ip-osoite

tyhmäkö?

Mä en oikein ymmärrä, miten voi olla ihan sama osoite kahdella eri fyysisellä osoitteella? Asia paljastui kun en päässyt chattiin ip-osoitteen bannauksen perusteella. Joku oli bannattu ja hänellä ihan sama ip-osoite kuin minulla.

7

1109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piru

      olet saanut DHCP:n kautta hänen vanhan osoitteensa. yleensä kuitenkin kanavilla bannataan osoitealueita. Eli iso joukko saa kerralla bannia.

      Eli jos tulet osoitteesta:

      YYYMYDCCI.dsl.saunalahti.fi

      nii banni pistetään osoitteille *.dsl.saunalahti.fi

      tai vastaavaa. Yleensä näin käy, jos bannin antaa kanavan botti.

      • tyhmäkö?

        Siis chatin sheriffi kertoi minulle, että bannauslistasta löytyi TÄYSIN samanlainen ip-osoite kuin minulta. Tätä en ymmärrä.


      • Piru
        tyhmäkö? kirjoitti:

        Siis chatin sheriffi kertoi minulle, että bannauslistasta löytyi TÄYSIN samanlainen ip-osoite kuin minulta. Tätä en ymmärrä.

        Edellisen osoitteen käyttäjän takia.

        Macchanger löytyy myös windowsille. Vaihda sillä lennossa verkkokorttisi MAC-osoite. Sitten haet uuden IP-osoitteen.

        Toimii jos et ole NATin takana, vaan koneesi hakee osoitteen palveluntarjoajalta itse.

        Jos ADSL-modeemi hakee osoitteet, niin sen MAC-osoitteen voi muuttaa hallintasivuilta.


      • Piru kirjoitti:

        Edellisen osoitteen käyttäjän takia.

        Macchanger löytyy myös windowsille. Vaihda sillä lennossa verkkokorttisi MAC-osoite. Sitten haet uuden IP-osoitteen.

        Toimii jos et ole NATin takana, vaan koneesi hakee osoitteen palveluntarjoajalta itse.

        Jos ADSL-modeemi hakee osoitteet, niin sen MAC-osoitteen voi muuttaa hallintasivuilta.

        "Vaihda sillä lennossa verkkokorttisi MAC-osoite"

        Lainaus Network -sertifikaattikirjasta.

        Jokaiseen verkkokorttiin on poltettu ROM-siruun erityinen mikro-ohjelmisto. Se sisältää ainutkertaisen tunnisteen, jolla on 48 bitin mitainen arvo, Media Access Control- eli MAC-osoite. Kahdella verkkokortilla ei voi koskaan olla samaa MAC-osoitetta. Verkkokortteja valmistavien yritysten on otettava yhteyttä IEEE:hen (Institute of Electrical and Electronics Engineers) ja pyydettävä MAC-osoiteryhmää, jota ne voivat käyttää verkkokorteissaan.

        Eli kumpaa uskon? Sinua vai Network -sertifikaatti koetta varten valmentavaa kirjallisuutta?


      • Ääshoul CCIE
        Rakentelija kirjoitti:

        "Vaihda sillä lennossa verkkokorttisi MAC-osoite"

        Lainaus Network -sertifikaattikirjasta.

        Jokaiseen verkkokorttiin on poltettu ROM-siruun erityinen mikro-ohjelmisto. Se sisältää ainutkertaisen tunnisteen, jolla on 48 bitin mitainen arvo, Media Access Control- eli MAC-osoite. Kahdella verkkokortilla ei voi koskaan olla samaa MAC-osoitetta. Verkkokortteja valmistavien yritysten on otettava yhteyttä IEEE:hen (Institute of Electrical and Electronics Engineers) ja pyydettävä MAC-osoiteryhmää, jota ne voivat käyttää verkkokorteissaan.

        Eli kumpaa uskon? Sinua vai Network -sertifikaatti koetta varten valmentavaa kirjallisuutta?

        Kyllä sen mäkki-osoitteen voi vaihtaa. Jos verkkokortti on emolla, niin suoraan PC:n Biosista sen voi vaihtaa. Jos kyseessä on joku erillinen reititin, niin sen vaihto tuskin onnistuu???

        DHCP-palvelin muistaa liisi-ajan verran sen vanhan mäkki-osoitteen, joten tuo mac-osoitteen vaihto ja heti uus IP:n haku DHCP:ltä vaihtaa todennäköisesti laitteen IP-osoitteen.


      • Viestintuoja
        tyhmäkö? kirjoitti:

        Siis chatin sheriffi kertoi minulle, että bannauslistasta löytyi TÄYSIN samanlainen ip-osoite kuin minulta. Tätä en ymmärrä.

        Seriffin listalla siis sama osoite kuin sulla näkyi siellä ? vai katsoitko oman koneesi osoitteen omalta koneeltasi ? Tästä on ollut aika usein juttua tuolla chattikeskusteluissa, eli syynä saattaa olla NAT (osoitteenmuunnos) jolloin saman operaattorin asiakkaista useamman liikenne kulkee saman julkisen IP osoitteen kautta ja asiakkaille annetaan operaattorin toimesta privaattiverkoille varatulta alueelta osoite... tuolla on yksi juttu aiheesta, vilkaiseppa tuo ja katso osuuko koneesi oma osoite tuolle alueelle http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000004954359


      • - VN -
        Rakentelija kirjoitti:

        "Vaihda sillä lennossa verkkokorttisi MAC-osoite"

        Lainaus Network -sertifikaattikirjasta.

        Jokaiseen verkkokorttiin on poltettu ROM-siruun erityinen mikro-ohjelmisto. Se sisältää ainutkertaisen tunnisteen, jolla on 48 bitin mitainen arvo, Media Access Control- eli MAC-osoite. Kahdella verkkokortilla ei voi koskaan olla samaa MAC-osoitetta. Verkkokortteja valmistavien yritysten on otettava yhteyttä IEEE:hen (Institute of Electrical and Electronics Engineers) ja pyydettävä MAC-osoiteryhmää, jota ne voivat käyttää verkkokorteissaan.

        Eli kumpaa uskon? Sinua vai Network -sertifikaatti koetta varten valmentavaa kirjallisuutta?

        Kyllä sen voi vaihtaa, kaikkeen löytyy ohjelmia :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe