Kuulokevahvistimen tehtävä

Te625e5

Olen aikeissa ostaa normi luurien tilalle jotkut 150-200e beyerdynamic tai akg kuulokkeet. Uutena juttuna tuli että pitäisi olla kuulokevahvistin tms.

Mikä sen virka on olla siinä koneen ja kuulokkeiden piuhan välissä? Tuleeko sen myötä jotain ajureita tai ohjelmia? Onhan emolla jo äänikortti itsessään. Mitä jos haluan käyttää kuulokkeita puhelimen kanssa?

2

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4qt36ir

Tietokoneen yhteydessä erillinen kuulokevahvistin voi olla hyödyllinen, koska tietokoneesta tulee analogiseen signaaliin enemmän tai vähemmän häiriöitä eikä DA-muunninkaan ole huippukuulokkeille riittävän hyvä. Periaatteessa erillistä kuulokevahvistinta voisi käyttää digilähdöllä varustetun älypuhelimenkin kanssa, mutta se taitaisi olla aika epäkäytännöllinen yhdistelmä. Noin kalliilla kuulokkeilla en kuuntelisi musiikkia suoraan puhelimesta, jossa vahvari on vielä selvästi huonompi kuin tietokoneessa. Kuitenkaan vielä tuossa hintaluokassa ei ole juuri järkeä hankkia samalla uutta kuulokevahvistinta, koska sen hinta on samaa luokkaa (150-300€) ja vaikutus äänenlaatuun voi jäädä pieneksi.

• Te625e5

Paljon googlettelin illalla ja tuli ohmit sun muut esille. Joskus se opettaja niistä taisi puhua.

Joku oli jonkun 100e markettilelujen tilalle ostanut beyerdynamic dt 770 80ohm ja jonkun 30e asusin kortin pci-e väylään ja eroa oli kuin yöllä ja päivällä.

Nyt kun asiaan on päästy niin melkein tekisi mieli 250 ohmin malliin mennä. Mutta ehkä se on omalla kohdalla jo liioittelua kun on vähän kokemusta paremmasta kuin Sonyn 20e nappikuulokkeet. Oma emolevy pärjää manuaalin mukaan 50-150 ohmin välillä ja tietoa löytyi että on tökitty noita beyerdynamic luureja ilman lisälaitteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      160
      6981
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4088
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      47
      3397
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      135
      3138
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2906
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2286
    7. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      43
      2256
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      272
      2013
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1975
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1856
    Aihe