Pari kysymystä mulkosilmästä

kaunein corolla

Olisi pari kysymystä liittyen mulkosilmä-corollaan 4a-fe moottorilla..

Ostin tosiaan tuollaisen, mutta auto tuntuu jotenkin aavistuksen tehottomalta. Olen hakenut vahvistusta asiaan testaamalla pari kertaa 0-100 vedon. Vaikka pidänkin itseäni kovana kepittäjänä, en ole päässyt alle 13 sek. aikaan, mikä on kuitenkin 3 sekunttia luvattua heikommin.

ajettu 225tkm, öljyä ei kuluta ja muutenkin huollettu ihan hyvin. Onko jotain perusjuttuja mitä voisi katsoa ilmamäärämittarin puhdistamisen ohella?

Entäs onko lämmityslaite alunperinkin melko tehoton? kyllä sieltä kuumaa tulee, mutta ei sitä säätövipua kuumimmasta asennosta liikuttaa tarvitse...Aiemman 86-Corollani lämmityslaite on aivan eri sarjassa teholtansa.

8

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et näin meillä

      Aloitin autolla ajelun 1962, autoja ollut n.40kpl, enkä koskaan millään autolla kokeillut tuota 0 to 100 kiihdytystä ja siihen kulutettua aikaa.

    • 20valve

      Kun tehoa ei ole, niin sitä ei ole. 4afe ei siis mikään raketti muutenkaan ole ja pyöreälamppuisen lyhyt vaihteisto korostaa tunnetta että auto olisi sähäkkä mutta tehon puute tulee ilmi esim. ohituksissa. Kokeile ajaa siten että kiihdytä ykkösellä, sitten suoraan kolmoselle ja kaasu auki. Pitäisi ajan parantua.

      Virranjakajan "nastoissa" on taatusti komea kerros kuonaa joka varmasti vaikuttaa. Toyon jakajaa ei moni raski uusia ennen kuin auto pätkii oikeasti, mikä ei laihaseoskoneelle ole hyväksi.

      Toyotalla on hienoja moottoreita, kunhan niitä olisi muissakin kuin urheilumalleissa tarjolla.

      • geetee2

        Hyvä moottori 4A-FE on hyvä ja poikkeuksellisen herkkä moottori Tojotaksi. Jos ei kiihdy, niin kyllä siinä joku vika on. Kunnossa oleva Afe on kiihtyvä moottori uudempaa korimallia keveämmässä mulkosilmäkopassa.

        4A-FE vanhassa kopassa on selvästi virkeämpi kuin kuin 3ZZ-FE E12:ssa.


    • toyotisti

      Muusta en osaa sanoa paitsi tuo lämmityslaite: Jos autoon on vaihdettu termostaatti joka on haettu marmoritiskiltä on se liian kylmäarvonen. (82 asteinen). ja siitä johtuu toi kylmyys. Samaa killisilmää mulla on tällähetkellä 2kpl ajossa, automaatti sekä manuaalivaihteinen.. molemmat on todella lämpimiä autoja. mittarilukemat on 270tkm manuaalissa ja automaatissa 430tkm.. soi ja kukkuu eli onnea valitsemallasi tiellä, varmasti ei murheita reitille tule.

    • niksi

      Heitä se paperinen raitisilma suodatin talveksi hittoon, niin alkaa ilmat kulkemaan. Ei sillä talvellä mitään tee muutenkaan, kun ei ole pölyä ilmassa.

    • tiota

      Moi. Itselläni sama auto. Omani mielestäni huomattavan herkkä virranjakajan, pyörijän ja tulppien suhteen. Olenkin vaihtanut ne suht usein, kustannus kuitenkin vain n.50e.
      Lämmityslaite omassani myös ponneton, kaikki aukeaa kuten pitää ja termari oikea, mutta silti kuuma aikaste haaleaa.
      Varsinaisen kuuman säätö alue todella lyhyt.
      Suoraan ikkunaan ja jalkoihin ohjautuu kuumempaa jos vähänkin lämpöä säätä alemmaksi, kuulemma ihan suunniteltu juttu.
      En kyllä ymmärrä miksi noin suunniteltu, mutta näin kuulemma on.
      Erittäin hyvä auto muuten kaikinpuolin, suorastaan loistava, paitsi ohjaus vähänkin kovemmassa nopeudessa.

    • totaNoin

      > Omani mielestäni huomattavan herkkä virranjakajan, pyörijän ja tulppien suhteen. Olenkin vaihtanut ne suht usein, kustannus kuitenkin vain n.50e.

      Tarkoitat varmaan virranjakajan kantta?

    • edullisin

      Ei kun nimenomaan virranjakajaa tarkoitan.
      Kerran vuodessa olen sen tasapainottanut koneistamossa, maksanut 600e.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe