Minulle sopiva kannettava?

Ensimmäinen..

Pääasiassa käytössä:

- Netin selailu (ei saisi pätkiä)
- Videoiden katselu
- Kuvanmuokkaus

Toiveita:

- Ei saisi pätkiä netin puolesta, eikä muutenkaan (esim. tiedostoselailu)
- Vähintään 17,3" näyttö
- Tuo oikealla oleva numeronäppäimistö plussaa
- Hyvä kuvanlaatu!

Tähän asti käytössä ollut vain HP:tä, olen tykästynyt merkkiin.
Tämä olisi ensimmäinen kannettavani.
Nykyisestä koneestani tietoja: Intel Core i7-2600 CPU, 3,40GHz, 8,0GB RAM, GeForce GT 530.
HP Pavilion p6-2062sc

8

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No ei kai siinä muutakun katselemaan samantehoista läppäriä, mutta älä HP:tä osta kuluttajaläppäreistä - paljon ongelmia kiitos paskojen tahnojen ja paskojen juotosten, jotka johtaa ylikuumenemisiin ja näyttiksen palamiseen tai "palamiseen" (reflowaamalla tai uudelleen pallottamalla korjattavissa).

      "Tähän asti käytössä ollut vain HP:tä, olen tykästynyt merkkiin. "

      Pöytäkoneita ei todellakaan kannata ostaa paketteina, ne on käytännössä kaikki roskaa hinta/laatu/teho- suhteeltaan, jokin vakava yrityskäyttö vuosien on-site takuineen asia erikseen. Kuluttajakäyttöön järjetöntä.
      Eihän se "merkki" tee mitään muuta kuin valikoi markkinoiden halvimmat osat ja lyö firman nimen kopan kylkeen.

    • Ensimmäinen..

      Hei!

      Osaatko sanoa, mitä merkkiä kannattaisi katsella?

      Noita vaihtoehtoja tuntuu olevan niin hirveästi saatavilla. :/

      • Itse katselisin Delliä, Lenovoa ja Fujitsu-Siemensiä (huomattavasti parantanut laatua entisestään) ne nyt tällä hetkellä tuntuu loistavan poissaolollaan niistä mitä tulee rikkinäisenä. Asuksella on mutu- tuntumalla laatu heikentynyt ja samaa mutua tuntuu olevan netti täynnä, tilastoja en ole katsonut.

        HP:t ja Acerit unohtaisin jos laatua etsisin, hinta/teho/ulkonäkö- suhteessahan ne on toki hyviä, mutta se kestävyys ja laatu sitten erikseen.


    • peruskäyttäjä

      Itsellä on Packard Bell EasyNote LV läppäri ollut reilut 1,5v ja tässä on numeronäppäimistö oikeassa reunassa sekä 17,3" näyttö.
      Suorituskyky ei juuri tässä mallissa yllä vaatimuksiisi mutta tehokkaampiakin malleja varmasti on. Tässä on Intel Celeron B830 1,80 Ghz 64-bit tuplaydinprosessori, 4Gb Ram, 320Gb kiintolevy ja Intel HD grafiikka (1600x900).
      Käyttöjärjestelmänä alunperin Windows 8, päivitetty 8.1:n.

      Olen pärjäillyt tällä ihan hyvin tehden paljolti samoja juttuja mitä kerrot tarvitsevasi, selailen paljon nettiä, tosin siinä ratkaisee liittymäsi nopeus eniten. Lisäksi käsittelen kuvia, lähinnä muutan kokoa pienemmäksi ja säädän värejä ja valotusta paremmaksi nettiä varten sekä katselen videoita pääasiassa youtubesta, joskus myös dvd-asemalla dvd-elokuvia ja tv-sarjoja.

      Sain äskettäin myös FullHD videokameran ja olen Windows moviemakerilla editoinut videoitakin ihan sujuvasti. Ainut että editoinnin jälkeen videon renderöinti kestää jonkinaikaa, siinä eniten kaipaisi ehkä lisää tehoa mutta eipä noita videoita vielä ainakaan tule kovin paljon tehtyäkään. Voihan koneen jättää renderöimään videota ja tehdä sillä aikaa jotain muuta.

      Pelejä en ole tällä pelannut joten en tiedä miten suorituskyky siihen riittäisi. Mulla on kuitenkin PS3 pelaamista varten joten PC:llä ei sen puolesta tarvitse olla tehoja.

      Aiemmin ollut muita merkkejä, Toshiba ja HP, aikoinaan myös Commodoreja (64 ja Amiga 500) :)

    • Ensimmäinen..

      Oon niin höntti näissä.. :)

      Mistä näitä kannattaa katsoa? Olen katsonut esim. Gigantin valikoiman, ja todella nihkeä.

      Hintaa saa olla 700-800e suunnilleen..

      Jos joku osaava viitsii ehdottaa vaikkapa kolmea yksilöä, olisin kiitollinen. :)

      Ja sitten vielä, mitkä noista tiedoista on niitä, mitä kannattaa tuijottaa?

      • use your brains!

        Se on sinun asiasi etsiä missä tietokoneita myydään, google on keksitty, ainut mitä sinun tarvitsee keksiä on sopivat hakusanat.
        Ei helv... tuota uusavuttomuutta vai laiskuuttako tai oma-aloitteellisuuden puutettako tuo on mutta sitä ei pidä suosia. Käytä niitä aivojasi!


    • 007½

      Jätä Gigantti väliin! Jos se ei saa takuuaikana rikkoutunutta konettasi korjattua eikä sillä ole tai se ei halua antaa uutta vastaavaa tilalle, se PAKOTTAA sinut ostamaan jotakin muuta maksamallasi summalla. Tämä on tosin Suomen lakien vastaista.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/13090212

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe