Onko muka oikeudenmukaista

OnpaKivaa

Sain todistuksen ja lukuaineiden keskiarvo oli 8,7 ja joukossa oli vain yksi 7 ja nyt äiti vain valittaa matikan seiskasta (voin sitäpaitsi vielä 8-luokan numeroiden avulla saada matikasta päättöön 9) Niin ja olen 9-luokalla. Pointti on nyt kumminkin se että äiti uhkaa lopettaa rakkaan urheiluharrastukseni (judo) jos matikkani ei nouse ysiin. En kuullut yhtään positiivista kommenttia todistuksestani. Olen saanut vain kuulla äidiltä kuinka pettynyt se on muhun...

14

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joulutähti

      Väärä tapa äidiltäs kiristää harrastuksen kautta se ei kuulu matikkaan millään tavoin.Hankala äiti joka ei kannusta vaikka tulis mikä numero tosi ilkeää häneltä.Voimia sulle ja ole ylpeä todistuksestasi se oli hyvä.Mun päättötokaris matikka oli 5! mut eipä siitä kenenkään maailma ole kaatunu.

      • adfkk

        Moi. Aivan kuin olisin itse tuon kirjoittanut. Itsekkin sain 7 tosin kyllä fysiikasta, ja äiti uhkasi juurikin harrastuksen lopettamisella. Keskiarvoni oli kuitenkin 8,5 joka on hyvä. Minulla on koira, joka on itselleni erittäin tärkeä ja jos sain kokeesta 6 tai 7 äiti uhkasi että koira lähtee jos ei koulu kiinnosta, tähän vastasin joka kerta "sitten ei tarvi oottaa muakaan enää kotiin" tepsii meillä, koska olen todella vahva persoona ja äiti tietää et mun kans ei kannata leikkii tollasilla asioilla :)


      • Kxkxk
        adfkk kirjoitti:

        Moi. Aivan kuin olisin itse tuon kirjoittanut. Itsekkin sain 7 tosin kyllä fysiikasta, ja äiti uhkasi juurikin harrastuksen lopettamisella. Keskiarvoni oli kuitenkin 8,5 joka on hyvä. Minulla on koira, joka on itselleni erittäin tärkeä ja jos sain kokeesta 6 tai 7 äiti uhkasi että koira lähtee jos ei koulu kiinnosta, tähän vastasin joka kerta "sitten ei tarvi oottaa muakaan enää kotiin" tepsii meillä, koska olen todella vahva persoona ja äiti tietää et mun kans ei kannata leikkii tollasilla asioilla :)

        Seuraavan kerran kun se rupee valittaa tosta niin vedä kunnon raivari ja sano että "ootpa tosi kannustava vanhempi kun kiristät ja ei tuu kiitosta noin hyvästä todistuksesta" huuda viel itku kurkussa jotai että mä en jaksa enää ja paiskaa huonees ovi helvetin kovaa kiinni


    • erittäinpettynyt

      Oikein! Turhat aikaa vievät harrastukset pois, ja keskittyminen koulunkäyntiin on paljon tärkeämpää!
      Minäkin olisin pettynyt sinuun jos olisit lapseni.

      • häpeänsua

        Jos olisit äitini häpeäisin sua.


      • 4xiskä

        Höps, kiristäminen on väärin, se tekee vain traumoja lapselle.

        Omat lapseni ovat saaneet olla vapaasti ja ihan hyvin ovat elämässä pärjänneet. Hyvät harrastukset pitävät virkeänä ja auttavat muutenkin elämässä.


    • Harmillista

      Ei todellakaan ole äitisi käytös oikeudenmukaista.Millä hän perustelee,ettei 8.7 keskiarvo riitä 9-luokalla.Mihin ammattiin hän sinua oikein haaveilee.Harrastuksethan nimenomaan antavat voimaa koulunkäyntiin.
      Itselläni lapsi tähtäsi jo yläasteella lääkikseen,ei ollut sattumalta edes pitkä matikka ja harrasti kaikenlista.Tosi onnellinen olin,kun rakastui lukion viimeisellä,sanoinkin sen hänelle,ettei liikaa stressannu kirjoituksia.Nyt on jo pitkään ollut lääkäri ja kolmen lapsen äiti ja tyytyväinen valintaansa.Ei elämää voi kokonaan itse määrätä,toki ahkeruus on hyvä,mutta kaikkea voi tapahtua.Näytä tämä äidillesi.

    • Weirdmum

      Kohtuutonta, mielestäni. Olen pahoillani puolestasi. Toivottavasti äitisi vaan uhoaa.

    • Weirdmum

      Niin, ja ONNEA! Sinulla ON hieno todistus :-)

      • adwddwawdad

        no jaa. 9 KA lukuaineista ei tuota mitään ongelmia peruskoulussa. Panostus 1/5. Sain itse yli 9 KA vaikken lukenut kokeisiin yli 30 min. Tein läksyt aika nopeasti ja kuuntelin tunneilla. Se riitti. Ei vienyt paljoa aikaa tai vaatinut panostamista, joten näin voin sanoa, että 8-9 KA ei ole sinänsä hieno saavutus. Kuka tahansa normaali ihminen pystyy sen saavuttamaan kevyellä "työllä".


    • Mummokki

      Mielestäni tuollainen todistus on tosi hyvä! Miksi äitisi vaatii sinulta mahdottomia? Sano äidillesi, jos ei kelpaa, niin pudotan kaikki kuutosiksi, oletko sitten tyytyväinen.

      Jotkut vanhemmat odottavat kaikkien lapsien olevan neroja. Jotkut lukevat kovastikin, mutteivat saa huippunumeroita, kyllä heistä silti tulee kunnon ihmisiä.

      Tiedän ihmisiä jotka eivät ole käyneet edes lukiota, silti ovat saaneet paremmin palkatun työn kuin yliopiston käyneet, nykyään on niin paljon yliopiston käyneitä, ettei heitä enää mitenkään noteerata.

    • Ylppee

      Olen sitä mieltä, että äidilläsi ei ole kaikki muumit laaksossa. Itse en voisi edes kuunnella tuollaista puhetta äidiltäni. Keskiarvoni ysin päättyessä oli 8,5. Mutta minua ei koskaan painostettu mihinkään, enkä olisi kuunnellutkaan painostusta. Jos yrität parhaasi, sinulta ei voi vaatia yhtään enempää. Rakas harrastuksesi on sinun, eikä äitisi juttu. Keskiarvosi on huippu ja jos olisit lapseni olisin hyvin ylpeä sinusta. Puhu äidillesi tuntemuksistasi, jos hän ei kuuntele, puhu ystävillesi ja muille aikuisille. Toivottavasti äitisi tajuaisi negatiivisen vaikutuksensa.

    • mitäsnytoikeesti

      Ihan älytöntä tollanen! Äitis yrittää nyt ihan väärilllä keinoilla saada muka huonoo numeroo nostettuu. Sul on sitä paitsi hyvä keskiarvo. Ja kouluki tarvii vastapainoo harrastuksista ja muusta, ni harrastuksen lopettaminen vaa väsyttää ja latistaa kouluintoo

    • dyskakara

      Joo mullakin vanhemmat oli aina tollasii et kiristettiin ja laitettiin "arestiin" ja pidettiin mykkkoulua. Äiti jopa heitteli joskus suutuksissaan parvekkeelta mun tavaroita ja raivosi jos oli näkemyseroja esimerkiksi tuosta koulusta. Isä taas piti mykkäkoulua ja ei antanut katsoa televisiota eikä päästänyt samaan ruokapöytään.

      Mun keskiarvo oli 7,8 ja se kelpasi minulle oikein hyvin. numeot 6,5 tulivat lähinnä ruotsista, fysiikasta ja matematiikasta, mutta ne aineet olivat minulle todella vaikeita, koska minulla on hankala oppimisvaikeus ,dyskalkulia ( matematiikan/laskennan häiriö) ja koen edelleenkin todella loukkaavana sen, että vanhempani vähättelevät sitä ja ajattelevat että olen vain laiska/tyhmä kun en tajua jotain yksinkertaisia laskutoimituksia ( ironista että he eivät ole koskaan voineet auttaa minua matematiikassa, koska eivät ole osanneet itsekään laskea niitä laskuja X D )

      Sitten peruskoulun loputtua olisin halunut mennä yrittämään lukioon, mutta vanhempani kielsivät koko ajatuksen vedoten siihen että en voi mitenkään pärjätä siellä. Eivät suostuneet maksamaan opintokuluja eli ostamaan kirjoja ja en saisi asua heidän luonaan jne. Lopulta nöyrryin ja menin ammattikouluun alalle mihin en todellakaan sovellu ja nyt muutama vuosi tuolla alalla töissä oltuani satutin itseni sen verran että en kykene enää olemaan töissä . Vanhempani vain ovat sitä miltä että töitä on tehtävä ja että ei minusta ole enää mihinkään opiskelemaan kun oli niin " huono" todistus peruskoulusta.

      Välit ovat nykyään aika huonot ja kadun syvästi että olin niin tyhmä ja nössö että menin ja nöyrryin heidän vaatimuksiinsa enkä taistellut vastaan sen puolesta mitä halusin/mihin uskoin,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6273
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3808
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1975
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1478
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1468
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe