mitkä vaunut talvivauvalle 2015?

vauva2015

niin. mitkäs kannattas ostaa? käytettynä vai uutena? mitä merkkiä, mallia jne suosittelet. miksi? minkä hintaiset olivat? yli tonnia ei ole mahdollisuutta pulittaa niistä. mieluusti 700-900e luokkaa. entäpä kaukalo ja telakka autoon? siinä budejetti alle 400e.

9

198

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietintä vaan
      • Minun mielipide

        Nuo Hartanit, Emmaljungat, Crescentit ym on älyttömän isoja ja raskaita! Kannattaa miettiä esim. joitain Brioja, koska ne on kompakteja ja kevyempiä ja helppo liikutella.


      • EJ<3
        Minun mielipide kirjoitti:

        Nuo Hartanit, Emmaljungat, Crescentit ym on älyttömän isoja ja raskaita! Kannattaa miettiä esim. joitain Brioja, koska ne on kompakteja ja kevyempiä ja helppo liikutella.

        Minun mielestäni taas Emmaljungat on kevyemmät kuin Briot. Lisäksi kun katsoo esim. istuinosan muotoilua, huomaa Brioissa selkänojan olevan täysin suora ja lyhyt, EJ:ssa o turvallisemmin muotoiltu ja pidempi.


    • vauva 2015+

      Hei! Onko Briolta mitkä mallit hyviä? :) kokemuksia kaivataan lisää!!

      • nää on ihanat

      • kdhoweig
        nää on ihanat kirjoitti:

        Mä ihastuin Tutek Turran vaunuihin ja niiden vanhanaikaiseen lookkiin. Isoilla pyörillä on päässyt hyvin nyt talvella etenemään. http://www.starkids.fi/tutek-turran-yhdistelmvaunut-farkku-sininen-p-479.html Tutek Amberot olis ollu kyllä kevyemmät jos se on kriteerinä mutta halusin noi kiinteät nelipyöräiset.

        Noita turraneita oon kans kattellu harmaana. On kivan näköiset. Tutekin kaikki vaunut on kivan näköisiä. Turraneissa on kivat isot pyörät.


    • Kaverilla oli Brion Kombit, eivät kestäneet kunnossa vuottakaan. Enpä siis niitä lähtisi ihan ensimmäisenä suosittelemaan. Naapurissa Hartanit, 2 kk ja sitten meni merkki vaihtoon (en tiedä syytä). Meillä oli muutama vuosi sitten Emmaljungat (lapsi syntyi lokakuussa), itse tykkäsin ja ovat edelleen kuin uudet. Sama kaveri, jolla oli ensin mainitut Briot ulkoilutti kolme vanhinta lastaan Teutonian kärryissä. Kangasosat antoivat lopulta periksi todella kovassa käytössä. Lisättäköön tähän vielä se, että nuo Kombit eivät todellakaan olleet mitkään pienet ja kevyet vaan Emmaljungat olivat kevyemmät työntää. Kaikissa edellä mainituissa oli alla ilmakumirenkaat.

      Kannattaa valita kärryt, jotka ovat omiin tarkoituksiin sopivat eli miten sitten liikkuukin ja missä. Meillä listan kärjessä oli se, että tuolloin minulla ei vielä ollut ajokorttia, joten tulivat päivittäiseen siirtymiseen ja julkista liikennettä kun täällä ei juurikaan ole niin nuo toimivat erinomaisen hyvin siinä tarkoituksessa. Vähemmän niitä autossa kuljettelimme vaan kauppareissut sujuivat kaukalokuljetuksessa, joka nostettiin pikkurattaisiin (meillä kaukalona Gracon Logico S ja pikkurattaina Emmaljungan Scooterit, kaukalo istui niihin paremmin kuin Gracon omiin Mirageihin, jotka myös taloudessamme oli).

      Emmaljungan Edget eivät todellakaan ole julkisen liikenteen käyttäjän unelma jo kokonsakin puolesta, mutta paljon kävellen liikkuvalle varsin hyvä vaihtoehto. Toisena vaihtoehtona meillä oli Teutonian kärryt.

      • Ja nyt vasta huomasin tuon hintakysymyksen: -09 maksoivat emmaljungat hieman päälle 800 €, edget sport-rungolla. Uusina ostimme. Turvakaukalolla taas oli hintaa 200 €:n nurkilla. Tuo malli sisälsi turvavyökiinnitteisen jalustan, sisätilat siinä olivat hyvät. Nyt ehkä valitsisimme toisin, isofix-malli olisi korkealla listalla, silloisessa autossamme ei tuota mahdollisuutta ollut.

        Vaunut olisin hyvinkin voinut ostaa käytettynä, turvakaukalon halusin ehdottomasti uutena. Helppo sitä on mennä sanomaan, että kaukalo on kolaroimaton, mutta mistäs sen itse sitten varmistat? Onko luotto vieraaseen ihmiseen niin suuri


    • Minä_Vaan

      Joo jokainen valitsee vaunut omiin tarpeisiin sopiviksi. Itse tykkään Brio Smile vaunuista :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      457
      3358
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      443
      3213
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      133
      2899
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2232
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2090
    6. 182
      1430
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1236
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      85
      1228
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe