toimistotyö vs kuskin hommat

sihteeri.

miksi kuorma-autokuskit pitää työtään raskaana ruumiillisena työnä?
onko täydellä kuormalla raskaampi ajaa ,ottaako se enempi käsille vai persiuksille.
ihan vaan sen takia ajattelin kysellä kun aina uhootte kun on niin raskas työ .
kyllä minä luulen ,että toimisto työ on raskaampaa ,kun joutuu kantaan papereita paikasta toiseen . että älkää rutisko .

22

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitten kun sulla on kortti jota et saa jonka vuoksi itket täällä päivittäin kateellisena, saatat huomata totuuden.

      Se on kun kannetaan päivässä yhteensä 2000 kiloa tai vedetään yhteensä 8000 kiloa jne. niin kyllä se aika ruumiillista on... Harvoin on niin että ajetaan paikasta Å paikkaan Q

      Itsekin olen perkeleen katkera roskakuskeille, silti en heitä yhtenään täällä hauku. Älä hauku sinäkään muita kuskeja, vaikka sä et korttia sanautkaan

    • ei toki raskasta

      Juuri yövuorosta palailin. Kilometrejä ei yön aikana tullut autoon kuin vajaa 400 eli ajoa reilu 5 tuntia. Silti työpäivä kesti 11 tuntia. Ihan käsipelillä purin jotain vajaan kymppitonnin palautusrullakkonippuja ja lastasin jonkun 25 tonnia täysiä rullakoita ja pumppukärryillä vielä muutama tonni lavatavaraa. Kaksitasovaunun kanssa tuossa siis pelkkiä lastattuja rullakoita oli muutamaa vaille sata ja lavatavarat ja puretut palautukset päälle. Tosta tulee jo pelkkää kävelyä useampi kilometri ja puolet kävelymatkasta aina kahta - kolmea rullakkoa kiskoen. Vähän reilu neljä tuntia kesti yhteensä purku ja lastaus mukaanlukien laitureihin peruuttelut, kuorman sitomiset, paperityöt ja perävaunun katkomiset ja liittämiset. Voin taata, että konttorirotta ei saisi edes tuota pelkkää lastaus- ja purkuhommaa tehtyä kahdeksan tunnin työpäivässä, vaikka kuljettaja hoitaisi laitureihin ajamiset ja neuvoisi kädestä pitäen lastaamisessa. Saati sitten että konttoristi jaksaisi enää lastausurakan jälkeen vielä lähteä ajamaan 2,5 tunnin kotimatkaa.

      Nyt unten maille, koska kolmena seuraavanakin yönä on samanlainen urakka edessä.

      • rahtari oy

        Kun noin raskasta on työsi ja olet hermostollisesti liian kovilla, suosittelen lämpimästi ajokortin luovuttamista poliisille.

        Oikea rekkakuski ajaa rovaniemeltä helsinkiin ja samoilla silmillä. Sitten tekee hymyssä suin nuo samat keveät hommat.
        Kyllä sihteerin työ on arvokasta ja raskasta, ymmärrän. Kunnia sinne.


      • Kelpaisi mulle tommonen homma, 3 yötä viikossa 11h yössä...


      • ei toki raskasta
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kelpaisi mulle tommonen homma, 3 yötä viikossa 11h yössä...

        No hommaa se kärrykortti. Minä teen kyllä viisi yötä tällä viikolla ja olen ensi viikon vapailla.


      • ei toki raskasta kirjoitti:

        No hommaa se kärrykortti. Minä teen kyllä viisi yötä tällä viikolla ja olen ensi viikon vapailla.

        Ei kannata hankkia... Nykyjään tulee turhan kalliiksi ja palkassa ei voita niin paljoa.

        Lisäksi (hyvät) yhdistelmähommat on kiven alla siinä missä kuorma-auto/pakuhommatkin


      • kouluun vaan
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Ei kannata hankkia... Nykyjään tulee turhan kalliiksi ja palkassa ei voita niin paljoa.

        Lisäksi (hyvät) yhdistelmähommat on kiven alla siinä missä kuorma-auto/pakuhommatkin

        Kun yötöitä kerran haluat, niin yhdistelmähommissa niitä riittää. Suurin osa jakeluhommista tehdään päivällä. Yön runkokuljetukset tehdään yhdistelmillä. Eikä se kortti mitään maksa, kun hakeudut aikuiskoulutuskeskukseen. Osa-aikatyöttömänä taidat olla oikeutettu jopa päivärahaan koulutuksen aikana.


      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika
        kouluun vaan kirjoitti:

        Kun yötöitä kerran haluat, niin yhdistelmähommissa niitä riittää. Suurin osa jakeluhommista tehdään päivällä. Yön runkokuljetukset tehdään yhdistelmillä. Eikä se kortti mitään maksa, kun hakeudut aikuiskoulutuskeskukseen. Osa-aikatyöttömänä taidat olla oikeutettu jopa päivärahaan koulutuksen aikana.

        Ei pankkiautomaatti edes halua töitä tehdä vaan haluaa elää loisena osa-aikapäivärahoja nauttien. Toisaalta ne päivät ei riitä loputtomiin ja laiskatkin luuserit joutuu töihin. Osa porukasta vaan haluaa päästä elämässä helpolla toisten kustannuksella. Hienoa porukkaa sellaiset siipeilijät.


      • kouluun vaan kirjoitti:

        Kun yötöitä kerran haluat, niin yhdistelmähommissa niitä riittää. Suurin osa jakeluhommista tehdään päivällä. Yön runkokuljetukset tehdään yhdistelmillä. Eikä se kortti mitään maksa, kun hakeudut aikuiskoulutuskeskukseen. Osa-aikatyöttömänä taidat olla oikeutettu jopa päivärahaan koulutuksen aikana.

        Eipä juurikaan hommia näy...

        Yleensä yhdistelmäkuskin hommat on juuri niitä 10-12h jakolenkkejä.

        Unelmatyö edelleen olisi roskakuskin työ, kokoaikaisena tai osa-aikaisena


      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika kirjoitti:

        Ei pankkiautomaatti edes halua töitä tehdä vaan haluaa elää loisena osa-aikapäivärahoja nauttien. Toisaalta ne päivät ei riitä loputtomiin ja laiskatkin luuserit joutuu töihin. Osa porukasta vaan haluaa päästä elämässä helpolla toisten kustannuksella. Hienoa porukkaa sellaiset siipeilijät.

        "Toisaalta ne päivät ei riitä loputtomiin"

        Oikeastaan riittää... kunhan nyt 2-3 vuoden aikana tekee sen 26 viikkoa joissa on töitä yli 18 tuntia....

        Ja ihan itse minä olen jäsenmaksuni maksanut ja veroni, otetaan vain vähän "takas"

        Se olisi loisimista että oltaisi kotona kokoajan, ja ei tehtäisi mitään, kunnes päivät on täynnä.

        Itse aloitin osa-aikaisena reilu 2 vuotta sitten, ja nyt on 500 päivän laskuri nollaantunut 3 kertaa, tällä hetkellä maksettuja päiviä kulunut 60/500


      • Alle tonnin eläkettä
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        "Toisaalta ne päivät ei riitä loputtomiin"

        Oikeastaan riittää... kunhan nyt 2-3 vuoden aikana tekee sen 26 viikkoa joissa on töitä yli 18 tuntia....

        Ja ihan itse minä olen jäsenmaksuni maksanut ja veroni, otetaan vain vähän "takas"

        Se olisi loisimista että oltaisi kotona kokoajan, ja ei tehtäisi mitään, kunnes päivät on täynnä.

        Itse aloitin osa-aikaisena reilu 2 vuotta sitten, ja nyt on 500 päivän laskuri nollaantunut 3 kertaa, tällä hetkellä maksettuja päiviä kulunut 60/500

        Mahdat saada pirun hyvää eläkettä aikanaan kun noin vähän töitä teet. Eläke kun muodostuu suoraan palkkatuloista. Onnea vanhuuden-tai sairaseläkkeen ajalle. Tuskin 1000 Euroa saat kuussa, bruttona.


      • yhdistelmäilijä
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Eipä juurikaan hommia näy...

        Yleensä yhdistelmäkuskin hommat on juuri niitä 10-12h jakolenkkejä.

        Unelmatyö edelleen olisi roskakuskin työ, kokoaikaisena tai osa-aikaisena

        Yhdistelmällä vaan jakolenkit tuppaa olemaan vähän mielekkäämpiä. Paljon ajoa ja vähän jakopaikkoja, kun jakarilla on juuri toisinpäin. On tullut jakarillakin joskus ajettua ja enää en lähtisi. Omissa hommissa päivävuorossa jakelua täysperällä tehdessä jako- ja noutopaikkoja on päivän aikana maksimissaan joku 10-12. Yleensä jää 6-7 paikkaan. Öisin ajetaan runkoja. Låheskään kaikkia paikkoja ei ikinä laiteta julkiseen hakuun, mutta kun pitää korvansa auki ja aktiivisesti kyselee hommia, niin kyllä niitä aika hyvin löytyy.


      • Alle tonnin eläkettä kirjoitti:

        Mahdat saada pirun hyvää eläkettä aikanaan kun noin vähän töitä teet. Eläke kun muodostuu suoraan palkkatuloista. Onnea vanhuuden-tai sairaseläkkeen ajalle. Tuskin 1000 Euroa saat kuussa, bruttona.

        Se on valinta pitääkö sitä vapaata nyt kun on nuori ja hyvässä kunnossa. Tai käyttäkö nuoruuden tekemällä viikossa 10-12 tuntisia päiviä :)

        Itse olen päättänyt että molemmissa tilanteissa


      • yhdistelmäilijä kirjoitti:

        Yhdistelmällä vaan jakolenkit tuppaa olemaan vähän mielekkäämpiä. Paljon ajoa ja vähän jakopaikkoja, kun jakarilla on juuri toisinpäin. On tullut jakarillakin joskus ajettua ja enää en lähtisi. Omissa hommissa päivävuorossa jakelua täysperällä tehdessä jako- ja noutopaikkoja on päivän aikana maksimissaan joku 10-12. Yleensä jää 6-7 paikkaan. Öisin ajetaan runkoja. Låheskään kaikkia paikkoja ei ikinä laiteta julkiseen hakuun, mutta kun pitää korvansa auki ja aktiivisesti kyselee hommia, niin kyllä niitä aika hyvin löytyy.

        Eli pulaa kuskeista ei ole, mutta voimia paikkoja (etenkin kakkahommiin) tupsahtaa esiin sillointällöin


      • Laiskurit töihin!!
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        "Toisaalta ne päivät ei riitä loputtomiin"

        Oikeastaan riittää... kunhan nyt 2-3 vuoden aikana tekee sen 26 viikkoa joissa on töitä yli 18 tuntia....

        Ja ihan itse minä olen jäsenmaksuni maksanut ja veroni, otetaan vain vähän "takas"

        Se olisi loisimista että oltaisi kotona kokoajan, ja ei tehtäisi mitään, kunnes päivät on täynnä.

        Itse aloitin osa-aikaisena reilu 2 vuotta sitten, ja nyt on 500 päivän laskuri nollaantunut 3 kertaa, tällä hetkellä maksettuja päiviä kulunut 60/500

        Tiedätkö ettet voi loputtomasti olla OMA-ALOITTEISESTI osa-aikatöissä? Siihen tarvitaan aina jokin muu syy kuin oma halu.

        " Soviteltu työttömyysetuus

        Soviteltuun työttömyysetuuteen on oikeus laissa säädetyin edellytyksin työnhakijalla:

        joka tekee osa-aikaista työtä, ei kuitenkaan, jos osa-aikaisuus perustuu työntekijän aloitteesta tapahtuneeseen työajan lyhentämiseen; !!!!!!!!!!!


        jonka päivittäistä tai viikoittaista työaikaa on lyhennetty lomautuksen johdosta tai jonka työnteko on estynyt toisten työntekijöiden työtaistelutoimenpiteen takia, jolla ei ole riippuvuussuhdetta hänen työehtoihinsa tai työoloihinsa; (ks. viikoittaisesta lyhennetystä työajasta jäljempänä)

        Eli kokopäivätöihin on sinunkin loisija mentävä jos käsky vaikka työkkäristä käy. Kyllä kuka tahansa tekisi vähemmän töitä jos siihen niin halutessaan olisi mahdollisuus.


      • Laiskurit töihin!! kirjoitti:

        Tiedätkö ettet voi loputtomasti olla OMA-ALOITTEISESTI osa-aikatöissä? Siihen tarvitaan aina jokin muu syy kuin oma halu.

        " Soviteltu työttömyysetuus

        Soviteltuun työttömyysetuuteen on oikeus laissa säädetyin edellytyksin työnhakijalla:

        joka tekee osa-aikaista työtä, ei kuitenkaan, jos osa-aikaisuus perustuu työntekijän aloitteesta tapahtuneeseen työajan lyhentämiseen; !!!!!!!!!!!


        jonka päivittäistä tai viikoittaista työaikaa on lyhennetty lomautuksen johdosta tai jonka työnteko on estynyt toisten työntekijöiden työtaistelutoimenpiteen takia, jolla ei ole riippuvuussuhdetta hänen työehtoihinsa tai työoloihinsa; (ks. viikoittaisesta lyhennetystä työajasta jäljempänä)

        Eli kokopäivätöihin on sinunkin loisija mentävä jos käsky vaikka työkkäristä käy. Kyllä kuka tahansa tekisi vähemmän töitä jos siihen niin halutessaan olisi mahdollisuus.

        Mistä TE-toimisto tietää onko se oma halu tai ei. Olin vakkarina, työsopimus loppus ja sanoin "haluan jatkaa tuuraajana" ja homma meni OK.

        Ja kuten olen laskenut 50% vakkarin työajasta = 100% vakkarin palkasta, vaivaa se hieman vaatii paperisodan yms. suhteen.

        Ja kun on 3 paikassa tuuraajana, ei TE-toimistokaan hiillosta, yksi työtarjous tuli, ja tein niin huono hakemuksen etten vaan olisi päässyt sinne. Jos olisi tullut haastatteluun kutsu, olisin sen vetänyt aika huonosti, ja jos silti ois joutunut töihin, niin luulen et autoa olisin kolhinut vahingossa ja kuormaa myös vahingossa... sekä unohtanut vahingossa jotain lappuja ja kuittauksia


      • Laiskurit töihin!
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Mistä TE-toimisto tietää onko se oma halu tai ei. Olin vakkarina, työsopimus loppus ja sanoin "haluan jatkaa tuuraajana" ja homma meni OK.

        Ja kuten olen laskenut 50% vakkarin työajasta = 100% vakkarin palkasta, vaivaa se hieman vaatii paperisodan yms. suhteen.

        Ja kun on 3 paikassa tuuraajana, ei TE-toimistokaan hiillosta, yksi työtarjous tuli, ja tein niin huono hakemuksen etten vaan olisi päässyt sinne. Jos olisi tullut haastatteluun kutsu, olisin sen vetänyt aika huonosti, ja jos silti ois joutunut töihin, niin luulen et autoa olisin kolhinut vahingossa ja kuormaa myös vahingossa... sekä unohtanut vahingossa jotain lappuja ja kuittauksia

        Siis olet suomeksi töitä välttelevä loinen. Eli käytät yhteiskunnan suomia mahdollisuuksia härskisti hyväksesi. Miksi tehdä työtä jos rahat saa muualtakin. Kaltaisiasi on maassamme surullisen paljon ja siksi verorahoja on otettava sieltä mistä saadaan jotta teillekin jostain rahaa riittäisi. Sylettää tollaset luuserit!


      • Laiskurit töihin! kirjoitti:

        Siis olet suomeksi töitä välttelevä loinen. Eli käytät yhteiskunnan suomia mahdollisuuksia härskisti hyväksesi. Miksi tehdä työtä jos rahat saa muualtakin. Kaltaisiasi on maassamme surullisen paljon ja siksi verorahoja on otettava sieltä mistä saadaan jotta teillekin jostain rahaa riittäisi. Sylettää tollaset luuserit!

        En kuitenkaan HUIJAA ketään, hakemukset täytän tunnollisesti, ja skannaan aina palkkakuitit jotka vähentää tukea kun kuukauspalkka menee yli 300€

        eli jos tienaan kuukaudessa töissä 500€ menetän 100€ tukea


    • vastaus aloittajalle

      Luuleeko sihteeri että kuorma kipittää itekseen kyytiin?? Et voi verrata jotain toimistotyötä kuskin hommiin ees saman päivän aikana, jos raskaasta työstä puhutaan. Että kyllä ihan aiheesta rutistaan jos joskus sattuu rutisuttamaan.
      Itse olen kyllä saanut huomata (yhdistelmäkuskina), että tämä työ jos joku on ruumiillista työtä, ja useimmiten raskasta sellasta. Tällä tytöllä on ainaki haba kasvanu näissä duuneissa ihan oikeesti.
      Riippuen tietty mitä kuskaa, mut harvemmin kuorma-autolla vaan pelkästään _ajetaan_ perse puuduksissa. Enpä silti ole pahemmin valitellut, että jatka sinä vaan sitä nurinaa kun paperinkanto on raskasta.....

      • Kippi-Jaska

        ihan justiinsa juuri kuormaaja täytti lavani murskeella. Ei se minusta ollut yhtään raskasta. Ajelempa kippaamaan kuorman pois.


    • olen kokeillut

      Tämä on ilmeisesti provo.
      Kuski on usein tekemässä/sitomassa kuormaa olii keli mikä hyvänsä, työ-aika ei useinkaan ole 07 - 17 välissä.

      Henkinen puoli kiire aikataulut yms. olosuhteet.

    • elä höpäjä

      voi voiv voivoiv voi nyt että joutuu sittoon kuorman hikkee pukkoo oi voi ja taitaa tulla kakka .no johan pojalla ollut kovat hommat ,että oikei joutununna sittomahan kuorman.
      sitä vaan tässä ajattelin notta sidoikkona ihan ykseseis vaikkona oliskona olluna kaveri völjyses ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      324
      3016
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2243
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      86
      1674
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      193
      1583
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1375
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1049
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe