Chin Jewelry Bangkok

Jalokiviä Thaimaasta

Onko kenelläkään kokemuksia jalokivien ostamisesta otsikon kaupasta Bangkokissa? Onko kokemuksia korujen jälleenmyymisestä Suomessa ja siitä, millaisen voiton kaupalla voi tehdä?
Bangkokissa muutama paikallinen ja länsimaalainen mainosti, että ostamalla ko. paikasta Thaimaalaisia jalokiviä, voi saada reissurahat takaisin Suomessa jälleenmyymällä korun eteenpäin. Muutaman googletuksen jälkeen, nämä jalokivikaupat ovat huijauksia mutta miten on aiheen kaupan kanssa? Ainakin kauppa mainostaa olevansa ISO 2008:9001 sertifioitu yritys mutta vakuuttaako tämä oikeasti yhtään mitään?

7

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osta kilo

      Televisiosta tuli dokumentti juuri kyseisistä "jalokivi" huijareista Discovery kanavalta. Ne on todella luotettavia tyyppejä jotka temppelien edessä tyhmiä turisteja kusettaa.

    • amaran

      Maailman toiseksi vanhin huijaus.

    • Chin Jewelry Bangkok

      Päädyttiin ko. kauppaan perinteisen huijaus-skenaarion kautta tuk-tuk kuskin kuljettamana temppelille missä hyvää Englantia puhuva paikallinen alkoi asiaa mainostaa. Tämän "myyntipuheen" jälkeen tuk-tuk vei meidät Chin Jewerlyyn mutta tästä Chin Jewerlystä ei löydy netistä varmaa tietoa, että kauppa myisi rihkamaa.

      Joistain muista Bangkokin jalokivikaupoista lyöytyy kyllä todistettuja huijauksia ja Chiniäkin epäillään joillain netin foorumeilla mutta missään Chin Jewerlyä ei todisteta huijariksi. Epäilys silti on suuri joten siksi tämä threadi aloitettiin. Kiitos vastaajille!

      • höpsöt

        Älkää hyvät ihmiset menkö noin halpaan retkuun!!! nämä on tunnettuja huijauksia.


    • farangkhiinok

      Heh ei kannata ostaa ellet ole todellinen asiantuntija ja voit itse todeta helyt aidoiksi. Myös kultakaupassa kannattaa olla tarkkana vaikka siinä ei ihan niin helposti tule huijatuksi. Mutta kyllä monen kultaa ostaneen turistin kaula alkaa silti vihertää. Heh.

    • 28x...

      Pieni tarina Pattayalta takavuosina.

      Meitä oli poikaporukka päivää viettämässä Jompparin rannalla. Tuli siihen sitten rantakauppias pieniä kimaltelevia kiviään kauppaamaan. Oli käärinyt ne hienosti oikein pehmeään rättiin.

      Retu niihin innostui, sanoi että tuntee kyllä puolijalokivet ja ryhtyi niitä siinä luupilla tutkimaan. Siirteli huokoisia sivuun ja ryhtyi kymmenkunnasta kivestä kauppaa hieromaan. Me siinä varoittelimme että tuskin ovat pyydetyn hinnan arvoisia.
      Teki kuitenkin kaupat muistaakseni jotain 3000 patin hintaan.

      Parin päivän päästä altaalla Retu sanoi että voihan vit'tu, tuolla kakkoskadulla oli kauppa josta hän olisi saanut samanlaisia kiviä kilon samaan hintaan.

      • uwZ

        Itse olen ostanut katukauppiailta useinkin. Grillattua kanaa , somtamia , tuoreita hedelmiä jne.

        Aina ollut hintansa arvoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2754
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1975
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1325
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. 21
      1038
    Aihe