LUOTTAMUS

Pilmari

Olin kait ensimmäisiä joka vei koulukkaansa katsomaan elokuvaa Luottamus
ja järjestin kyläläiisille yleisötilaisuuden, jossa oli aiheena UKKn käsky voettää tätä
juhlavuoden teemaa kaikissa Suomen kouluissa ym.
Vankileirien saariston myös elokuvana kävin ensimmäisten joukossa katsomassa.
Tuo elokuvissa käyntini on painunut mieleeni kuten kyläjuhlassa pitämäni puhe ja oppilaitten esitykset.
Millaisena te muistatta tuon juhlavuoden 1977 syksyn tapahtumat?
Millainen on teidän käsityksenne luottmuksesta?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olettamus

      Olit siis opettaja Pil? Onhan ne opettajat jotenkin minusta rivikansalaisesta erikseen.
      Kansankynttilöiksikin mainittuja.
      Miksi sitten otit käyttöön netissä hajupojan nimimerkin. Tiedän erään, joka on pysyvästi pahoittanut mielensä sinun herjaavista viesteistäsi
      Väärin! kyseessä on nainen.

      Olen niin vähän aikaa nettiä selailllut, ettei minulla miehenä ole jäänyt hampaankoloon sinua vastaan.
      Oletan, että olet jo 80v. täyttänyt. Minulla vielä paljon vuosia siihen kun syntymästäni tulee kuluneeksi 80.

    • perheen luottamus

      Pilmari

      Minä en valitettavasti muista tuosta mitään, koska olin jo aviossa ja minulla oli kaksi lasta. Lapset oli silloin jotain 10-12 vuotiaat, joten ei liene heilläkään mitään muistikuvaa moisesta?

      Kieltämättä, sinulle on jäänyt jotain muutakin "painunut mielesi", koska häiriköit palstalla teemalla; "silloin ennen, kun tulin palstalle....ja joku oli serifi....ja kaikki menikin päin honkia ja sinua ei ymmärretty?

      En minäkään ymmärrä, että noin valistuneelle ihmiselle (opettaja), on jäänyt tuollainen pakkomielle????

      Mieti nyt itse kysymys asetteluasi, siis tuota "millaisena te muistatte??ja esität sen 70 palstalla?

    • Luottmusta tavitaan vanhemmissakin asioisa.
      Olen jopa opettanut noita uslon asioita yli satapäiselle luokalle murrosikäisiä poikia-
      Istunut tulevan piispan vieressä seuroissa kun hänen isänsä puhui parhaita seurapuheita mitä koskaan olen kuullut.
      Puhuja väitteli mielenkiintoisesta aiheesta - joka ei ollut teologista hapatusta ja sopisi edelleen poliitikkojen tutustua.
      Eerosta tuli kunnioitettu piispa Helsinkiin. Olen ollut kuulemassa hänen jouluaaton saarnaansa Tuomiokirkossa kait ainakin v. 2004 ja muistan senkin kuten Harri Holkerin alttarin edessä puhuman samassa tilaisuudessa.
      Heikki Isokangaskin Kankaan kylän professori oli mukana.
      Hän on kirjoittanut monia näytelmiä hopearahoista Histan häihin.

      Voisitko kertoa tuosta 1977 syksystä ja jättää häiriköintisi ellei todellakaan ole koskaan asiaa oikealla rekatulla nikilläsi =

    • muistatko?

      LUOTTAMUS 1917 elokuva
      on edelleen katsottavissa.
      https://www.youtube.com/watch?v=zwjZgKf-ddo

      Seinäjoen kaupunginteatterin avaisnäytelmän katsoin myös ensi-illassa.
      Väliajalla tuli käsikirjoituksen tehnyt lirjailija ym. Heikki Hemminki vastaan ja kysyi:
      - Pentii - Mitä pidit näytelmästä?
      - Minun pitää katsoa se uudelleen kun ei oikein avautunut !
      Käyn muuten usein katsomassa ja kuulemassa toisenkin kerran saman esityksen.
      Taikahuilun kävin kotipuistossani katsomassssa kait neljä kertaa.
      Vaasassa oli Yön Kuningattarena esiintyi Pia ja kotipuistossa hänen kaksoissisarensa Anu.
      TVstä tuttu Allu Tuppurainen oli näytelmiaaä hyvä ja miellyttävä näyttelijä.
      - Kertokaa se hänelle soi ensi erran 1959 Muno Kuusiston laulamana Kankaanpäässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe