Tunisia huhtikuussa (Monastir)

Monastirin matka

Varasin ja maksoin matkan Tunisiaan Monastiriin kolmeksi viikoksi ensi huhtikuulle. Silloin pitäisi olla keskilämpötila 24 C ja merivesi 18 C.

Lukisin mielellään täällä, minkälaista on huhtikuun Tunisia?! Ilmeisesti siellä ei ole liian kuuma mutta ei viileäkään.

Kertokaa myös minkälainen paikkakunta on Monastir! Aiemmin olen käynyt siellä vain muutaman tunnin Soussesta. Monastirin pitäisi olla paljon rauhallisempi kaupunki kuin Sousse.

Matkaltani haluan leppoisuutta ja rauhallisuutta, mitä ei välttämättä Soussesta löydä.

7

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä on toivoa

      Olimme viimme jouluna Monastirissa, hotelli oli Habip ihan meren tuntumassa, elikkä siinnä niemen kärjessä mistä Monastirin kaupunki alkaa joka jatkuu lentokentälle saakka.Itse tykkäsimme olla Monastirissa juuri tuon hotellin sijainnin suhteen. Tuosta lämpötilasta Joulukuussa oli ilmat ihan kivat, ei kuumma eikä kylmä, varmaankin keväällä silloinkun menette lomalle on jo varmaankin lämmintä riittävästi rannalla oleiluun.Meillä oli matka Sousseen 05.12.2014 kolmeksi viikoksi, jouduimme perumaan matkan viikkoa ennen matkamme alkamista vaimoni sairastumisen johdosta.Näin joudumme viettämään Joulumme kotosuomessa. Toivotamme teille hyvää Tunisian matkaa ja Hyvää Joulua !

    • vaihtelevaa

      Olen ollut Soussessa huhtikuussa ja silloin oli ilma vaihteleva lämmintä mutta tuulista ja sade päiviäkin jokunen mahtui.Itse valitsisin hotellin kauempaa merestä silloin jos haluaa auringon ottoa rannalla tuuli on vielä hyvin viileä.Rannat ammottavat vielä tyhjyyttään auringon ottajista eikä hotelleilla ole sielä edes silloin vielä palveluita baarit tai aurinkotuolit.

      • Huhtikuun Monastir

        Tarkoitus on kyllä mennä uimaan mereen huhtikuussakin, tuo 18 C on kai alin lämpötila, jossa voi jo hieman uida nautinnolla.

        Olen lukenut kirjaston matkaoppaita (Tunisia yleensä, Monastir ja Sousse) niin suomen- kuin englanninkin kielellä ja havainnut, että Monastirissa on paljon nähtävää. Esim. edesmenneen presidentin mausoleumi ja linnoitus-ribat sekä islamilaisen taiteen museo. Kaikissa em. olisi tarkoitus pistäytyä.

        Monastirissa suurin osa hotelleista sijaitsee hieman syrjemmällä Skane´sin alueella, mutta olen menossa keskustan hotelliin, joka on kolmen tähden Monastir Center (puolihoidolla). Lyhyt matka rannalle ja vanhaan kaupunkiin eli Medinaan. Mukavaa on myös se, että matka lentokentältä hotelliin on vain n. 9 km.

        Deturin matkan siis ostin ja siihen myös lentokenttäkuljetukset Tunisia-alennuksella (50 €), yhteensä 893 pulihoidolla kolme viikkoa.


      • Korjaus
        Huhtikuun Monastir kirjoitti:

        Tarkoitus on kyllä mennä uimaan mereen huhtikuussakin, tuo 18 C on kai alin lämpötila, jossa voi jo hieman uida nautinnolla.

        Olen lukenut kirjaston matkaoppaita (Tunisia yleensä, Monastir ja Sousse) niin suomen- kuin englanninkin kielellä ja havainnut, että Monastirissa on paljon nähtävää. Esim. edesmenneen presidentin mausoleumi ja linnoitus-ribat sekä islamilaisen taiteen museo. Kaikissa em. olisi tarkoitus pistäytyä.

        Monastirissa suurin osa hotelleista sijaitsee hieman syrjemmällä Skane´sin alueella, mutta olen menossa keskustan hotelliin, joka on kolmen tähden Monastir Center (puolihoidolla). Lyhyt matka rannalle ja vanhaan kaupunkiin eli Medinaan. Mukavaa on myös se, että matka lentokentältä hotelliin on vain n. 9 km.

        Deturin matkan siis ostin ja siihen myös lentokenttäkuljetukset Tunisia-alennuksella (50 €), yhteensä 893 pulihoidolla kolme viikkoa.

        Korjaan: koko matkan yhteishinta oli 883 €.


