Musta tuntuu, että moni sellainen ihminen jonka seksuaalisuus herää vasta ihastumistunteiden ja vakituisen parisuhteen myötä, ei vaan tiedä olevansa demiseksuaali ja että se on yksi aseksuaalisuuden muoto.
Demit
2
474
Vastaukset
- eisatunnaista
Jotenkin tuntuu siltä että nykyään on vallalla oletus siitä että ihmistä panettaa jatkuvasti ja että normaalin ihmisen tulisi olla valmis seksiin koska vaan ja kenen tahansa kanssa. Ja jos ei jostain syystä tuo meno innosta, niin sitten saa aseksuaalin leiman. Eli aseksuaaleja ovat kaikki joita irtosuhteet eivät kiinnosta. Tuo on aika kapea ja rajoittunut näkemys ihmisen seksuaalisuudesta.
En itse koe olevani demiseksuaali, mutta en toisaalta koe halua harrastaa seksiä kenen tahansa kanssa. Haluan seksiä vain sen ihmisen kanssa josta olen myös muuten kiinnostunut. En halua jotain epämääräisiä irtosuhteita tai pelkkää seksiä. Se ajatus tuntuu ahdistavalta. Haluan että minulla on kumppani joka tuntee minut ja jonka minä tunnen. - asse-demi
Ja miksi on pakko ylipäätänsä lokeroida itseään yhtään mihinkään seksuaalisuuden lokeroon? Joillekin se voi toki olla vain hyvä juttu, jos itselleen löytää sopivan lokeron mihin kuulua, mutta kun näitä seksuaalisuuden muotoja on se tuhat ja yksi, niin lopulta niistä ei ota kukaan tolkkua.
Määritelmien mukaan olen itsekin kai sekä aseksuaali että demiseksuaali, mutta en koe silti tarvetta oman seksualisuuteni lokeroinnille.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64165Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952293Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61989Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38861- 47854
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186850- 34821
- 36776
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119775Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772