Olen kuullut juttuja, että Thaimaassa vaatteet ovat paljon paljon pienempiä, kuin suomessa. Löytyykö suomen 38-40 kokoa olevalle naikkoselle Thaimaasta vaatteita ollenkaan? Vai kannattaako sittenkin pakata matkalaukku täyteen vanhoja vaatteita?
Vaatekoot
10
3100
Vastaukset
- Shanghaista
Thaimaa taitaa olla vahan kuin Kiina, vaatteissa suurimmat koot loppuvat 165-170cm, eli vastaiskohan Suomen M-kokoa.
En tieda, mita vaatteita etsit, eli jos tyyliin t-paita ym. naita "feikkimerkkeja" niin niissa varmaan loytyy isojakin kokoja. Mutta, jos menee tavarataloon etsimaan ihan oikeita "merkkivaatteita" niin isoja kokoja (38->) on vaikea loytaa. Useissa vaatteissa on viela erikseen mainittu, etta ne ovat "Asian cut", eli jo malliltaan lansimaalaista versiota kapeampi.- Rete
Enpä taidakaan noudattaa tuttujen neuvoja. Nimittäin kaikki on sanonu, et ei kannata ottaa ku pari vaatekertaa mukaan, et matkalaukku on aivan varmasti täynnä tullessa. Mutta ehkäpä mun pitäneekin ottaa vähän enemmän vaatteita mukaan, kuitenkin reilu kaksi viikkoa ollaan ja jos ei sopivan kokosia vaatteita löydy, niin joudun olemaan kahdella samalla vaatekerralla koko matkan.
- vanu
Rete kirjoitti:
Enpä taidakaan noudattaa tuttujen neuvoja. Nimittäin kaikki on sanonu, et ei kannata ottaa ku pari vaatekertaa mukaan, et matkalaukku on aivan varmasti täynnä tullessa. Mutta ehkäpä mun pitäneekin ottaa vähän enemmän vaatteita mukaan, kuitenkin reilu kaksi viikkoa ollaan ja jos ei sopivan kokosia vaatteita löydy, niin joudun olemaan kahdella samalla vaatekerralla koko matkan.
Thaimaasta löytyy kokoja vaatteista paremmin kuin Kiinasta! Markkinoilta paremmin mutta myös tavarataloista. Älä siis turhaan raahaa liikaa vaatteita Suomesta.
- Shanghaista
Rete kirjoitti:
taisipa tuo viestini olla vahan masentava, eli kylla Thaimaassa loytyy isojakin kokoja, ei vaan niin helposti kuin Suomessa. Riippuu vaatevalmistajasta. Jos on aasialainen perumerkki, niin niista on vaikeampi loytaa, koska nehan valmistavat vaatteensa kotimarkkinoille. Mutta, jos on kansainvalisempi merkki, niin sitten voi loytya helpommin.
Ja, joku jo sanoi, etta Thaimaasta loytaa helpommin isoja kokoja kuin Kiinasta, taitaa pitaa paikkansa.
Suurin ongelma on itselleni ollut juuri tuo "asian cut", eli kun aasialaiset naiset ovat niin erimuotoisia kuin me suomalaiset, niin vaatteet istuvat meidan paalla joskus vahan huonosti/oudosti (olen 168cm, 58kg), ei siis aina. - Rete
Shanghaista kirjoitti:
taisipa tuo viestini olla vahan masentava, eli kylla Thaimaassa loytyy isojakin kokoja, ei vaan niin helposti kuin Suomessa. Riippuu vaatevalmistajasta. Jos on aasialainen perumerkki, niin niista on vaikeampi loytaa, koska nehan valmistavat vaatteensa kotimarkkinoille. Mutta, jos on kansainvalisempi merkki, niin sitten voi loytya helpommin.
Ja, joku jo sanoi, etta Thaimaasta loytaa helpommin isoja kokoja kuin Kiinasta, taitaa pitaa paikkansa.
Suurin ongelma on itselleni ollut juuri tuo "asian cut", eli kun aasialaiset naiset ovat niin erimuotoisia kuin me suomalaiset, niin vaatteet istuvat meidan paalla joskus vahan huonosti/oudosti (olen 168cm, 58kg), ei siis aina.Selvä! :) Täytyypä kai sit lähteä matkalaukku suht tyhjänä ja toivoa parasta, että niitä vaatteita löytyy! :)
- käynyt
Hiukan valaistusta koko juttuun. Ei siellä kokoja aivan meidän lukemilla löydy. Mutta homman juju on siinä että Sinulle tehdään juuri Sinun kokoinen vaate. Saat tämän "mittatilaus" vaatteen omille mitoille oletko sitten laiha tai hiukan pulskempi. Kangasta riittää vaadit sitten koko mihin suuntaan hyväänsä vaatteissa. Vaatteet eivät ole siellä valmiina odottamassa vaan ne tehdään parhaassa tapauksessa jo huomiseksi. Meidän vaikeutena on kangaspakasta ostaa vaate eli meidän tulisi pystyä näkemään minkänäköinen se sitten päällämme on. Ns. valmiita Sinulle tehtyjä vaatteita on rajallinen valikoima. Ovat yleensä lunastamattomia muilta turisteilta jääneitä. Tokihan T-paitaa ja muuta kesäasua löytyy mitä ihmeellisempiä virityksiä. Miksi matkalaukut tyhjänä koska tulet kuitenkin ne täynnä takaisin. Vaatteet ovat tosi halpoja. Etenkin jos tarvitset alle kouluikäisille lapselle vaatteita niin ne ovat valmiina ja markinoilla edullisia. Housut, mekot, paidat kengät hintataso yhdestä - viiteen euroon per/tuote. Vielä eräs asia ettet nyt aivan suotta täytä laukkuasi kotivaatteillasi. Ethän siellä tarvitse kuin sortsit, paidan ja kengät. Niillä tulet juttuun läpi lomasi. Puvut ja pikkutakit jätä ihmeessä kotiin et tarvitse. Mukavaa lomaa nähdään joulukuussa.
- ihan varmasti :o)
Phuketissa kävin 4/2003 ja vaatetta löytyi. Olen vyötäröstä alaspäin kokoa 38/40. Yläpäästä pienempi. Mutta kandee miettiä valmiiksi jos teettää vaatetta, ettei mene aika mallikirjojen ja lehtien katselemiseen, sillä niitä on huikeat määrät, kuten kangaspakkoja myös! Katselet kotona lehtiä yms. ja viet vain mieleisesti kuvat (ei siis kaavoja tarvita!) "teilorille". Mieheni teetti cashmere-villaisen puvun, kahdella paidalla ( vyö 2 solmiota) ja puvun päälle nahkatakin. Maksoi yht alle 1500FIM. Joten kannattaa!
Patongilla törmäsin hyvään naisten vaateliikkeeseen, en ikävä kyllä muista nimeä, heillä oli ompelupalvelu, mutta myöskin myynnissä valmiita heidän valmistamiaan vaatteita. Liike ei sijainnut ihan rantakadulla mutta samansuuntainen katu pari-kolme korttelia rannasta pois päin, normaalia hienomman näkönen liike ulos päin (oikeat seinät ympärillä, eli ei mikään basaari. Ikkunoissa ihania vaatteita, kaupan nimessä naisen nimi...) Löysin sieltä itselleni kahdet upeat housut: farkut mustat juhlahousut. Paikallisiksi ne oli kalliit, yht. noin 300FIM mutta suomessa niistä yksistä olisi pitänyt pulittaa 1000FIM. Upeat käsinkirjaildut pikkulaukut oli edullisia, noin 50FIM/kpl ostarilla, ja täällä Valkoinen Elefantti myy niitä samoja 80E/kpl. Että hehheh. Ihanaa olisi lähteä taas Phuketiin, hyvää matkaa teille!!- Shanghaista
Hyva cashmere-villakangas saattaa maksaa jopa 100-150e/m, joten hyvin olet hinnan miehesi puvussa tinkinyt :-). Eli, naissa kankaissakin on eri laatuja, eiko totta? Taalla Shanghaissa teetattaa "cashmere" villaisen talvitakin n. 150e:lla. Mutta, olet oikeassa, vaatteiden teettamista kannattaa funtsia etukateen ja se on taalla Aasiassa (Hongkongia ja Singaporea) lukuunottamatta tosi halpaa. Hongkongissa tyon laatu on parempi, mutta hintakin on korkeampi.
- piparit
Shanghaista kirjoitti:
Hyva cashmere-villakangas saattaa maksaa jopa 100-150e/m, joten hyvin olet hinnan miehesi puvussa tinkinyt :-). Eli, naissa kankaissakin on eri laatuja, eiko totta? Taalla Shanghaissa teetattaa "cashmere" villaisen talvitakin n. 150e:lla. Mutta, olet oikeassa, vaatteiden teettamista kannattaa funtsia etukateen ja se on taalla Aasiassa (Hongkongia ja Singaporea) lukuunottamatta tosi halpaa. Hongkongissa tyon laatu on parempi, mutta hintakin on korkeampi.
torttua, norsua ja ryhävalasta, ei muuta
- no vieläkö
piparit kirjoitti:
torttua, norsua ja ryhävalasta, ei muuta
hirveesti jänskätää tänäänkin sika-Amalia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758