Kerrotaanko kaikki leikkaukset haastattelussa. Jotenkin tuntuu hassulta kun on leikattu joka paikasta. Olin ekaa kertaa hieronnassa. Koko vartalo sellainen. Intiimi paikoista myös leikattu.
Hieroja kyseli leikkauksista.
4
171
Vastaukset
no tse ainakin koen hyväksi sen jos on leikattu esim selästä (esim.välilevy tms) niin kertoisi siitä, koska selkä usein kuitenkin niin arka leikkauksen jälkeen ettei sitten "runno" voimalla sieltä. Intiimialueiden leikkaukset tms ei mulle kuulu. Asiakashan itse toki aina päättää mitä haluaa kertoa operaatioistaan tai kertooko ylipäätään mitään. Mutta toki leikkausarvet kehossa näkyvät vielä vuosienkin päästä joten eihän niitä "karkuunkaan" pääse.
- kopolopolop
Mitä intiimi alueilta nyt voi leikata. Luomi korkeintaan. Suomessa ei tehdä näitä silpomisia kai....
- hierontajuntti
Kyllä leikkauksesta on hyvä mainita jos esim.olkapää leikattu vasta ikään.
- Toni Ilola
Itse kyselen myös noista leikkauksista. Tämä helpottaa ja antaa ajatuksia, kun suunnittelen hoitoa asiakkaalle. Tietynlainen asiakkaan kropan historia on hyvä tietää, mutta toki se asiakas aina valitsee mitä minulle kertoo.
Me koulutetut hierojat olemme kuitenkin terveydenhuollon ammattihenkilöitä ja meitä sitoo salassapitovelvollisuus. Ainakin oma toiminta-ajatukseni perustuu hyvän, asianmukaisen ja turvallisen hoidon toteututtamiseen, enkä niitä asioita aivan turhaan uteliaisuudesta kysele.
Monesti minultakin toki kysellään, että mitä merkitystä leikkauksilla on tai sanotaan että jokin leikkaus on ollut kauan aikaa sitten. Nuo leikkaukset voivat vaikuttaa alueen lihaksistoon, ligamentteihin, jänteisiin yms tukikudoksiin, vaikka leikkauksesta olisi jo aikaakin.
Leikkauksen jäljiltä voi olla myös lihasheikkoutta, arpikudosta alueella, alueellista kipua tai liikeratojen pienentymistä. Yleensä leikkauksesta jää arvetkin tai alue tuntuu muutoin erilaiselta käsieni alla, jolloin viimeistään saatan kysyä asiasta.
Tuossa tuotiinkin jo esiin myös se seikka, että jos alue on suhteellisen vasta leikattu, niin sitä paikkaa ei välttämättä kannata kovin mennä runnomaan. Oma lukunsa on sitten myös suonikohju-, aneyrysma- yms. leikkaukset, joissa on hyvä noudattaa tiettyä varovaisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566349
- 501806
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381464- 471051
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241019Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48941Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13919Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14877Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75875