Rahan vaihto

matkailu avartaa

Olemme lähdössä parin päivän risteilylle tukholmaan, Askarruttaa että jos päivä tukholmassa, ehkä tulee jotain pientä ostettua, Pitääkö vaihtaa Kruunuja, vai pärjääkö euroilla, Ja onko laivassa rahanvaihtoa, Laiva on Gapriella.
Laivalla pärjää varmasti Suomalaisella, (Tanskalaisella Daske bank) pankkikortilla??

17

4585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kortti toimii

      Ruotsissa suomalaiset pankki- ja luottokortit pelaa ja kelpaa, eivätkä ala kitisemään kun teet kortilla 5 € ostoksen. €urot ei kelpaa kuin poikkeustapauksessa.

      • matkailu avartaa

        OK.. Kiitos paljon..


      • matkaaja123

        Eii siellä voi käöyttää suomlaista pankkikorttia mutta luottokortit käy tietysti.
        Eurot EI kelpaa.


      • oikaisija123

        Mikähän säärää tietoa.e ns, poikkeus olisi, voitko kertoa????
        Annat v


    • silja T

      Ruotsissa on kruunu, se pitäisi tietää.
      Kannattaa vaihtaa esim. Forexissa, laivassa on huonompi kurssi.
      Laiva on varmaan Gabriella joka tapauksessa....
      Laivalla maksetaan euroilla tai sitten kortilla (eurokortilla).
      Tosin entiedä Vikingistä kun otetaan aina Silja. On parempi palvelu ja paremmat laivat.

    • Juustina

      Kahdella viime reissulla en ole käyttänyt lainkaan kruunuja, vaan maksanut kaikki ostokset Debit-kortilla (Debit/Credit-korttikin on ollut mukana). Kruunuja on kuitenkin ollut mukana mahdollisia pikkuostoksia (kioskit tms.) tai vessakäyntiä varten.

      Jos minulla ei olisi kruunuja, vaihtaisin luultavasti 10-20 euroa kruunuiksi laivalla ja säästäisin reissulta jääneet kruunut seuraavaa Ruotsinmatkaa varten tai käyttäisin ne paluumatkalla laivalla. Forexilla vaihtaisin suuremmat summat.

    • Nosta automaatista

      Pankkiautomaatit löytyy molempien laivayhtiöiden terminaalista ,ainakin Visalla ja Mastercardilla saa käteistä,

      • iviviviviv

        Vähän rajaa taas. Nyt eletään vuotta 2015 ja jokaisella ihmisellä on kortti, joka käy esim Tukholmassa joka paikassa. Sillä voit ostaa niin pienet kuin isot ostokset ja kortilla voi maksaa kusella käynnitkin. Joka ainoa suomalainen pankkikortti käy joka ainoassa ruotsalaisessa puljussa, missä kortilla voi maksaa. Jopa takseissa.

        Tuo rahanvaihto on siis aikaa ennen vanhaan. Mitä helvetin järkeä on maksaa jollekin forexille vaihtopalkkioita ja kaupan päälle häviää vielä ne hilut, mitä jää jäljelle. Kun taas kortin käyttö ei maksa mitään.

        Tietty saa kai sitä leikkiä sitä ennenvanhaan- leikkiä jos haluaa.


      • Juustina
        iviviviviv kirjoitti:

        Vähän rajaa taas. Nyt eletään vuotta 2015 ja jokaisella ihmisellä on kortti, joka käy esim Tukholmassa joka paikassa. Sillä voit ostaa niin pienet kuin isot ostokset ja kortilla voi maksaa kusella käynnitkin. Joka ainoa suomalainen pankkikortti käy joka ainoassa ruotsalaisessa puljussa, missä kortilla voi maksaa. Jopa takseissa.

        Tuo rahanvaihto on siis aikaa ennen vanhaan. Mitä helvetin järkeä on maksaa jollekin forexille vaihtopalkkioita ja kaupan päälle häviää vielä ne hilut, mitä jää jäljelle. Kun taas kortin käyttö ei maksa mitään.

        Tietty saa kai sitä leikkiä sitä ennenvanhaan- leikkiä jos haluaa.

        No, yritäpä tunkea pankkikorttisi esim. Åhlensin vessan kolikkoautomaattiin, joka toimii muistaakseni 10 kruunun kolikolla. Mitenkähän se maksu onnistuu? -Tulethan tänne kertomaan, sitten kun olet sen tehnyt.

        Toisekseen, jos haluat ostaa hot dogin katukärryistä, niin kyllä vaan niitä oikeita rahoja tarvitaan siinäkin.

        Minä en myöskään ilkeä maksaa kortilla, jos satun ostamaan muutaman 2 kruunun tikkarin (Ruotsista löytyy vielä muutamasta pikkukioskista sellaisia tikkareita, joita ei muualta enää saa).


      • Ihan hyvä
        Juustina kirjoitti:

        No, yritäpä tunkea pankkikorttisi esim. Åhlensin vessan kolikkoautomaattiin, joka toimii muistaakseni 10 kruunun kolikolla. Mitenkähän se maksu onnistuu? -Tulethan tänne kertomaan, sitten kun olet sen tehnyt.

        Toisekseen, jos haluat ostaa hot dogin katukärryistä, niin kyllä vaan niitä oikeita rahoja tarvitaan siinäkin.

        Minä en myöskään ilkeä maksaa kortilla, jos satun ostamaan muutaman 2 kruunun tikkarin (Ruotsista löytyy vielä muutamasta pikkukioskista sellaisia tikkareita, joita ei muualta enää saa).

        Kohtuullinen määrä käteistä on hyvä valinta, muuten korteilla.
        Löytyy näitä kehittyneitä euromaitakin, joissa ei suomipojan kortit kelpaa kuin poikkeuksena.


      • icicocickc
        Juustina kirjoitti:

        No, yritäpä tunkea pankkikorttisi esim. Åhlensin vessan kolikkoautomaattiin, joka toimii muistaakseni 10 kruunun kolikolla. Mitenkähän se maksu onnistuu? -Tulethan tänne kertomaan, sitten kun olet sen tehnyt.

        Toisekseen, jos haluat ostaa hot dogin katukärryistä, niin kyllä vaan niitä oikeita rahoja tarvitaan siinäkin.

        Minä en myöskään ilkeä maksaa kortilla, jos satun ostamaan muutaman 2 kruunun tikkarin (Ruotsista löytyy vielä muutamasta pikkukioskista sellaisia tikkareita, joita ei muualta enää saa).

        Ai jaa, jokainen kunniallinen ihminen boikotoi kaduilla hodareita myyviä mutiaisia. Tai minä en ainakaan tue verot maksamatta jättäviä mutiaisia. Sinä voit tietenkin vaihtaa vaikka säkillisen euroja kruunuiksi, jos Ruotsissa olo niin jännittää, että pitää ihan Åhlensin käyntiä varten varata kolikkoja paskalla käyntiin tai jos ei kehtaa maksaa pikku ostoksia kortilla.


      • Juustina
        icicocickc kirjoitti:

        Ai jaa, jokainen kunniallinen ihminen boikotoi kaduilla hodareita myyviä mutiaisia. Tai minä en ainakaan tue verot maksamatta jättäviä mutiaisia. Sinä voit tietenkin vaihtaa vaikka säkillisen euroja kruunuiksi, jos Ruotsissa olo niin jännittää, että pitää ihan Åhlensin käyntiä varten varata kolikkoja paskalla käyntiin tai jos ei kehtaa maksaa pikku ostoksia kortilla.

        Kurjaa se on pissata housuun siksi, ettei ole varannut mukaansa kolikoita vessassa käyntiä varten. Kauppojen ostoskärryihinkin niitä saattaa joskus tarvita, kuten meillä kotimaassakin.

        Kokemukseni mukaan kannattaa kaikkialla pitää jonkinlaista käteiskassaa. Esim. viikon reissulla Lontoossa jokin aika sitten, ei kortti toiminut YHDESSÄ kaupassa, joten onneksi minulla sattui olemaan se varakassa mukana.

        Juu, ja ei Ruotsissa olo jännitä. Olen jopa asunut siellä kymmenisen vuotta...


      • Shit happens
        Juustina kirjoitti:

        Kurjaa se on pissata housuun siksi, ettei ole varannut mukaansa kolikoita vessassa käyntiä varten. Kauppojen ostoskärryihinkin niitä saattaa joskus tarvita, kuten meillä kotimaassakin.

        Kokemukseni mukaan kannattaa kaikkialla pitää jonkinlaista käteiskassaa. Esim. viikon reissulla Lontoossa jokin aika sitten, ei kortti toiminut YHDESSÄ kaupassa, joten onneksi minulla sattui olemaan se varakassa mukana.

        Juu, ja ei Ruotsissa olo jännitä. Olen jopa asunut siellä kymmenisen vuotta...

        Kannattaa sitä kohtuullista varakassaa pitää suomessakin lompsassa, joskus vaan sattuu ettei kortti tai kortit pelaa isossa kaupassakaan.


      • iiviviviv
        Juustina kirjoitti:

        Kurjaa se on pissata housuun siksi, ettei ole varannut mukaansa kolikoita vessassa käyntiä varten. Kauppojen ostoskärryihinkin niitä saattaa joskus tarvita, kuten meillä kotimaassakin.

        Kokemukseni mukaan kannattaa kaikkialla pitää jonkinlaista käteiskassaa. Esim. viikon reissulla Lontoossa jokin aika sitten, ei kortti toiminut YHDESSÄ kaupassa, joten onneksi minulla sattui olemaan se varakassa mukana.

        Juu, ja ei Ruotsissa olo jännitä. Olen jopa asunut siellä kymmenisen vuotta...

        Etkä ole asunut. Mulla ei ole ikinä mitään kohtuullistakaan rahakassaa yhtään missään ja silti pärjään kortilla kaikkialla. Viimeksi nytviikonloppuna olin Norjassa, eikä ollut pennin latia käteistä rahaa mukana. Yhdessä paikassa ei kortti toiminut ja myyjä kehoitti hakemaan automaatista rahaa. Jouduin nostamaan siis 200 norjan kruunua yhtä kaljaa varten ja ne loput hilut onkin sitten kuin hukkaan heitettyä rahaa, koska niitä ei oikein voi vaihtaa ja ostotkin on vähän pakko- ostoksia.

        Mutta kuten sanoin voit minun puolestani vaihtaa Åhlensin vessaa varten säkillisen rahaa, että voit käydä paskalla juuri Åhlensilla.


      • Aika näyttää
        iiviviviv kirjoitti:

        Etkä ole asunut. Mulla ei ole ikinä mitään kohtuullistakaan rahakassaa yhtään missään ja silti pärjään kortilla kaikkialla. Viimeksi nytviikonloppuna olin Norjassa, eikä ollut pennin latia käteistä rahaa mukana. Yhdessä paikassa ei kortti toiminut ja myyjä kehoitti hakemaan automaatista rahaa. Jouduin nostamaan siis 200 norjan kruunua yhtä kaljaa varten ja ne loput hilut onkin sitten kuin hukkaan heitettyä rahaa, koska niitä ei oikein voi vaihtaa ja ostotkin on vähän pakko- ostoksia.

        Mutta kuten sanoin voit minun puolestani vaihtaa Åhlensin vessaa varten säkillisen rahaa, että voit käydä paskalla juuri Åhlensilla.

        "Siperia" ja ikä opettaa...


    • pussinuudeli

      ota pankkiautomaatista kortilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe