönä siihen runon pätkääsi lisää riimejä. Alku oli ainakin hyvää. Haluatko, että minä kirjoitan siihen jatkoa ?


      • Miia
        Eemelin isä kirjoitti:

        Olipas sulla Miia pitkä kauppareissu. Totean vaan.Joko olet ollut kauan kotona. Saitko muuten viimeyönä siihen runon pätkääsi lisää riimejä. Alku oli ainakin hyvää. Haluatko, että minä kirjoitan siihen jatkoa ?

        Mitä mieltä sä olet tästä puku kohusta nyt tulevissa linnan juhlissa. Eikö ole hupaisaa.


      • Eemelin isä
        Miia kirjoitti:

        Mitä mieltä sä olet tästä puku kohusta nyt tulevissa linnan juhlissa. Eikö ole hupaisaa.

        Kuules Miia nyt en tänä yönä jaksa sun kanssa kirjoitella.Luin juuri muutamia vanhoja ketjuja tämän paikallisen nikkinikkarin Kaidepuun tekeleitä. Voin kai sanoa huomenna mitä mieltä olen. Jookos.


      • arvaa kuka
        Eemelin isä kirjoitti:

        Kuules Miia nyt en tänä yönä jaksa sun kanssa kirjoitella.Luin juuri muutamia vanhoja ketjuja tämän paikallisen nikkinikkarin Kaidepuun tekeleitä. Voin kai sanoa huomenna mitä mieltä olen. Jookos.

        Kävin moikkaamssa.


      • Eemelin isä
        arvaa kuka kirjoitti:

        Kävin moikkaamssa.

        Arvaan kyllä. Eemelin isä on jo vanhaukko, eikä se jaksa yö kausia roikkua sätissä. Sinä tietysti vietit yösi siellä jossain ja hennoin sormin peittelit monet unten maille. Kiitos sinulle ja sinun laisillesi, jotka pitävät tämänkin yhteisön rattaat pyrimässä silloinkin, kun me muut nukumme. Niin kauan kuin jaksatte olla seurannalla laittelee pappa ja kumppanit sinullekkin täältä tarinaa.


      • Eemelin isä
        Miia kirjoitti:

        Mitä mieltä sä olet tästä puku kohusta nyt tulevissa linnan juhlissa. Eikö ole hupaisaa.

        Jos oikein olen rehellinen, niin minun mielestäni tämä naisten pukujuhla meni vähän etten sanoisi överiksi. Osin tietysti mediankin ansiosta. Selostuskin saattoi alkaa. Seuraavaksi tulee ihanassa punaisessa...Kansan edustajan rouva.. Tuntui ikäänkuin totuus olisi unohtunut.


      • minä itse
        Eemelin isä kirjoitti:

        Jos oikein olen rehellinen, niin minun mielestäni tämä naisten pukujuhla meni vähän etten sanoisi överiksi. Osin tietysti mediankin ansiosta. Selostuskin saattoi alkaa. Seuraavaksi tulee ihanassa punaisessa...Kansan edustajan rouva.. Tuntui ikäänkuin totuus olisi unohtunut.

        hah hah ! Voi itku ja hammasten kiristys, jos Tasavallankin presidentti vielä painattaa kutsukortin reunaan "Arkipuku".


      • Miia
        Eemelin isä kirjoitti:

        Jos oikein olen rehellinen, niin minun mielestäni tämä naisten pukujuhla meni vähän etten sanoisi överiksi. Osin tietysti mediankin ansiosta. Selostuskin saattoi alkaa. Seuraavaksi tulee ihanassa punaisessa...Kansan edustajan rouva.. Tuntui ikäänkuin totuus olisi unohtunut.

        Älä pappa marmata. Kyllä naisille on tärkeää seurata hinoston pukeutumisia. Ainakin meidän tytöt seuraa pukuja ja linnan vieraita. Joskus siellä on joku pulituttukin. Lehdistäkin vielä luetaan jälkeenpäin.Olisi se melkein katasrofi jos tämmöinen määräys tulisi,että arki asussa. Kyllä juhliin täytyy saada laitaa juhlapuku. Missä sitten ollaan hienona jos ei linnassa.


      • Eemelin isä
        Miia kirjoitti:

        Älä pappa marmata. Kyllä naisille on tärkeää seurata hinoston pukeutumisia. Ainakin meidän tytöt seuraa pukuja ja linnan vieraita. Joskus siellä on joku pulituttukin. Lehdistäkin vielä luetaan jälkeenpäin.Olisi se melkein katasrofi jos tämmöinen määräys tulisi,että arki asussa. Kyllä juhliin täytyy saada laitaa juhlapuku. Missä sitten ollaan hienona jos ei linnassa.

        Oletko Miia tullut ajateleeksi kuinka suuret rahat tämän juhlan ympärillä pyörii. En nyt tarkoita kaiken kaikkiaan naisten kotkotuksia jotka monasti antavat työtä ompelijoille, modisteille, kosmetoloogeille, kampaajille ja monelle muulle. Saahan kerran, ehkä ainoan olla naapurin kateuden kohteena. Kuinka moni ukko on treenanut, rääkännyt itseään, mahtuakseen vanhaan pukuunsa. Mitkä sitten ovatkaan kestittyksen kulut yhteiskunnalle?? Entä sitten itse asia itsenäisyys ? Paljonko siitä on jäljellä. No tämmöiset asiat ei tietysti naisia juurikaan kiinnosta, enkä niistä enempää kirjoitakkaan. Josko vaikka itse joskus pääsis mukaan näkisi sitten Eemelin isänkin naapurit ettei tässä oltais aivan turhapuroja.


      • Eemelin isä kirjoitti:

        Oletko Miia tullut ajateleeksi kuinka suuret rahat tämän juhlan ympärillä pyörii. En nyt tarkoita kaiken kaikkiaan naisten kotkotuksia jotka monasti antavat työtä ompelijoille, modisteille, kosmetoloogeille, kampaajille ja monelle muulle. Saahan kerran, ehkä ainoan olla naapurin kateuden kohteena. Kuinka moni ukko on treenanut, rääkännyt itseään, mahtuakseen vanhaan pukuunsa. Mitkä sitten ovatkaan kestittyksen kulut yhteiskunnalle?? Entä sitten itse asia itsenäisyys ? Paljonko siitä on jäljellä. No tämmöiset asiat ei tietysti naisia juurikaan kiinnosta, enkä niistä enempää kirjoitakkaan. Josko vaikka itse joskus pääsis mukaan näkisi sitten Eemelin isänkin naapurit ettei tässä oltais aivan turhapuroja.

        koko juhlan.
        Voisi uusiintua ja tulla enemmän sen henkiseksi,että kaikki ymmärtäisivät mistä on kysymys.

        Tämä on tullut "kansalle" iloa tuottavaksi ja medialle rahasammoksi.
        Miten suuri onkaan se joukko ,joka jaksaa tuijotta,mitä kelläkin on päällä,no huvinsa kaikilla.

        Itsenäisyyden juhlintaan kuuluisi kyllä koko kansan riemu,onhan se suuri juttu,olemme itsenäisiä,uhrauksien kautta.
        Kiitolliset ajatukset nurmen alla nukkuville ja sotiemme veteraaneille.


      • Helena04
        SkillaN kirjoitti:

        koko juhlan.
        Voisi uusiintua ja tulla enemmän sen henkiseksi,että kaikki ymmärtäisivät mistä on kysymys.

        Tämä on tullut "kansalle" iloa tuottavaksi ja medialle rahasammoksi.
        Miten suuri onkaan se joukko ,joka jaksaa tuijotta,mitä kelläkin on päällä,no huvinsa kaikilla.

        Itsenäisyyden juhlintaan kuuluisi kyllä koko kansan riemu,onhan se suuri juttu,olemme itsenäisiä,uhrauksien kautta.
        Kiitolliset ajatukset nurmen alla nukkuville ja sotiemme veteraaneille.

        Niin montaa mieltä kuin on miestä, sanotaan. Ja tässä olisin eri mieltä.
        Itsenäisyyttämme kannattaa juhlia valtakunnallisella tasolla kerran vuodessa juuri noin, ansioituneiden kesken presidentin kutsumana.
        Kyllä itsenäisyysjuhlia pidetään toisillakin tasoilla ja me itsekukin kotonammekin jotenkin, luulisin. Itse kaksi kynttilää ikkunallani ja kuohuvaa tai muuta sensellaista nauttien.

        Medialle pieni rahasampo lyhyessä ajassa. Ilosta: Älköön kadotko meistä vuosien myötä!


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        Niin montaa mieltä kuin on miestä, sanotaan. Ja tässä olisin eri mieltä.
        Itsenäisyyttämme kannattaa juhlia valtakunnallisella tasolla kerran vuodessa juuri noin, ansioituneiden kesken presidentin kutsumana.
        Kyllä itsenäisyysjuhlia pidetään toisillakin tasoilla ja me itsekukin kotonammekin jotenkin, luulisin. Itse kaksi kynttilää ikkunallani ja kuohuvaa tai muuta sensellaista nauttien.

        Medialle pieni rahasampo lyhyessä ajassa. Ilosta: Älköön kadotko meistä vuosien myötä!

        Kyllä se kynttilöiden polttaminen on harras tapa. Ja hienolta se näyttääkin varsinkin kaupungeissa. Viimeisiä yleisiä hienoja tapoja johon kuka hyvänsä voi osallitua oli ansioita tai ei. Itsenäisyydestähän suurin osa on luovutettu Brysseliin. Jotkut tosiaan ovat vahvasti sitä mieltä, että koko juhla on aikansa elänyt ja joutaa poistaa. Takavuosina jolloin tuli vielä ravintolassa istuttuksi tuli pantua merkille linnan juhlien jälkeen jatkopaikkoihin ilmestyvän suuret määrät hienosti pukeutunutta väkeä. Kaikki puhuivat kova äänisesti linnan kutsuista. Huvittavaa asiassa oli se ,että nämä juhlijat olisivat hyvinkin täyttäneet kolmekin linnan julasalia.


      • Emelin isä
        Eemelin isä kirjoitti:

        Kyllä se kynttilöiden polttaminen on harras tapa. Ja hienolta se näyttääkin varsinkin kaupungeissa. Viimeisiä yleisiä hienoja tapoja johon kuka hyvänsä voi osallitua oli ansioita tai ei. Itsenäisyydestähän suurin osa on luovutettu Brysseliin. Jotkut tosiaan ovat vahvasti sitä mieltä, että koko juhla on aikansa elänyt ja joutaa poistaa. Takavuosina jolloin tuli vielä ravintolassa istuttuksi tuli pantua merkille linnan juhlien jälkeen jatkopaikkoihin ilmestyvän suuret määrät hienosti pukeutunutta väkeä. Kaikki puhuivat kova äänisesti linnan kutsuista. Huvittavaa asiassa oli se ,että nämä juhlijat olisivat hyvinkin täyttäneet kolmekin linnan julasalia.

        Annukka kirjoitti varsin mielenkiintoisesti Eemelin isän ketjuun vaalien alla. Olisipa tosi mielenkiintoista tietää miten siellä suomesta lähteneet noteeraa vanhan kotimaansa itsenäisyyspäivän, vai eikö notee lainkaan. Käväiseekö edes mielessä.


      • Eemelin isä
        Miia kirjoitti:

        Älä pappa marmata. Kyllä naisille on tärkeää seurata hinoston pukeutumisia. Ainakin meidän tytöt seuraa pukuja ja linnan vieraita. Joskus siellä on joku pulituttukin. Lehdistäkin vielä luetaan jälkeenpäin.Olisi se melkein katasrofi jos tämmöinen määräys tulisi,että arki asussa. Kyllä juhliin täytyy saada laitaa juhlapuku. Missä sitten ollaan hienona jos ei linnassa.

        En tänään enää kirjoittele mihinkään sättiin.


      • Annukka
        Emelin isä kirjoitti:

        Annukka kirjoitti varsin mielenkiintoisesti Eemelin isän ketjuun vaalien alla. Olisipa tosi mielenkiintoista tietää miten siellä suomesta lähteneet noteeraa vanhan kotimaansa itsenäisyyspäivän, vai eikö notee lainkaan. Käväiseekö edes mielessä.

        nimittäin itsenäisyyspäivää. Joka vuosi on paikallisessa Suomi-talossa juhlat, maammelauluineen ja juhlapuheineen. Olimme muutama vuosi taaksepäin jopa "The Honorary Consul General of Finland, Mr Graham W Johnson and Mrs Adrienne Johnsonin" kotiin kutsuttujen vieraitten joukossa. Ne olivat sellaiset pienet Itsenäisyyspäivä juhlat, viini-ja finger food tarjoiluineen. Meitä oli jotain 60-70 suomalaista ja aussit päälle, ehkä satakunta henkeä. Ei tullut kalliiksi Suomen valtiolle.

        Terveisiä muuten Seppartonista. Teemme sellaisia extempore matkoja, asuntovaunu auton perään ja matkalle. Kiertelimme viikon näitä maaseutu kaupunkeja, ensimmäinen oli ruokapaikka Shepparton. Kaunis pieni maaseutukaupunki. Suuri hedelmä ja viinin viljely alue. Kaksi säiluke tehdasta, SPC sekä Ardmon. Ehkä joku hedelmä purkki tulee Suomeenkin


    • Eemelin isä

      Niinhän minäkin luulin viestien katoavan. Paperihan tässä loppu. Jos halutaan jatkaa se on tehtävä uudella tavalla.

      Katsottiinhan me yhdessä myös "Viidakko tytön saari" Kyllähän sinä sen muistat. Minä ainakin muistan, kun sä niiskutit koko leffan lopun.


      Katsotaanpa mihin tämä nyt katoaa !

      • Eemelin isä

        Mihin tarina? Eihän se ole vielä alkanutkaan. Mihin haluat. Haluatko Harry Potterin taikamaailmaan missä kaikki on mahdollista. Vai nousetko Paganuksen selkään. Korskean runoratsun satulaan.Vai haluatko kävellä kuun siltaa. Kaikki on mahdollista näissä Eemelin isän tarinoissa. Vai istutaanko vaan pirtissä kiikus tuolissa? Eipä kait näissä muisteloissakaan ole mitään vikaa. Eihän ? Nyt kuitenkin on tullut aika pujahtaa untuvapeitteen alle. Heräten sitten uuteen huomiseen, Siispä hiukan uni hiekkaa Helenan simmuille ja "Nuku hyvin."


      • Helena04

        Tässä ihmettelin itsekseni, kun päätä pakkaa... niin meikäläiseltä iltapillerit verenpaineeseen on ottamatta!! Nyt pitää ryhdistäytyä.

        Kiitos kumppanuudesta, hyvä nuoruus-ystäväni, tämä tyttö suoritettuaan iltatoimet venytysliikkeineen menee koisu-vei ja toivottaa sinulle ja kaikille mahdollisille lukijoillekin
        kauniita unia!


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        Tässä ihmettelin itsekseni, kun päätä pakkaa... niin meikäläiseltä iltapillerit verenpaineeseen on ottamatta!! Nyt pitää ryhdistäytyä.

        Kiitos kumppanuudesta, hyvä nuoruus-ystäväni, tämä tyttö suoritettuaan iltatoimet venytysliikkeineen menee koisu-vei ja toivottaa sinulle ja kaikille mahdollisille lukijoillekin
        kauniita unia!

        Tämä ketju sisältää niin suuren määrän bittejä, ettei sen asian mukainen jatkaminen ole enää mahdollista. Palvelun tarjoajan ilmotuksen mukaan ohjelmoitu kirjoitustila loppuu. Ketju olisi aloitettava alusta. Siksi muutamat viime viestit eivät näkyneet,vaan olivat kuitenkin tiedostoissa ja saatin järjestelyin näkyviksi. Jos viestit olisivat olleet parin sanan mongerruksia olisi tähän hyvinkin mahtunut 5000-10.000 viestiä.Tässä ketjussa vieraili viime yönkin pimeinä tunteina liki 100 ihmistä. Jossainhan on päivä silloin kuin meillä on yö. Koska en ole tullut tänne mitään todistelemaan niinkuin jotkut täällä tuntuvat luulevan.Enkä myöskään kehumaan pienillä ansioillani.Totean kuitenkin, ettei tämäkään sätti ole tarkoitettu muutamalle
        räävä suiselle akalle. Forumi toimii myös ikkunana maailmalle. Netti kattaa liki koko maailman.

        epilogi. kaksipäivää teidän kiusallakin.

        "HELENA HUOMINEN ON TULLUT"


      • Utelias

        Siistiltä näyttää.


      • Eemelin isä
        Utelias kirjoitti:

        Siistiltä näyttää.

        Eilen illalla tämä ketju oli täynnä. Joku ihme temppu on tehty ja taas tähän mahtuu kirjoittamaan. Tuli mieleeni, kun kysyit saitko terveiset. Lukemalla sain. Se Eemeli joka täällä jollain palstalla kirjoittelee ei ole minun poika. Meijän Eemeli ei tämmöistä kerkiä harrastamaan. Sain eilen edulliset lentopaikat ja lähden pikapuolin taas etelään. Niin ettei tässä tämän kummempaa. Elettävä se on tämäkin päivä. Eikö vaan Helena !


      • Helena
        Eemelin isä kirjoitti:

        Eilen illalla tämä ketju oli täynnä. Joku ihme temppu on tehty ja taas tähän mahtuu kirjoittamaan. Tuli mieleeni, kun kysyit saitko terveiset. Lukemalla sain. Se Eemeli joka täällä jollain palstalla kirjoittelee ei ole minun poika. Meijän Eemeli ei tämmöistä kerkiä harrastamaan. Sain eilen edulliset lentopaikat ja lähden pikapuolin taas etelään. Niin ettei tässä tämän kummempaa. Elettävä se on tämäkin päivä. Eikö vaan Helena !

        Ja minä lähden 4.12.
        Voidaan hyvin! Eemelin isä!


      • MIIA.
        Utelias kirjoitti:

        Siistiltä näyttää.

        Minäkin luulin ettei tähän enää voi jättää viestejä. Sitä vaan,että yritä nyt sitten sieltä etelän mailta laittaa jotain nettiin. Kuitenkin sulle aina sattuu kaikenlaista hauskaa, josta mekin täällä tykkämme lukea. Rupea kirjoittamaan vaikka päiväkirjaa. Jos tämä jää taas tähän tällä kertaa niin hyvää matkaa ja muista ainakin joskus meitä.


      • Eemelin isä
        MIIA. kirjoitti:

        Minäkin luulin ettei tähän enää voi jättää viestejä. Sitä vaan,että yritä nyt sitten sieltä etelän mailta laittaa jotain nettiin. Kuitenkin sulle aina sattuu kaikenlaista hauskaa, josta mekin täällä tykkämme lukea. Rupea kirjoittamaan vaikka päiväkirjaa. Jos tämä jää taas tähän tällä kertaa niin hyvää matkaa ja muista ainakin joskus meitä.

        Viestisi tuli Uteliaan uteluun. Eipä sillä väliä samastahan tässä on kysymys. Utelias vain kirjoittelee eri aiheista, kuin Eemelin isä Kysymys on pelkästään tekninen. Tilaa ei aina riitä. Niinkuin tässäkin taas kävi. Armahdus kuitenkin, koska sitä vielä on saatu tälle ketjulle. Ei siis vielä punaista pistettä. Mitään päiväkirjaa en ryhdy pitämään. Jonkun tarinan yritän pukata silloin tällöin. Kaikkea hyvää sinullekkin. Muista ulkoilla riittävästi.
        Eemelin isä.


      • Reetta
        Eemelin isä kirjoitti:

        Viestisi tuli Uteliaan uteluun. Eipä sillä väliä samastahan tässä on kysymys. Utelias vain kirjoittelee eri aiheista, kuin Eemelin isä Kysymys on pelkästään tekninen. Tilaa ei aina riitä. Niinkuin tässäkin taas kävi. Armahdus kuitenkin, koska sitä vielä on saatu tälle ketjulle. Ei siis vielä punaista pistettä. Mitään päiväkirjaa en ryhdy pitämään. Jonkun tarinan yritän pukata silloin tällöin. Kaikkea hyvää sinullekkin. Muista ulkoilla riittävästi.
        Eemelin isä.

        Ilmoitat meneväsi etelän maille. Varo niitä senjoriittoja baareissa ja muuallakin, kun kerran olet maalaispoika, sinisilmä,utelias, voit nääs saada tipitii-taudin, siinä onkin sitten hauskaa kerrakseen.
        Kotiin tuomiset sitten mahdollistaa valokuvien jaon.


      • hyvää matkaa
        MIIA. kirjoitti:

        Minäkin luulin ettei tähän enää voi jättää viestejä. Sitä vaan,että yritä nyt sitten sieltä etelän mailta laittaa jotain nettiin. Kuitenkin sulle aina sattuu kaikenlaista hauskaa, josta mekin täällä tykkämme lukea. Rupea kirjoittamaan vaikka päiväkirjaa. Jos tämä jää taas tähän tällä kertaa niin hyvää matkaa ja muista ainakin joskus meitä.

        taas kerran!


    • Eemelin isä

      Olipa todella kiva,että kirjoitit ja kerroit kuulumisia."Tosi kivaa" Kyllä täälläkin itsenäisyyttä vielä juhlitaan. Tosin se on hiukan karannut käsistä. Se on varsinkin presidentin vastaan otolla mennyt suureksi naisten muodin katselmuksekisi.Niinkuin olet kai lukenutkin.Ohjelmana se kuitenkin tavoittaa satoja tuhansia TV:n katsojia. Viime vuonna linnanedustalla oli joukko mielen osoittajia. Kuten tiedät täällä on varsin suuri joukko ihmisiä ilman työtä. Valtion varoin järjestetty tuhlaus on saanut aika paljon närää aikaiseksi. Lähden vielä loppuvuodeksi Espanjaan ja lopetan kirjoittelun näihin sätteihin tähän. Palsta on täynnä siksi vastaukseni ei tullut kirjoituksesi perään. Kiitos vielä kerran. Tosi iloinen olen terveisistäsi. Hyvää Itsenäisyys päivää, Joulua ja tulevaa uutta vuotta sinulle sinne kauas.

      Eemelin isä.

      • Helena

        Iltamyöhää!
        Anteeksi kun sotkeennun, mutta eikö tämä palstatila pitänyt olla täynnä - ymmärtämätön kun näissä asioissa olen?

        Hyvää matkaa ja onnellisia oloja! Eemelin isä!
        Helena


      • Eemelin isä
        Helena kirjoitti:

        Iltamyöhää!
        Anteeksi kun sotkeennun, mutta eikö tämä palstatila pitänyt olla täynnä - ymmärtämätön kun näissä asioissa olen?

        Hyvää matkaa ja onnellisia oloja! Eemelin isä!
        Helena

        Kaikkea hyvää sinullekkin. Luin juuri viimeksi tulleen viestisi. Kiitos vielä kertaalleen. Kyllä me vielä kirjoitellaan. Vuoden vaihteeksi on tultava vielä veroasioita setvimään. Sinulla Helena on ymmäärrystä enemmän kuin itse ymmärrätkään. Minä sen olen pannut merkille ja se on sitä oikeata ymmärrystä.


        Eemelin isä.


      • Helena
        Eemelin isä kirjoitti:

        Kaikkea hyvää sinullekkin. Luin juuri viimeksi tulleen viestisi. Kiitos vielä kertaalleen. Kyllä me vielä kirjoitellaan. Vuoden vaihteeksi on tultava vielä veroasioita setvimään. Sinulla Helena on ymmäärrystä enemmän kuin itse ymmärrätkään. Minä sen olen pannut merkille ja se on sitä oikeata ymmärrystä.


        Eemelin isä.

        Kauniita sanoja sinulta, kiitos.
        Kun uni ei tullut, mikä saikaan ponkaisemaan tänne nettiin ja - nyt on hyvä mieli mennä takaisin pehkuihin.
        Hyvää yötä, kauniita unia!


      • Sivullinen.
        Helena kirjoitti:

        Kauniita sanoja sinulta, kiitos.
        Kun uni ei tullut, mikä saikaan ponkaisemaan tänne nettiin ja - nyt on hyvä mieli mennä takaisin pehkuihin.
        Hyvää yötä, kauniita unia!

        Kaunista kirjottelua. Nätisti sanottua. Aivan tässä herkistyi tätä lukiessa.


      • vieras.
        Sivullinen. kirjoitti:

        Kaunista kirjottelua. Nätisti sanottua. Aivan tässä herkistyi tätä lukiessa.

        Tässä kyllä oli kohdikkoin proosaa. Jota harvemmin täällä on. Yleensähän täällä olevat korjoitukset ovat töksänteleviä. Asioista irrallaan olevia lauseita. Tämän jaksoikin lukea loppuun saakka.


      • käy vilasee
        vieras. kirjoitti:

        Tässä kyllä oli kohdikkoin proosaa. Jota harvemmin täällä on. Yleensähän täällä olevat korjoitukset ovat töksänteleviä. Asioista irrallaan olevia lauseita. Tämän jaksoikin lukea loppuun saakka.

        Aivan totta kaikki tuo. Käyppä vilkaisemassa sellaista ketjua kuin Olen Utelias. Siinä Pölho ja Hönö sanailevat parikymmentä viestiä keskenään, kero sitten mitä sait siitä selvää. Kelaa muutama sivu taakse päin.


      • vieras
        käy vilasee kirjoitti:

        Aivan totta kaikki tuo. Käyppä vilkaisemassa sellaista ketjua kuin Olen Utelias. Siinä Pölho ja Hönö sanailevat parikymmentä viestiä keskenään, kero sitten mitä sait siitä selvää. Kelaa muutama sivu taakse päin.

        Siinä on varmaan jäänyt koneauki. Lasten leikkimistähän se oli eikä mitään kirjoitusta. Pitäsi aina sulkea kone siltä osin, ettei lapset pääse sillä leikkimään.


      • Sivullinen.
        vieras kirjoitti:

        Siinä on varmaan jäänyt koneauki. Lasten leikkimistähän se oli eikä mitään kirjoitusta. Pitäsi aina sulkea kone siltä osin, ettei lapset pääse sillä leikkimään.

        Olisi noinkin pitkä riitely paremminkin loppua, kuin noinkin hölmöihin juttuihin.


      • koska olet utelias
        Sivullinen. kirjoitti:

        Olisi noinkin pitkä riitely paremminkin loppua, kuin noinkin hölmöihin juttuihin.

        Oletpa Eemelin isä melkoinen vekkuli !


      • Eemelin isä
        koska olet utelias kirjoitti:

        Oletpa Eemelin isä melkoinen vekkuli !

        No joo. Nettikahvioista ei juuri kirjoitella. Euroo kuluu vinhaa tahtia. Koneissa on heikot ohjelmat ja yhteydet hitaat. Ihmettelen ketjussa vierailleiden suurta määrää. Olisi pitänyt olla vieraskirja.


      • Helena04
        koska olet utelias kirjoitti:

        Oletpa Eemelin isä melkoinen vekkuli !

        - en siis ole näkevinänikään tuota alla olevaa viestiä - että, siis ihan meidän kesken, onko se Eemelin isä sinun mielestäsi lintu vai kala, sitä jäin keskusteluittemme jälkeen pohdiskelemaan? Joskaan väliäkö silläkään. Ui kuin kala vedessä ja lintuna lensi pois. Vekkuli, lukijoiden kalastaja vain kenties? ;)


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        - en siis ole näkevinänikään tuota alla olevaa viestiä - että, siis ihan meidän kesken, onko se Eemelin isä sinun mielestäsi lintu vai kala, sitä jäin keskusteluittemme jälkeen pohdiskelemaan? Joskaan väliäkö silläkään. Ui kuin kala vedessä ja lintuna lensi pois. Vekkuli, lukijoiden kalastaja vain kenties? ;)

        Lyhyt víesti. Luit Helena edellisen.Uteliaisuus voitti. Netti on joka, paikassa käytössä. Vekkulina kirjoitin pakinoita. Sitten nikki meni tuuliajolla. Muutoin kaikki hyvin terveisin. Eemelin isä.


        J.k Täällä kirjoittaminen on harrastus jos löytyy sellaisia ihmisiä kuin sinä Helena jotka osaavat kirjoitaa kiinnostavasti. Lukijoita kalastaaksi kirjoitellaan vähän toisenlaisista aiheista suuri levikkisiin julkaisuihin. Tv työssä tavoitetaan 2.000.000 katsojaa muutaman minuutin ohjelmalla En täällä ole töissä. Muuten taidan lopettaa koko puuhan tänne. Täällä ,kun ei tunnu olevan suoria rehellisiä ihmisiä lainkaan. Kaikki asiat kyseenalaistetaan. Jokaista kyräillään ja epäillään milloin miksikin. Täytyy lopettaa. meni jo liian pitkäks. Hei !


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Lyhyt víesti. Luit Helena edellisen.Uteliaisuus voitti. Netti on joka, paikassa käytössä. Vekkulina kirjoitin pakinoita. Sitten nikki meni tuuliajolla. Muutoin kaikki hyvin terveisin. Eemelin isä.


        J.k Täällä kirjoittaminen on harrastus jos löytyy sellaisia ihmisiä kuin sinä Helena jotka osaavat kirjoitaa kiinnostavasti. Lukijoita kalastaaksi kirjoitellaan vähän toisenlaisista aiheista suuri levikkisiin julkaisuihin. Tv työssä tavoitetaan 2.000.000 katsojaa muutaman minuutin ohjelmalla En täällä ole töissä. Muuten taidan lopettaa koko puuhan tänne. Täällä ,kun ei tunnu olevan suoria rehellisiä ihmisiä lainkaan. Kaikki asiat kyseenalaistetaan. Jokaista kyräillään ja epäillään milloin miksikin. Täytyy lopettaa. meni jo liian pitkäks. Hei !

        Tiedonhaluni, ei uteliaisuus, tyydyttyi.

        Mielellään eri nikkisi edelleen täällä seikkailkoon, jos minulta kysyttäisiin (ehkä joskus vähän sievemmin sanakääntein kuitenkin!;).
        Eikäpä täällä keneltäkään kysytäkkään, kirjoitellaan, kun tilaa on. Sinäkin, Brutukseni!

        Mitä mieltä sinä muuten olet "Leijonakuningas"-videossa annetusta ohjeesta "Ellei sinulla ole mitään myönteistä sanottavaa, älä sano mitään?"


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        Tiedonhaluni, ei uteliaisuus, tyydyttyi.

        Mielellään eri nikkisi edelleen täällä seikkailkoon, jos minulta kysyttäisiin (ehkä joskus vähän sievemmin sanakääntein kuitenkin!;).
        Eikäpä täällä keneltäkään kysytäkkään, kirjoitellaan, kun tilaa on. Sinäkin, Brutukseni!

        Mitä mieltä sinä muuten olet "Leijonakuningas"-videossa annetusta ohjeesta "Ellei sinulla ole mitään myönteistä sanottavaa, älä sano mitään?"

        Oletko hyvä ystäväni menettänyt kokonaan uskosi ihmisiin. Sinäkin....Bru. Melkeinpä sanoisin noin sinulle. Etkö yleensäkkään enää näe ihmisissä mitään hyvää. Pidänhän minä sinun kirjoituksistasi. Liput muuten on ja edulliset. Tosin sillä varauksella, että koneessa on tilaa sinne minne menenkin. En nyt oikein ymmärrä arvoituksellista tekstiäsi. Voitko hiukan selvedntää ?


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Oletko hyvä ystäväni menettänyt kokonaan uskosi ihmisiin. Sinäkin....Bru. Melkeinpä sanoisin noin sinulle. Etkö yleensäkkään enää näe ihmisissä mitään hyvää. Pidänhän minä sinun kirjoituksistasi. Liput muuten on ja edulliset. Tosin sillä varauksella, että koneessa on tilaa sinne minne menenkin. En nyt oikein ymmärrä arvoituksellista tekstiäsi. Voitko hiukan selvedntää ?

        Edellisten sanomisteni jälkeen olen tässä pyöriskellyt palstoilla lukemassa erilaisia ajatuksia ja vaikka olen mielestäni positiivisista positiivisin, niin uskoni alkaa taas horjua. Josko vastassani ei olekaan ihminen, vaan robotti, on yksi pähkäilyn aihe (minä pienine aivoineni, jestas!).

        Sallinet, että ainakin hetkeksi poistun.


      • Ole vahva älä kova
        Helena04 kirjoitti:

        Edellisten sanomisteni jälkeen olen tässä pyöriskellyt palstoilla lukemassa erilaisia ajatuksia ja vaikka olen mielestäni positiivisista positiivisin, niin uskoni alkaa taas horjua. Josko vastassani ei olekaan ihminen, vaan robotti, on yksi pähkäilyn aihe (minä pienine aivoineni, jestas!).

        Sallinet, että ainakin hetkeksi poistun.

        Kuuleppas Helena jospa onkin. Ei täällä voi ansioitaan ruveta luettelemaan. Vahingossa mainitsin yhden poikani. Valtava ryöppy seurasi arvosteluja jossa minua syytettiin oman egoni nostamisesta.Useassa yhteyksissä olen täällä yrittänyt painottaa etten täältä mitään Gloriaa hae. Kaikki mitä olen tavoitellut olen saanut. Taivasosuudesta en tiedä. Siltä osin uskoni on ruvennut horjumaan. Olen opiskellut ja väitellyt erillaisista asioista moinissa yhteyksissä. Nyt vakaumukseni on lähinnä sitä, että olen totuuden etsijä. Joku voisi tietysti sanoa,että Okkultisti. Uskon moniin asioihin jotka pyörittelevät ihmisen kehoa ennenkuin se muuttuu ruumiiksi.

        Silleen Helena. Olen fyysinen henkilö niin kauan, kuin vaikutan tässä kehossa. "Se joka itsensä alentaa se ylennetään"


      • Helena04
        Ole vahva älä kova kirjoitti:

        Kuuleppas Helena jospa onkin. Ei täällä voi ansioitaan ruveta luettelemaan. Vahingossa mainitsin yhden poikani. Valtava ryöppy seurasi arvosteluja jossa minua syytettiin oman egoni nostamisesta.Useassa yhteyksissä olen täällä yrittänyt painottaa etten täältä mitään Gloriaa hae. Kaikki mitä olen tavoitellut olen saanut. Taivasosuudesta en tiedä. Siltä osin uskoni on ruvennut horjumaan. Olen opiskellut ja väitellyt erillaisista asioista moinissa yhteyksissä. Nyt vakaumukseni on lähinnä sitä, että olen totuuden etsijä. Joku voisi tietysti sanoa,että Okkultisti. Uskon moniin asioihin jotka pyörittelevät ihmisen kehoa ennenkuin se muuttuu ruumiiksi.

        Silleen Helena. Olen fyysinen henkilö niin kauan, kuin vaikutan tässä kehossa. "Se joka itsensä alentaa se ylennetään"

        Huumori, lämpö ja hyväntahtoisuus ovat elämämme perustarpeita mielestäni. Olethan samaa mieltä? Kunpa näissä, varsinkin meidän ikäihmisten keskusteluissakin näitä elementtejä näkisi vain enemmän. Miten myönteisesti ne vaikuttaisivatkaan elämäämme, mielialoihimme.

        Senverran tosikko olen, että tuollainen - oliko se sana - feikkailu luonnistuu kyllä vielä nuoremmilta. Meidän palstoillamme sensijaan soisi kuitenkin kohtaavansa aidon virtuaaliystävän asiasta tai asian vierestä juttelemassa, rehellisesti, toisiamme kunnioittaen.

        Eemelin isä, ihmettelet, miksi tämä pieni "iltasaarnani" Sinulle? Eihän meillä ole ollut ongelmia tämän suhteen, tarinointimme sisälsi nuo kohdat. Kirjoitat kuitenkin monella nikillä... ja ovatpa muistutuksena sekä varteenotettavaksi-terveisinä itselleni ja muillekin halukkaille. Mielipide lähinnä.

        Hyvää yötä!


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        Huumori, lämpö ja hyväntahtoisuus ovat elämämme perustarpeita mielestäni. Olethan samaa mieltä? Kunpa näissä, varsinkin meidän ikäihmisten keskusteluissakin näitä elementtejä näkisi vain enemmän. Miten myönteisesti ne vaikuttaisivatkaan elämäämme, mielialoihimme.

        Senverran tosikko olen, että tuollainen - oliko se sana - feikkailu luonnistuu kyllä vielä nuoremmilta. Meidän palstoillamme sensijaan soisi kuitenkin kohtaavansa aidon virtuaaliystävän asiasta tai asian vierestä juttelemassa, rehellisesti, toisiamme kunnioittaen.

        Eemelin isä, ihmettelet, miksi tämä pieni "iltasaarnani" Sinulle? Eihän meillä ole ollut ongelmia tämän suhteen, tarinointimme sisälsi nuo kohdat. Kirjoitat kuitenkin monella nikillä... ja ovatpa muistutuksena sekä varteenotettavaksi-terveisinä itselleni ja muillekin halukkaille. Mielipide lähinnä.

        Hyvää yötä!

        Kauniita asioita sinä Helena kirjoitit. Kumpa maailma menisikkin tuohon suuntaan,kun sinä sen toivot menevän.Minä kuitenkin olen nähnyt mitallin toisenkin puolen lähtenyt vaikeista oloista. Olen kohdannut maailman pahuuden laidasta laitaan. Olen useasti yrittänyt muokata lähi piiriäni oikeaan suuntaan. En siinä juurikaan ole onnistunut. Paremminkin olen päätynyt heikompiani suojelemaan. Palkakseni olen saanut itselleni rauhaisain mielen. Suuren määrän ikuisia ystäviä, Hyviä työntekijöitä ja uskollisia alaisia. Helena maailma ei muutu me muutumme ja kasvamme niin hyvydessä kuin pahuudessa. Niin tiedossa kuin unohduksessa.
        . Joissain seurakunnissa olen toki tavannut omassa uskossaan olevia ihmisiä jotka lyhyen keskustelun jälkeen ovet paljastuneet naiveiksi, Enkä totisesti olisi nauttinut heidä nolaamisestaan. Sinun laisiasi hyvä uskoisisa ihmisiä en täälläkään ole muita tavannut. Taidan vielä kertoa sinulle yhden tapauksen matkan varrelta toisella otsikolla.


    • Eemelin isä

      Rikas lääkäri jonka omaisuuta realisoin jätti myytäväksi pienen yksiön jossa ei ollut WC:tä suihkusta puhumattakaan. Asunnossa oli vuokralaisina kaksi vanhusta jotka olivat pitäneet sitä kotinaan liki kolmekymmentä vuotta.Ilmoitin heille toimenpiteestä.
      Tullessani uudelleen esittelemään asuntoa oli vaimo paistanut tuoretta pullaa ja kattanut kahvi pöydän. Isäntä istui vanhan korkean hetekan päällä mustassa puvussa mitallit kahdessa rivissä rinnalla. Nämä yksinkertaiset vanhukset luulivat kodin ostajia vieraikseen. Eivät ymmärtäneet joutuvansa luopumaan kodistaan. Myin tämän kodin varakkaalle rouvalle rutkasti alle pyynti hinnan vaikka toinen ostaja tarjosi täyden hinnan. Ehtoni oli ainoastaa, että minulle jäi vuokraamisoikeus. Tultuani kotiin soitti tohtori ja kertoi saaneensa puhelun täsihintasen tarjouksen tehneeltä ostajalta, ja vaatikin minulta korvausta erotuksesta. Painotin tohtorille maksavani erotuksen. Kaupat tehtiin tohtorikin luopui sittemmin osasta vaateistaan. Mennessäni kolmannen kerran asuntoon ilmoittamaan ettei heidän tarvitse lähteä kotoaan mihinkään vaan uusi omista jatkaa sopimusta samoin ehhdoin. Sopimukset kirjoitetiin ja uudet vuokranmaksu laput jätettiin. Silloin vaimon Hysteerinen itku täytti koko pienen kodin. Vasta edellisen käyntini jälkeen he olivat ymmärtäneet heidän kotinsa tulleen myydyksi. Ikunsa seasta hän sai kerrotuksi rukoilleensa kaksi viikkoa jumalaa säästämään heidän kotinsa. Tiedätkö mitä Helena. Vaimo tuupertui jalkojeni juureen ja sopersi. Jumalan enkeli on tänään astunut meidän kotiin.Silloin minäkin itkin.

      • Marjaana

        Hienosti kerrottu kokemus !


      • Helena04

        Kertomuksesi "Matkan varrelta" oli kaunis tarina. Kiitos, kun kerroit sen, olipa se sitten faktaa tai fiktiota.

        Helena


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        Kertomuksesi "Matkan varrelta" oli kaunis tarina. Kiitos, kun kerroit sen, olipa se sitten faktaa tai fiktiota.

        Helena

        Elettyä elämää. Yksi syy miksi luovuin hyvin tuottavalta alalta. Myöhemmin olen autellut niissä asioissa sellaisia ystäviäni, jotka todella ovat apua tarvinneet. Palkkioin kuppi kahvia ja pulla. Jos luit sen edellisen viestin niin varmaan sait syvyyttä asiaan.Tämä koti myytiin viulun oston tultua ajankohtaiseksi perheen pojalle. Poika on nykyisin menestynyt taitelijana. Toki olen tämän kertonut monissa yhteyksissä. Tämän halusin kertoa sinulle niinkuin epäuskoiselle kerrotaan. Ettet sekoitaisi minua mihinkään hajupoikaan.


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Elettyä elämää. Yksi syy miksi luovuin hyvin tuottavalta alalta. Myöhemmin olen autellut niissä asioissa sellaisia ystäviäni, jotka todella ovat apua tarvinneet. Palkkioin kuppi kahvia ja pulla. Jos luit sen edellisen viestin niin varmaan sait syvyyttä asiaan.Tämä koti myytiin viulun oston tultua ajankohtaiseksi perheen pojalle. Poika on nykyisin menestynyt taitelijana. Toki olen tämän kertonut monissa yhteyksissä. Tämän halusin kertoa sinulle niinkuin epäuskoiselle kerrotaan. Ettet sekoitaisi minua mihinkään hajupoikaan.

        Kiitos varmistamisestasi epäuskoiselle, epäilijälle. Tiedätkö, että on sellainenkin sanonta kuin "ole epäilijä, olet ajantasalla".
        No, ajantasalla en suinkaan ole. Ymmärrät, että pieni epäilyni kuuluu tähän virtuaalimaailmaan. Isot tytöt ja pojat ovat kertoneet.

        Edellisen viestisi luin, kiitos. Yritin vastatakin, mutta hierarkia oli täynnä tms.


      • enkelikö

        Harvoin näin.


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Elettyä elämää. Yksi syy miksi luovuin hyvin tuottavalta alalta. Myöhemmin olen autellut niissä asioissa sellaisia ystäviäni, jotka todella ovat apua tarvinneet. Palkkioin kuppi kahvia ja pulla. Jos luit sen edellisen viestin niin varmaan sait syvyyttä asiaan.Tämä koti myytiin viulun oston tultua ajankohtaiseksi perheen pojalle. Poika on nykyisin menestynyt taitelijana. Toki olen tämän kertonut monissa yhteyksissä. Tämän halusin kertoa sinulle niinkuin epäuskoiselle kerrotaan. Ettet sekoitaisi minua mihinkään hajupoikaan.

        Jokin asia kun jää vaivaamaan, niin se sitten jaksaa vaivata, joskaan ei nyt ihan maata kaada. Eli. Olen tuon tarinan "pojalle ostettiin uusi viulu ja on nyt menestynyt viulutaiteilija..." jostain lukenut, mutta mistä, Apu-lehdestäkö mahdollisesti? Voitko avittaa, jos olet kuulolla?
        Terveisin Helena


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        Jokin asia kun jää vaivaamaan, niin se sitten jaksaa vaivata, joskaan ei nyt ihan maata kaada. Eli. Olen tuon tarinan "pojalle ostettiin uusi viulu ja on nyt menestynyt viulutaiteilija..." jostain lukenut, mutta mistä, Apu-lehdestäkö mahdollisesti? Voitko avittaa, jos olet kuulolla?
        Terveisin Helena

        Et ole sitä mistään voinut lukea koska en sitä ole minnekkään kirjoittanut. Kertonut kylläkin. Kirjoitin tähän vastikkeenkin. Tosin poistin sen. Vaikka tohtorikin on jo kuollut en voi sitä tähän laittaa. Olen jo kertonut itsestäni hiukan liikaakin. Minun elämä on täynnä ihmeellisyyksiä. Olenkin useasti pohtinut sitä tietyissä loosseissa veljieni kanssa.En tätä juttua kertonut kehuakseni, erinomaisuuttani.Se tuli vaan mieleeni niinä aamu yön tunteina jolloin kaupunki alkoi heräämään ja uneni oli kaikonnut. Maailmasta olen sanut parhaan ja muistan siitä, joka ilta kiittää.
        Alku tosin oli todella vaikea. Kuulolla olen. Olenpa missä päin maailmaa tahansa. Nettikin toimii nykyisin jo lähes joka maan kolkassa ja pyrin siellä käymään mahdollisuuksien mukaan.
        Olet varmaan huomannut monen ihmisen lukeneen tämän ketjun. Hieno asiahan se on jos pystyimme jotain antamaan. Eikö olekkin Helena


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        Jokin asia kun jää vaivaamaan, niin se sitten jaksaa vaivata, joskaan ei nyt ihan maata kaada. Eli. Olen tuon tarinan "pojalle ostettiin uusi viulu ja on nyt menestynyt viulutaiteilija..." jostain lukenut, mutta mistä, Apu-lehdestäkö mahdollisesti? Voitko avittaa, jos olet kuulolla?
        Terveisin Helena

        Se viulu oli stradivarius ja maksoi liki yksiön hinnan. Niitä ei ole kovin paljon enää maailmassa.


      • Miia
        Eemelin isä kirjoitti:

        Se viulu oli stradivarius ja maksoi liki yksiön hinnan. Niitä ei ole kovin paljon enää maailmassa.

        Oli kiva kuulla että, olet kuitenkin ainakin joidenkin tavoitettavissa. Luulin jo, että olit jättänyt tämänkin ketjun. Meillä on ollut hauskaa lukiessamme vanhempiakin juttujasi. Et olekkaan vähään aikaan kirjoitellut vanhaan paikkaasi. Siellä on nyt aivan kuollutta. Voi hyvin!


      • Eemelin isä
        Miia kirjoitti:

        Oli kiva kuulla että, olet kuitenkin ainakin joidenkin tavoitettavissa. Luulin jo, että olit jättänyt tämänkin ketjun. Meillä on ollut hauskaa lukiessamme vanhempiakin juttujasi. Et olekkaan vähään aikaan kirjoitellut vanhaan paikkaasi. Siellä on nyt aivan kuollutta. Voi hyvin!

        Tosiaankin päätin jo poistua tästä ketjusta. Olen kyllä välillä pistänyt tänne rivin pari. Helena oli jäänyt uteliaaksi ja pyörsin jo tehdyn päätökseni.Jos lähden selittelemään joudun selityksien viidakkoon. Se on loputonta. Se on aivan samaa, kuin erehdyin tämmöiseen vanhusten kerhoon. Yhtä-äkkiä huomasin olevani johtokunnassa ja painivani suuren työtaakaan alla. Sama hierarkkinen järjestys jatkui kuin työelämässäkin, nyt vaan jouduin kuuntelemaan paljon siraskertomuksia. Keskusteluissa tuntui ettei monikaan jaksanut kuunnella, vaan odotti malttamattomana vuoroaaan päästäkseen puhumaan. Tälläisiähän me olemme, me ehtoon eläjät. Onneksi älysin irtaantua. On se hyvä Miia,että valmentaudut eläkkeelle, lukemalla tämmöisenkin eläke ukon juttuja. Onhan tämä tietysti alaasikin. Joulukin tulee. "Muista Miia olla kilti tyttö."


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Et ole sitä mistään voinut lukea koska en sitä ole minnekkään kirjoittanut. Kertonut kylläkin. Kirjoitin tähän vastikkeenkin. Tosin poistin sen. Vaikka tohtorikin on jo kuollut en voi sitä tähän laittaa. Olen jo kertonut itsestäni hiukan liikaakin. Minun elämä on täynnä ihmeellisyyksiä. Olenkin useasti pohtinut sitä tietyissä loosseissa veljieni kanssa.En tätä juttua kertonut kehuakseni, erinomaisuuttani.Se tuli vaan mieleeni niinä aamu yön tunteina jolloin kaupunki alkoi heräämään ja uneni oli kaikonnut. Maailmasta olen sanut parhaan ja muistan siitä, joka ilta kiittää.
        Alku tosin oli todella vaikea. Kuulolla olen. Olenpa missä päin maailmaa tahansa. Nettikin toimii nykyisin jo lähes joka maan kolkassa ja pyrin siellä käymään mahdollisuuksien mukaan.
        Olet varmaan huomannut monen ihmisen lukeneen tämän ketjun. Hieno asiahan se on jos pystyimme jotain antamaan. Eikö olekkin Helena

        Oikein hyvää huomenta!
        (Tässä uskomattoman pitkän yön olen nukkunutkin!)

        Kiitos, kun vastasit. Nyt kun katselen tuota kysymystäni, niin aihe "poika sai uuden viulun ja hänestä tuli menestyksekäs viulutaiteilija" ei sinänsä nyt niin erikoinen ole mieleen jäädäkseen, mutta tähän päässäni "kummittelevaan" artikkeliin liittyi juuri joku erikoinen lisä. Hän taisi olla tuolta itäisestä naapurimaastamme kotoisin siirtyen Suomen kautta maailmankuuluksi.

        Mutta pääasiaan. Muistikuvani tarina ei liittynyt Sinun kertomaasi. Rauha sille seikalle. Heitän sen unholaan.

        Niin, moni lienee lukenut ketjun, tai sitten useaan otteeseen, oletan paremminkin. Onhan tässä ketjussa jo jos jonkinmoista kerrontaa. Mietin, miksi minäkin näin pitkään ketjuun juuttunut??? Mutta hellittää, kun lomille lähden.

        Vielä tuosta itsestään kertomisesta senverran, että keskusteluissa pitäisi muka käsitellä vain asioita, ei ihmisiä itseään. Sekin lienee sitten oma taitonsa, johon en yllä. Itsekkäänä sitten varmaan olen näköjään aina tekstissäni itse mukana.

        Hyvät päivänjatkot!


    • Eemelin isä

      Taas mahtuu. Kirjoita vain Helena tuntemuksiasi. tässä on sinulle uusi arkki.

      • Helena04

        Kiitos vaan, Eemelin isä, mutta se aihe "haalistui". On iltateen aika! -


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        Kiitos vaan, Eemelin isä, mutta se aihe "haalistui". On iltateen aika! -

        Näinhän se meni. Paljon tuli turistua. Aivan mukavaa oli tyhjentää sanaista arkkua. Jos sinne vielä jotain jäi niin sitten toiste.
        Jäit mieleeni Eemelin isä.


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Näinhän se meni. Paljon tuli turistua. Aivan mukavaa oli tyhjentää sanaista arkkua. Jos sinne vielä jotain jäi niin sitten toiste.
        Jäit mieleeni Eemelin isä.

        Samoin! - Teevesi jäähtyy. - Sitten toisten! -


      • Mitä se on
        Helena04 kirjoitti:

        Samoin! - Teevesi jäähtyy. - Sitten toisten! -

        Miksihän tässäkin ketjussa on tuomoinen punainen liekki. Oisko liekissä oleva sydän. Kerro mielipiteesi.


      • Se on
        Mitä se on kirjoitti:

        Miksihän tässäkin ketjussa on tuomoinen punainen liekki. Oisko liekissä oleva sydän. Kerro mielipiteesi.

        tapauksessa: Piru iskee silmää


      • olisikkin
        Se on kirjoitti:

        tapauksessa: Piru iskee silmää

        Eipä ole tullut mieleen .


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Näinhän se meni. Paljon tuli turistua. Aivan mukavaa oli tyhjentää sanaista arkkua. Jos sinne vielä jotain jäi niin sitten toiste.
        Jäit mieleeni Eemelin isä.

        Hyvää matkaa ja Joulunaikaa!
        Helena


      • Käväisijä
        olisikkin kirjoitti:

        Eipä ole tullut mieleen .

        Voisit Eemelin isä aloittaa uuden ketjun, tämä oli pokkeava täällä yleensä oleviin kirjoituksiin nähden. Kevyt mukava luettava. Kyllä vanhoilla olisi paljon kerrottaavaa, kaikilta se ei vaan luista.


    • Olet kellarissa.

      Tarvitaan uusi oksa jos kirjoitusta aiotaan jatkaa.

      • Helena04

        Kas, en huomannutkaan. Ehdin jo kirjoittaa tuonne ylös vastaukseni. Viihdyn sitäpaitsi yläilmoissa kuitenkin yrittäen pitää jalat tiukasti maassa. Siis yrittäen. - - -


      • Eemelin isä
        Helena04 kirjoitti:

        Kas, en huomannutkaan. Ehdin jo kirjoittaa tuonne ylös vastaukseni. Viihdyn sitäpaitsi yläilmoissa kuitenkin yrittäen pitää jalat tiukasti maassa. Siis yrittäen. - - -

        Yläkerrassa sammui valot ja se tilttasi taas paperin loppua. Siksi avasin oven tänne tunkkaiseen kellariin. En täällä totisesti minäkään viihdy. Olen kanssa lakeuden mies ja pidän avarasta olemisesta. Pimeä tila ahdistaa. No tulihan tässä taas turistua. Lomallehan olet lädössä oliko 4 päivä. Ilmeisesti sellaisen maahan jossa aamu alkaa tervehdyksellä " HOLA
        Buonos Dias !"

        Hyvää lomaa !
        p.s. Saataa olla, että törmätään jos olet saarella.


      • Helena04
        Eemelin isä kirjoitti:

        Yläkerrassa sammui valot ja se tilttasi taas paperin loppua. Siksi avasin oven tänne tunkkaiseen kellariin. En täällä totisesti minäkään viihdy. Olen kanssa lakeuden mies ja pidän avarasta olemisesta. Pimeä tila ahdistaa. No tulihan tässä taas turistua. Lomallehan olet lädössä oliko 4 päivä. Ilmeisesti sellaisen maahan jossa aamu alkaa tervehdyksellä " HOLA
        Buonos Dias !"

        Hyvää lomaa !
        p.s. Saataa olla, että törmätään jos olet saarella.

        Sinnehän minä, etelän lämpöön, valoon hetkeksi ja - jouluksi kotiin.
        Olisihan se veikeätä toisiimme törmätä, mutta valitettavasti - näin puusta katsoen - sula mahdottomuus siellä väenpaljoudessa, turistikeskuksessa. Mutta nautitaan "samasta" auringosta.
        Kiitos toivotuksestasi.


      • Kellarin ovi
        Helena04 kirjoitti:

        Sinnehän minä, etelän lämpöön, valoon hetkeksi ja - jouluksi kotiin.
        Olisihan se veikeätä toisiimme törmätä, mutta valitettavasti - näin puusta katsoen - sula mahdottomuus siellä väenpaljoudessa, turistikeskuksessa. Mutta nautitaan "samasta" auringosta.
        Kiitos toivotuksestasi.

        Kylläpäs sinä Helena olet rivakasti lähtenyt kellarista. Ymmärrän, ymmärrän "Kellarin oven olisit voinut kiireessäsi painaa kiini. Ei muuten, mutta kun siellä on nämä seuraavan pitkän ketjun siemenet. Katoppas, ne saattavat lämpimässä lähteä ennen aikaisesti itämään. Matkakuume on tietysti osa matkaa. Pieni kutina vatsan pohjassa. Vetäisi lähtiessäni ilmaa nenääni, Chanelin täyteläinen tuoksu tappoi tunkkasen kellarin hajun. Silloin varmistuin siitä, että sinä Helena olit piipahtanut.


      • Helena04
        Kellarin ovi kirjoitti:

        Kylläpäs sinä Helena olet rivakasti lähtenyt kellarista. Ymmärrän, ymmärrän "Kellarin oven olisit voinut kiireessäsi painaa kiini. Ei muuten, mutta kun siellä on nämä seuraavan pitkän ketjun siemenet. Katoppas, ne saattavat lämpimässä lähteä ennen aikaisesti itämään. Matkakuume on tietysti osa matkaa. Pieni kutina vatsan pohjassa. Vetäisi lähtiessäni ilmaa nenääni, Chanelin täyteläinen tuoksu tappoi tunkkasen kellarin hajun. Silloin varmistuin siitä, että sinä Helena olit piipahtanut.

        Hola!
        Tässä vielä hiukan matkaväsymyksen vallitessa ehätän ensimmäiseksi antamaan Sinulle vastauksen tuohon hauskaan kellarikuvaukseesi, tuoksuasiaan.
        Nimittäin. Kerrontasi ansiosta valitsin matkalleni tuoksuksi mukaan juuri loppumaisillaan olevan vanhan tutun Chanel 5:n! Mielituoksuni ovat nykyisin hiukan keventyneet, mutta kieltämättä aivan tippa Chanelia olikin vaihteeksi aivan hurmaavaa, kiitos vinkistä!
        Pienen pieni suihke aikaansai joka kerta myös hymyhuulet! Kiitos.
        Joulunodotusterveisin Helena


      • Helena04 ejk
        Kellarin ovi kirjoitti:

        Kylläpäs sinä Helena olet rivakasti lähtenyt kellarista. Ymmärrän, ymmärrän "Kellarin oven olisit voinut kiireessäsi painaa kiini. Ei muuten, mutta kun siellä on nämä seuraavan pitkän ketjun siemenet. Katoppas, ne saattavat lämpimässä lähteä ennen aikaisesti itämään. Matkakuume on tietysti osa matkaa. Pieni kutina vatsan pohjassa. Vetäisi lähtiessäni ilmaa nenääni, Chanelin täyteläinen tuoksu tappoi tunkkasen kellarin hajun. Silloin varmistuin siitä, että sinä Helena olit piipahtanut.

        ... silloin tällöin palaan tämän ketjun hetkiin... :)
        Antoisaa kesäaikaa 2005! -
        Helena


    • Ruletti pyörii.

      Mitä ihmettä. Töhnä on yön aikana hävinnyt pois ja vettä satanut. Jaa niinpäs on tullut aika pistää, ties monenenkohan kerran tähän ketjuun piste.

      • Pitkät ovat viestitkin.

        Pituudeltaan ja asiallisuudeltaan. Ehdoton ykkönen.Tämmöistä kevyttä hupailua olisi hauska lukea enemmältikkin. Pisimmältä tullut viesti on Austraaliasta saakka. Suomalaiset ovatkin todellisia maailman vallottajia.


      • nähty
        Pitkät ovat viestitkin. kirjoitti:

        Pituudeltaan ja asiallisuudeltaan. Ehdoton ykkönen.Tämmöistä kevyttä hupailua olisi hauska lukea enemmältikkin. Pisimmältä tullut viesti on Austraaliasta saakka. Suomalaiset ovatkin todellisia maailman vallottajia.

        Näyttää jatkuvan aivan loputtomiin. Ei oikein enääa jaksa näin pitkää juttua selata. Asiatkin alkavat jo kertaantua. Hyviä kommenteja kuitenkin.


      • jo riitä
        nähty kirjoitti:

        Näyttää jatkuvan aivan loputtomiin. Ei oikein enääa jaksa näin pitkää juttua selata. Asiatkin alkavat jo kertaantua. Hyviä kommenteja kuitenkin.

        Laittakaa ihmeessä punainen piste ettei ketjua enää voi jatkaa. haju- pönttöhän reppii housunsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe