istuinten lämmitys

kuuraperse

Onko Cliossa todella niin huonolaatuiset istuinten lämmityssysteemit, etteivät ne kestä kunnossa ollenkaan?
Viime talveksi korjattiin ja nyt ovat pimeänä jälleen!!
Kellä muulla on vastaavia kokemuksia?
Kertokaa!
Pakkasta alkaa jo olla ja perse kuurassa ei ole mukava ajaa kun auto ei muutenkaan ole ylenpalttisen lämmin.

10

1835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mara

      Mikähän vuosimalli? AInakin vm 2000 Cliossa on sen ainoan tehoasennon takana termostaatti joka on aivan eri mieltä kuin istuja. Joskus saattaa tuntua että lämppäri ei toimi, vaikka toimii kyllä: termostaatti vaan on sitä mieltä että lämpö on sopiva. Joskus jopa pakkasella.

      • Nimetön

        Saattaapa hyvinkin olla!?
        Auto on vuoden 2000 mallia ja ostin sen käytettynä.Totesin heti alkuun, ettei lämmitys kuskin istuimessa toiminut ja vein auton huoltoon.
        En tarkalleen tiedä mitä sille tehtiin (autossa on huoltosopimus) mutta sen jälkeen lämmitys pelasi viime talven kunnes oli taas pimeänä kun tämä talvi alkoi.
        Auto on menossa huomenna remonttiin.
        Katsotaan, mistä lämpiämättömyyys johtuu.


      • renöö
        Nimetön kirjoitti:

        Saattaapa hyvinkin olla!?
        Auto on vuoden 2000 mallia ja ostin sen käytettynä.Totesin heti alkuun, ettei lämmitys kuskin istuimessa toiminut ja vein auton huoltoon.
        En tarkalleen tiedä mitä sille tehtiin (autossa on huoltosopimus) mutta sen jälkeen lämmitys pelasi viime talven kunnes oli taas pimeänä kun tämä talvi alkoi.
        Auto on menossa huomenna remonttiin.
        Katsotaan, mistä lämpiämättömyyys johtuu.

        Ei mullakaan toimi kuskin istuimen lämmitys..apukuskin toimii. vm. on 99. myös ite vastukset on saattanu mennä poikki et ei sille oikeen mitään voi...


      • Jone
        renöö kirjoitti:

        Ei mullakaan toimi kuskin istuimen lämmitys..apukuskin toimii. vm. on 99. myös ite vastukset on saattanu mennä poikki et ei sille oikeen mitään voi...

        Ei toimi kuskin puolella istuinlämmitin
        vastukset lisäksi ommeltu kiinni verhoiluun.
        Autoservia olis tullu vastaan kustannuksissa
        puolella. Silti korjausarvio n.500 työt.
        Motonetista saa reilulla 14 eurolla penkin päälle
        laitettavan irtolämmitin elementin. Toimii
        hyvin.


      • kuuraperse
        Jone kirjoitti:

        Ei toimi kuskin puolella istuinlämmitin
        vastukset lisäksi ommeltu kiinni verhoiluun.
        Autoservia olis tullu vastaan kustannuksissa
        puolella. Silti korjausarvio n.500 työt.
        Motonetista saa reilulla 14 eurolla penkin päälle
        laitettavan irtolämmitin elementin. Toimii
        hyvin.

        mutta saa nähdä, kuinka kauan!?
        Olivat vastuslangat poikki.
        Penkki tuntuu taas jämäkältä mutta jos rakenteet ovat samat kuin ennen niin arvelen että nippa nappa talven yli päästään kun muotoilu lässähtää ja lämmitys pimenee.
        Katsotaan kuinka käy!


      • Prop
        kuuraperse kirjoitti:

        mutta saa nähdä, kuinka kauan!?
        Olivat vastuslangat poikki.
        Penkki tuntuu taas jämäkältä mutta jos rakenteet ovat samat kuin ennen niin arvelen että nippa nappa talven yli päästään kun muotoilu lässähtää ja lämmitys pimenee.
        Katsotaan kuinka käy!

        vaihdoit vastukset?. Kuinka verhoilu saadaan auton penkistä nätisti pois ilman että sitä tuhoaa onko se penkin alla kiinni joillain kiinnittimillä vai?


      • Nimetön
        Prop kirjoitti:

        vaihdoit vastukset?. Kuinka verhoilu saadaan auton penkistä nätisti pois ilman että sitä tuhoaa onko se penkin alla kiinni joillain kiinnittimillä vai?

        Eipä "kuuraperseellä" ole valitettavasti minkäänlaista tietoa, miten korjaus on suoritettu kun auto on ollut vielä toistaiseksi huoltosopimuksen piirissä ja olen vienyt sen aina huoltoon vikojen (joita on ollut riittämiin!!!) ilmennyttyä.
        Kuulemani mukaan koko istuimen verhoilu vaihdetaan, koska vastukset ovat verhoilussa kiinni.
        Kallista puuhaa huhupuheiden mukaan.
        Penkki lämpiää edelleen mutta katsotaan, kuinka kauan?

        P.S. Huoltosopimus on ainakin minun kohdallani haukkunut hintansa.
        Ilman sopimusta tuskin olisin kahta kertaa vaihto-operaatioon ryhtynyt.


      • Mra
        Nimetön kirjoitti:

        Eipä "kuuraperseellä" ole valitettavasti minkäänlaista tietoa, miten korjaus on suoritettu kun auto on ollut vielä toistaiseksi huoltosopimuksen piirissä ja olen vienyt sen aina huoltoon vikojen (joita on ollut riittämiin!!!) ilmennyttyä.
        Kuulemani mukaan koko istuimen verhoilu vaihdetaan, koska vastukset ovat verhoilussa kiinni.
        Kallista puuhaa huhupuheiden mukaan.
        Penkki lämpiää edelleen mutta katsotaan, kuinka kauan?

        P.S. Huoltosopimus on ainakin minun kohdallani haukkunut hintansa.
        Ilman sopimusta tuskin olisin kahta kertaa vaihto-operaatioon ryhtynyt.

        Siksipä Volvo Henkilöautorahoitus Oy on nostanut Renault-huoltosopimuksen hintaa 4 vuodessa liki 100 %. Porukka ei usko kun kerron että vuonna 2000 Clion huoltosopimus maksoi 1. vuonna 78 mk/kk eli 13 euroa. Mukana oli vielä ilmastointilaitteesta lisähinta. Nyt maksaa ekana vuonna 25 e/kk. Luvut ovat pienillä ajokilometreillä.


      • Jones123456
        Mra kirjoitti:

        Siksipä Volvo Henkilöautorahoitus Oy on nostanut Renault-huoltosopimuksen hintaa 4 vuodessa liki 100 %. Porukka ei usko kun kerron että vuonna 2000 Clion huoltosopimus maksoi 1. vuonna 78 mk/kk eli 13 euroa. Mukana oli vielä ilmastointilaitteesta lisähinta. Nyt maksaa ekana vuonna 25 e/kk. Luvut ovat pienillä ajokilometreillä.

        Harvoin ainakaan uudemmissa Relluissa se varsinainen vastuselementti rikki menee. Sen sijaan lämpövastus pimenee. Se on penkin etuosassa verhoilun alla ja sen voi vaihtaa tai jättää vaikka pois ja kytkeä johdot suoraan kiinni. Jos ei laita vastusta niin kannattaa muistaa kytkeä lämppäri pois päältä ajoissa ettei koko penkki kärvähdä. Penkki on otettava irti, joka on 4 pultillla kiinni. Alustan puolelta vaan mutterit auki ja penkki pois. Siihen vastukseen pääsee käsiksi kun vähän purkaa verhoilua. Iso homma mutta kannataa- Halpa korjaus jos osaa ja viitsii.


      • DGC
        Jones123456 kirjoitti:

        Harvoin ainakaan uudemmissa Relluissa se varsinainen vastuselementti rikki menee. Sen sijaan lämpövastus pimenee. Se on penkin etuosassa verhoilun alla ja sen voi vaihtaa tai jättää vaikka pois ja kytkeä johdot suoraan kiinni. Jos ei laita vastusta niin kannattaa muistaa kytkeä lämppäri pois päältä ajoissa ettei koko penkki kärvähdä. Penkki on otettava irti, joka on 4 pultillla kiinni. Alustan puolelta vaan mutterit auki ja penkki pois. Siihen vastukseen pääsee käsiksi kun vähän purkaa verhoilua. Iso homma mutta kannataa- Halpa korjaus jos osaa ja viitsii.

        Minkä ikäiseen Clioon tämä pätee? Omasta 2002:sta oli istuintyynyn puoleinen vastuselementti poikki. Vastuslanka on valetun uretaanityynyn ja päällikankaan välissä ja yleismittari antoi vastusarvoksi ääretöntä. Kuskin ja matkustajan istuintyynyt ovat selkänojan säätövivun reikää lukuunottamatta identtiset joten vaihdoin ne päittäin ja taas toimi. Valitettavasti se toinenkin penkki kesti vain muutaman viikon. Sen jälkeen meni elementit vaihtoon, revin käsin päällikankaan uretaanityynystä irti, M-kaupasta ostetut elementit sisään ja spraykontaktiliimalla kiinni. Ei kaunis mutta toimii.

        Näissäkin elementeissä on sitten se ongelma että jonkin, ilmeisesti termostaatti jossain päin autoa, joka lopettaa lämmityksen turhan aikaisin. Pitäisi varmaan kytkeä mittari rinnalle että näkisi lopettaako elementti lämmityksen vai lopettaako joku muu jossain sähkön syöttämisen elementille.

        Akku kannatta irroittaa varmuuden vuoksi hyvissä ajoin ennen kuin alkaa irrottaa sivuturvatyynyllä varustettua penkkiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      418
      3423
    2. On ilmiselvää, että väärä maahanmuutto on Suomea pilannut jo paljon

      Väärä maahanmuutto tarkoittaa siis tulijoita Lähi-Idän ja Afrikan islamilaisista maista, eli muslimeita. He ovat kiistat
      Maailman menoa
      116
      2568
    3. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      106
      2553
    4. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      1
      2379
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      33
      2125
    6. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      189
      1576
    7. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

      "Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      49
      1475
    8. Sukupuolen merkitys elämässäsi?

      Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el
      Sinkut
      202
      1220
    9. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

      niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      45
      1216
    10. Nainen rakas

      Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      94
      1135
    Aihe