      • Jussi62
        Huhtikuun Monastir kirjoitti:

        Tarkoitus on kyllä mennä uimaan mereen huhtikuussakin, tuo 18 C on kai alin lämpötila, jossa voi jo hieman uida nautinnolla.

        Olen lukenut kirjaston matkaoppaita (Tunisia yleensä, Monastir ja Sousse) niin suomen- kuin englanninkin kielellä ja havainnut, että Monastirissa on paljon nähtävää. Esim. edesmenneen presidentin mausoleumi ja linnoitus-ribat sekä islamilaisen taiteen museo. Kaikissa em. olisi tarkoitus pistäytyä.

        Monastirissa suurin osa hotelleista sijaitsee hieman syrjemmällä Skane´sin alueella, mutta olen menossa keskustan hotelliin, joka on kolmen tähden Monastir Center (puolihoidolla). Lyhyt matka rannalle ja vanhaan kaupunkiin eli Medinaan. Mukavaa on myös se, että matka lentokentältä hotelliin on vain n. 9 km.

        Deturin matkan siis ostin ja siihen myös lentokenttäkuljetukset Tunisia-alennuksella (50 €), yhteensä 893 pulihoidolla kolme viikkoa.

        Jos Monastirissa on majapaikka niin kannattaa ehdottomasti viettää muutama päivä Soussessa, siellä on paljon enempi nähtävää kuin Monastirissa. Metrolla pääsee tunnin välein puolessa tunnissa 1€:lla edestakaisin. Mahdiassa kannattaa myös käydä. Jos roomalais kolosseum kiinnostaa, El Jem on käymisen arvoinen paikka , louage taksilla hinta n. 3€/henk/sivu.


    • Tunisiafani1

      Monastirissa n.10 x käyneenä pidän paikasta ja sen rauhallisuudesta.on siellä nähtäväksi ja shoppailu ei juuri maksa meikäläisille mitään... Viinakauppa on heti Marinassa ja ruokakauppa keskustassa myy viinejä ym.mutta ne on siellä myymälän perillä. iltaisin on nautinnollista istuskella kauniissa Marinassa ,käydä syömässä tai drinkillä.Discot ja yökerhot on lähes kaikki hotelleissa.Marina kahviloineen on lempipaikkani,ihmiset ovat ystävällisiä ja ruoka hotelleissa hyvää.Suosittelen.Itse olen myös kierrellyt Soussessa ja muissa kaupungeissa.Sousse on ihan mukava myös....ja paljon paikkoja joissa voi istuskella ja seurata paikallista elämää joka todellakin on erilaista kuin meillä Suomessa. nyt varmasti entisestään panostetaan turvallisuuteen turistien osalta edellisen terrori-iskun jäljiltä.VArmaan on kaikki paikat pullollaan poliiseja konekiväreineen suojaamassa turistien turvallisuutta kuten paikallistenkin.Kaikkinensa ihan mukava matkailukohde ,mutta ympäristö esim.soussessa on aivan törkyinen likaista...parempi ettei liikaa katsele sivuilleen kaduilla kävellessään...siisteys ei ole alkuunkaan samaa luokkaa kuin meillä.Mutta hotellit panostavat siisteyteen ja ruoat on erittäin hyviä,En ole koskaan saanut vatsatautia ,,flunssan sain kovan kerran helmikuussa siellä ollessani mutta apteekit palvelevat hyvin ja englannillakin olen tullut aina ihan hyvin toimeen.Ei tarvitse ihmetellä paikallisten varsinkaan miesten tuijottelua,kuuluu ilmeisesti tapoihin siellä mutta rauhassa saa olla jos haluaa. rahan kanssa kannattaa olla tarkkana,,, kun muistat että 1 euro on n, 2 dinaaria niin sillä jo pärjää hyvin. Vaatteita saa todella edullisesti ja Monastirissa kannattaa mennä medinan kautta ihan sinne keskusta alueelle,ihania vaatteita,koruja ja jne, mahtavia konditoria liikkeitä...aivan upeita ne kakut ym ,makeat ja suolaiset herkut joita kannattaa testata.Olette valinneet mukavan paikan....hyvää ja aurinkoista lomaa teille.

    • Reissaajat

      Heippa! Mitä parhaimmat säät on Tunisiassa juuri huhtikuussa. Mekin olimme silloin siellä joitakin vuosia sitten. Ei vielä läkähdyttävän kuumaa, paitsi Saharan retkellä oli jo n.40C. Paljon näimme ja koimme mielenkiintoisella matkallamme. Loistava hinta/laatusuhde!
      Kuvallinen matkakertomuksemme lisävinkeiksi:http://aeta24.com/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe