Kylppäristä löytyi aika iso kosteusvaurio, se kuivattiin huolellisesti ja korjattiin. Vesieristeet on nyt hienosti alla ja siistit kaakelit päällä.
Olemme nyt myymässä asuntoa (emme ex-kosteuden vuoksi vaan tilanpuutteen vuoksi= ja mietimme että täytyykö meidän kertoa kosteusvauriosta mahdolliselle ostajalle? Vauriotahan ei enää ole. Kylppärirempasta olemme kertoneet kaikille kävijöille.
ex-kosteusvaurioinen asunto ja myynti
29
8695
Vastaukset
- ihan sama
piilovikojen suhteen, kertoo tai ei koska pintojen alle ei enää näe, on mahdolliset viat piilovikoja kuitenkin.
- lisäksi
että on vastuussa piilovioista, kannattaa muistaa että jos jättää kertomatta siihen liittyvän asian muuttuu asia tahalliseksi salaamiseksi joka vaan pahentaa asiaa.
Kaikenkaikkiaan myyjän kuuluisi kertoa tälläiset vesivahingot, vaikka ne on korjattu.
Ja koska se on korjattu asianmukaisesti ei asiassa kai pitäisi olla mitään salattavaa... Eihän...? - ode
Minun miellestä myyjä on vastuussa 5 vuotta,siitä kun myy,jos on kosteusvaurio tapahtunut siinä minkä myy
- niin on
ode kirjoitti:
Minun miellestä myyjä on vastuussa 5 vuotta,siitä kun myy,jos on kosteusvaurio tapahtunut siinä minkä myy
se vastuu 5-vuotta ja osakkeissa 2-vuotta piilovikojen suhteen.
- kertoa ostajalle
itse ollaan menossa oikeuteen osakeasunnon myyjää vastaa joka salasi esim. patterivuodon ja myös muita isoja kosteusvahinkoja ja koska kaikki salattu meiltä ollaan tosi vahvoilla asiantajajan mukaan. Pian saa myyjä ihanan yllätyksen...
Sitäpaitsi kyllä isännöitsijä tuollaisen kertoo kun ostaja kysyy että onko ollut mitään ongelmia. Ostaja alkaa epäillä myyjää että mitä muuta salaa ja jättää kaupat tekemättä.- mikähän
ja voitte itse kokea yllätyksen kun asianajaja joutuu teille sen laskunsa lisäksi selittämään miksi joudutte myös vastapuolen kulut maksamaan.
Miten todella todistatte ettei myyjä kertonut, sehän kertoi teille kaiken, mutta sattumalta ei ollut ketään todistajaa kuulemassa ja sehän ei ole rikos jos todistajat puutuu.
Ja mitenköhän oikeus joutuu ratkaisemaan kun on sana sanaa vastaan?? Kysykääpä uudestaan asianajajalta tätä asiaa. Koette iloisen yllätyksen. - huristi
mikähän kirjoitti:
ja voitte itse kokea yllätyksen kun asianajaja joutuu teille sen laskunsa lisäksi selittämään miksi joudutte myös vastapuolen kulut maksamaan.
Miten todella todistatte ettei myyjä kertonut, sehän kertoi teille kaiken, mutta sattumalta ei ollut ketään todistajaa kuulemassa ja sehän ei ole rikos jos todistajat puutuu.
Ja mitenköhän oikeus joutuu ratkaisemaan kun on sana sanaa vastaan?? Kysykääpä uudestaan asianajajalta tätä asiaa. Koette iloisen yllätyksen.Myyjälle jää asuntokauppalain mukaan näyttövastuu ja siksi myyjän kannattaa kirjata tällaiset jutut kauppakirjaan tai sen liitteenä olevaan kuntoraporttiin tms.
- paljon tiedä
mikähän kirjoitti:
Ja mitenköhän oikeus joutuu ratkaisemaan kun on sana sanaa vastaan?? Kysykääpä uudestaan asianajajalta tätä asiaa. Koette iloisen yllätyksen.eli tosiaan se mitä kauppakirjassa ei lue on myyjän vastuulla. Osa asioista siellä lukee missä oli vikaa mutta ei kosteusvaurioista.
Toisekseen meillä on oikeusturvavakuutus joten itselle tulee maksua n. 160e (omavastuu) vaikka kävis miten! Tuon maksan tosi mielellään. mutta lain mukaan myyjälle käy huonosti! olen tarkkaan lakipykälät ja säännöt lukenut, en muuten uskaltais oikeuteen lähteä!
Pian tulee myös päätös kuluttajalautakunnasta joka on meidän puoleinen ja oikeudessa sillä on ainakin vähän painoarvoa. Myyjä kun ei ottanut kantaa reklamaatioon eikä mihinkään ni koko jupakka ratkaistaan meidän hyväksi!
Oikeuteen hän tietysti tulee itse (paits on niin tyhmä että voi olla ettei tule sinnekkään...). No kaikki on vaan mun edukseni! - vielä että
paljon tiedä kirjoitti:
eli tosiaan se mitä kauppakirjassa ei lue on myyjän vastuulla. Osa asioista siellä lukee missä oli vikaa mutta ei kosteusvaurioista.
Toisekseen meillä on oikeusturvavakuutus joten itselle tulee maksua n. 160e (omavastuu) vaikka kävis miten! Tuon maksan tosi mielellään. mutta lain mukaan myyjälle käy huonosti! olen tarkkaan lakipykälät ja säännöt lukenut, en muuten uskaltais oikeuteen lähteä!
Pian tulee myös päätös kuluttajalautakunnasta joka on meidän puoleinen ja oikeudessa sillä on ainakin vähän painoarvoa. Myyjä kun ei ottanut kantaa reklamaatioon eikä mihinkään ni koko jupakka ratkaistaan meidän hyväksi!
Oikeuteen hän tietysti tulee itse (paits on niin tyhmä että voi olla ettei tule sinnekkään...). No kaikki on vaan mun edukseni!jos asia on käsitelty kuluttajalautakunnassa niin vaikka hävisi oikeudessa niin emme joudu edes vastapuolen kuluja maksamaan.
Mutta en usko että voisimme hävitä ellei myyjä väärennä kauppakirjaa tms. muuta mahdotonta!
edellinen - käydä
vielä että kirjoitti:
jos asia on käsitelty kuluttajalautakunnassa niin vaikka hävisi oikeudessa niin emme joudu edes vastapuolen kuluja maksamaan.
Mutta en usko että voisimme hävitä ellei myyjä väärennä kauppakirjaa tms. muuta mahdotonta!
edellinenKyllä saatatte hävitä oikeudessa, siellä ei asiat etene aina kuvitellulla tavalla, oikeus on teatteria ja parhaat näyttelijät palkitaan. Tässäkin tapauksessa, mikäli korjatusta vahingosta ei enää ole mitään haittaa asunnon käyttäjälle, ei siitä mihinkään korvauksiinkaan voida tuomita, vahinkohan on jo korjattu. Sillä seikalla että siitä ei ole kerrottu lienee vähän painoarvoa ja jos on kyse asunto-oy:stä vastuu on yhtiön, eli nyt osittain myös ostajan. Olisiko niin, että olette ostaneet asunnon, johon ette olekaan tyytyväinen ja yritätte purkaa kauppoja keppihevosen avulla. Vastapuolellakin saattaa olla vakuutuyhtiö pelurina omine asianajajineen ja silloinhan se vasta saattaa kalliiksi tulla.
- vielä
käydä kirjoitti:
Kyllä saatatte hävitä oikeudessa, siellä ei asiat etene aina kuvitellulla tavalla, oikeus on teatteria ja parhaat näyttelijät palkitaan. Tässäkin tapauksessa, mikäli korjatusta vahingosta ei enää ole mitään haittaa asunnon käyttäjälle, ei siitä mihinkään korvauksiinkaan voida tuomita, vahinkohan on jo korjattu. Sillä seikalla että siitä ei ole kerrottu lienee vähän painoarvoa ja jos on kyse asunto-oy:stä vastuu on yhtiön, eli nyt osittain myös ostajan. Olisiko niin, että olette ostaneet asunnon, johon ette olekaan tyytyväinen ja yritätte purkaa kauppoja keppihevosen avulla. Vastapuolellakin saattaa olla vakuutuyhtiö pelurina omine asianajajineen ja silloinhan se vasta saattaa kalliiksi tulla.
kauppaa emme yritä purkaa vaan saada takaisin rahoja joita on mennyt hurjasti remontteihin, eikä silti ole asumiskelpoinen. 10 eri kohtaa löytyy hometta.
Lain mukaan myös osakehuoneiston myyjällä vastuu.
Vaikka häviäsimme emme joudu mitään maksamaan joten ainakin yrittää kannattaa. Ja mikäli lain mukaan toimitaan saamme hyvät korvaukset. Joskaan ei plussan puolelle välttämättä jäädä mutta saadaan ainakin se mitä on mennyt. Eli emme olettaneet että joudumme tekemään kalliimpia remontteja kuin asunnon kauppahinta oli.
Voiko myyjä myydä mielestäsi ilman vastuuta minkälaista homekämppää vaan? Oletko itse myynyt kun tuota mieltä olet? Olisitko meillekkin suositellut laittamaan asunnon vaan myyntiin? - voi käydä
käydä kirjoitti:
Kyllä saatatte hävitä oikeudessa, siellä ei asiat etene aina kuvitellulla tavalla, oikeus on teatteria ja parhaat näyttelijät palkitaan. Tässäkin tapauksessa, mikäli korjatusta vahingosta ei enää ole mitään haittaa asunnon käyttäjälle, ei siitä mihinkään korvauksiinkaan voida tuomita, vahinkohan on jo korjattu. Sillä seikalla että siitä ei ole kerrottu lienee vähän painoarvoa ja jos on kyse asunto-oy:stä vastuu on yhtiön, eli nyt osittain myös ostajan. Olisiko niin, että olette ostaneet asunnon, johon ette olekaan tyytyväinen ja yritätte purkaa kauppoja keppihevosen avulla. Vastapuolellakin saattaa olla vakuutuyhtiö pelurina omine asianajajineen ja silloinhan se vasta saattaa kalliiksi tulla.
Oikeuden tietenkin pitäisi voittaa ja en voi olla kenenkään puolella, kun en tunne asiaakaan kummemmin. Mutta varoituksen sana on aina paikallaan, raastuvassa ei aina mene niin kuin haluaisi. Ja vielä, jos korjaukset ovat nostaneet asunnon kuntoa ja laatutasoa, ei myyjä ole velvollinen korvaamaan kuin osan jokatapauksessa, koska korjauksesta aiheutuvaa arvonnousua ei tarvitse korvata. Näin menettelee myös vakuutusyhtiöt esim. vesivahingon ja tulipalon jälkeen. Vahinko korvataan, mutta samaan laatutasoon asti kuin se oli ennen vahinkoa, lattutason noston yms. maksaa omistaja.
- olette
vielä kirjoitti:
kauppaa emme yritä purkaa vaan saada takaisin rahoja joita on mennyt hurjasti remontteihin, eikä silti ole asumiskelpoinen. 10 eri kohtaa löytyy hometta.
Lain mukaan myös osakehuoneiston myyjällä vastuu.
Vaikka häviäsimme emme joudu mitään maksamaan joten ainakin yrittää kannattaa. Ja mikäli lain mukaan toimitaan saamme hyvät korvaukset. Joskaan ei plussan puolelle välttämättä jäädä mutta saadaan ainakin se mitä on mennyt. Eli emme olettaneet että joudumme tekemään kalliimpia remontteja kuin asunnon kauppahinta oli.
Voiko myyjä myydä mielestäsi ilman vastuuta minkälaista homekämppää vaan? Oletko itse myynyt kun tuota mieltä olet? Olisitko meillekkin suositellut laittamaan asunnon vaan myyntiin?Minun mielestää typerää toimintaa lähteä sotimaan ilmassa olevista asioista käräjille,ei siellä ainakaan asiat helpommaksi muutu.
Kirjoituksesta on havaittavissa,että joku luulee päässeensä ilmaisen rahan makuun.
En tunne asiaa ja sen hoitotapoja mutta jos vaikutelma on kuten näyttää ,että on itse korjailtu tai korjautettu vikoja vastapuolen kanssa asioista sopimatta niin kyllä ongelmia on tulossa.
Itse vastaavassa tilanteessa en antaisi periksi ostajalle hiukkaakaan,korvaus kysymykset pitäisi selvittää ennen töiden aloittamista.Ja kohtuuden sekä ymmärtääkseni lainkin mukaan korvausvelvollisen oikeus on vaikuttaa työn tekijään. - yllättää
paljon tiedä kirjoitti:
eli tosiaan se mitä kauppakirjassa ei lue on myyjän vastuulla. Osa asioista siellä lukee missä oli vikaa mutta ei kosteusvaurioista.
Oikeuteen hän tietysti tulee itse (paits on niin tyhmä että voi olla ettei tule sinnekkään...). No kaikki on vaan mun edukseni!Kaikkea ei aina korvatakaan, eikä meillä ainakaan vuosien tasitelussa oikeusturvavakuutus riittänyt. Asianajajien tuntitaksahan on luokkaa 150 euroa, ja kaikesta asian ajattelemisestakin kun laskutetaan, ovat kulut äkkiä luokkaa 20000 euroa!!! Oma neuvoni on, että sopikaa hyvät ihmiset ilman asianajajia riitanne niin pitkälle kuin mahdollista. Sitä paitsi nuo oikeuskäsittelyt on ihan kauheita. Asianajajillahan ei ole mitään velvollisuutta pysyä totuudessa, ja hirveää loanheittoa on luvassa. Oikeussalissa tulette kuulemaan sellaisia asiaan täysin liittymättömiäkin väitteitä, ettette sellaisia pysty etukäteen edes kuvittelemaan. Hermopaine voi olla yllättävän kova, ja kun sitä jatkuu ja jatkuu vuosikausia, toivoo varmasti jossakin vaiheessa, ettei olisi koskaan aloittanutkaan. Vaikka taistelumme ns. voitimme, eivät henkiset jäljet varmaan katoa koskaan, luottamus asianajajiin, oikeuslaitokseen ja yhteiskunnan toimivuuteen on täysin mennyt. Taloudelliset tappiot jäivät edelleenkin huomattaviksi.
- sopia
yllättää kirjoitti:
Kaikkea ei aina korvatakaan, eikä meillä ainakaan vuosien tasitelussa oikeusturvavakuutus riittänyt. Asianajajien tuntitaksahan on luokkaa 150 euroa, ja kaikesta asian ajattelemisestakin kun laskutetaan, ovat kulut äkkiä luokkaa 20000 euroa!!! Oma neuvoni on, että sopikaa hyvät ihmiset ilman asianajajia riitanne niin pitkälle kuin mahdollista. Sitä paitsi nuo oikeuskäsittelyt on ihan kauheita. Asianajajillahan ei ole mitään velvollisuutta pysyä totuudessa, ja hirveää loanheittoa on luvassa. Oikeussalissa tulette kuulemaan sellaisia asiaan täysin liittymättömiäkin väitteitä, ettette sellaisia pysty etukäteen edes kuvittelemaan. Hermopaine voi olla yllättävän kova, ja kun sitä jatkuu ja jatkuu vuosikausia, toivoo varmasti jossakin vaiheessa, ettei olisi koskaan aloittanutkaan. Vaikka taistelumme ns. voitimme, eivät henkiset jäljet varmaan katoa koskaan, luottamus asianajajiin, oikeuslaitokseen ja yhteiskunnan toimivuuteen on täysin mennyt. Taloudelliset tappiot jäivät edelleenkin huomattaviksi.
eli sopiminen mahdotonta. Myyjään ei saa mitenkään yhteyttä. Kotiosoite tiedossa mutta lupasi soittaa poliisit jos otamme yhteyttä. Reklaamatio yms kirjeitä ei hae postista jne. Puhelinnumero muutettu salaiseksi yms. Ainut vaihtoehto on nyt ottaa se lakimies. Mikäli hänen ja meidän lakimies ei pysty sopimaan asiasta, sitten oikeuteen. Niin väärin on myyjä tehnyt että olen valmis menemään vaikka oikeuteen. Niin paljon perheeni on tästä kärsinyt että ihan vähällä hän ei tule tästä pääsemään. Jaksan mennä pitkällekkin kunhan hän kärsii koska niin paljon on meille aiheuttanut surua ja sairauksia tästä homeasunnosta!
Tietysti jos hän suostuu asianajajien kautta sopimaan niin aina parempi, meidän kanssa ei suostu sopimaan. - oikein
olette kirjoitti:
Minun mielestää typerää toimintaa lähteä sotimaan ilmassa olevista asioista käräjille,ei siellä ainakaan asiat helpommaksi muutu.
Kirjoituksesta on havaittavissa,että joku luulee päässeensä ilmaisen rahan makuun.
En tunne asiaa ja sen hoitotapoja mutta jos vaikutelma on kuten näyttää ,että on itse korjailtu tai korjautettu vikoja vastapuolen kanssa asioista sopimatta niin kyllä ongelmia on tulossa.
Itse vastaavassa tilanteessa en antaisi periksi ostajalle hiukkaakaan,korvaus kysymykset pitäisi selvittää ennen töiden aloittamista.Ja kohtuuden sekä ymmärtääkseni lainkin mukaan korvausvelvollisen oikeus on vaikuttaa työn tekijään.Olemme hänelle ilmoittaneet virheistä myös todistettavasti on reklamaatiokirje lähetetty ja minulla on paperit siitä ettei hän kirjettä lunastanut jne. Eli hän ei ole halunnut vaikuttaa korjauksiin yms. Eli ei ongelmia senkään suhteen.
Typeriä on ne jotka eivät pistä homeasunnon myyjää koville tällaisessa tilanteessa! - vvvbbbbb
sopia kirjoitti:
eli sopiminen mahdotonta. Myyjään ei saa mitenkään yhteyttä. Kotiosoite tiedossa mutta lupasi soittaa poliisit jos otamme yhteyttä. Reklaamatio yms kirjeitä ei hae postista jne. Puhelinnumero muutettu salaiseksi yms. Ainut vaihtoehto on nyt ottaa se lakimies. Mikäli hänen ja meidän lakimies ei pysty sopimaan asiasta, sitten oikeuteen. Niin väärin on myyjä tehnyt että olen valmis menemään vaikka oikeuteen. Niin paljon perheeni on tästä kärsinyt että ihan vähällä hän ei tule tästä pääsemään. Jaksan mennä pitkällekkin kunhan hän kärsii koska niin paljon on meille aiheuttanut surua ja sairauksia tästä homeasunnosta!
Tietysti jos hän suostuu asianajajien kautta sopimaan niin aina parempi, meidän kanssa ei suostu sopimaan.osapuolet. Olen seurannut montaa tapausta ja aina sama järjenvastainen itsepäisyys. Niillä oikeudenkäyntikuluilla korjaa asunnon hyväksi ja jos tarkoitus on kostaa asunnon myyjälle on henkinen hätä asunnon ostajan taholla.
On hyvin kuvaavaa muuttaa puhelinnumero salaiseksi, häiriösoittojen takia. Joten lopeta tommonen uhkailu ja häiriköinti. Ei sinulla ole potentiaalia haastaa ketään oikeuteen ja jos joku asianajaja arvioi sinulla olevan jotain omaisuutta, kyllä hän ulosmittaa sen. - puuttuu
oikein kirjoitti:
Olemme hänelle ilmoittaneet virheistä myös todistettavasti on reklamaatiokirje lähetetty ja minulla on paperit siitä ettei hän kirjettä lunastanut jne. Eli hän ei ole halunnut vaikuttaa korjauksiin yms. Eli ei ongelmia senkään suhteen.
Typeriä on ne jotka eivät pistä homeasunnon myyjää koville tällaisessa tilanteessa!Todistettavasti ilmoitus virheistä olisi tehty silloin kun kuittaus olisi saatu. Nythän sitä ei ole saatu, vastaaottaja on voinut olla vaikka etelänavalla, eikä tiedoksianto ole tavoittanut häntä.
- olla asunnon myyjä
vvvbbbbb kirjoitti:
osapuolet. Olen seurannut montaa tapausta ja aina sama järjenvastainen itsepäisyys. Niillä oikeudenkäyntikuluilla korjaa asunnon hyväksi ja jos tarkoitus on kostaa asunnon myyjälle on henkinen hätä asunnon ostajan taholla.
On hyvin kuvaavaa muuttaa puhelinnumero salaiseksi, häiriösoittojen takia. Joten lopeta tommonen uhkailu ja häiriköinti. Ei sinulla ole potentiaalia haastaa ketään oikeuteen ja jos joku asianajaja arvioi sinulla olevan jotain omaisuutta, kyllä hän ulosmittaa sen.ei kellään muuten olisi motivaatiota tuollaisia kirjoittaa. Niinkuin sanoin kävi miten kävi me häviämme korkeintaan sen 160e (ei haittaa tässä konkursissa yhtään).
Myyjä saa vastata teoistaan, se on varma!
En jaksa tästä enää keskustella. Asia on täysin selvä. - löytyy
puuttuu kirjoitti:
Todistettavasti ilmoitus virheistä olisi tehty silloin kun kuittaus olisi saatu. Nythän sitä ei ole saatu, vastaaottaja on voinut olla vaikka etelänavalla, eikä tiedoksianto ole tavoittanut häntä.
monia jotka on todistettavasti kuulleet virheiden ilmoituksista hänelle. Ei ongelmia sen suhteen!
- luuloa
olla asunnon myyjä kirjoitti:
ei kellään muuten olisi motivaatiota tuollaisia kirjoittaa. Niinkuin sanoin kävi miten kävi me häviämme korkeintaan sen 160e (ei haittaa tässä konkursissa yhtään).
En jaksa tästä enää keskustella. Asia on täysin selvä.Tiedätkö, että homevaurioiden korjaus kuuluu yhtiölle. Siis ne ovat yleensä rakenteissa ja ne kuuluvat yhtiölle, joten olisin hieman varovainen lähtemään käräjille.
- yhtään lakia
luuloa kirjoitti:
Tiedätkö, että homevaurioiden korjaus kuuluu yhtiölle. Siis ne ovat yleensä rakenteissa ja ne kuuluvat yhtiölle, joten olisin hieman varovainen lähtemään käräjille.
kyllä lain mukaan ainakin osakkeen omistaja vastaa homevaurioista. uskon ennemmin lakiin kuin sinuun. Sitäpaitsi tässä tilanteessa kaikki kosteusvauriot salattu yms. Miksi olet niin myyjän puolella? Oletko itse jollain lailla tekemisissä homeasunnon kanssa?
- myyjä
olla asunnon myyjä kirjoitti:
ei kellään muuten olisi motivaatiota tuollaisia kirjoittaa. Niinkuin sanoin kävi miten kävi me häviämme korkeintaan sen 160e (ei haittaa tässä konkursissa yhtään).
En jaksa tästä enää keskustella. Asia on täysin selvä.Olen hekenut lähestymiskieltoa myyjälle, tuskin oikeuteenkaan ostaja pääsee kuin välittäjän kautta lähestymiskiellon takia.
Jos oikeudessa kaupat purettaisiin joutuisi ostaja palauttamaan asunnon alkuperäiseen kuntoon tai antamaan em muutosten suuruisen korvauksen asunnon muutosten ennalleen saatamiseksi.
Tuskin ostaja näitä oikeuden tuomitsemia korvauksia mistään vakuutuksesta saa maksatettua, ostajalta menee todennäköisesti kaikki varat korvauksiin ja joutuu kunnan vuokra-asuntoon. - asunnon myynyt
myyjä kirjoitti:
Olen hekenut lähestymiskieltoa myyjälle, tuskin oikeuteenkaan ostaja pääsee kuin välittäjän kautta lähestymiskiellon takia.
Jos oikeudessa kaupat purettaisiin joutuisi ostaja palauttamaan asunnon alkuperäiseen kuntoon tai antamaan em muutosten suuruisen korvauksen asunnon muutosten ennalleen saatamiseksi.
Tuskin ostaja näitä oikeuden tuomitsemia korvauksia mistään vakuutuksesta saa maksatettua, ostajalta menee todennäköisesti kaikki varat korvauksiin ja joutuu kunnan vuokra-asuntoon.häiriköitä joita sattui minunkin myymäni asunnon kohdalle. Nainen uhosi häiriköi puhelimella ja vahingoitti taloa, kun hän yritti minulta remonttirahaa ja hinnanalennusta.
Lopulta hän jätti minut rauhaan ja on nyt myynyt asuntoa mutta ostajat ovat kadonneet kuultuaan naisen aikaisemmista vaiheista.
Osa ostajista on soittanut minulle ja kysynyt talosta ja olen vastannut rehellisesti heidän esittämiinsä kysymyksiin. - lähestymiskieltoa myyjälle?
myyjä kirjoitti:
Olen hekenut lähestymiskieltoa myyjälle, tuskin oikeuteenkaan ostaja pääsee kuin välittäjän kautta lähestymiskiellon takia.
Tuskin ostaja näitä oikeuden tuomitsemia korvauksia mistään vakuutuksesta saa maksatettua, ostajalta menee todennäköisesti kaikki varat korvauksiin ja joutuu kunnan vuokra-asuntoon.et taida enää itsekään tietää mistä puhut...
ei nykyaikana pureta kauppoja muutakuin sellaisissa tapauksissa että talo on purkukuntoinen eli kaupanpurku ei yleensä tule kyseeseen.
ja jos kauppa purettaisiin joutuisi myyjä korvaamaan arvonnousun ostajalle jos ostaja tehnyt remonttia. Harmittaa että ihmiset jotka eivät lakia tunne kirjoittavat tänne ihme olettamuksiaan...
Tuota lähestymiskieltoa en usko ollenkaan ellei ostaja ole tosiaan pahoinpidellyt sinua tms.
Taidat olla pehmustetusta huoneesta karannut...Meidän tapauksen myyjä ainakin oli naapureiden mukaan ja näkihän sen päältäkin päin. - homeasunnon myyneitä
asunnon myynyt kirjoitti:
häiriköitä joita sattui minunkin myymäni asunnon kohdalle. Nainen uhosi häiriköi puhelimella ja vahingoitti taloa, kun hän yritti minulta remonttirahaa ja hinnanalennusta.
Lopulta hän jätti minut rauhaan ja on nyt myynyt asuntoa mutta ostajat ovat kadonneet kuultuaan naisen aikaisemmista vaiheista.
Osa ostajista on soittanut minulle ja kysynyt talosta ja olen vastannut rehellisesti heidän esittämiinsä kysymyksiin.paljon. Vastaavia tapauksia tuntuu olevan pilvinpimein...
Onneksi lain mukaan hometaloa ei saa myydä kertomatta, muuten joutuu kärsimään. Se on hyvä se! - lain
yhtään lakia kirjoitti:
kyllä lain mukaan ainakin osakkeen omistaja vastaa homevaurioista. uskon ennemmin lakiin kuin sinuun. Sitäpaitsi tässä tilanteessa kaikki kosteusvauriot salattu yms. Miksi olet niin myyjän puolella? Oletko itse jollain lailla tekemisissä homeasunnon kanssa?
Olen n. 30 taloyhtiön isännöitsijä ja voit uskoa, että siinä om laki tullut tutuksi. Aloitetaan nyt vaikka siitä, että sinä hallitset tiettyä osaa kiinteistöstä, mutta yhtiö omistaa sen. Sitten pieni esimerkki, kuinka asia menee, kun huoneistoon tulee vesivaurio, asujan kotivakuutus korvaa pintajutut ja taloyhtiön vakuutus rakennekorjaukset. Jos nyt olet mennyt korjailemaan omaan piikkiisi ilman isännöitsijää ja vakuutusyhtiötä, et todella ole vahvoilla. Omakotitalot ovat asia erikseen.
- mitään
lain kirjoitti:
Olen n. 30 taloyhtiön isännöitsijä ja voit uskoa, että siinä om laki tullut tutuksi. Aloitetaan nyt vaikka siitä, että sinä hallitset tiettyä osaa kiinteistöstä, mutta yhtiö omistaa sen. Sitten pieni esimerkki, kuinka asia menee, kun huoneistoon tulee vesivaurio, asujan kotivakuutus korvaa pintajutut ja taloyhtiön vakuutus rakennekorjaukset. Jos nyt olet mennyt korjailemaan omaan piikkiisi ilman isännöitsijää ja vakuutusyhtiötä, et todella ole vahvoilla. Omakotitalot ovat asia erikseen.
tehty omin päin vaan yhtiön kautta. Ei sentään niin tyhmiä olla.
- ehkä näin
mitään kirjoitti:
tehty omin päin vaan yhtiön kautta. Ei sentään niin tyhmiä olla.
Sittenhän se on selvää, yhtiö maksaa yhtiölle kuuluvan korjauksen ja asunnon haltija maksaa pintaremontin, eikös se asuntoyhtiössä menekin näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544796
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1754319- 1333972
- 673922
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans493701Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe793518- 993074
- 542905
- 252736
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p172514