Muotilla mallista

Lifecasting

Olen tehnyt ja alan jälleen tekemään ihmisen näköisiä ja kokoisia veistoksia (as lifecasting = suomeksi ehkä "muotilla mallista") ja olen havainnut, että ihmiset eivät oikein tiedä, miten suhtautua sekä tekemiseeni että veistoksiin. Tilanteesta riippuu käytänkö itsestäni nimitystä taiteilija vai en. Koko prosessia tarkastellessa tunnen kyllä olevani taiteilijakin. Jokaisessa kuvataidelajissahan on oma tekninen osaamisensa ja toisaalta taiteellisen näkemyksen tuotos (valokuvaus, imitointi, näytteleminen, "dokumentointi"...).
Onko Sinulla kokemusta lifecasting-veistosten teosta? Niin harvinainen ala se on, että hakusanoilla: muotilla mallista tai lifecasting olen itsekin päässyt googlen ym listoilla alkupäähän ja varsinkin sanalla intiimi. Odotan mielenkiinnolla ympäristön reaktioita...

7

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä

      Ei omaa kokemusta lifecastingista vielä, mutta kiinnostusta on. Olen etsinyt aiheesta tietoa maailmalta ja olinkin jo odotellut, että milloin se tulee tänne Suomeen. Löysin muotilla mallista -kotisivusi googlella ja koetan pistäydyä liikkeessä katsomassa. Onnea upealle projektille!!

      • mallista

        Kiva! Tule käymään - olen paikalla 9. ja 10.12 klo 15-18, muutoin en vielä tiedä tai laita löytämiesi sivujen kautta (yhteyslomakkeella) tieto minulle, jos haluat käydä johonkin muuhun aikaan.


      • ehkä
        mallista kirjoitti:

        Kiva! Tule käymään - olen paikalla 9. ja 10.12 klo 15-18, muutoin en vielä tiedä tai laita löytämiesi sivujen kautta (yhteyslomakkeella) tieto minulle, jos haluat käydä johonkin muuhun aikaan.

        Hm... miksei! Ajattelen hommaa lähinnä mallina olemisen kannalta. Mutta flunssan takia voi jäädä myöhemmäksi, mutta jos oloni nyt kuitenkin paranee merkittävästi, on teoriassa mahdollista, että tulisin TO vähän ennen kuutta (silloin soittaisin varmuuden vuoksi) tai PE aiemmin.


      • mallista
        ehkä kirjoitti:

        Hm... miksei! Ajattelen hommaa lähinnä mallina olemisen kannalta. Mutta flunssan takia voi jäädä myöhemmäksi, mutta jos oloni nyt kuitenkin paranee merkittävästi, on teoriassa mahdollista, että tulisin TO vähän ennen kuutta (silloin soittaisin varmuuden vuoksi) tai PE aiemmin.

        Valitettavasti en ole aina tavoitettavissa ateljeelta mutta uudistuneilta kotisivuiltani http://www.mallista.info yhteyslomakkeilla saa yhteyden (lueskelen vähintään kerran päivässä viestit). Kerrohan samalla, mitä mieltä olet sivukokeilustani - vähän toisensävyistä kuin ennen. Niin: HYVÄÄ JOULUN JATKOA KAIKILLE!


      • epäilevä veistäjä
        mallista kirjoitti:

        Valitettavasti en ole aina tavoitettavissa ateljeelta mutta uudistuneilta kotisivuiltani http://www.mallista.info yhteyslomakkeilla saa yhteyden (lueskelen vähintään kerran päivässä viestit). Kerrohan samalla, mitä mieltä olet sivukokeilustani - vähän toisensävyistä kuin ennen. Niin: HYVÄÄ JOULUN JATKOA KAIKILLE!

        olisi iva nähdä jo tekemiäsi lifecasting-teoksia, sillä aika itsevarman kuuloista puhetta ilman näyttöä.


      • mallista
        epäilevä veistäjä kirjoitti:

        olisi iva nähdä jo tekemiäsi lifecasting-teoksia, sillä aika itsevarman kuuloista puhetta ilman näyttöä.

        Tavataanko, keskustellaanko? Anna yheystietosi vaikkapa lomakkeella http://www.mallista.info/contact.html niin palataan asiaan. Profiiliton kysymys herättää aina kysymyksen, minut löydät puhelimellakin, jos mielikuvitus riittää enkä ole piilossa = itsevarmuus edellyttänee julkisuutta. Sinultakin?


    • mallista

      Missähän ovat kaikki nuorehkot (18v täyttäneet) veistoksen malliksi haluavat naiset? Yhteyksiä on tullut muualta, mutta Helsingistä/pks:lta ei? Onko aihe niin arkaluontoinen tai epäiletkö omaa soveltuvuuttasi malliksi? Tutustu asiaan, kokeile ja voit jopa löytää uuden, mielenkiintoisen, nonverbaalista ilmaisua kehittävän harrastuksen ja myös sivutuloja. Tiedät lisää, kun otat yhteyden vaikkapa sivulta http://www.mallista.info/atelier.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe