Jos tipahtaisi vaikka lottovoitto, joka olisi miljoona tai suunnilleen miljoona, niin miten sen käyttäisit?
Mitä tekisit miljoonalla eurolla?
49
2367
Vastaukset
- enpä kerro
Mentäisiin johonkin terveystäyshoitolaan. Siellä suoritettaisiin täydellinen tarkastus ja huolto.
Kyllä maailmaan rahaa mahtuu. Cyclocrossin hankkisin.
- Pirre*
No enpä enää oikein mitään, mutta lapsille tulevaisuuden turvaksi ja lopuilla sitten ostaisin ulkomailta meren rannalta talon, siinäpä se yksi miljoona jo olisikin.
- Kokeilkaa vaikka
Lahjoittaisin sen sille joka tekee tänne ensimmäisen järkevän aloituksen.
- Kokeilkaa vaikka
koti-kiusattu kirjoitti:
Mikä olis sun mittapuun mukaan sellanen aihe mikä kiinostais ja tuntuis järkevälle?
Se jää teidän kokeiltavaksenne. Tämä ei ihan sille tasolle yltänyt.
- k/k
Kokeilkaa vaikka kirjoitti:
Se jää teidän kokeiltavaksenne. Tämä ei ihan sille tasolle yltänyt.
Meinaat sitte prinsessana kivellä istua ja alamaiset koittas siinä jalkojen juures mielyttää?
Ei jaksa ,kotona joutuu jo koville. - Kokeilkaa vaikka
k/k kirjoitti:
Meinaat sitte prinsessana kivellä istua ja alamaiset koittas siinä jalkojen juures mielyttää?
Ei jaksa ,kotona joutuu jo koville.No voi jumankauta. Guggenheimillakin oli kilpailu, paljon pienemmät palkinnot. Eivätkä ne todellakaan piirtäneet itse valmiiksi sitä mitä ne halusivat.
Jos sanoisin minkä aiheen tänne haluan, tottahan niitä sitten tulisi miljoona samanlaista. Jokainen voittaisi tasan euron. Käyttäkää nyt vähän älyänne tai lainatkaa edes jostakin. Kokeilkaa vaikka kirjoitti:
No voi jumankauta. Guggenheimillakin oli kilpailu, paljon pienemmät palkinnot. Eivätkä ne todellakaan piirtäneet itse valmiiksi sitä mitä ne halusivat.
Jos sanoisin minkä aiheen tänne haluan, tottahan niitä sitten tulisi miljoona samanlaista. Jokainen voittaisi tasan euron. Käyttäkää nyt vähän älyänne tai lainatkaa edes jostakin.Aiot siis edelleen istuskella rinsessana ja toisten pitäs viihdyttää, mikä estää sinua sen alotuksen teosta?
Me sitten koitettais vastailla parhaamme mukaan.- Kokeilkaa vaikka
koti-kiusattu kirjoitti:
Aiot siis edelleen istuskella rinsessana ja toisten pitäs viihdyttää, mikä estää sinua sen alotuksen teosta?
Me sitten koitettais vastailla parhaamme mukaan.No eivät ne valmentajat työntele sadan metrin juoksijoitakaan edellään maaliin. Itse niiden pitää jotakin tehdä.
No eivät ne valmentajat työntele sadan metrin juoksijoitakaan edellään maaliin. Itse niiden pitää jotakin tehdä.
Valmentaja alottaa sitten meiän valmentamisen,millasia aivomyrskyjä aiot aiheuttaa?
Ja millä tavalla.- Kokeilkaa vaikka
koti-kiusattu kirjoitti:
Valmentaja alottaa sitten meiän valmentamisen,millasia aivomyrskyjä aiot aiheuttaa?
Ja millä tavalla.Johan tässä tarjosin miljoonan. Moni tekee työtä halvemmallakin, mutta ei näköjään tämä porukka. Sanot vain että tee itse. Ja se että tarjoaa miljoonan parhaasta aloituksesta ja antaa sen sitten omalle aloitukselleen on niin tätä palstaa että ette pysty kuvittelemaan enää mitään muuta.
- k/k
Johan tässä tarjosin miljoonan. Moni tekee työtä halvemmallakin, mutta ei näköjään tämä porukka. Sanot vain että tee itse. Ja se että tarjoaa miljoonan parhaasta aloituksesta ja antaa sen sitten omalle aloitukselleen on niin tätä palstaa että ette pysty kuvittelemaan enää mitään muuta.
Mitä vanhukset rahalla tekee? ne voit vaik repiä.
Elämyksii meil pitää tarjota ja hienoi tunnetiloja, anna vaik sellanen valhelinen mielikuva et ollaa menossa mukana.
Nyt kun sait vinkin mitä sun pitää tehrä niin hommas on paljon helpompi.
Anna vaan ne rahat ittelles ,osasi on kumminkin kaikkein raskain. - Kokeilkaa vaikka
k/k kirjoitti:
Mitä vanhukset rahalla tekee? ne voit vaik repiä.
Elämyksii meil pitää tarjota ja hienoi tunnetiloja, anna vaik sellanen valhelinen mielikuva et ollaa menossa mukana.
Nyt kun sait vinkin mitä sun pitää tehrä niin hommas on paljon helpompi.
Anna vaan ne rahat ittelles ,osasi on kumminkin kaikkein raskain.Ei todellakaan taida olla niin. Näitä juttuja lukiessa huomaa olen ainoa täällä jolla on jouluna oikeasti hauskaa enkä tarvinnut siihen edes rahaa.
Yrittäkää elää, nyt on joulu ja aurinko paistaa. - k/k
Ei todellakaan taida olla niin. Näitä juttuja lukiessa huomaa olen ainoa täällä jolla on jouluna oikeasti hauskaa enkä tarvinnut siihen edes rahaa.
Yrittäkää elää, nyt on joulu ja aurinko paistaa.Mistäs sinä mun hauskat tietävinäsi olet?
Panit kai merkille että mä olin ainoa joka jaksoi vastailla sulle,ihan pienen hymyn kera.
Jos pystyt ilosi repimään pienimmistä aiheista kuin minä niin mestari olet.
Koita nyt keksiä niit aiheita. - Kokeilkaa vaikka
k/k kirjoitti:
Mistäs sinä mun hauskat tietävinäsi olet?
Panit kai merkille että mä olin ainoa joka jaksoi vastailla sulle,ihan pienen hymyn kera.
Jos pystyt ilosi repimään pienimmistä aiheista kuin minä niin mestari olet.
Koita nyt keksiä niit aiheita.Johan keksin. Kukaan ei sitä miljoonaa halunnut. Menen muualle tarjoamaan.
En minä viitsi kuolleita naurattaa. Niillä on muutenkin suu virneessä kunhan madot ovat työnsä tehneet. Paitsi tällä porukalla luultavasti pääkalloinakin suu väärinpäin. - k/k
Johan keksin. Kukaan ei sitä miljoonaa halunnut. Menen muualle tarjoamaan.
En minä viitsi kuolleita naurattaa. Niillä on muutenkin suu virneessä kunhan madot ovat työnsä tehneet. Paitsi tällä porukalla luultavasti pääkalloinakin suu väärinpäin.Ehkä sit onkin parempi et menet rahoinesi, onhan meillä jo ennenestäänkin moniaita rikkaita ja tyytymättömiä.
Kulkiessa on kiva hyräillä,ja niin joulu joutui jo pohjolaan, sitä kohtaa mis se ehtii rintoihin ei sun kannata hyräillä,hukkaan menee.
- säästöpossu
Riittäisi loppuelämäksi,perälaudan pyyhkimiseen.
- reppuriika
Varmaan ostaisin paremman asunnon. Jäisin lopullisesti pois työelämästä ja eläisin saamallani rahoilla eläkeikään asti. Ja lähetystyöhän menisi roimasti. En kyllä lottoa.
- .Siilimuori
Mittää muuta varmaa en tiiä kuin et jäisin töistä pois ja sitten aattelisin et mitä muuta.Varmaan kodin kohemtelua ja sen sellaista ja sijoitusneuvojaakin voisi käydä puhuttelemassa.
- eppu2
Jälkeläisilleni kaiken antaisin, en minä tarvitse enää mitään.
Pärjään näillä ihan hyvin.
No luultavasti jotain laittaisin johonkin hyväntekeväisyyteen. - hyvin tietoinen -
kuinka miljoonan käyttäisin.
miljoona on pieni raha, jakaisin sen lasteni ja lastenlasteni kesken,
tuhlaisin oman osuuteni kaikkeen mukavaan loppuelämäni aikana, - ent. siivoojaparka
Vielä kaksi kuukautta sitten olisin tiennyt tarkalleen, mihin olisin laittanut kaksi miljoonaa kruunua, jos olisi ollut käteisenä. Nyt on yks hailee, se on myöhäistä pyllistellä enää.
Se oli ainut parvekeasunto talossa, mikä minua on vetänyt puoleensa kuin magneetti yli 40 vuotta. Ensimmäisen kerran kun näin sen talon/linnan koirankusetusreissullani, niin jäin kuin hypnotisoituna seisomaan ja katsomaan sitä. En tiedä kuinka kauan. Silloin siinä oli laudat ikkunoissa, rapistuneet seinät ja hoitamaton piha, mutta näin mielessäni sen kaikessa kukoistuksessaan ja täynnä elämää. Aina vaan jalat veti sinnepäin, kun läksin lenkille, murtauduin aidanraosta sinne pihalle ja istuskeli talon rappusilla niinkuin olisi omistanut sen. Silloin ajattelin, että jos olisi ääääälyttömän rikas, niin ostaisin ja entisöisin sen ja muuttaisin sinne asumaan.
Sittemmin, nyttemmin, se laitettiin asuttavaan kuntoon ja senioriasunnoiksi.
Hyvin viihdyn tässäkin, missä nyt asun, enkä halua koskaan muuttaa muualle. Enkä tiedä, mitä millään miljoonilla tekisin. Minulla on kaikkea rahalla saatavaa, mitä tarvitsen tai haluan. Se vaan jäi vähän nyppimään, kun oli kysymys juuri siitä talosta, "minun linnastani". - Velallinen vanha
Minä en tarvitsisi miljoonaa, riittäisi 100 000 euroa ja saisin eläkepäiviksi rauhallisen asunnon jostain pienemmästä kunnasta, ei liian pieniksi. Nyt joutuu kitkuttamaan mölyasunnon vieressä ja siitäkin asunnosta on velkaa.
Ei kaikki 60 ole hyvin toimentulevia, vaikka olisi töitäkin. - '''¨¨¨¨'''
En usko että mitään sen kummempaa kuin nytkään. Jakaisin jälkikasvulle suurimman osan.
- alpakafani
Eipä ole tullut lotottua vuosikymmeniin. En mä nyt mitenkään äveriäs ole, mutta mielestäni suuret materialistiset himot ovat esteenä siihen, että voi elää hyvää ihmisen elämää. Jos jostain kumman syystä kuitenkin voittaisin lotosta, hommaisin alpakoita, koska niillä on kauniit silmät. Tietysti palkkaisin myös ammattitaitoisen hoitajan niille, ja järjestäisin asianmukaisen eläinsuojan, koska ne ovat kovin herkkiä eläimiä.
- eletään kerran....
Puolet menisi huvituksiin, viini-naiset-laulu ja loput käyttäisin turhuuksiin.
- ...
Oletettavasti istahtaisin alas ja alkaisin tutkailemaan myytäviä asuntoja.
Ei mulla ongelmia asumisasioissa sinällään ole. Ihan toimibat kämpät loppuiäksi olemassa. Mutta jonkin verran joutunut aikanaan tinkimään joistain asioista, joihin voisi kiinnittää enenpi huomiota, sekä käyttää siis rahaakin,
Vähän samantyyppisiä ajatuksia näkyi ketjussa olevan monilla muillakin.
Ja sitten, jos rahaa jää yli, osa sijoittamiseen ja osa makeaan materiaaliseen elämään. Jagge pitäis ostaa ja mitä sitä muuta pientä romun puutetta sitten olikaan :D
Vaan, ei rahalla voi ostaa onnea, mutta raha todellakin voi helpottaa elämää ja onnenkin etsimistä. Mulla ollut toisaalta kysymys rahan perässä juoksijoille " Oletatko, että arkussasi on pankkiautomaatti, kun sua krematorion uuniin työnnetään ?".
Että juu lähettäkää rahaa, kyllä meitsi sille käyttöä keksii. Arpajaisiin lottoon, totoon, mihinkään uhkapeleihin tms en osallistu ikinä. Mun mielestä raha liikkuu aina, jotkut vaan osaavat ohjata niitä virtoja omalle pankkitililleen , ei kaikki. Ja meitsi onnistunut saamaan pientä puroa itelle, suurin osa rahoista mennyt sivu suun. Mutta liekö asialla sen kummempaa merkitystä, enpä usko. Ei raha tai sen puuten mun elämään loppujen lopuksi paljoa ole koskaan vaikuttaneet.
=DW= - Pukki yes, Gugge no
Antaisin Arkin opiskelijoille, jotta he voisivat jatkaa hyvää työtään. Suunnitelisivat varmaan hyvän Joulupukinpajan Guggen tontille.
- bessie*
Vaihtaisin kerrostaloasuntoon jossa olisi yksi makuuhuone enemmän kuin nykyisessä, tai kaksikin. Voisin harkita rivi- tai paritaloakin. Voisin jopa ensimmäistä kertaa eläissäni pistää kerralla koko sisustuksen uusiksi, ja suunnittelisin kaiken itse melkein alusta loppuun, vain valaistuksessa käyttäisin suunnittelijaa.
Ostaisin joitakin kultarahoja, Australian Lunareista Lohikäärme, muutama Australian kenguru, muutama Kiinan panda ja Usan Buffalo sekä Kanadan Susi nyt aluksi.
Seuraavaksi sijoittaisin kauneuskirurgiaan, kaikki mahdolliset kohotukset ja muotoilut. Loppuja mättäisin menemään läheisille lahjoituksina niin paljon kun verottaja sallii ja voi olla että opettelisin itsekin vähän tuhlailevammaksi.
Jahas, ei auta kyllä se on nyt lähdettävä hakemaan matot sisälle, olen levitellyt niitä hangelle ja kaksi riippuu mattotelineessä. Todennäköisesti kattelisin sen miljoonan ohimarssia,
niin kuin kattelen nytkin kun nuo sentit ohi vilahtavat.
Pesää niillä ei ole tapana näille nurkille tehdä.- ei töpselinenä
Leikauttaisin toisen sieraimen väliseinän suoraksi, että hengitys kulkisi paremmin.
- elämän pitää olla -
kulutusjuhlaa, täällä eletään vain kerran.
alotukseen.
Mitäkö tekisin miljoonalla,
VEOI voeiii
mä tekisin paljonki, jakasin lapsilleni ja lastenlapsille, kuluttaisin kaikkeen kivaan , mun käsissä raha ei pesää tee, on tullu todettua pitkän elämän aikana,- tämä on totuus -
juuu,, tiedetään hyvinki tuo, köyhyys tekee ihmisestä sairaan kääpiön,
raha vapauttaa turhista huolista,
köyhyys ON yhteiskunnan tekemä SUURIN rikos kansakuntaa kohtaan.
- ei omaa käyttöä
puolet antaisin hyväntekeväisyyteen, 100 000 e eriä köyhille lapsiperheille
- < ☆ >
Sijoittaisin rahat tuottavasti ostamalla pari hyvää ravihevosta kansainvälistä huippua olevia. Sijoittaisin ne valmennukseen Ranskaan jossa palkintotaso korkea. Itse paistattelisin otsikoissa komeat pokaalit sylissä, ja rahaa tulee tilille.
- unelma sirpa-leena
Saisin talouteni kuntoon, tosin siihen riittäisi pienempikin summa.
- Keppanareppana
siirtyisin keskioluesta A-olueen.
- Hei kun keikuskelen
Olisi toden totta poikaa jos miljoona tupsahtais noukan eteen.
Tietäisin heti, mihin rahoja pistäisin.
No ihan ensteks sanon, että pitäisin ne kaikki ittelläni:)
Ensteks nauttisin niistä ajatustasolla. Suunnittelisin tulevia rahanmenoja,
kieriskelisin hyvänolontunteessa. Ma luulen, että kehräisisin, ku kissa.
Teettäisin täysremontin saaressa. Kaikki suunnitelmat on mun pääs.
Lasiverannan käskisin purkaa veks ja tehdä tilalle uuden. Himpun verran isomman.
Huvilan remonttiin menis varmaan jotain mitähän nyt menis, ehkä viiskytä tonnii.
No joo, rahhaa jäis vielä vaikka muille jakaa, mut mä en jakaisi, vaan lähtisin ettimään sopivaa tonttia pienelle suloiselle omakotitalolle. Tontti (aika iso) maksais ehkä 100 000- jotain ylitte. Avaimet-käteen-talo vaikkapa 300 000 ekee.
Loput rahat lennättäisin pariin pieneen kerrostaloasuntoon lähelle Yliopistoa ja Ammattikorkeaa ja laittaisin asunnot vuokralle. Pari opiskelijaa per asunto.
Ja vielä jäis rahaa.
Kauheaa, en mä ihan miljoonaa edes tarttisi, mut jos olis aivan Pakko ottaa koko miljoona, niin sitte vaan hemmottelisin itseäni kaikella tavalla.
Jos nyt joku tahtoisi miljoonan mulle antaa, niin kyl mä sit sen vastaanottaisin.- bessie*
Mutta jos sinulla on jo olemassa ja käytettävissä puolisen milliä, niin onkohan järkevää hankkia sillä pari kerrostaloasuntoa pääomatuloja saadakseen?
Jos siis olet 60 ikäinen ja kuten sanoit, ihan ittelläsi pitäisit kaikki rahat ja kaikella tavalla itseäsi hemmottelisit niillä rahoilla? - Hei kun keikuskelen
bessie* kirjoitti:
Mutta jos sinulla on jo olemassa ja käytettävissä puolisen milliä, niin onkohan järkevää hankkia sillä pari kerrostaloasuntoa pääomatuloja saadakseen?
Jos siis olet 60 ikäinen ja kuten sanoit, ihan ittelläsi pitäisit kaikki rahat ja kaikella tavalla itseäsi hemmottelisit niillä rahoilla?"bessie"
Huvilan remontti on numero yksi. Ja sitten kakkosena se tontti ja juuri sopiva omakotitalo siihen tontille.
Joo, en ole varma noista asunnoista. Mutta kyllä harkitsisin. Tämä asunto, jossa nyt asun, niin sen voisi vuokrata jollekin perheelle. Tai sitten myydä.
Ei, en ole 60 - bessie*
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
"bessie"
Huvilan remontti on numero yksi. Ja sitten kakkosena se tontti ja juuri sopiva omakotitalo siihen tontille.
Joo, en ole varma noista asunnoista. Mutta kyllä harkitsisin. Tämä asunto, jossa nyt asun, niin sen voisi vuokrata jollekin perheelle. Tai sitten myydä.
Ei, en ole 60Varmaan se on suurimmalla osalla ihmisistä se oma 'unelma-asunto' ja läheistenkin asunnot niitä ensimmäisiä hankkeita jos miljoonapotti kohdalle osuu.
Niin minullakin, mutta omakotitalo se ei ole. Minulla ei ole tarvittavaa osaamista, eikä viitsimistä tai välttämättä voimiakaan omassa talossa asumiseen, en ole koskaan yksin asunut omakotitalossa ja nykyään olen yksin.
Sillä minä tuota ikää, että kyllähän muutaman satatuhatta saa kohtalaisen hyvin ajan hampaiden nakerrukselta suojattua loppuelämäkseen jos nyt on jo kuusikymmentä , asuntoihin sijoittaminen ei ole koskaan kovin varmaa ja helppoa nyt ei ainakaan.
- näin tekisin ööööö
mä " naaaaatttisin " rahasta, uisin vaikka niissä ensin, sitten kattosin tarkempaan niitä ja alkasin räknäämään, sulle mulle sulle mulle, teilleki sinne,
rahan on tarkotettu kulutusta varten ihmisille, ja minä OSAAN kulutta,
olen runsas kätienen lahoittaessani sitä lähisukulaisille, - Anonyymi
Just Eurospottasin. Jos nappaan tuon 56 miljoonaa, niin ukrainalle 55 milliä, ittelle kesämökki.
- Anonyymi
Suurimman osan voisin lahjoittaa jonkun kehitysmaan lastensairaalaan tai orpokotiin .-
Per-kel - Anonyymi
Ajasin rallia ja sponssaisin kaveria myös rallihommissa. Myisin asunnon, mökin ja matkakulkimen. Laittasin ne kaikki uuteen uskoon. Auttaisin läheisiä jotka on auttaneet minua.
- Anonyymi
Lapselle ja lapsenlapsille siirtäisin osan niin että ei verottaja iskisi lahjoitukseen.......maksaisin heidän kylpylälomia ja reissaisin itsekin.......olisihan se mukava lisä pieneen eläkkeeseen ....
Kiinteää tai muutakaan omaisuutta en tarvitse, tosin sellaisen katetun kulkupelin voisin hankkia mihin ei tarvitse mopokorttia hommata........siihen riittävästi akkuja että pääsee pitkälle ja aurinkokennosysteemi katolle että saisi tyhjentynyttä akkua ladattua matkallakin eikä vain majapaikassa.
vn - Anonyymi
Jos palstan raameissa arvioisi olevan 20-vuotta elinaikaa jäljelä, niin tuo summa tekisi 50 000e per vuosi eli 4166e per kuukaisi, joskin inflaatiohan siitä söisi tuntuvan siivun .... eli ei tuolla summalla suuren suuriin juhlimisiin olisi varaa, vaikka kummasti boostaisikin budjettia.
Ihan hieno summa ja vaikea säästä ja saada kasaan sijoittamalla, mutta sen saisi myös helposti katoamaan. Laadukas tilava talo suht' hyvällä paikalla, autot, maukkaat veneet ja vermeet, niin johan tuosta olisi suuri siivu realisoitu (lisäkuluja aiheuttamaan) ja sitten loput sijoituksiin tuottamaan.
Tai sitten asumisrima hieman alemmaksi / maltillisemmaksi ja fyrkan käyttö uusiin elämän kokemuksiin, lentolupakirjaan, matkailuun, asumisjaksoihin ulkomailla vieraita kieliä livessä opiskellen / niitä petraten jne.
Mutta melko maltillista / matalaa profiiliahan tuolla summalla tulisi pitää, mutta jos siinä olisi kertoin 10 edessä, niin saisi harkita plaanit uudestaan ;-)
ps. Euromilloinissa on humena "tarajolla" 171 miljoonaa, josko jotakin onnekasta onnistaa, todennäköisyys perusrivillä on 1: 140 000 000 ;-) - Anonyymi
En haveile edes isista rahoista. En tiedä? Antaisin kaikille 6 lapsen lapselleni suuriman osan voitosta, Kuhan jäisi itselle muutama tuhat ylimääräistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2552719Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse812085Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121920Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841383- 671335
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181260TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161118Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901100Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43954- 71953