Riittääkö uusia silmälaseja hankkiessa, että käy näöntarkastuksesa optikolla vai pitäisikö mennä silmälääkäriin. En ole usempaan vuoteen käynyt silmälääkärillä, mutta näköni ei myöskään ole muuttunut vuosiin. YTHS:llä on sellainen systeemi, ettei silmälääkärille pääse, ellei ole jotain oikeaa vaivaa. Näöntarkastukset hoitaa instrumentarium. Yksityiseen ei olisi varaa, kun ne uudet lasitkin tulee maksamaan...
optikko / silmälääkäri
3
2546
Vastaukset
- Cellu
Niin mun pitää ainakin saada
silmälääkärin lausunto/tutkimus
ennenku saan uudet lasti tai ees
piilolinssit. Mutta kysyppä silmälasi
liikkeestä niin saat varmuuden.- uudet rillit
Kävinkin jo tänään kyselemässä silmälasiliikkeessa. Ei kuulemma tartte käydä lääkärillä, kun ei mulla mitään erityistä vaivaa silmissä ole.
- reetu
Silmälääkäriähän tarvitaan mahdollisten sairauksien toteamiseen, optikko tekee kaikki muut jutut. Äiti käytti lapsena minua silmälääkärillä melkein vuosittain, sitten en opiskeluaikana käynyt kun ei YHTS ottanut. Viime keväänä kävin ensimmäistä kertaa valmistumisen jälkeen silmälääkärillä, joka ei ottanut uskoakseen ettei minussa ole mitään vikaa vaan tulin vain tarkastukseen... Eli ei ole välttämätöntä mutta joskus on tietysti hyvä niitä silmanpohjiakin tutkia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181