joko saitte eläkekorotus lapun!

polvilleen

Heittäydyitte varmasti polvilleen kiitosrukoilemaan Rinnettä ja Stubbia?
Joku euro. Samassa asuntokulukorotus. Se vastaavasti kyllä mahtava ja muut tasaverokorotukset!

118

458

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ollut tarvetta.
      Tarpeeksi kun olen töitä tehnyt.

H.

• avaudu?

Mikä on tarpeeksi työtä? Paljonko eläkkeesi, kun varaa leikata?

• avaudu? kirjoitti:

Mikä on tarpeeksi työtä? Paljonko eläkkeesi, kun varaa leikata?

"avaudu?"

Tarpeeksi työtä antoi minulle 3300€ eläkkeen.

H.

• utelias??
        hunksz kirjoitti:

"avaudu?"

H.

Missä olet paiskinut puolelmillin markan hommia vuosikymmeniä. Valehteletko aina?Siinähän leikaus purisi sikamaisesti. En riemuitsisi, vaikka olisin tollodemu!

• utelias?? kirjoitti:

Missä olet paiskinut puolelmillin markan hommia vuosikymmeniä. Valehteletko aina?Siinähän leikaus purisi sikamaisesti. En riemuitsisi, vaikka olisin tollodemu!

"utelias??"

Sinun pitäisi jo tietää.
        Niin monelle olen palstalla jo vastannut, niin monena vuotena.
        Olen ison yhtiön nörttinä ollut.
        Melkein Big Boss, vaan en ihan.
        En valehtele koskaan.
        Olen koristeellinen ihminen.

H.

• herää vaan,,
        hunksz kirjoitti:

"utelias??"

Sinun pitäisi jo tietää.
        En valehtele koskaan.

H.

Kahdenkymennentuhannenmarkan eläke?Edellyttää hommia 40-50tuhanenmarkan hommissa vuosikymmeniä.
        Tollasessa eläkkeessä leikkaus olisi kuussa 800 mk. Panisi älähtämään, jos totta.Tuskin hymyhuulin kehuisi, vaikka olisi demu!

• herää vaan,, kirjoitti:

Kahdenkymennentuhannenmarkan eläke?Edellyttää hommia 40-50tuhanenmarkan hommissa vuosikymmeniä.
        Tollasessa eläkkeessä leikkaus olisi kuussa 800 mk. Panisi älähtämään, jos totta.Tuskin hymyhuulin kehuisi, vaikka olisi demu!

"herää vaan,,"

On sitä pankissakin.
        Enhän minä koskaan ole hölmö ollut.
        Enkä minä kehu.
        Minä vastasin sinulle.

H.

• miten siinä
        hunksz kirjoitti:

"herää vaan,,"

On sitä pankissakin.
        Enhän minä koskaan ole hölmö ollut.
        Enkä minä kehu.
        Minä vastasin sinulle.

H.

Haisee vale?

• Eräs x
        hunksz kirjoitti:

"utelias??"

Sinun pitäisi jo tietää.
        En valehtele koskaan.

H.

Se on se mitä käytetään autoissa että kulkee, ja on halpaa nyt.

• Näinon,on
        hunksz kirjoitti:

"utelias??"

Sinun pitäisi jo tietää.
        En valehtele koskaan.

H.

Anteeksi nyt hunksz, ihmettelen kuinka boss viitsii asua suomi 24 palstalla vuosikausia.
        Ei käy kateeksi eläkkeesi, itselläni on rahaa minkä tarvitsen, tuli äskettäin sinun muutaman vuoden eläkkeesi verran.
        Raha ei tuo onnea, sen tiedän itse ja varmaan sinäkin. Kun sitä on kaikkeen ja ylikin, menettää arvonsa.
        Kyllä verottaja on kahminut osansa.

hunksz kirjoitti:

"avaudu?"

H.

• **** kirjoitti:

"****"

65v. tuli täyteen ja toi mukanaan muutoksia.

H.

• pöööö

Mikä on asuntokulukorotus?

• hölppö

Vuokra/vastike, sähkö ja kiinteistövero aluksi. Kaikki nousee..

• Pludimir Vatin

Olkaa kiitollisia siitä,että saatte eläkkeenne euroina eikä ruplina.

• öööööö höm

3 :- euron korotus tuli eläkkeeseen ,

• riemuitse,,

Nostihan veijarit Rinne ja Subbi muita maksuja varmaan satasen!

• saihan jotain 3 e

juu ilosta kiljaisin

• +60.m.

Varma muisti kirjeellä. Olen tyytyväinen indeksikorotukseen, hyvä että edes se, pahempi homma mikäli olisivat pienentäneet eläkettä. Ehkä sekin vielä edessä.

• oletko tyhmä?

Nythän se pieneni. Ja pienene joka kuukausi elämäsi loppuun. Mikä siinä on tyytyväisyyttä?Oletko demari?

• bessie*
        oletko tyhmä? kirjoitti:

Nythän se pieneni. Ja pienene joka kuukausi elämäsi loppuun. Mikä siinä on tyytyväisyyttä?Oletko demari?

Satuin juuri eilen puhumaan erään tuttavani kanssa puhelimessa kun hänelle tuli postia. Siinä samalla availi ja sitten mielissään laskeskeli että n. 12 euroa nousee bruttoeläke, työeläkkeen indeksikorotus oli kysymyksessä.

Hyvin tyytyväinen hän oli, puoluettaan en tiedä, enempi oikealla luulen.

• voi sitä
        bessie* kirjoitti:

Satuin juuri eilen puhumaan erään tuttavani kanssa puhelimessa kun hänelle tuli postia. Siinä samalla availi ja sitten mielissään laskeskeli että n. 12 euroa nousee bruttoeläke, työeläkkeen indeksikorotus oli kysymyksessä.

Hyvin tyytyväinen hän oli, puoluettaan en tiedä, enempi oikealla luulen.

Demendiaaa...

• bessie*
        voi sitä kirjoitti:

Demendiaaa...

Mikä tuossa viittaa dementiaan?!

• no VAHVA
        bessie* kirjoitti:

Mikä tuossa viittaa dementiaan?!

Käsityskyvyn puute!

• bessie*
        no VAHVA kirjoitti:

Käsityskyvyn puute!

Tiedostat kuitenkin sen. Ehkä käsittäisit paremmin, jos 'keskittyisit' yhteen asiaan kerrallaan, etkä yrittäisi haukata liian isoa ja sitkeää palaa. Nyt se asia on työeläkkeiden indeksikorotus. Olkoonkin vaikka vain 0,40 %?, niin onhan se parempi kuin ei mitään.

• miten voit
        bessie* kirjoitti:

Tiedostat kuitenkin sen. Ehkä käsittäisit paremmin, jos 'keskittyisit' yhteen asiaan kerrallaan, etkä yrittäisi haukata liian isoa ja sitkeää palaa. Nyt se asia on työeläkkeiden indeksikorotus. Olkoonkin vaikka vain 0,40 %?, niin onhan se parempi kuin ei mitään.

Olla noin tyhmä? Riemuitset elintason laskusta?Mitä, jos palkat puolitettas, jäishän vielä puolet. Tyhmyytesi panee etoo, vaikka oletkin tollodemu!

• miten voit kirjoitti:

Olla noin tyhmä? Riemuitset elintason laskusta?Mitä, jos palkat puolitettas, jäishän vielä puolet. Tyhmyytesi panee etoo, vaikka oletkin tollodemu!

"miten voit"

Ei saa kiusata bessietä.
        Elin-taso luodaan tekemällä työtä.
        Pitää muistaa luoda myös riittävän isot sukan-varret.
        Pullottavat sukan-varret auttavat kaikkiin vaivoihin.
        Ettet vain olisi unohtanut kutoa elämääsi oikein?
        Kutonut aina vain väärin.

H.

• bessie*
        miten voit kirjoitti:

Tuota...minä en ole tässä "riemuinnut" mistään.
        Kerroin vain, että tuttavani oli mielissään saamastaan n. 12 euron indeksikorotuksesta. Ei suorastaan riemastunut (en tosin nähnyt, puhuimme puhelimessa), mutta missään nimessä ei suuttunut, loukkaantunut tai mitenkään närkästynyt puhumattakaan että olisi ollut katkeran ivallinen.
        Puhuimme lyhyesti (hän, enimmäkseen, pähkäili nykyisen eläkkeen euroja ja senttejä,tonnit, sataset ja kympit muisti) vain hänen saamastaan korotuksesta, emme siis Suomen ja maailman taloustilanteesta, kustannusten noususta, ostovoiman heikkenemisestä jne..

VAIN yhdestä asiasta siis, emme edes kietoneet siihen esim. hänen omavalintaisia ostovoimaansa heikentäviä tai lisääviä asioita.
        Ja tästä - ystävän indeksikorotus ja reaktionsa siihen - kirjoitin minäkin. Siis vain yhdestä asiasta.

• be4ssie*
        hunksz kirjoitti:

"miten voit"

Ei saa kiusata bessietä.
        Elin-taso luodaan tekemällä työtä.
        Pitää muistaa luoda myös riittävän isot sukan-varret.
        Pullottavat sukan-varret auttavat kaikkiin vaivoihin.
        Ettet vain olisi unohtanut kutoa elämääsi oikein?
        Kutonut aina vain väärin.

H.

Voisit lopettaa tuon "Ei saa kiusata bessietä" rallatuksesi, hunksz

En koe että "miten voit" olisi kiusannut minua, en niin yhtään.
        Päinvastoin, arvostan kovasti sitä, että hän sanoo sanottavansa suoraan minulle...
        Se ei todellakaan ole kiusaamista minun mielestäni.

• be4ssie* kirjoitti:

Voisit lopettaa tuon "Ei saa kiusata bessietä" rallatuksesi, hunksz

En koe että "miten voit" olisi kiusannut minua, en niin yhtään.
        Päinvastoin, arvostan kovasti sitä, että hän sanoo sanottavansa suoraan minulle...
        Se ei todellakaan ole kiusaamista minun mielestäni.

"be4ssie*"

Oikeastaan voisin.
        Usein ihmisen puolustaminen johtaa siihen että huomaa puolustamansa ihmisen
        hankkiutuneen tarkoituksella hankaluuksiin.
        Silloin tuntee itsekin olonsa noloksi.

Sinä näpelöit taas ...

H.

• bessie*
        hunksz kirjoitti:

"be4ssie*"

Oikeastaan voisin.
        Usein ihmisen puolustaminen johtaa siihen että huomaa puolustamansa ihmisen
        hankkiutuneen tarkoituksella hankaluuksiin.
        Silloin tuntee itsekin olonsa noloksi.

Sinä näpelöit taas ...

H.

Teepä se sitten. Ja juu, sitä on puolustamista ja 'puolustamista'.

Olenko minä hankaluuksissa, ouhnouh!

Nyt lähden katsomaan onko eräs koira hankkiutunut hankaluuksiin retuuttamalla taas yhden maton pois paikoiltaan.

• Näin se vaan on

Ei ollut ilon aihetta Varman kirjeestä ainakaan minulle ja nuo herranperkeleet nostaa kyllä omia palkkojaan tämän tästä.

• oliin tosissaan -

mieleissäni, kun ei pienetäny, 3e saa sentää kolme purkkia maitoa heh

60

pistetäänkö tanssit pystyyn varma anto mullekki ton 3 euroa, se oli netto,
      mitenlie olisi ollu ilman veroa,
      kait se olisi ilman veroa ollu enemmän,

• pienentynyt

Oletko hoopo? Realiarvo pieneni rajusti ja joka eläkkeessä kuolemaan asti. Olet helppoja hölmöjä!
        Ei ihme, että eläkeläisiä vapaasti sorretaan, kun joukossa hölmöjä..

• bessie*
        pienentynyt kirjoitti:

Oletko hoopo? Realiarvo pieneni rajusti ja joka eläkkeessä kuolemaan asti. Olet helppoja hölmöjä!
        Ei ihme, että eläkeläisiä vapaasti sorretaan, kun joukossa hölmöjä..

No kerropas nyt sitten mikä olisi viisasta?

• nostaa meteli
        bessie* kirjoitti:

No kerropas nyt sitten mikä olisi viisasta?

Ja kostaa Rinteelle ja Subille, Jutalle!

• suututtaa -

no ku valtiolla ei ny oo rahaa on vain köyhyyttä tarjolla, tähän on nyt sopeuduttava,

se kyllä pistelee vihaksi, kun muutamat johtajat nostaa kaikesta huolimatta miljoonaluokan palkaa kansan kustannuksella,

SE EI OLE OIKIEN !

• törppö..,

Työeläke tulee työeläkeyhtiöltä. Rahaa on. Vain demarien kusetus..

• onneksi oli + enkä -
        törppö.., kirjoitti:

Työeläke tulee työeläkeyhtiöltä. Rahaa on. Vain demarien kusetus..

törppö :

joo miulla on t y ö e l ä k e (40v töissä ) sain 3 euron netto korotuksen hah,
        saanhan kolme maitopurkkia sillä sentään,

• jakolasku

Kyllä saimme ja nyt tuntuu todella hyvältä.

• ja mitä?

Tunnet kiksejä, kun Stubbi ja Rinne potkii munille. Olet luopio..

• jakolasku
        ja mitä? kirjoitti:

Tunnet kiksejä, kun Stubbi ja Rinne potkii munille. Olet luopio..

Ei näistä korotuksista mitään kiksejä voi saada.

• att2

Suomesta on parikertaa tullut kyselyjä tuloistani olen heittänyt roskiin.

Ruotsissa kansaneläke laskee, ei haittaa 3280euroa (9,50) netto/kk.

• Köyhät kyykkyyn

Korotus ??????????? En ole saanut mitään kirjallista ilmoitusta - vielä.
      Olen jo toista päivää kontallani tässä postiluukun vieressä.

• Joo tulihan se korotus ja senkin vie Yle. Tais käydä niin et käteen jää pikkusen yli euro tuhlattavaks. Jippiiii.....

• Puolikkaana loispummina mua kiinnostaa enemmän paljonko saan tienata, ettei ne vie tai pienennä mun eläkettäni.

• eppu2

Pistipäs silmään tuo ´´puolikas loispummi´´ täällähän vaan tämä sanavarasto sen kun kasvaa.

• kurja joulu

Jo sain. Eläke nousee peräti 0,39 %. Tammikuussa on vielä tämänvuotinen veroprosentti, mielenkiinnolla odotan helmikuuta. Saattaahan helmikuussa nettosumma olla vähemmän kuin tänä vuonna. Tammikuussa bruttoeläke nousee noin 5 euroa. Vuokra nousee vasta maaliskuussa, muutin nykyiseen asuntoon tämän vuoden helmikuussa. Jo vuokrasopimuksessa luki, että maaliskuussa korotetaan vuokraa vähintään 4%. Ehkä pitää muuttaa halvempaan asuntoon. Tällä hetkellä vuokra on 660 euroa ja tammikuun eläke 1157,35 netto. Velkaa on yli 13000. Joka kuukausi erääntyy enemmän kuin tuloja on. Tähän asti olen ostanut ruokaa luottokortilla, nyt on tultu siihen, ettei enää nostovaraa ole. Eipä tässä jouluruokia osteta, makaroonia ja riisiä vain syön loppuvuoden.

• näin ne

DEAMARIT JA KOKOMUS PALKITSEE ELÄKEÄÄNESTÄJIÄÄN. RANTTIKENKÄÄ MUNILLE JA USUTUS LEIPÄJONOON!

• jakolasku
        näin ne kirjoitti:

DEAMARIT JA KOKOMUS PALKITSEE ELÄKEÄÄNESTÄJIÄÄN. RANTTIKENKÄÄ MUNILLE JA USUTUS LEIPÄJONOON!

Koeta seuraavan kerran vaikuttaa että tällainen loppuisi.

• sikamaista

Muistakaa vaaliuurnilla. Demarit ja kokoomus eläkeläisen viholliset!

• en saanut

Ei mulle ole tullut mitään ilmoitusta

- mistähän johtuu että lähes aina kaikki pankin ja eläkeyhtiön tiedotukset tulee
      viiveellä jos silloinkaan

Kesällä yllättäen yhtenä aamuna kun heräsin, noita ey:n tiedotuksia oli ilmestynyt
      nivaska useammalta vuodelta.

Niin kauan kun olen tällä paikkakunnalla asunut, yritykset pitää huolta ja olla perillä
      oman talouden asioista karahtaa aina pahasti karille jonkin sössimisen maun vuoksi - silleen jo yksinäisenä vanhuksena jo täytyy vaan todeta että ihan
      kaikki silleen kondiksessa ole.
      Paitsi oman rauhan, myös jotenkin mielenrauhaa häiritsevää.
      Positiivinen elämys olisi joskus edes kokea negatiivisen kiinnostuksen vähenemistä.

• miten voi löytyä?

Törppöjä, jotka vielä puolustelee eläkeleikkausta?

• narsistisikoja

Demarit.. Nauttivat eläkeläisten kurjistamisesta!

• floridaan taas

Tuli lappu, veroton summa tuntuu kivammalta kun se tosi pieni joka jää käteen.

Hurjan paljon väheni eläke kun hoisin lapsia 4 kertaa, yhteensä 6 vuotta ja jäin "eläkeputkeen" heti kun 55v pääsin. Vaimolla oli pienempi palkka ja saa silti enemmän eläkettä.

• duoda duoda....

Eipä duoda ole vielä näkynyt.

• lue se

Istualleen, ettet tipu perseilleen. Siinä terveiset Rinteeltä!

• jo saanut

Minulle tuli jo marraskuussa tai joulukuun alussa. Kirjeen päiväys oli 27.11.2014
        Aina on tullut hyvissä ajoin.

• tosi törkeää

Yli puolet eläkkeistä on alle 1400€/kk. Rinteen ja Stubbin mielestä se on liian paljon. Piti korotus leikata!

• €--

Ole tyyväinen ettet syntynyt Venäjälle silloin repisi hiuksiasi, pääasia että toimeen tullaan mitä saamme ja sen mukaan kulutetaan. Ajat eivät ole parhaat mutta olen tyytyväinen enkä marise, huonomminkin voisi olla

• onnen-Pekka

tuli, ekan kerran meni yli 1100 e bruttona, ja hinnat ihan hyvältä tuntuu

• ne roitot!

"Kalevi Kivistö:

Ministeriö valaa
      lumelääkettä haavoille

Eläkeläiset ry:n puheenjohtaja Kalevi Kivistö pitää valtiovarainministeriön ehdotusta kunnallisveron eläketulovähennyksen korottamisesta lumelääkkeenä. Se ei korvaa kevään kehysriihessä päätettyä eläkkeiden indeksileikkausta.

- Verotarkistukset ovat ehkä balsamia indeksimenetyksen tuomiin haavoihin. Haavoja ne eivät paranna, koska menetykset ovat suuremmat kuin esitetty verohyöty, Kivistö sanoi puhuessaan keskiviikkona Muuramen Eläkeläiset ry:n 50-vuotisjuhlassa Keski-Suomessa.

Ministeriön veroehdotus lisää käteen jäävää tuloa eniten noin 1750 euron kuukausieläkkeen kohdalla, jolloin nettotulojen lisäys on 7 euroa 80 senttiä kuukaudessa. Samalla indeksileikkaus pienentää tällä eläketasolla lakisääteistä indeksikorotusta 21 eurolla.

– Sitä pienemmällä eläkkeellä vähennyksen vaikutus jää pienemmäksi niin, että 1300 euron eläkettä saavan käteen tuleva kuukausitulo lisääntyy 6 euroa 70 senttiä ja indeksikorotuksen leikkaus pienentää korotusta reilulla 15 eurolla. Tuhannen euron kuukausieläkkeellä vähennys lisää nettotuloa 5 euroa 83 senttiäja indeksimenetys on 12 euroa kuukaudessa.

Vähennyksen korotus lakkaa kokonaan vaikuttamasta noin 2 200 euron ja sitä suuremmissa kuukausieläkkeissä. Tällaisilla eläkeläisillä käteen jää pelkkä indeksimenetys, joka tällä tasolla on 25 euroa kuukaudessa. Menetys suurenee eläkkeen kasvaessa, Kivistö kertoi ministeriön omienkin laskelmien perusteella.

Kiitostakin Kivistö antoi valtiovarainministeriön ehdotuksille. Niihin kuuluu lupaus korottaa kymmenellä eurolla takuueläkettä. Takuueläkkeen saajia on noin 103 000 eli noin 7 prosenttia kaikista eläkkeensaajista. Takuueläkkeen ja pienimpien eläkkeiden saajilla kympin korotus korvaa suunnilleen indeksileikkauksen aiheuttaman menetyksen. 

- Kunnallisen perusvähennyksen enimmäismäärän korottaminen 40 eurolla on myös positiivinen toimenpide, jonka toteutuminen jää riippumaan kuntien päätöksistä. Näiltä osin esityksestä on syytä antaa tunnustus.

Kivistö puuttui puheessaan myös muihin eläkeläisten verotuksen epäkohtiin.

- Olin aikanaan hallituksessa rustaamassa eläketulovähennystä ja sen tavoitteena oli pitää täyden kansaneläkkeen suuruinen eläke verottomana. On kuitenkin muistettava, että Yle-vero kannetaan pienimmistäkin eläkkeistä, joten täysin verottomia ne eivät enää ole
      "

• ne roitot!

"Kalevi Kivistö:

Ministeriö valaa
      lumelääkettä haavoille

Eläkeläiset ry:n puheenjohtaja Kalevi Kivistö pitää valtiovarainministeriön ehdotusta kunnallisveron eläketulovähennyksen korottamisesta lumelääkkeenä. Se ei korvaa kevään kehysriihessä päätettyä eläkkeiden indeksileikkausta.

- Verotarkistukset ovat ehkä balsamia indeksimenetyksen tuomiin haavoihin. Haavoja ne eivät paranna, koska menetykset ovat suuremmat kuin esitetty verohyöty, Kivistö sanoi puhuessaan keskiviikkona Muuramen Eläkeläiset ry:n 50-vuotisjuhlassa Keski-Suomessa.

Ministeriön veroehdotus lisää käteen jäävää tuloa eniten noin 1750 euron kuukausieläkkeen kohdalla, jolloin nettotulojen lisäys on 7 euroa 80 senttiä kuukaudessa. Samalla indeksileikkaus pienentää tällä eläketasolla lakisääteistä indeksikorotusta 21 eurolla.

– Sitä pienemmällä eläkkeellä vähennyksen vaikutus jää pienemmäksi niin, että 1300 euron eläkettä saavan käteen tuleva kuukausitulo lisääntyy 6 euroa 70 senttiä ja indeksikorotuksen leikkaus pienentää korotusta reilulla 15 eurolla. Tuhannen euron kuukausieläkkeellä vähennys lisää nettotuloa 5 euroa 83 senttiäja indeksimenetys on 12 euroa kuukaudessa.

Vähennyksen korotus lakkaa kokonaan vaikuttamasta noin 2 200 euron ja sitä suuremmissa kuukausieläkkeissä. Tällaisilla eläkeläisillä käteen jää pelkkä indeksimenetys, joka tällä tasolla on 25 euroa kuukaudessa. Menetys suurenee eläkkeen kasvaessa, Kivistö kertoi ministeriön omienkin laskelmien perusteella.

Kiitostakin Kivistö antoi valtiovarainministeriön ehdotuksille. Niihin kuuluu lupaus korottaa kymmenellä eurolla takuueläkettä. Takuueläkkeen saajia on noin 103 000 eli noin 7 prosenttia kaikista eläkkeensaajista. Takuueläkkeen ja pienimpien eläkkeiden saajilla kympin korotus korvaa suunnilleen indeksileikkauksen aiheuttaman menetyksen. 

- Kunnallisen perusvähennyksen enimmäismäärän korottaminen 40 eurolla on myös positiivinen toimenpide, jonka toteutuminen jää riippumaan kuntien päätöksistä. Näiltä osin esityksestä on syytä antaa tunnustus.

- Olin aikanaan hallituksessa rustaamassa eläketulovähennystä ja sen tavoitteena oli pitää täyden kansaneläkkeen suuruinen eläke verottomana. On kuitenkin muistettava, että Yle-vero kannetaan pienimmistäkin eläkkeistä, joten täysin verottomia ne eivät enää ole
      "

• ne roitot!

"Kalevi Kivistö:

Ministeriö valaa
      lumelääkettä haavoille

"

• €--

On huomioitava meneillä oleva huono aika, tässä joutuvat muutkin tyytymään vähempään suuret työttömyys luvut ym. Valtion taolousvaikeudet joten kannattaa eläkeläisten olla tyytyväisiä jos jotakuin tulotaso pysynee likimain näissä lukemissa.
        Turha kitiseminen pois tuo vain pahaa verta.

• olet typerys
        €-- kirjoitti:

On huomioitava meneillä oleva huono aika, tässä joutuvat muutkin tyytymään vähempään suuret työttömyys luvut ym. Valtion taolousvaikeudet joten kannattaa eläkeläisten olla tyytyväisiä jos jotakuin tulotaso pysynee likimain näissä lukemissa.
        Turha kitiseminen pois tuo vain pahaa verta.

Eläkkeiden ostovoima jäänyt 25% palkoista. Nyt oleva leikkaus pienentää jokaista eläkettä kuukaudessa koko loppuiän. Vaateesi todistaa, ettet ole täysipäinen!
        Leikkaus lisää vain eläkeyhtiöiden johtajien bonuksia ja vaaliavustujakelua..

Pitää muistaa: eläke on siirrettyä palkkaa..

• €--
        olet typerys kirjoitti:

Eläkkeiden ostovoima jäänyt 25% palkoista. Nyt oleva leikkaus pienentää jokaista eläkettä kuukaudessa koko loppuiän. Vaateesi todistaa, ettet ole täysipäinen!
        Leikkaus lisää vain eläkeyhtiöiden johtajien bonuksia ja vaaliavustujakelua..

Pitää muistaa: eläke on siirrettyä palkkaa..

Pääni on ehjä enkä ole huomannu eikä kukaan muukaan että siinä olisi vikaa.
        Eläkkeeni ei ole suuri mutta en valita koska pärjään sillä, ostvoima on saattanu pienentyä, mutta mulla on muuta mukavempaa mielessä.

• 0,39 %

Tänään se tulla tupsahti,prkl. Huomenna menen VEHO:oon ja varaan upouuden Mersun - coupeen.

• postia oottelen

Ei mitään tietoa mistään eläkkeitäni maksavista yhtiöistä ole tullut. Pääeläke tulee Kevalta, sitten pienemmät purot muista. Kaikkiaan neljältä taholta kertyi eläkettä. Olen odotellut, että tulisi mustaa valkoisella, vaan ei mitään. Ja 2.1 pitäisi tilille tulla pääeläke. Olen muuttanut kesällä ja tuli sekin mieleen, ettei tieto olisi mennyt kaikille tahoille, mutta aiemmissa muutoissa meni automaattisesti.

• -------
        postia oottelen kirjoitti:

Ei mitään tietoa mistään eläkkeitäni maksavista yhtiöistä ole tullut. Pääeläke tulee Kevalta, sitten pienemmät purot muista. Kaikkiaan neljältä taholta kertyi eläkettä. Olen odotellut, että tulisi mustaa valkoisella, vaan ei mitään. Ja 2.1 pitäisi tilille tulla pääeläke. Olen muuttanut kesällä ja tuli sekin mieleen, ettei tieto olisi mennyt kaikille tahoille, mutta aiemmissa muutoissa meni automaattisesti.

Minullekin oli eläke neljästa paikasta. Maksoivat yhden kerralla, kolmas osa meni veroihin. Nyt tulee kolmesta paikasta. Kahdesta sain tänään kirjeen. Eipä ollut noista ainakaan paljon eroa entiseen.

• L - L

Vaimoni brutto nousee 3€. Sijoittaa sen luultavasti lankoihin.

• langan ostaja.

3:lla €urolla taitaa saada 1:n kerän tarjouksesta nykyisin, jos sitäkään.

• mummu x.

Eilen tuli, korotettuna 0,39% - tunsin itseni liki porvariksi
      - vaikken pormestari olekaan.

Kiitostapa kiitosta ja hyvää uutta vuotta lähettävälle eläkeyhtiölle ja kaikille muillekin palstalla - ylläpitoakaan unohtamatta!

• Viaton sivullinen

Miks' aina niin paljon pitää saada. Ettekö muista että pienestä purosta kertyy
      iso järvi, no jos nyt ei järveä, ainakin lätäkkö.
      Eihän vanha tartte kun leipää ja lämmint'.

• lakkoilee muut

Dunariretaleet muutaman sentin takia. Miksi haluat eläkeläisen elintason alas? Olet omanpesän likaaja. Haluan siirretyn palkkani sovituin korotuksin.. Rinteen demuketku nyt leikkasi ja leikasi joka kuukausieläkkeeni loppuelämän ajalta. En sitä hyväksy!

Sinunlailla ajattelevilta voidaan koko eläke perua ja notkutte autuaana ,kiitollisina leipäjonossa! Tarvin rahaa ja elää.. älä silloin ala puhua muiden suulla!

• minä vaan
        lakkoilee muut kirjoitti:

Dunariretaleet muutaman sentin takia. Miksi haluat eläkeläisen elintason alas? Olet omanpesän likaaja. Haluan siirretyn palkkani sovituin korotuksin.. Rinteen demuketku nyt leikkasi ja leikasi joka kuukausieläkkeeni loppuelämän ajalta. En sitä hyväksy!

Sinunlailla ajattelevilta voidaan koko eläke perua ja notkutte autuaana ,kiitollisina leipäjonossa! Tarvin rahaa ja elää.. älä silloin ala puhua muiden suulla!

mulle sanottiin kun jäin eläkkeelle että rahasta ei kannata koskaan puhua, se luo pahaa mieltä jne.

eikä meillä puhutakaan, koska aina on joku jollamenee joskus huonosti, viimeksi niin niin kokoomuslaisen perheen lapset jäivät työttömäksi viime keväänä ja nyt on iskäkin myynyt 2013 ostamansa 160 000 e maksaneen mahtavan mersunsa ja ajaa pikku 2003 mallin tojotalla.

lasten talot saivat katon, muta ei seiniä, nykyään 2 aikuislasta asuu kotona jo kesästä.

• eläkeukko
        lakkoilee muut kirjoitti:

Voi sentään miksei Timo Soini ollu päättässä.
        Persut väittävä kannatuksen laskun johtuva mediasta, empä usko, liekkö kansalta menny usko aivan muusta syystä.

• mitä tämä
        minä vaan kirjoitti:

mulle sanottiin kun jäin eläkkeelle että rahasta ei kannata koskaan puhua, se luo pahaa mieltä jne.

eikä meillä puhutakaan, koska aina on joku jollamenee joskus huonosti, viimeksi niin niin kokoomuslaisen perheen lapset jäivät työttömäksi viime keväänä ja nyt on iskäkin myynyt 2013 ostamansa 160 000 e maksaneen mahtavan mersunsa ja ajaa pikku 2003 mallin tojotalla.

lasten talot saivat katon, muta ei seiniä, nykyään 2 aikuislasta asuu kotona jo kesästä.

Liittyy Rinteen sikamaisen eläkeleikkaukseen. Ei olisi ollut pakko tehdä, muta demukoijari teki!

• katsotaa mitä ---

tuleman pitää,,, huonolta näyttää nyt,,,,

EU politiikka on huolettuttava, kreikka on kuin pahankurinen kakara , käyttäytyy epärehellisesti muita EU maita kohtaan,
      EU voi jopa hajota jos kreikka alkaa käyttäytyä entistä huonommasti,
      suomi ottaa hatkat myös EUROSTA siinä rytäkässä, muuten voimme olla EU:n jäseniä,

• ja kailta pois

Nää roistot, Stubbi ja Rinne leikkasi kaikki indeksikorotukset. Vakuutuksienkin ja muut, työttömyyskovaukset ja kaikki. Ovat sikoja, muista vaalissa!

Anothan ne osinkoverotuksella ja yhteisöveroalella rikkaille..

• Vajaat kaksi sataa tuli lisää.
      Käteen.
      Kun tuli 65v. täyteen.
      Johtui yhdestä muinaisesta sopimuksesta firman kanssa.
      Niiden oli aikoinaan pakko pikkuisen kannustaa minua.
      Olisin muuten vaihtanut firmaa.
      Onneksi tuli tehtyä oikea ammatin-valinta.
      Meneehän tuosta ihan kivasti veroa puutteen-alaisille.

H.

• noinkin voi laskea

Mullakin liksa nousi muutaman kerran, kun uhkasin vaihtaa firmaa ja eläke. Nyt sen eläkkeen leikkas Rinteenketku, demari!

• noinkin voi laskea kirjoitti:

Mullakin liksa nousi muutaman kerran, kun uhkasin vaihtaa firmaa ja eläke. Nyt sen eläkkeen leikkas Rinteenketku, demari!

"noinkin voi laskea"

Omituinen lause-rakenne.
        Minä kehuin ensin...

H.

• hunksz kirjoitti:

"noinkin voi laskea"

Omituinen lause-rakenne.
        Minä kehuin ensin...

H.

Onko äidin-kielesi Venäjä?

H.

• mutta tajuutko
        hunksz kirjoitti:

"noinkin voi laskea"

Omituinen lause-rakenne.
        Minä kehuin ensin...

H.

Asiaa? Rinteenretale leikkasi jokaisen kuukausieläkkeen loppuelämän ajalta?

• mutta tajuutko kirjoitti:

Asiaa? Rinteenretale leikkasi jokaisen kuukausieläkkeen loppuelämän ajalta?

"mutta tajuutko"

"Onneksi tuli tehtyä oikea ammatin-valinta.
        Meneehän tuosta ihan kivasti veroa puutteen-alaisille."

H.

• oletko tollodemu?
        hunksz kirjoitti:

"mutta tajuutko"

"Onneksi tuli tehtyä oikea ammatin-valinta.
        Meneehän tuosta ihan kivasti veroa puutteen-alaisille."

H.

Nautit, kun leipäjonossa värjöttelevien eläkettä leikataan.. Et ainakaan täyspäinen. Kukaan ei kehu,, jos liksaa leikataan, vaikka olisi isokin!

• :-)

2 € /kk....lisää.....olen minä onnellinen :)

• vie teveisiä

Leipäjonoon!

• Luotsi sai vuoden alussa tasokorotuksen, uuden hiirimaton.

• taputuksin

Sinä olet aina niin asiallinen kirjoituksissasi, koskaan et pilkkaa, etkä ivaa muita kirjoittajia.

• smtia

Ei ole näkynyt sellaista ilmoitusta. Jos korotus on 0,4%, ihan se ja sama vaikka ei näkyisikään;)

• älä haaveile

Se on vain 0.39..%

• paljasti

Demarien sikamaisen asenteen eläkeläisiin!

• ei enää koskaan

Ääntä demarille!

• Viaton sivullinen

Hävytöntä miten paljon menee veroa, sen kyllä tässä kehtaan parkaista.
      Muuten en valita, olen nöyrän kiitollinen siitä mitä saan.

• sinunlaiset nynnyt!

Mahdollistavat eläkeläisten sorron jatkumisen, häpeä!

• varsinainenvaikuttaj
        sinunlaiset nynnyt! kirjoitti:

Mikäs sanelija sinä olet? Kerro mieluummin, mitä itse olet tehnyt eläkeläisten aseman parantamiseksi muuta kuin julmistellut näillä palstoilla haukkuen muita.

• sinunlaiset nynnyt! kirjoitti:

"sinunlaiset nynnyt!"

Ei hajoita kokoomus, ei sorra Rinne.
        Ei auta Soini, ei Lehmän loimi.

Eläkeläisten tulevaisuus päätettiin silloin, kun päätettiin nostaa palkkoja,
        vaikka nähtiin töiden kaikkoavan muille maille.
        Eläkeläisen on nyt parasta rakastaa veroja, niin kauan kuin niitä joku vielä
        pystyy/haluaa maksaa.
        Eläkeläinen kun itse äänesti itselleen velka-vetoisen maan.
        Haukkumisen sijasta, pitäisi eläkeläisen keskittyä suremaan, minkä-laisen maan on lapsilleen jättämässä.

H.

• pää pystyyn lepsu
        hunksz kirjoitti:

"sinunlaiset nynnyt!"

Ei hajoita kokoomus, ei sorra Rinne.
        Ei auta Soini, ei Lehmän loimi.

Eläkeläisten tulevaisuus päätettiin silloin, kun päätettiin nostaa palkkoja,
        vaikka nähtiin töiden kaikkoavan muille maille.
        Eläkeläisen on nyt parasta rakastaa veroja, niin kauan kuin niitä joku vielä
        pystyy/haluaa maksaa.
        Eläkeläinen kun itse äänesti itselleen velka-vetoisen maan.
        Haukkumisen sijasta, pitäisi eläkeläisen keskittyä suremaan, minkä-laisen maan on lapsilleen jättämässä.

H.

Nyt kenkää sortodemuille ja kokoomuskoirille. Asiat kuntoon. Pois tollanen sinun käännä toinenkin poski.. Eläkeläisillä on paljon valtaa. Vaalissa nähdään!

• pää pystyyn lepsu kirjoitti:

Nyt kenkää sortodemuille ja kokoomuskoirille. Asiat kuntoon. Pois tollanen sinun käännä toinenkin poski.. Eläkeläisillä on paljon valtaa. Vaalissa nähdään!

"pää pystyyn lepsu"

Kerrohan nyt ensin millä ja kenen rahalla?
        Puhettahan on Suomen-maassa pullollaan.

H.

• Viaton sivullinen
        sinunlaiset nynnyt! kirjoitti:

"sinunlaiset nynnyt"
        Mitä häpeämistä siinä on jos on saamaansa rahaan tyytyväinen, hävetköön se
        joka ei ole tyytyväinen.

• eipä enää kysellä

Rinnehän on jo sanounut monta kertaa näin: kuten olen jo aiemminkin sanonut.

• miinukkalla

Minkähän kokoisen korotuksen se työtön sai?

• leikkas se

Työttömiltäkin. Pidensi työssäkäyntialueita. Lisäsi 9€ päiväpalkalla työpaja orjuuksia..

• €ero

Olen iloinen. Se mikä tulloo on kottiin päen pankee paremmaksi

• ei näytä olevan sinu

Vintillä kaikki palikat kohdallaan! Haiset tollodemulle!

• €ero
        ei näytä olevan sinu kirjoitti:

Vintillä kaikki palikat kohdallaan! Haiset tollodemulle!

Sitä minäkin, palikkatesti on mulle vaikeaa kun ei ole kaikki kotona, se mikä on on kotona

• L - L

2015 verokortit.

Vaimoni nettoeläke pienenee ainostaan vajaan €:n.
      Minulla pudotus on 28€.
      Edellinen "korotus" oli vielä tuhoisampi!

Mihin päädymmekään jos vanhaksi saa elää?

• Sain tänään verokortin. Vuoden 2015 veroprosentti imaisee edelliseen vuoteen verrattuna eläketuloni miinusmerkkiseksi.

Ostovoima polkee paikallaan ja laskee Suomessa, mutta onneksi minä kuten sinäkin voimme matkustaa halvempiin maihin kuluttamaan pennosemme sinä espanialaisiin ja minä hollantilaisiin elintarvikkeisiin.

• Ystävyydellä,

Veikkaan.että sinäL-L maksat veroja korkeintaan 18,5%.

Minulla on 24%,joka alkaa pikkuhiljaa ketuttamaan.

• L - L
        Ystävyydellä, kirjoitti:

Veikkaan.että sinäL-L maksat veroja korkeintaan 18,5%.

Minulla on 24%,joka alkaa pikkuhiljaa ketuttamaan.

Tuolla tuurilla sinun on turha lotota!

• rias

Eilen tuli samalla postiluukun kolahduksella ilmoitus että eläkkeeni nousee 11€ ja
      toisessa kuoressa oli ilmoitus että kruunu haluaa 0,5% enemmän kuin viime vuonna.
      Mihin näiden rahojen kanssa joutuu ?? Hunninkolle varmaan.....

• jatkumoa,,

Etla ehdottaa, että leikataan lisää; aluksi kolmevuotta. Vehviläisestä 1400eläke on hyvä. Pannaan sille se palkka!

• O-a.
        jatkumoa,, kirjoitti:

Etla ehdottaa, että leikataan lisää; aluksi kolmevuotta. Vehviläisestä 1400eläke on hyvä. Pannaan sille se palkka!

Nyt kahvi ja Voice.

• att2

Kyllä nousee 8 euroa. Valtion eläkkeeni on 910 euroa netto tämä Ruotsissa.

• Pirre*

Jo, mutta mites sitä vähästä saatais paljon..

• att2

Omilla teoilla joita riittää lähes 90.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      69
      4919
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      192
      3850
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      188
      3631
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      78
      3289
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2979
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      2004
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1971
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      187
      1857
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1706
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1405
    Aihe