Elisa viedään Kanarialle

Elsan mies

Mitä kaikkea joudun maksamaan ja kenelle, jos käytän Teneriffalla Saunalahden 3G liittymääni:
-Tutuille pölöttämiseen
-Tekstareiden lähettämiseen
-Puheluiden vastaanottoon
-Internetyhteyden käyttämiseen päivittäin, megatavumääristä en tiedä, nykyään kotona se on pari tuntia päivässä.

Elisan ulkomaiden datasiirtohinnastoista ei saa selvää, mitä kaikki todella maksaa. Luettelossa on mainittu Eurooppa (mm Espanja) 0-12 M-tavun nopeudella 0.24€8/M-tavu. Ja sitten on suositut lomakohteet 0,29€/Mt? Mikä määrää suositun lomakohteen?
Jos vaikka selaan verkkopankkia ja luen kotimaan lehtiä liittymälläni. Elisan sivut selittävät:
"Hinnat sisältävät kohdemaan mahdolliset verot ja laskutuslisät sekä Suomen alv:n 24 %. Veloitusväli on vyöhykkeellä 1 puhelun alussa 30 s, jonka jälkeen sekuntiveloitus. Vyöhykkeillä 2 ja 3 veloitusväli on 30 s. Datasiirron veloitusyksikkö vyöhykkeilla 1 ja 2 on 1 kt, vyöhykkeellä 3 veloitusyksikkö on 50 kt. Vyöhykkeiden 1 ja 2 datasiirron määrä ja sen mukainen vyöhykekohtainen kokonaishinta lasketaan liittymälle kuukausittain laskutuskausikohtaisesti."

Onko Teneriffalla operaattoreita joilta saa modeemin vuokrattua/lainaksi ja kohtuuhintaisia kuukausihintoja rajoittamattomaan netin käyttöön, siellähän on tuhansia eläkeläisiä jotka asuvat siellä vain talven.
Kertokaa, viisaat.

Siis Elisa ryöstää nuo hinnat, entä paikallinen operaattori?

3

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei Elsan mies,

      hinnoittelu Kanariansaarilla menee tosiaan ulkomaanhinnastossamme hintaluokkaan 1, koska Kanariansaaret kuuluvat Espanjaan. Käytännössä kevyeen datakäyttöön riittää tuo maksimissaan 50Mt raha eli 2,99e. Tarkat hinnat löytyy sivuiltamme osoitteesta http://elisa.to/12cH6om

      Mukavaa matkaa!

      Laura / Palstatiimi
      http://elisa.fi/palsta

      • Elsan Mies

        Hei, Laura!
        Onko käsitystä paljonko dataa latautuu esim. navigaattorin käytössä. Minulla on Nokian Lumia ja siinä muutama karttaohjelma. Kartat olen ladannut nykyisellä 3G liittymälläni "halvassa" Suomessa. Mutta jos käytän paikannusta siellä Kanarialla, siihen tarvitan datansiirtoa.
        Jos pidän yhteyttä päivittäin läppärilläni, lähetän kuvia jne, niin olin ajatellut hankkia airFIBREn liittymän, 30 euroa kuukaudessa, reitittimen saa lainaksi. Sisään 10 megaa ja ulos 1 mega. Jos tekisin saman kännykkäliittymällän jakaen internetin läppärilleni, niin rahaa tuhoutuisi vähintään 90 euroa kuukaudesa?? Toden näköisesti jonakin päivänä se 50 Megatavua ei riittäis vaan tulisi toinen kolmen euron lasku. Eli datan siirto ja koko yhteys ilmeisesti katkeaisi 60 euron maksimin täyttyessä?
        Voiko Elisa/saunalahti tehdä älykästä tarjousta paketista jossa on samat nopeudet? Tuo air fibre on aika tunnettu firma Espanjassa.


    • Tarkkaa tietoa datasiirron määrästä minulla ei navigaattorin käytön osalta ole. Itse käytin puhelimen navia Tallinna - Panevezys, Liettua -välillä koko ajan eikä siinä suuntaansa montaa megaa tietoa siirtynyt enkä ollut karttoja ennakkoon puhelimeen lataillut.

      Paketteja tiedonsiirtoihin/ulkomaiseen käyttöön meidän liittymissä ei ole. Tiedonsiirron osalta on toki nuo hintaluokat.

      Laura / Palstatiimi
      http://elisa.fi/palsta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      370
      12067
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2492
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      60
      2432
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2017
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      165
      1930
    6. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1898
    7. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      85
      1602
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1444
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1420
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1404
    Aihe