Megané Break 2006..?

seuraavaksi!

Kiinnostaisi tuo Megané Break 2006.

Millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä autosta? Mitä kannattaa koeajossa huomioida?

Mites nuo varustelut menee? Kiinnostaisi saada ilmastointi cruise ainakin. Takalaseissa ei tarvitse olla sähköikkunoita.

8

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.0 Dynamique

      Vuonna 2006 tuli facelift Megane II-malliin, tarkoitti ulkonäköön pieniä muutoksia, samoin varusteluun. Ja käsittääkseni myös alustaa parannettiin tuossa vaiheessa. Eli alkuvuoden autot on ennen faceliftia ja loppuvuoden sitten tuota liftattua mallia.

      Itsellä kokemus Breakista 2006 ja tuota facelift-mallia. Auto oli kahden litran koneella ja kuusilovisella askilla. Vertailun vuoksi olen ajellut myös 07-mallillaja, joka oli 1.6-litran koneella varustettu Meksua ja pakko todeta, että ihan eri autoja ovat. Kaksilitrainen on miellyttävän tehokas ja sekä kytkin että vaihelaatikko ovat jämämät, toisin kuin pienempikoneisessa. Haittapuolena on litran suurempi keskikulutus, 1.6-litraisella nuuka kuski ajaa vähällä bensalla. Ja jos vetää pitää, niin silloin iso kone.

      Ilmastointi ja vakkari taitavat olla useimmissa vakioina, samoin faceliftin jälkeen ESP. Sinänsä varustelu on kohdillaan, olkoon taso sitten huonompi tai parempi.

      Auton parhaita puolia ovat ernomaiset tilat, mukavuus ja hiljaisuus. Ajo-ominaisuudet ovat ihan ok, ei kuitenkaan lähellekään vaikka Focuksen/Golfin tasoa.

      Joillakin on ollut ikäviä sähkövikoja, itsellä ei. Raidetangot ovat kulutustavaraa, myöskään jarruosat eivät ole kestävimmästä päästä. Onneksi vaihto on rutiinijuttu korjaamoille eikä kovin kallista. Auto ei ruostu ja kone ja laatikko ovat varmoja.

      • nyt on kolmosmalli

        Minulla oli dieselinä vm. 2005. Tykkäsin kovasti, vaikka tyyppivikoina etuakseliston osia korjattiin kerran 140 tkm kohdalla, ja myös laturi meni saman vuoden aikana vaihtoon. Muutoin viaton ja mukava ajaa. Ohjausta tai alustaa ei ole tarkoitettu nopeaan mutkatieajoon, siihen tarkoitukseen on muita autoja.

        Vm. 2006 on sen ikäinen että akun vaihto on ajankohtainen, samoin talvirenkaiden. Kävelyllä näkee autoissa vielä Hakkapeliitta 2 ja 4 -malleja, eli jos ei aja paljon niin renkaat eivät kulu, vaan ne ikääntyvät huonoiksi. Itse en nastoja käyttänyt enää lopussa vaikka auto olikin hiljainen sen mukana tulleilla Hakkapeliitta 4:lla.

        Meganessa on pitkä akseliväli (2,69 cm vs. Golfin 2,58 cm) ja se on kilpailijoitaan halvempi ostaa.

        Varustetasot ovat Authentique, Expression ja Dynamique. Omani oli Authentique. taisi olla vielä Business. Siinä oli jo kaikki tarvittava (neljä sähköikkunaa, vakionopeus/nopeudenrajoitin, ajotietokone yms., paitsi ei ESP, ei nättejä aluvanteita ja ilmastointi oli manuaalinen.


      • nyt on kolmosmalli
        nyt on kolmosmalli kirjoitti:

        Minulla oli dieselinä vm. 2005. Tykkäsin kovasti, vaikka tyyppivikoina etuakseliston osia korjattiin kerran 140 tkm kohdalla, ja myös laturi meni saman vuoden aikana vaihtoon. Muutoin viaton ja mukava ajaa. Ohjausta tai alustaa ei ole tarkoitettu nopeaan mutkatieajoon, siihen tarkoitukseen on muita autoja.

        Vm. 2006 on sen ikäinen että akun vaihto on ajankohtainen, samoin talvirenkaiden. Kävelyllä näkee autoissa vielä Hakkapeliitta 2 ja 4 -malleja, eli jos ei aja paljon niin renkaat eivät kulu, vaan ne ikääntyvät huonoiksi. Itse en nastoja käyttänyt enää lopussa vaikka auto olikin hiljainen sen mukana tulleilla Hakkapeliitta 4:lla.

        Meganessa on pitkä akseliväli (2,69 cm vs. Golfin 2,58 cm) ja se on kilpailijoitaan halvempi ostaa.

        Varustetasot ovat Authentique, Expression ja Dynamique. Omani oli Authentique. taisi olla vielä Business. Siinä oli jo kaikki tarvittava (neljä sähköikkunaa, vakionopeus/nopeudenrajoitin, ajotietokone yms., paitsi ei ESP, ei nättejä aluvanteita ja ilmastointi oli manuaalinen.

        Piti vielä sanoa että ajoin reilut 80 tkm ja pitoaika oli 4 vuotta, ja tuo oli vikasaldo. Ei siis osunut kohdalle mitään minkä vuoksi voisi ranskalaista luulla huonoksi.

        Syynä vaihtoon oli vain se että uudempi kolmosmalli sattui olemaan kahden vuoden ikäisenä aivan liian edullisesti myynnissä.


      • seuraavaksi!
        nyt on kolmosmalli kirjoitti:

        Piti vielä sanoa että ajoin reilut 80 tkm ja pitoaika oli 4 vuotta, ja tuo oli vikasaldo. Ei siis osunut kohdalle mitään minkä vuoksi voisi ranskalaista luulla huonoksi.

        Syynä vaihtoon oli vain se että uudempi kolmosmalli sattui olemaan kahden vuoden ikäisenä aivan liian edullisesti myynnissä.

        Kiitos kokemuksesta!

        Eli varustelut menee parhaasta huonoimpaan: Authentique, Expression ja Dynamique. Mitäs nuo business- ym. jutut sitten ovat?


    • Meganej

      Mukava auto, jos sattuu toimiva yksilö kohdalle. Suuri riski on saada ei niin toimiva.

    • seuraavaksi!

      Hmm , kiitos vastanneille.
      Täytyy seurata markkinoita.

      Lienee kannattavaa, että VVT-pyörä vaihdettu hiljan, se ilmeisesti melkoista kulutustavaraa tässä rellussa? Toki etsin myös noin muutenkin säännöllisesti oikein huollettua yksilöä. Mitäs muita usein hajoavia osia on, joiden huollon/korjauksen kannattaa olla ajantasalla? Jos nyt ei mitään perus nokkahihnoja mietitä.

    • ehdottomasti!

      Minä ottasin vielä automaatti lootalla! Ai ai se se vasta olisi sitten letkeää ajaa...

      • seuraavaksi!

        Automaatti olisi ihana, mutta ei kovin tarpeellinen saatika käytännöllinen kaupungissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      89
      9299
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      164
      5829
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      147
      5172
    4. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      12
      5013
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      38
      4198
    6. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      86
      3509
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      58
      3444
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      110
      2831
    9. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2811
    10. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      44
      2790
    Aihe