Joulutervehdys

Joulun tarkoitus

Toivotan kaikille Siunattua Jeesuksen syntymäjuhlaa!

11

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joolu

      Oikeesti Jeesus ei syntynyt edes Joulukuussa!
      Joku lähde epäilee että olisi ollut syys,-lokakuu.

      Joku lähde kertoo että se syntymäpäivä on voinut olla kesällä.

      • henrjii

        Vappuna ainakin on nimipäivä luulisin.


      • joolu
        henrjii kirjoitti:

        Vappuna ainakin on nimipäivä luulisin.

        Kun Jeesuksen syntymästä oli kulunut kahdeksan päivää, hän sai nimensä. Enkeli oli ilmoittanut nimen Jeesus jo silloin, kun hän oli äitinsä kohdussa.

        Luuk. 2:21, selkomukautus


    • talvipäivän seisaus

      Voi jeesus teirän kanssa! Ketä kiinnostaa??

    • No minähän nappaan kopin sun helssauksestas, en tierä joulun syvintä olemusta ja
      Ihmettelen sitäkin et miks vaan jouluna on mieli hyvä lämmin hellä.
      Tulin just yksinäisest joulusaunast ,vaimo huonovointinen ,eikä oo alkoholil osuutta asiaan.
      Kattelin sitä tyhjää paikkaa vierelläni ja ajattelin et lähtö tulis näist nurkist jos yksinään jäisin.
      Luultavasti flunssa pahimpaan mahrolliseen aikaan,kinkkukin paistamatta ja suklaat syömättä.

      • Iltaa K/K@

        Joulusaunasta itsekin juuri tulin. On näet tiistai ja kimppasaunavuoro ; ) Ajoitin saunomisen siten, että sain olla yksin. Olen touhuillut koko päivän ja nyt kohta valmis nukkumaan. Jo heti aamusta lähdin lietsoon kuvittelin saavani yksin ostoksia tehdä, mutta juuri tänä aamuna kaikki muutkin kuvittelivat samaa.
        .
        Kävin tervehtimässä x-anoppia hoitokodissa. Ei hän oikein mistään mitään ymmärtänyt, mutta päätin yrittää ja aloin kertomaan joulunvietoista anoppilassa kun lapset olivat pieniä. Silloin tällöin näin hänen silmistään iloisen pilkkeen kun hän yritti muistaa. Hyvä mieli minulle jäi tällä kertaa.

        Iltapäivällä pesin omat ja kuopuksen pyykin, suunnittelin ja tein kuopuksen joululahjan ja paketoinut muutaman paketin.

        Niin, siis eilen illalla soin nautinnollisesti yrttikermassa haudutettua kuhaa. Ihanan makuista. En kerennyt kauaa siinä ruokaa sulatella kun sapen timantti alkoi ärhentelemään. Eikä ollut alkoholilla asiaa tähänkään kohtaukseen.

        Toivottavasti osaat laittaa sen kinkun uuniin, suklaat voitte syödä myöhemmin.

        Minähän kirjoitin sinulle jo aijemmin jotta ei kannata jättää viimetinkaan kinkunpaistoa. Kirkossa istuimme sunnuntaina ja minä lauloin niin maan perusteellisen lujaa kiitosta Luojalle.

        Joulurauhaa!

        Mandi


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Iltaa K/K@

        Joulusaunasta itsekin juuri tulin. On näet tiistai ja kimppasaunavuoro ; ) Ajoitin saunomisen siten, että sain olla yksin. Olen touhuillut koko päivän ja nyt kohta valmis nukkumaan. Jo heti aamusta lähdin lietsoon kuvittelin saavani yksin ostoksia tehdä, mutta juuri tänä aamuna kaikki muutkin kuvittelivat samaa.
        .
        Kävin tervehtimässä x-anoppia hoitokodissa. Ei hän oikein mistään mitään ymmärtänyt, mutta päätin yrittää ja aloin kertomaan joulunvietoista anoppilassa kun lapset olivat pieniä. Silloin tällöin näin hänen silmistään iloisen pilkkeen kun hän yritti muistaa. Hyvä mieli minulle jäi tällä kertaa.

        Iltapäivällä pesin omat ja kuopuksen pyykin, suunnittelin ja tein kuopuksen joululahjan ja paketoinut muutaman paketin.

        Niin, siis eilen illalla soin nautinnollisesti yrttikermassa haudutettua kuhaa. Ihanan makuista. En kerennyt kauaa siinä ruokaa sulatella kun sapen timantti alkoi ärhentelemään. Eikä ollut alkoholilla asiaa tähänkään kohtaukseen.

        Toivottavasti osaat laittaa sen kinkun uuniin, suklaat voitte syödä myöhemmin.

        Minähän kirjoitin sinulle jo aijemmin jotta ei kannata jättää viimetinkaan kinkunpaistoa. Kirkossa istuimme sunnuntaina ja minä lauloin niin maan perusteellisen lujaa kiitosta Luojalle.

        Joulurauhaa!

        Mandi

        Ei se vaimon rommaus ollu ku savulohen pala jota liikaa ahmi,sehän on ku kiskottu orava ,tiukassa kunnossa.
        Nyt ku ilmaseks sai niin mun opetusten mukaan söi ilman nohittamatta.
        Just äsken huuteli et joko on möykky lämpeemäs, ihan pikkunen 2,5kg sillä mennään
        Tänään onkin ollut rauhallinen palsta,ei kukaan oo kerenny sinuakaan haukkumaan?


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Ei se vaimon rommaus ollu ku savulohen pala jota liikaa ahmi,sehän on ku kiskottu orava ,tiukassa kunnossa.
        Nyt ku ilmaseks sai niin mun opetusten mukaan söi ilman nohittamatta.
        Just äsken huuteli et joko on möykky lämpeemäs, ihan pikkunen 2,5kg sillä mennään
        Tänään onkin ollut rauhallinen palsta,ei kukaan oo kerenny sinuakaan haukkumaan?

        Viimeinen lauseesi on palstan parasta antia ; ))) jatkan hieman kun niin hauskasti kommentoit, että on se niin väärin. Olisi tänne yksi "Eräs Olmi on sivistymätön" aloitus mahtunut olisi tullut pikkasen liikettä palstalle.

        Pitäköön hohtimensa.


    • Talvipäivä liikahti

      Joulua on aina vietetty sen kunniaksi ettei maailma lopullisesti pimenekään vaan että päivä alkaa taas pidentyä.

      Täällä on kurjaa joulunviettoa avauksista päätellen. Nauttikaa nyt edes jostakin.

      • reppuriika

        Saamaa haluan toivottaa aloittajalle. Saamme olla kiitollisia Vapahtajastamme. Kaikki eivät ole ainakaan vielä tätä todellista joulun sankaria päässeet tuntemaan. Sitä toivoisin sydämestäni kaikille.


    • Samoin sinulle kaikkea hyvää.

      Siunausta tämä maa ja maailma tarvitsee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe