Olen siis amk opiskelija ja olen saanut jokaiselta puolelta vuodelta vähintään 30 opintopistettä eli olen saanut opintotukea normaalisti joka opiskelukuukausi. Nyt tulevana kevätkautena pystyn saamaan vain 15 opintopistettä koko puolena vuotena, sillä ei ole enää koulua paljoa jäljellä. Onko siis niin, että en saa opintotukea koko aikana ollenkaan vai niiltä kuukausilta, kun en saa sitä 5op/tukikuukausi? Eli käytännössä huhtikuulta ja toukokuulta? Vai katsotaanko niitä opiskeluja takautuvasti, että olen kuitenkin suorittanut aina enemmän kuin on vaadittu ja sen takia opintopisteet eivät ole jakautuneet tasan tukikuukausille?
Kiperä kysymys =(
4
129
Vastaukset
- emili3
Luulen että ei kannata ottaa riskia ja hae opintotukea vain tammi-maaliskuulta. Ei tule yllätiä myöhemmin.
- ei nynnyille
Älä ota riskejä.
Toimi järkevästi ja valitse oikein.
Asioiden ymmärtäminen on avain menestykseen.
http://teacherluke.co.uk/2012/03/13/a-day-in-the-life/
- virkistykseksi
Tee tutkintoon pari ylimääräistä kurssia oman kiinnostuksesi mukaan.
- kelatietää
"Edistymisen seuranta koskee koko edeltävää lukuvuotta (1.8.–31.7.), eikä yksittäisten kuukausien opintoja valvota. Opintosi ovat edistyneet riittävästi, jos olet edeltävän lukuvuoden aikana suorittanut opintoja keskimäärin vähintään 5,0 opintopistettä tukikuukautta kohti."
- http://www.kela.fi/opinnoissa-edistyminen_korkeakouluopinnot-182011-lukien
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888