Voisiko joku neuvoa, mistä saan pyöreän tupsun teko-ohjeen? Jos olisi joku linkki, missä olisi ihan kuvallinen teko-ohje, niin olisin onnessani! Tai jos joku jaksaa kirjoittaa ohjeen, niin mikäs siinä..
Pipon tupsu
8
11412
Vastaukset
- pikkupanda
Leikkaa kaksi saman kokoista pyöreää pahvikiekkoa ja tee niiden keskelle n. 2-3 cm reikä.
Laita kiekot vastakkain ja kierrä reiän ja kiekon ulkoreunan ympäri lankaa (mieluummin moninkertainen pitkä lankanauha, niin saat tupsun nopeammin valmiiksi).
Kun koko kiekko on lankojen alla piilossa, pujota terävä saksenkärki lankojen välistä pahvikiekkojen väliin ja leikkaa langat poikki. ÄLÄ IRROITA PaHVEJA VIELÄ, vaan sido kaksinkertainen villalanka kunnolla kiristäen kiekkojen välissä olevat langanpätkät keskeltä toisiinsa tupsuksi ja solmi kunnolla.
Nyt voit poistaa pahvit ja pöyhiä tupsun kauniiksi ja tasoitella mahdolliset törröttävät langanpätkät tupsun mukaisiksi.
Toivottavasti ymmärsit ohjeeni.- Vasta-alkaja
Kiitos! Olen joskus lapsena tehnyt tupsuja, joten muisti palasi ohjeillasi. Kiitos!
- Balleriina Oopera
kiitos tosi paljon, olin tehnyt tupsun mutt en tienyt mieten lopetetaan se, nii se meni pieleen. mut kun mä katoin täst nii sit mä osasin!! KITTI!!!
- Ella
Minä teen tupsuja näin:
Leikkaa tukevasta kartongista kaksi ympyrää.
Mitä suurempi halkaisija, sitä suurempi tupsu.
Tee keskelle reiät, saat "rinkelin".
Pujota paksuun parsinneulaan moninkerroin lankoja,
ompele rinkelin ympäri, käytä mielikuvitusta lankojen väreissä.
Kun rinkeli on pullea pujota parsinneulan avulla erillinen kiristyslanka (kaksin/nelinkertainen, punottu jne.) pitkin kartonkia lankojen alle. Leikkaa varoen rinkeli kahtia kartonkirenkaiden välistä, kiristä langalla, solmi ja revi varovasti kartonkipalat pois.
Käytä kiristyslankaa tupsun kiinnitykseen.
Tupsut sopivat lapasiin, sukkiin, pipoihin, joulukoristeisiin jne jne - porot
kuinkas monta kerrosta pitäis tehä?
- eräsvaan
Ei siihen tartte sen tarkemmin kerroksia laskea. Kunhan pyörittelet vieri viereen ja pahvia ei ole näkyvissä ja langat tuntuvat menevän hieman päällekäin niin se riittää
- "tupsujen" ystävä!
Jee meillä on yksi kiekko vaan ja ei muistettu ottaa sitä toista lankaa.....
Mitäköhän tästä syntyy;) - pom pom tupsua
http://www.youtube.com/watch?v=rGd0PUWY6m0&feature=related
pom pom tupsu vimpaimella
http://www.youtube.com/watch?v=C9dbhu9YhtU&feature=fvwp&NR=1
sama pahvilla
palleroisia
http://www.youtube.com/watch?v=fA9egWx86rc&feature=related
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969