Kestoside vs tavis siteet

kestositeet?

Moi, oon käyttänyt nyt koko menkkojen aikana niitä kamalia kutittavia rättejä ja niiden seurauksena on tullut myös alapäähän joskus tyhmiä finnejä... Ajattelin olisivatko kestositeet iholle ystävällisempiä ja eivät aiheuttaisi näitä tyhmiä finnejä. Tälläkin hetkellä yksi ihana finni häpyhuulen reunassa. Jos kestositeitä alkaisin käyttää tekisin ne itse miten kertoa äidille näistä kestositeistä? Kokemuksia näistä saa myös laittaa. :)

16

1455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile uusia siteit

      Ootko kokeillu eri merkkisiä siteitä?

    • kestoilija

      Juuri tuosta syystä siirryin itse yli kymmenen vuotta sitten kestositeisiin enkä takaisin vaihtaisi mistään hinnasta! Ne tekee menkat sidettäviksi ja kun tekee itse saa tehtyä erilaisiin päiviin eri paksuisia eikä kertaakaan ole tullut ohivuotoja.
      Niiden jälkeen menkat eivät missään tilanteessa ole ollut enää painajainen vaan niihin on oppinut suhtautumaan jopa positiivisesti eli suosittelen lämpimästi kaikille! Tiedän ällöttävälle se aluksi tuntui pyykkäyksen vuoksi, mutta käyttömukavuuden vuoksi senkin tekee ihan mielellään!!

      Rohkeutta äidille kertomiseen uskon, että hän ymmärtää kun kerrot syyn.

      • kestositeet?

        Kiitos! Tuliko sinullekkin ikäviä finnejä alapäähän noitten kertakäyttösten siteiden takia? Auttaisiko kestositeet todellakin siihen, ettei tulisi niitä? Minun pitää miettiä asiaa :)

        Ja olen kokeillut eri merkkisiä, mutta samanlaisia rättejä ne on :(


      • kestoilija
        kestositeet? kirjoitti:

        Kiitos! Tuliko sinullekkin ikäviä finnejä alapäähän noitten kertakäyttösten siteiden takia? Auttaisiko kestositeet todellakin siihen, ettei tulisi niitä? Minun pitää miettiä asiaa :)

        Ja olen kokeillut eri merkkisiä, mutta samanlaisia rättejä ne on :(

        Harvoin sain finnejä, mutta se kutina oli hirveää ja tuntui kuin koko alapää olisi tulessa. Kestositeiden aikana ei ole esiintynyt minkäälaista kutinaa vaan on ihan "normaali" olo ja muutenkin olo on mukavampi ja puhtaampi kun kosteus imeytyy kunnolla siteeseen eikä täytenäkään jää siihen pintaan märän tunteeksi.

        Kannattaa ainakin kokeilla ja jos teet siteet itse ei tuo kokeilukaan kovin kalliiksi tule, sillä voit tehdä niitä esim. vanhoista pyyhkeistä tai vaatteista.

        Totta, sidemerkillä ei ole mitään väliä, samanlaisia muoviläpysköitä ne kaikki on jotka hautovat vain paikkoja.


    • kuukuppit

      No ei oo kuule ihan!!! Oon yli 30 vuotias ja kokeilin halppista ja se aiheutti kutinaa, vaihdoin vuokkosiin ja se loppui! Mut nykyään käytän kuukuppia, hemmetin kätevä

    • morjeeens

      Mä käytin monta vuotta kertiksiä, mutta onneksi löysin kuukupin ja kestositeet. Muovirätit (merkistä riippumatta) vaan hiostavat ja ällöttävät. Itselleni myös ympäristöseikat ovat tärkeitä! Kestositeet puhdistuvat kätevästi pyyhkeiden ja lakanoiden mukana 60 asteessa eikä ole koskaan jäänyt tahroja, vaikka siteet lojuisivat pyykkikorissa useamman päivän. Mieskin on ymmärtänyt, mistä on kyse, eikä sitä häiritse.. tai ei ainakaan myönnä. ;) Ei ole myöskään koskaan tullut vuoto läpi. Itse pidin Hilivinksis-siteistä, mutta ko. firma on lopettanut. Nykyään lemppari on Onnikas - todella laadukkaita ja mielestäni ohuita, mutta silti ei tule vuoto läpi. Kannattaa kokeille kestositeitä ehdottomasti. Toki aluksi pitää "investoida" enemmän kuin muovisiteisiin, mutta sijoitus kyllä maksaa itsensä takaisin nopeasti kun ei tarvitse ostaa jatkuvasti uusia (paitsi jos haluaa uusia ihania kuoseja). Minulla siteet ovat pysyneet hyvänä jo vuosia ja ilmeisesti imukyky vaan paranee kankaan "vanhetesssa". Minusta on ihan kiva menkkojen aikaan käyttää värikkäitä siteitä, kun ei niitä muut näe, mutta saatavilla on toki myös mustia ym. huomaamattomampia värejä... Kyllä äitisi varmasti ymmärtää. Toki jos on kovin kiintynyt kertissuojiin, saattaa vähän vaatia keskustelua, mutta sehän on sinun päätös ja hyviä argumentteja on monia kestositeiden puolesta. Kerro miten käy. Hyvää uutta vuotta.

      • kestositeet vs tavikset

        Kiitos vastauksista :) Oon nyt tehnyt niin, että koulussa vielä käytän kerttisditeitä, mutta heti kotiin päästyä vaihdan kestositeen. Heti huomannut, että kestositeet ovat paljon pehmeämpiä ja mukavempia käyttää :)


    • kestisharkitsija

      Munkin tekisi mieli kokeilla kestositeitä, kun opiskellessa istun koko päivän niin kertikset alkavat kivasti kutittaa ja hiostaa. Tietysti myös rahansäästö ja jätemäärän vähentäminen kiinnostaa. Pelottaa vain "kaapista tulo" jos kestoihin tykästynkin. Olen varma että saisin perheeltä kuittailua, ja kun nyt satun välittämään ympäristöaisoista vaikka en mikään kokopäivä-ituhippi olekaan, niin varmaan tätä kestoilua pidettäisiin vaan sairaana tai jopa vaarallisena päähänpistona :/

      Minkä ikäisenä olette aloittaneet käyttämään kestiksiä? Missä vaiheessa olette kertoneet läheisille ja miten ovat suhtautuneet? Onko asia ollut ok jos olette hoitaneet oman likapyykkinne, vai onko kuulunut kummastelua tai muuta? Voivatko ihmiset yleensäkään tottua koko ajatukseen? Onko kestojen käytöstä varoiteltu tai vaadittu lopettamaan? Kertokaapas kaikki kauhutarinat :D

      • Sibriiina

        Kestositeitä aloin käyttämään 25-vuotiaana, kuukuppia 15-vuotiaana. Kummastakaan ei ole kukaan kommentoinut mitään. Paitsi jotkut kaverit, joille innoissani kerroin kuukupista, olivat sitä mieltä, että on ällöä koskea omaan vereensä.
        Mies ei suhtaudu mun kestositeisiin oikeastaan mitenkään. Paitsi että jos hän täyttää pesukonetta, hän ei välttämättä laita mun siteitä sinne. Siksi en juurikaan anna hänen täyttää konetta vaan teen sen itse, niin tulee siteetkil pestyä.

        Ei kestoihin siirtymisessä mitään ongelmaa ole.
        Kuukupin käyttö neitsyenä oli vähän hankalaa, mutta nykyään kuppeja on pienempiä ja kapeamman mallisia kuin silloin 10 vuotta sitten, joten neitsyyskään ei ole enää mikään este kuukupin käytölle.


      • kertsiharkitsija
        Sibriiina kirjoitti:

        Kestositeitä aloin käyttämään 25-vuotiaana, kuukuppia 15-vuotiaana. Kummastakaan ei ole kukaan kommentoinut mitään. Paitsi jotkut kaverit, joille innoissani kerroin kuukupista, olivat sitä mieltä, että on ällöä koskea omaan vereensä.
        Mies ei suhtaudu mun kestositeisiin oikeastaan mitenkään. Paitsi että jos hän täyttää pesukonetta, hän ei välttämättä laita mun siteitä sinne. Siksi en juurikaan anna hänen täyttää konetta vaan teen sen itse, niin tulee siteetkil pestyä.

        Ei kestoihin siirtymisessä mitään ongelmaa ole.
        Kuukupin käyttö neitsyenä oli vähän hankalaa, mutta nykyään kuppeja on pienempiä ja kapeamman mallisia kuin silloin 10 vuotta sitten, joten neitsyyskään ei ole enää mikään este kuukupin käytölle.

        Ok, eli mitään järkyttävää vastareaktiota ei ainakaan sun lähipiiristäs ole tullut. Itsekin olen valmistautunut hoitamaan itse omat siteeni, sen verran haluan suojella yksityisyyttäni ja muiden mielenterveyttä :D


    • kuukupitar2016

      Minulla on ollut kuukuppi yli 10 vuotta. Alkuun oli hankala, mutta tyytyväinen olen, kun sen opin. Olen allerginen, ja sen aikaiset siteet rikkoivat usein ihoani. Kestositeitäkin kokeilin, itsekin tehdä, mutta hankalaksi koin. Kuukuppi on vapauttanut eniten elämää. Tosin suihkullinen vessakoppi on mielellään oltava, ei tule riittävän puhdas olo, jos kaiken putsaa paperilla. Eli ekologisuutta varmaan vähän nielee runsas vedenkulutus. Tosin paljonkohan vettä kuluu siteiden valmistukseen tai ekositeiden valmistukseen tai pesuun? Joku supereko sen varmaan tietäisi. Joten eiköhän kuukuppi ole ekologisimmasta päästä joka tapauksessa.

      • Sibriiina

        Ei se kuukupin pesu paljon enempää vettä vie kuin käsien pesukaan.


    • lämmintäkesääodotellessa

      Olen nyt käyttänyt ensimmäisen kerran kestiksiä. Olin epäileväinen sen suhteen, miten hyvin ne pitäisivät vuodon. Mitään ongelmia ei omalla kohdallani ilmennyt ja olen iloinen kun pääsin eroon hiostavista liimateippi-muovihärpäkkeistä alushousuissa! Näyttävät pysyvän paremmin myös paikallaan kuin kertakäyttösiteet ja yllättävintä oli etteivät haise yhtä pahalle. Hinta tietenkin on upea, mutta toivon että tämä oli ns. kertaluontoinen ostos ja maksaa itsensä takaisin. Perhe kummasteli vähän mutta suurempia vastaväitteitä ei tullut. Suosittelen ;)

      • kestoilija

        Hienoa, että kokeilit! Minäkin suosittelen kestositeitä kaikille ja kädentaitoisille muistutukseksi, että niitä on helppo tehdä myös itse esim. vanhoista pyyhkeistä tai vaatteista muuten joten kokeilu ei kovin kalliiksi tule!


      • Anonyymi
        kestoilija kirjoitti:

        Hienoa, että kokeilit! Minäkin suosittelen kestositeitä kaikille ja kädentaitoisille muistutukseksi, että niitä on helppo tehdä myös itse esim. vanhoista pyyhkeistä tai vaatteista muuten joten kokeilu ei kovin kalliiksi tule!

        Finnit lähtee naimalla,"antavaisilla" naisilla ei paljo finnejä ole näkyny...
        Pihtaajilla ne paikat hautuu ja niin ne saakin HEEH!


    • Anonyymi

      Ehdottomasti kannattaa käyttää kestosidettä!
      Ne imevät paljon enemmän mitä kertisside, haisevat vähemmän, niissä kasvaa vähemmän sieniä, ovat mukavat, eivätkä aiheuta alapään ongelmia. Kertakäyttöinen muoviläpyskä on tosi epävarma ja vuotaa ohi herkästi.
      Oon löytänyt tällaisen Hello kestositeen mikä on ollut paras kokeilemistani. Nätti ja mukava käyttää.
      Kestoside yhdessä kuukautislevyn kanssa on miellyttävin ja mukavin tapa.

      https://wauzi.fi/tuote/hello-kestoside/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2097
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1610
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1236
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1150
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1145
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe