Muotilla mallista

Lifecasting

Olen tehnyt ja alan jälleen tekemään ihmisen näköisiä ja kokoisia veistoksia (as lifecasting = suomeksi ehkä "muotilla mallista") ja olen havainnut, että ihmiset eivät oikein tiedä, miten suhtautua sekä tekemiseeni että veistoksiin. Tilanteesta riippuu käytänkö itsestäni nimitystä taiteilija vai en. Koko prosessia tarkastellessa tunnen kyllä olevani taiteilijakin. Jokaisessa kuvataidelajissahan on oma tekninen osaamisensa ja toisaalta taiteellisen näkemyksen tuotos (valokuvaus, imitointi, näytteleminen, "dokumentointi"...).
Onko Sinulla kokemusta lifecasting-veistosten teosta? Niin harvinainen ala se on, että hakusanoilla: muotilla mallista tai lifecasting olen itsekin päässyt googlen ym listoilla alkupäähän ja varsinkin sanalla intiimi. Odotan mielenkiinnolla ympäristön reaktioita...

7

862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä

      Ei omaa kokemusta lifecastingista vielä, mutta kiinnostusta on. Olen etsinyt aiheesta tietoa maailmalta ja olinkin jo odotellut, että milloin se tulee tänne Suomeen. Löysin muotilla mallista -kotisivusi googlella ja koetan pistäydyä liikkeessä katsomassa. Onnea upealle projektille!!

      • mallista

        Kiva! Tule käymään - olen paikalla 9. ja 10.12 klo 15-18, muutoin en vielä tiedä tai laita löytämiesi sivujen kautta (yhteyslomakkeella) tieto minulle, jos haluat käydä johonkin muuhun aikaan.


      • ehkä
        mallista kirjoitti:

        Kiva! Tule käymään - olen paikalla 9. ja 10.12 klo 15-18, muutoin en vielä tiedä tai laita löytämiesi sivujen kautta (yhteyslomakkeella) tieto minulle, jos haluat käydä johonkin muuhun aikaan.

        Hm... miksei! Ajattelen hommaa lähinnä mallina olemisen kannalta. Mutta flunssan takia voi jäädä myöhemmäksi, mutta jos oloni nyt kuitenkin paranee merkittävästi, on teoriassa mahdollista, että tulisin TO vähän ennen kuutta (silloin soittaisin varmuuden vuoksi) tai PE aiemmin.


      • mallista
        ehkä kirjoitti:

        Hm... miksei! Ajattelen hommaa lähinnä mallina olemisen kannalta. Mutta flunssan takia voi jäädä myöhemmäksi, mutta jos oloni nyt kuitenkin paranee merkittävästi, on teoriassa mahdollista, että tulisin TO vähän ennen kuutta (silloin soittaisin varmuuden vuoksi) tai PE aiemmin.

        Valitettavasti en ole aina tavoitettavissa ateljeelta mutta uudistuneilta kotisivuiltani http://www.mallista.info yhteyslomakkeilla saa yhteyden (lueskelen vähintään kerran päivässä viestit). Kerrohan samalla, mitä mieltä olet sivukokeilustani - vähän toisensävyistä kuin ennen. Niin: HYVÄÄ JOULUN JATKOA KAIKILLE!


      • epäilevä veistäjä
        mallista kirjoitti:

        Valitettavasti en ole aina tavoitettavissa ateljeelta mutta uudistuneilta kotisivuiltani http://www.mallista.info yhteyslomakkeilla saa yhteyden (lueskelen vähintään kerran päivässä viestit). Kerrohan samalla, mitä mieltä olet sivukokeilustani - vähän toisensävyistä kuin ennen. Niin: HYVÄÄ JOULUN JATKOA KAIKILLE!

        olisi iva nähdä jo tekemiäsi lifecasting-teoksia, sillä aika itsevarman kuuloista puhetta ilman näyttöä.


      • mallista
        epäilevä veistäjä kirjoitti:

        olisi iva nähdä jo tekemiäsi lifecasting-teoksia, sillä aika itsevarman kuuloista puhetta ilman näyttöä.

        Tavataanko, keskustellaanko? Anna yheystietosi vaikkapa lomakkeella http://www.mallista.info/contact.html niin palataan asiaan. Profiiliton kysymys herättää aina kysymyksen, minut löydät puhelimellakin, jos mielikuvitus riittää enkä ole piilossa = itsevarmuus edellyttänee julkisuutta. Sinultakin?


    • mallista

      Missähän ovat kaikki nuorehkot (18v täyttäneet) veistoksen malliksi haluavat naiset? Yhteyksiä on tullut muualta, mutta Helsingistä/pks:lta ei? Onko aihe niin arkaluontoinen tai epäiletkö omaa soveltuvuuttasi malliksi? Tutustu asiaan, kokeile ja voit jopa löytää uuden, mielenkiintoisen, nonverbaalista ilmaisua kehittävän harrastuksen ja myös sivutuloja. Tiedät lisää, kun otat yhteyden vaikkapa sivulta http://www.mallista.info/atelier.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe