Unduni kuoli

Katja

Meillä eilen illalla kuoli toinen undu herrani..:'( Kuolessaan se oli n.6 vuotias.. Tänään pitäisi käydä toiselle ostamassa kaveri kun 6 vuotta asustelivat samassa häkissä ja nyt orpona vain istuu orrella.. :(
Jospa unduni hyväksyisi toisen undun..

10

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaarlo-kanarialintu

      Kaarlo-kanarialintupoika ottaa osaa ja esittää suruvalittelut

      • Katja

        Kiitos osanotoista!!


    • Lohari

      Otan osaa...Mullakin on kuollu undu ja se oli vasta 1. vuoden

      • Katja

        Otan osaa myös sinun lintusi pois menosta. Minulla undu oli jo aika iäkäs..
        Jäikö sinulle muita unduja?


    • Hunajakello

      Tosi ikävää. Meillä kävi samaan aikaan ihan sama juttu. Undupariskuntamme naaraslintu (6v) putosi orrelta, valitti neljä sekuntia surkeasti ja nukahti lopullisesti. Järkytys oli meille kova - emmekä oikein tiedä mitä tapahtui. Leskikoiras on noin 8-vuotias ja oli aluksi aika orpo ja hermostunut, mutta nyt se pärjää ihan hyvin. Haemme kuitenkin sille uutta kumppania, mutta se tuntuu olevan vaikeaa, koska haemme erityisesti aikuista naarasundua. Kyllä undut aika helposti hyväksyvät uuden tulokkaan.

      • Katja

        Otan osaa myös sinun undusi pois menosta.. Meillä se parin päivän ajan kans tipahti orrelta eikä kunnolla päässyt takaisin orrella. Kunnes kuolin iltanaan ei enää jaksanut nousta ylös.. kyyhötti vain nurkassa.. Kun nostettiin syliin se rääkkyi surkeasti, mutta antoi kuitenkin nostaa.. Avopuolisoni syliin kuoli. Ja järkytys oli minulle suuri.. Olimmehan saaneet "taivaltaa yhdessä" 6 vuotta. Avokkini oli 4 seurusteluvuotemme aikanna myös kiintynyt lintuihin kovasti. Seuraavana päivänä haimme uuden undun toisen kaveriksi ja hyvin tulivat alusta asti toimeen! Vaikka toinen on jo yli 6 vuotias ja toinen niin poikanen että juuri on saanut sinisen vaha värin (kumpikin siis jälleen koiraita). Mutta onneksi undulaatit ovat suvaitsevaisia lintuja! Ja ottavat "kotiinsa" myös toisen undun! :)
        Paljon voimia teille kaikille sinne! Etenkin sinulle ja leski undullesi!


      • Hunajakello
        Katja kirjoitti:

        Otan osaa myös sinun undusi pois menosta.. Meillä se parin päivän ajan kans tipahti orrelta eikä kunnolla päässyt takaisin orrella. Kunnes kuolin iltanaan ei enää jaksanut nousta ylös.. kyyhötti vain nurkassa.. Kun nostettiin syliin se rääkkyi surkeasti, mutta antoi kuitenkin nostaa.. Avopuolisoni syliin kuoli. Ja järkytys oli minulle suuri.. Olimmehan saaneet "taivaltaa yhdessä" 6 vuotta. Avokkini oli 4 seurusteluvuotemme aikanna myös kiintynyt lintuihin kovasti. Seuraavana päivänä haimme uuden undun toisen kaveriksi ja hyvin tulivat alusta asti toimeen! Vaikka toinen on jo yli 6 vuotias ja toinen niin poikanen että juuri on saanut sinisen vaha värin (kumpikin siis jälleen koiraita). Mutta onneksi undulaatit ovat suvaitsevaisia lintuja! Ja ottavat "kotiinsa" myös toisen undun! :)
        Paljon voimia teille kaikille sinne! Etenkin sinulle ja leski undullesi!

        Hyvä, että teidän leski sai nopeasti seuraa. Tämä meidän undu on nyt jo toista kertaa leskenä. Se edellinen tarina oli vielä surullisempi (en ehdi sitä nyt tässä kertomaan). Silloin jouduimme ostamaan tämän nyt poistuneen naarasundun, koska koiras ei suostunut jäämään yksin häkkiin. Ilman seuraa se olisi karannut häkistä (pinnan välit ovat niin leveät). Nyt se on rauhallisempi ja ainakin toistaiseksi tyytynyt lesken osaansa.


      • Katja
        Hunajakello kirjoitti:

        Hyvä, että teidän leski sai nopeasti seuraa. Tämä meidän undu on nyt jo toista kertaa leskenä. Se edellinen tarina oli vielä surullisempi (en ehdi sitä nyt tässä kertomaan). Silloin jouduimme ostamaan tämän nyt poistuneen naarasundun, koska koiras ei suostunut jäämään yksin häkkiin. Ilman seuraa se olisi karannut häkistä (pinnan välit ovat niin leveät). Nyt se on rauhallisempi ja ainakin toistaiseksi tyytynyt lesken osaansa.

        Meillä on kanssa toista kertaa leski..
        Uuden linnut kanssa onneksi tulevat todella hyvin toimeen.. Aluksi hieman ihmetytti kun kuitenkin oli tottunut 6 vuodessa tiettyihin rutiineihin.. Edesmennyt lintumme (vaikka oli nuorempi) oli Pomo, se päätti milloin toinen lintu sai syödä ym. Mutta onneksi hyvin kaikki mennyt ja hyviä kavereita näkyvät olevan! :)


    • Laura Leena ja kasper

      Voi sua raukkaa tuntuu varmasti pahalta mut muista kuitenkin et nyt sun undus on tosi ylpee siis se kuollut et sä hoidit sitä kuusi ihanaa vuotta=) Ja sil on varmasti ikävä sua mul kuoli kaksi vuotta sitten kissa eikä itkun loppua näyttänyt tulevan mut nyt mul on kaks unduu ja en yleensä enää itke sitä kissa juttuu mut sanoin vaan ja sit nyt kun mää kirjotan tätä viestii niin mää hymyilen eli siis en oo enää surullinen elämä jatkuu!!!!=)

    • mun undu

      Otan osaa. Mullakin oli undu ja se kuoli tänä yönä... :( ja se oli vasta 4-8 kuukautta vanha se putos pöydältä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      714
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      80
      698
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      46
      659
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      571
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      553
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      492
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe