Edes yksi objektiivinen todiste ...

Puolimutkateisti

... siitä että kreationismin väitteet olisivat tosia ja luominen olisi historiallinen fakta?

Miksi kreationismin kannattajat eivät oo kyenneet vieläkään vuonna 2014 esittämään sitä ensimmäistäkään tieteellistä, vertaisarvioitua ja tiedeyhteisön hyväksymää todistetta siitä, että luomisoppi on totta ja evoluutio ei ole?

Miksi vuosi 2014 meni taas palstan kreationistien, kuten jyrin, Torpan, Sepiksen Jaakopin ja multinilkki-JC:n valheiden aivopiereskelyn säestämänä kavalkadina?

(No tokihan me evot tiedämme että miksi)

Eli vaikka vuotta on jäljellä peräti viikko, niin voinemme jälleen listata kreationismin tieteelliset ja yleishyödylliset saavutuksen vuonna 2014:

-
-
-
-
-
-
-
-

Tuleva vuosi 2015 luvannee seuraavia kreationistien tieteellisiä saavutuksia:

-
-
-
-
-
-
-
-
-

112

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huutis.

Äläs nyt viitti, onhan tässä vielä monta päivää aikaa ilmoittaa tämän vuoden kreationistisen tieteen suuresta läpimurrosta.

Toisaalta pitää ehkä laskea niin, että paljonko kului aikaa luomisesta Kristuksen tulemiseen. Ehkä seuraava merkki tulee vastaavan ajan kuluttua. Mahdollisesti jo tuhannen vuoden päästä.

• Puolimutkateisti

"Äläs nyt viitti, onhan tässä vielä monta päivää aikaa ilmoittaa tämän vuoden kreationistisen tieteen suuresta läpimurrosta."

Totta. Myönnettäköön että taisi nyt hätiköidä. Aika on niin suhteellista kreationistisessa maailmassa. Yksi päivä voi olla kuin 1000 vuotta ja "tämän sukupolven aikana" kuin rapiat 2000 vuotta tai enemmän.

Anteeksi hätiköintini, heikko uskoni ja epäilykseni.

• huutis.
        Puolimutkateisti kirjoitti:

"Äläs nyt viitti, onhan tässä vielä monta päivää aikaa ilmoittaa tämän vuoden kreationistisen tieteen suuresta läpimurrosta."

Totta. Myönnettäköön että taisi nyt hätiköidä. Aika on niin suhteellista kreationistisessa maailmassa. Yksi päivä voi olla kuin 1000 vuotta ja "tämän sukupolven aikana" kuin rapiat 2000 vuotta tai enemmän.

Anteeksi hätiköintini, heikko uskoni ja epäilykseni.

Ehkä kreationistinen tiedä esittää meille ne opetuslapset, jotka vielä elävät. Heitähän pitäisi Jeesuksen lupauksen mukaan vielä jokunen olla elossa.

• näyttö puuttuu

Eihän sinullakaan ole esittää mitään alla olevan makroevoluution tueksi:

"Huomattava" evolutiivinen muutos, jollaisella yleensä tarkoitetaan suuria muutoksia ruumiin muodossa tai yhdenlaisen kasvin tai eläimen evoluutiota toisenlaisesta kasvista tai eläimestä. Kehityskulkua kädellisistä esi-isistämme nykyihmisiin tai varhaisista matelijoista lintuhin voitaisiin pitää makroevoluutiona."

• Epäjumalienkieltäjä

Edelleenkö kärsit samasta evoluutioteoria-fiksaatiosta? Yritä pysyä ketjun aiheessa.

• puolimutkateisti

Jeesuksenmorsian esitti perikreationistiseen tapaan vääristelmän siitä mitä makroevoluutio on.

Minun ei tarvitse todistaa yhtään mitään, kuten jeesuksenmorsiammet kaatumaseuroissa. Tiede on todistanut tieteen määritelmän mukaisen makroevoluution monin eri tavoin jo aikaa sitten.

Jännityksellä odotan sitä, että jospa jeesuksenmorsian saisi vuonna 2015 kirjotettua sen ekan kommentin, jossa ei valehdella, aivopiereskellä tai muuten vaan mölistä puskista.

• lainaus oli häneltä
        puolimutkateisti kirjoitti:

Jeesuksenmorsian esitti perikreationistiseen tapaan vääristelmän siitä mitä makroevoluutio on.

Minun ei tarvitse todistaa yhtään mitään, kuten jeesuksenmorsiammet kaatumaseuroissa. Tiede on todistanut tieteen määritelmän mukaisen makroevoluution monin eri tavoin jo aikaa sitten.

Jännityksellä odotan sitä, että jospa jeesuksenmorsian saisi vuonna 2015 kirjotettua sen ekan kommentin, jossa ei valehdella, aivopiereskellä tai muuten vaan mölistä puskista.

"Jeesuksenmorsian esitti perikreationistiseen tapaan vääristelmän siitä mitä makroevoluutio on."

Milloin Coyne, Miksi evoluutio on totta, kirjan kirjoittaja on tullut uskoon?

• Puolimutkateisti
        lainaus oli häneltä kirjoitti:

"Jeesuksenmorsian esitti perikreationistiseen tapaan vääristelmän siitä mitä makroevoluutio on."

Milloin Coyne, Miksi evoluutio on totta, kirjan kirjoittaja on tullut uskoon?

""Jeesuksenmorsian esitti perikreationistiseen tapaan vääristelmän siitä mitä makroevoluutio on."

Milloin Coyne, Miksi evoluutio on totta, kirjan kirjoittaja on tullut uskoon?"

Perun sanani ja pyydän nöyrimmin anteeksi väärää syytöstäni jeesuksenmorsiammelta. Luin jeesuksenmorsiammen kommentin tarkemmin ja tarkistin alkuperäisen Jerry Coynen määritelmän:

“MACROEVOLUTION: ‘Major’ evolutionary change, usually thought of as large changes in body form or the evolution of one type of plant or animal from another type. The change from our primate ancestor to modern humans, or from early reptiles to birds, would be considered macroevolution"

-- Jerry Coyne: "Why Evolution Is True", p.

Tuo Jerryn määritelmä on kansantajuistus siitä mitä makroevoluutio on. Tokihan makroevoluutio ilmenee riittävän pitkällä aikavälillä noin. Tieteellisempi määritelmä makroevoluutiolle on kuitenkin vaikka tämä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Macroevolution

Coynehan ei oo tullut toki uskoon. Ja edelleen minun ei tarvitse todistaa yhtään mitään minkä tiede on jo aikaa sitten todistanut faktaksi.

• huutis.
        puolimutkateisti kirjoitti:

»Tiede on todistanut tieteen määritelmän mukaisen makroevoluution monin eri tavoin jo aikaa sitten. »

Tässähän se onkin.
        Kreationistit ovat todistaneet kreationistisen tieteen määritelmän mukaisen luomisen ja aikaa sitten. Hokkus pokkus, ja USKON. GDI!

• todistettu tiede ?
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

Edelleenkö kärsit samasta evoluutioteoria-fiksaatiosta? Yritä pysyä ketjun aiheessa.

Mitenkä te itse pysytte ketjussanne.Heti selvisi keh.op.porukka enemmistönä,taitaa olla jeees miesten porukkaa,jossa jokainen kehuu kaverinsa älykkyyttä.Jospa saisikin kaikki epärehellisyydet rapsittua pois keh.op.tieteilijöiden laumasta,niin helpottaisi huomattavasti.Raamattu sensijaan on historiankirja,jonka perusteella arkoeloogit voivat kaivaa tuhansien vuosien raunioita esille.Siis todisteita löytyy entisistä kansoista,ja heidän elintavoistaan.Jos se kaikki on totta,niin miksi epäillä muuta sisältöä.
        Ensinnäkin raamattu ei opeta vääryyteen.Ei sotiakaan käytäisi jos sitä noudatettaisiin,jokainen käsittää sen.Se hyväksyjä,hyväksyy myöskin kertomuksen luomistyöstä.Koko luomakunta on todisteena.Sitä vain vääristellään,saattamalla luoja häväistäväksi.

• todistettu tiede ? kirjoitti:

Mitenkä te itse pysytte ketjussanne.Heti selvisi keh.op.porukka enemmistönä,taitaa olla jeees miesten porukkaa,jossa jokainen kehuu kaverinsa älykkyyttä.Jospa saisikin kaikki epärehellisyydet rapsittua pois keh.op.tieteilijöiden laumasta,niin helpottaisi huomattavasti.Raamattu sensijaan on historiankirja,jonka perusteella arkoeloogit voivat kaivaa tuhansien vuosien raunioita esille.Siis todisteita löytyy entisistä kansoista,ja heidän elintavoistaan.Jos se kaikki on totta,niin miksi epäillä muuta sisältöä.
        Ensinnäkin raamattu ei opeta vääryyteen.Ei sotiakaan käytäisi jos sitä noudatettaisiin,jokainen käsittää sen.Se hyväksyjä,hyväksyy myöskin kertomuksen luomistyöstä.Koko luomakunta on todisteena.Sitä vain vääristellään,saattamalla luoja häväistäväksi.

>Jos se kaikki on totta,niin miksi epäillä muuta sisältöä.

Eli neidin logiikalla: Kun raamatusta kerran löytyy kasapäin virheitä ja mahdottomia väitteitä, miksi uskoa siitä mitään.

• Puolimutkateisti
        todistettu tiede ? kirjoitti:

"Raamattu sensijaan on historiankirja,jonka perusteella arkoeloogit voivat kaivaa tuhansien vuosien raunioita esille."

Ja sitähän on epätoivoisesti yritetty tehdäkin ns. Raamatullisten arkelogien toimesta. Vaan eipä oo löytynyt todisteita merkittävimmille tapahtumille. Hyvä esimerkki on Juutalaisten Exodus, jolle ei oo löydetty mitään arkelogista todistetta:

http://rationalwiki.org/wiki/Evidence_for_the_Exodus

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Exodus

"A century of research by archaeologists and Egyptologists has found no evidence which can be directly related to the Exodus captivity and the escape and travels through the wilderness,[3] and most archaeologists have abandoned the archaeological investigation of Moses and the Exodus as "a fruitless pursuit".[4] "

• ei onnistu

Eihän teilläkään ole mitään tieteellisiä saavutuksia.
      Eikä tieteellisyyttä mitata koskaan teidän kriteereillanne.

• Puolimutkateisti

"Eihän teilläkään ole mitään tieteellisiä saavutuksia."

Voi jeesuksenmorsian, kun toki on. Evoluutioteoria on biologisen evoluutiotutkimuksen tärkein tieteellinen saavutus. Evoluutioteorian sovelluksia on vaikka kuinka paljon:

http://en.wikipedia.org/wiki/Applications_of_evolution
        http://www.talkorigins.org/indexcc/CA/CA215.html

Ja lisää tulee koko ajan.

Esittäisitkö jeesuksenmorsian mitä tieteellisiä ja yleishyödyllisiä sovelluksia kreationismilla on?

"Eikä tieteellisyyttä mitata koskaan teidän kriteereillanne."

No toki mitataan jeesuspelle. Tieteellisyys mitataan tiedeyhteisön määrittelemillä kriteereillä. Ja tiedeyhteisö on todistanut evoluutioteorian tieteelliseksi faktaksi ja kreationismin pelkäksi pseudotieteeksi ja uskomusjärjestelmäksi.

• epäonnistusit taaski

Voi jeesuksenmorsian, kun toki on. Evoluutioteoria on biologisen evoluutiotutkimuksen tärkein tieteellinen saavutus. Evoluutioteorian sovelluksia on vaikka kuinka paljon:

Esittäisitkö jeesuksenmorsian mitä tieteellisiä ja yleishyödyllisiä sovelluksia kreationismilla on?

No toki mitataan jeesuspelle. Tieteellisyys mitataan tiedeyhteisön määrittelemillä kriteereillä. Ja tiedeyhteisö on todistanut evoluutioteorian tieteelliseksi faktaksi ja kreationismin pelkäksi pseudotieteeksi ja uskomusjärjestelmäksi.

Te itse määrittelette tieteenne saavutukset. Mutta te itse ette ole tieteen kanssa mitään sukuakaan. Sinun on havaittu esittämässä täällä omaa pseudotiedettäsi jota mikään todellinen tiede ei tunnusta päteväksi.
        Olet kuin oohoo maailman keskellä.
        Tieteelisyys ei edes ole koskaan faktaa, saati sitten teidän pseudotieteenne.
        Mutta ethän sinä mitään myönnä.

• Puolimutkateisti
        epäonnistusit taaski kirjoitti:

Te itse määrittelette tieteenne saavutukset. Mutta te itse ette ole tieteen kanssa mitään sukuakaan. Sinun on havaittu esittämässä täällä omaa pseudotiedettäsi jota mikään todellinen tiede ei tunnusta päteväksi.

"Te itse määrittelette tieteenne saavutukset."

Ketkä "te"? Tiedeyhteisöhän määrittelee mikä on tiedettä ja mikä ei. Kaikkien tieteellisyyden määritelmien mukaisesti kreationismi on pelkkää pseudotiedettä.

"Mutta te itse ette ole tieteen kanssa mitään sukuakaan."

Miten tieteen kanssa ylipäätään ollaan sukua? Ymmärrän kyllä, että siellä perähikiällä te jeesuksenmorsiammet ootte kaikki keskenänne läheistä sukua.

"Sinun on havaittu esittämässä täällä omaa pseudotiedettäsi jota mikään todellinen tiede ei tunnusta päteväksi."

No mutta enhän minä jeesuksenmorsian oo koskaan esittänyt ensimmäistäkään kreationistista väitettä.

"Tieteelisyys ei edes ole koskaan faktaa,"

Ja mitähän tuokin jeesuksenmorsiammen mölinä taas tarkoittaa? On tieteellistä faktaa, että evoluutiota on tapahtunut ja edelleen tapahtuu luonnossa. On tieteellinen fakta, että ihminen ja simpanssi ovat lajeina kehittyneet yhtesestä kantamuodosta. On tieteellinen fakta, että luomisoppi on pelkkää ihmisen mielikuvituksen tuotetta.

"saati sitten teidän pseudotieteenne."

Enhän minä tai kukaan mukaan evo tällä palstalla oo esittänyt pseudotieteellisiä väitteitä, kuten kreationistismin, homeopatian tai astrologian väitteitä. Mitäs sinä jeesuksenmorsian taas pöljäilet?

"Mutta ethän sinä mitään myönnä."

Toki myönnän paljonkin asioita. Esimerkiksi sen, että en oo koskaan edes kuvitellutkaan, että kreationistinen huuhaa voisi olla totta.

No mutta voi voi. Kävikös jeesuksenmorsian nyt niin, ettet sitten millään löytänyt ainootakaan kreationismin tieteellistä saavutusta tai hyödyllistä sovellutusta? Mitenkäs se on mahdollista, että siitä lähtien kun Darvin julkaisi mullistavan teoriansa niin kreationistit eivät oo saaneet aikaiseksi mitään mitä voitaisiin käsitellä tieteellisenä teoriana?

Tietenkin tässä on nyt se ongelma, ettei perähikiän viisain jeesuksenmorsiankaan tajua mitä tieteellinen teoria tarkottaa. Mulla perähikiäläistä jeesuspörinäistä mölinää löytyy senkin edestä.

• huutis.
        epäonnistusit taaski kirjoitti:

»Te itse määrittelette tieteenne saavutukset. Mutta te itse ette ole tieteen kanssa mitään sukuakaan.»

Kyllä kreationisteiltakin on kyselty kreationistisen tieteen saavutuksista ties miten monta kertaa.

Oletteko osannut kertoa ainoatakaan saavutusta?

• No God no Good ?

"Te itse määrittelette tieteenne saavutukset."

Ketkä "te"? Tiedeyhteisöhän määrittelee mikä on tiedettä ja mikä ei. Kaikkien tieteellisyyden määritelmien mukaisesti kreationismi on pelkkää pseudotiedettä.

"Mutta te itse ette ole tieteen kanssa mitään sukuakaan."

Miten tieteen kanssa ylipäätään ollaan sukua? Ymmärrän kyllä, että siellä perähikiällä te jeesuksenmorsiammet ootte kaikki keskenänne läheistä sukua.

"Sinun on havaittu esittämässä täällä omaa pseudotiedettäsi jota mikään todellinen tiede ei tunnusta päteväksi."

No mutta enhän minä jeesuksenmorsian oo koskaan esittänyt ensimmäistäkään kreationistista väitettä.

"Tieteelisyys ei edes ole koskaan faktaa,"

Ja mitähän tuokin jeesuksenmorsiammen mölinä taas tarkoittaa? On tieteellistä faktaa, että evoluutiota on tapahtunut ja edelleen tapahtuu luonnossa. On tieteellinen fakta, että ihminen ja simpanssi ovat lajeina kehittyneet yhtesestä kantamuodosta. On tieteellinen fakta, että luomisoppi on pelkkää ihmisen mielikuvituksen tuotetta.

"saati sitten teidän pseudotieteenne."

Enhän minä tai kukaan mukaan evo tällä palstalla oo esittänyt pseudotieteellisiä väitteitä, kuten kreationistismin, homeopatian tai astrologian väitteitä. Mitäs sinä jeesuksenmorsian taas pöljäilet?

"Mutta ethän sinä mitään myönnä."

Toki myönnän paljonkin asioita. Esimerkiksi sen, että en oo koskaan edes kuvitellutkaan, että kreationistinen huuhaa voisi olla totta.

No mutta voi voi. Kävikös jeesuksenmorsian nyt niin, ettet sitten millään löytänyt ainootakaan kreationismin tieteellistä saavutusta tai hyödyllistä sovellutusta? Mitenkäs se on mahdollista, että siitä lähtien kun Darvin julkaisi mullistavan teoriansa niin kreationistit eivät oo saaneet aikaiseksi mitään mitä voitaisiin käsitellä tieteellisenä teoriana?

Tietenkin tässä on nyt se ongelma, ettei perähikiän viisain jeesuksenmorsiankaan tajua mitä tieteellinen teoria tarkottaa. Mulla perähikiäläistä jeesuspörinäistä mölinää löytyy senkin edestä.

Mitenkä Darwinismi on tiedettä.Darwin oli luonnontutkija joka ei halunnut antaa kunniaa Luojalle mistään,vaikka ennen kuolemaansa tuli tuskiin omista hyvätuloisista opeistaan.Ukko oli senajan populisti,ja on vieläkin ?

• lapsellista
        No God no Good ? kirjoitti:

Mitenkä Darwinismi on tiedettä.Darwin oli luonnontutkija joka ei halunnut antaa kunniaa Luojalle mistään,vaikka ennen kuolemaansa tuli tuskiin omista hyvätuloisista opeistaan.Ukko oli senajan populisti,ja on vieläkin ?

Darwin tunnontuskissaan kuolinvuoteellaan on yhtä hölmö väite kuin useimmat lahkolaisten väitteistä Ammennusastian mukaan Venäjälle poratusta maailman syvimmästä poranreijästä kuului kadotettujen sielujen valitusta, kun reikä oli puhkaissut helvetin katon.

Darwinista on 150 vuotta. Suunnilleen sama aika on Maxwellin aaltoyhtälöistä. Molemmat toimivat tieteenalan perusteina, mutta niille perustoille on rakennettu valtavan hyvin todennettua tiedettä. Vetoaminen Darwiniin osoittaa vain yhden asian. Olet pihalla kuin lumiukon porkkananenä. Evoluutioteoria on jo sata vuotta sitten ylittänyt kaiken sen tietotason, mitä sinä ikinä kykenisit omaksumaan.

• No God no Good ? kirjoitti:

>Darwin oli luonnontutkija joka ei halunnut antaa kunniaa Luojalle mistään,vaikka ennen kuolemaansa tuli tuskiin omista hyvätuloisista opeistaan.

Lahkosaarnaajasi valehtelee tässäkin. Koko tarina Darwinin ennen kuolemaa kokemista tunnontuskista on silkka apologeettista roskaa. Aihe on täällä aiemmin käsitelty perusteellisesti, joten eipä siitä enää enempää.

• Puolimutkateisti
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Darwin oli luonnontutkija joka ei halunnut antaa kunniaa Luojalle mistään,vaikka ennen kuolemaansa tuli tuskiin omista hyvätuloisista opeistaan.

Lahkosaarnaajasi valehtelee tässäkin. Koko tarina Darwinin ennen kuolemaa kokemista tunnontuskista on silkka apologeettista roskaa. Aihe on täällä aiemmin käsitelty perusteellisesti, joten eipä siitä enää enempää.

"Lahkosaarnaajasi valehtelee tässäkin. Koko tarina Darwinin ennen kuolemaa kokemista tunnontuskista on silkka apologeettista roskaa"

Juuripä näin. Mutta ymmärtäähän sen ettei näillä jeesuspörinäisillä jeesuksenmorsiammilla oo muitakaan "argumentteja" kuin valheet ja vääristelyt.

• Puolimutkateisti kirjoitti:

"Lahkosaarnaajasi valehtelee tässäkin. Koko tarina Darwinin ennen kuolemaa kokemista tunnontuskista on silkka apologeettista roskaa"

Juuripä näin. Mutta ymmärtäähän sen ettei näillä jeesuspörinäisillä jeesuksenmorsiammilla oo muitakaan "argumentteja" kuin valheet ja vääristelyt.

>ymmärtäähän sen ettei näillä jeesuspörinäisillä jeesuksenmorsiammilla oo muitakaan "argumentteja" kuin valheet ja vääristelyt.

Joihin he usein hämmentävästi uskovat itsekin ihan lyhentämättöminä, ja sillä pirullisesti koukuttavat meitä muita tähän hemmetin palstaan ikään kuin meillä ei olisi parempaakin tekemistä.

• petos mua liikutti

Eliitti kompastuu, opituksi leimattu

Mieluusti pakotit, kuolemasi tiputit
        Mutut kieliopista, omituiselta putki

Museoilta pukitit, ilmaiset puukotit
        Pitsa, muuttoliike, toiselta imukupit

Tietoiskut pulmia, itku tuli nopeasti
        Poistui tutkielma, tumpeloita tukisi

Miksi petit luotua?

• DNA on objektiivinen todiste Luojasta!

MIKÄ ON DNA?

Bioprosessitekniikan emeritusprofessori Matti Leisola vastaa;

"Dna on jokaisen elävän solun ohjelmointikieli. Se on kemiallinen molekyyli, valtavan suuri, pitkä, korkeammissa organismeissa se on jaettu pieniin kappaleisiin ja se sijaitsee kromosomeissa joita ihmiselläkin on tietty määrä. Dna on ennenkaikkea koodikielellä kirjoitettua kemiallista informaatiota - sitä voi hyvin verrata meidän Suomen kieleen tai tietokoneen koodikieleen."

MITÄ ON GENEETTINEN INFORMAATIO?

Bioprosessitekniikan emeritusprofessori Matti Leisola vastaa;

"Geneettinen informaatio on kirjoitettu Dna:han. Siitä on oikeastaan noin 60 vuotta kun oivallettiin että Dna-molekyyli tai nukleiinihappo-molekyyli sisältää viestin, koodin. Siitä lähtien biologinen tutkimus on mennyt valtavin harppauksin eteenpäin kun me on opittu lukemaan tätä kieltä, me on opittu kirjoittamaan sitä kieltä. Nykyisin me pystytään melko nopeasti minkä tahansa elävän olennon koko perinnöllinen aines purkamaan ja kirjoittamaan se sitten paperille ja näkemään mitä siellä on. Eli se on kieltä ja se kieli toimii sillä tavalla että ensinnäkin se koodaa proteiineja eli geenit tuottaa proteiineja mutta sen lisäksi siellä on valtavasti ohjeita siitä miten näitä proteiineja käytetään, koska niitä tuotetaan, missä niitä ilmennetään. Eli siellä on ohjeet hyvin pitkälle siitä miten elävä organismi rakentuu ja miten se toimii."

Matti Leisolan haastattelu josta yllä olevat lainaukset ovat on kokonaisuudessaan tässä; http://www.youtube.com/watch?v=0dzKMlQeCQ8

MITÄ TÄMÄ TARKOITTAA?

Matti Leisola bioprosessitekniikan emeritusprofessori kirjassaan evoluutiouskon ihmemaassa s,247:

- "Mikään tuntemamme kemiallinen, fysikaalinen tai biologinen ilmiö ei selitä oletettua informaation lisääntymistä - Informaatio on kaikissa tuntemissamme tapauksissa johdettavissa älykkyyteen. Älykkyys tekee koneita, joihin luonnolliset mekanismit eivät kykene."

Informaatiotutkija Werner Gitt sanoo:

- ”Ei tunneta luonnon lakia, jonka avulla aine (materia) voisi synnyttää informaatiota, ei tunneta mitään fyysikaalista prosessia eikä aineellista ilmiötä, joka voi tehdä tämän.”

ja

- "Tieto tulee esiin vain tahdon välityksellä ja tahto on aina riippuvainen älystä - Koskaan ei ole havaittu prosessia joka tuottaisi tietoa ilman älyä". (Werner Gitt)

Tunnettu fyysikko Paul Davies on sanonut:

- ”Ei tunneta fysiikan lakia, joka pystyisi luomaan informaatiota tyhjästä.”

Koska Dna on koodikielellä kirjoitettua informaatiota niin sillä täytyy olla älykäs lähde sillä kaikki kokeellisen luonnontieteen havainnot viittaavat siihen että informaatio ja koodikieli on aina johdettavissa älyyn - muuta havaintoa ei ole. Kokeellinen luonnontiede ei myöskään tunne mitään prosessia tai aineellista ilmiötä jossa materia tai tyhjä voisi tuottaa informaatiota.

DNA:n tiedosto muodostuu neljästä koodikirjaimesta (A,T,G ja C) jotka toimivat kolmen koodin ryhminä. Tutkijat ovat käyneet läpi n. miljoona erilaista koodausjärjestelmää ja todenneet että tämä koodaus ja kopiointijärjestelmä on paras ja tehokkain mitä koskaan on voitu tutkia. Sen virheherkkyys on lähes olematon. Dna osoittaa suoraan Raamatun Herra Jumalaan.

1.Moos.1:24 Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan." Ja tapahtui niin:
      1:25 Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
      1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."
      1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
      1:28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet."

Elävät olennot sisältää "toimintakyvyn" ja toimintakyky tulee ohjelmoidusta tiedosta jonka elävät olennot saivat täydellisestä ja iankaikkisesta tiedosta Jumalasta. Elävien olentojen lisääntyminen tarkoittaa tämän toimintakyvyn (ohjelmoidun tiedon) siirtämistä jälkeläisille. Tämä kaikki on tiedon tieteellistenlakien mukaista. "tieto tulee vain tiedosta" - "elämä syntyy vain elämästä". Dna:n koodikieli on mahdoton prosessi evoluutiolle mutta ei Raamatun Herra Jumalalle!

• p-puolimutkateisti

Ja lässyn lässyn. Esitit jälleen huuhaahörhö Gittin vanhoja valheita.

" ”Ei tunneta fysiikan lakia, joka pystyisi luomaan informaatiota tyhjästä.”

Eihän evoluution tarvitsekaan tuottaa uutta geneettistä informaatiota tyhjästä. Uutta informaatiota syntyy mutaatioiden, luonnonvalinnan ja muiden evoluutiomekanismien kautta olemassa olevan geneettisen informaatiosta. Torppa vääristelee ja valehtelee. Kuinkas muutenkaan.

"Dna:n koodikieli on mahdoton prosessi evoluutiolle mutta ei Raamatun Herra Jumalalle!"

Ja sitten ne tieteelliset todisteet tuolle fundishörhön väitteellesi, jotka tiedeyhteisö on hyväksynyt.

Ei oo tainnut Torpan rahastusbisnes sujua toivotulla tavalla kun niin ahkerasti oot valehdellut päättymässä olevan vuoden eri foorumeilla?

Eikö sinusta Torppa oo noloa kun et kykene vetoamaan kuin pariin hörhöön Gittiin ja Leisolaan siinä missä todelliset relevanttien alojen tutkijoista 99.9% on sitä mieltä että evoluutio on tieteellinen fakta.

Kumpikaan mainituista hörhöistö ei oo kyennyt tieteellisesti todistamaan kreationistisia väitteitään. Ne onkin tarkoitettu Torpan kaltaisten yksinkertaisuuksien kusettamiseen.

• T 7
        p-puolimutkateisti kirjoitti:

Eihän evoluution tarvitsekaan tuottaa uutta geneettistä informaatiota tyhjästä. Uutta informaatiota syntyy mutaatioiden, luonnonvalinnan ja muiden evoluutiomekanismien kautta olemassa olevan geneettisen informaatiosta. Torppa vääristelee ja valehtelee. Kuinkas muutenkaan.

"Dna:n koodikieli on mahdoton prosessi evoluutiolle mutta ei Raamatun Herra Jumalalle!"

Ja sitten ne tieteelliset todisteet tuolle fundishörhön väitteellesi, jotka tiedeyhteisö on hyväksynyt.

Ei oo tainnut Torpan rahastusbisnes sujua toivotulla tavalla kun niin ahkerasti oot valehdellut päättymässä olevan vuoden eri foorumeilla?

Eikö sinusta Torppa oo noloa kun et kykene vetoamaan kuin pariin hörhöön Gittiin ja Leisolaan siinä missä todelliset relevanttien alojen tutkijoista 99.9% on sitä mieltä että evoluutio on tieteellinen fakta.

Kumpikaan mainituista hörhöistö ei oo kyennyt tieteellisesti todistamaan kreationistisia väitteitään. Ne onkin tarkoitettu Torpan kaltaisten yksinkertaisuuksien kusettamiseen.

Meidän kaikkien pitäisi nyt hiljentyä ja rukoilla, jotta tuo valehtelemiseen ajava riivaaja jättäisi torpan rauhaan. Sillä valehtelijan osa on ikuisessa tulijärvessä paholaisen ja hänen enkeleidensä kera. Voi voi sentään...

• No God,no Good.

Keh.op.kannattajat voidaan rinnastaa Jeesuksen ajan skeptikoihin,jotka itse näkivät Jeesuksen ihmetyöt,mutta SILTI EIVÄT USKONEET ? Mitenkä sitten voit käsitellä näitä pehmeäaivoisia,joilla on yksi raide pitkään,pimeään tunneliin ? Jos he edes hiljentyisivät seuraamaan oman kroppansa ihmeellistä toimintaa,kaikkine sisäelimineen.Suvunjatkon valtava ihmeellisyyskin on tarkoin suunniteltu.Jos on suunnittelua,niin on myöskin " SUUNNITTELIJA ".Kokeneemmat lääkäritkin jo ihmettelevät sairaan ihmisen rukouksen tuomaa lievitystä kipuihin.

• säälittävää
        No God,no Good. kirjoitti:

Keh.op.kannattajat voidaan rinnastaa Jeesuksen ajan skeptikoihin,jotka itse näkivät Jeesuksen ihmetyöt,mutta SILTI EIVÄT USKONEET ? Mitenkä sitten voit käsitellä näitä pehmeäaivoisia,joilla on yksi raide pitkään,pimeään tunneliin ? Jos he edes hiljentyisivät seuraamaan oman kroppansa ihmeellistä toimintaa,kaikkine sisäelimineen.Suvunjatkon valtava ihmeellisyyskin on tarkoin suunniteltu.Jos on suunnittelua,niin on myöskin " SUUNNITTELIJA ".Kokeneemmat lääkäritkin jo ihmettelevät sairaan ihmisen rukouksen tuomaa lievitystä kipuihin.

Te kressut olette rinnastettavissa niihin kardinaaleihin, jotka kieltäytyivät edes katsomasta Galilein kaukoputkeen, koska Aristoteles oli jo kauan sitten kertonut, että kuun ylinen maailma on täydellinen ja muuttumaton.
        Kreationismi on hävinnyt taistelunsa evoluutioteorian kanssa jo yli sata vuotta sitten. Vai pieni kressujoukko kieltäytyy tunnustamasta asiaa.

• No God,no Good. kirjoitti:

>Keh.op.kannattajat voidaan rinnastaa Jeesuksen ajan skeptikoihin,jotka itse näkivät Jeesuksen ihmetyöt,mutta SILTI EIVÄT USKONEET ?

Koska Jeesuksen temput eivät oikeasti eronneet lukuisien muiden Palestiinan silmänkääntäjien tempuista. Fiksuja ihmisiä oli jo siihen aikaan.

>Kokeneemmat lääkäritkin jo ihmettelevät sairaan ihmisen rukouksen tuomaa lievitystä kipuihin.

Kokeneemmat lääkärit tietävät oikein hyvin, että rukouksilla ei ole mitään tilastollisesti havaittavaa vaikutusta potilaisiin. Rukoilemattomuus on aivan yhtä tehokasta.

Neiti näköjään uskoo lahkosaarnaajien syöttämän hömpän aivan lyhentämättömänä. Omapa on häpeäsi.

• >=3

"Matti Leisola"

No kappas.

• >=3 kirjoitti:

"Matti Leisola"

No kappas.

Bioprosessitekniikan emeritusprofessori! Nyt hieman kunnioitusta vanhuksia kohtaan, nuorrri mies!

• Kamalakanta Santra

#Dna osoittaa suoraan Raamatun Herra Jumalaan.#

Višnuun, poikaseni.

• Epäjumalienkieltäjä
        p-puolimutkateisti kirjoitti:

"Bioprosessitekniikan emeritusprofessori Matti Leisola"

Kun Leisola on tehnyt mittavan tieteellisen työn niin missä hänen tekemässään tutkimuksessa tai julkaisemassa tieteellisessä artikkelissa kyseenalaistetaan evoluutioteoriaa miltään osin?

Ei missään. Miksi ei?

• säälittävää kirjoitti:

Te kressut olette rinnastettavissa niihin kardinaaleihin, jotka kieltäytyivät edes katsomasta Galilein kaukoputkeen, koska Aristoteles oli jo kauan sitten kertonut, että kuun ylinen maailma on täydellinen ja muuttumaton.
        Kreationismi on hävinnyt taistelunsa evoluutioteorian kanssa jo yli sata vuotta sitten. Vai pieni kressujoukko kieltäytyy tunnustamasta asiaa.

Erittäin hyvin sanottu siellä takana.

• Halavatun ateisti

Kretiinien todisteitten laari ammottaa edelleen tyhjänä kuin Jeesuksen hauta.

Koska saavutuksiakaan ei ole eikä synny samaa vanhaa tulpatonta mopoa polkemalla, pitäisikö saavutuksia ruveta mittaamaan jollakin uudella tavalla?

Kretujen kaikkein pölkkypäisimmille ajatuksille voitaisiin esimerkiksi alkaa jakaa vuosittaisia pölvästipalkintoja.

Siinä on tosin se ongelma, että kretuista ei ole edes rehellisiksi pölvästeiksi. Kaikkein pölkkypäisimmät ideat kun ovat useimmiten toisilta vielä pöljemmiltä kretuilta varastettuja.

• Ei.Kristitty.

Samanlaisia pilkkaajia pyöri NOOAN arkin ympärillä naureskelemassa,kunnes alkoi satamaan,ja sitä vettä tuli 40 päivää,ja 40 yötä,meinaan niinkuin esterin p-ee-stä.Niissä pilkkaajissa oli yksi paha vajavaisuus,he eivät osanneet uida,heheheh.Ei auttaneet lävistykset,tatuoinnit,eikä paljaaksi ajetut "natsi-kaljut ".Pulpulpul,pohjaan kalojen ruuaksi.
        Seuraava varoitus on JOBIN kirjassa,jos kiinnostaa lukea ? En viitsi näille aivottomille sitä paljastaa,kärsikööt nahoissaan.

• T 7
        Ei.Kristitty. kirjoitti:

Samanlaisia pilkkaajia pyöri NOOAN arkin ympärillä naureskelemassa,kunnes alkoi satamaan,ja sitä vettä tuli 40 päivää,ja 40 yötä,meinaan niinkuin esterin p-ee-stä.Niissä pilkkaajissa oli yksi paha vajavaisuus,he eivät osanneet uida,heheheh.Ei auttaneet lävistykset,tatuoinnit,eikä paljaaksi ajetut "natsi-kaljut ".Pulpulpul,pohjaan kalojen ruuaksi.
        Seuraava varoitus on JOBIN kirjassa,jos kiinnostaa lukea ? En viitsi näille aivottomille sitä paljastaa,kärsikööt nahoissaan.

Kalojen ruuaksi ? Eihän kalat mitään lihaa syöneet tuolloin. Vasta myöhemmin rappeutumisen seurauksena.

• +9u7g+8å9g
        Ei.Kristitty. kirjoitti:

Uskot siis tosissasi vedenpaisumukseen ja silti kutsut muita aivottomiksi.
        Kaukana, ah niin kaukana ovat realismin rannat.

• Ei.Kristitty. kirjoitti:

Ehkä kerrot hieman tarkennusta arkin arkipäivästä.

Oliko eläimille järjestetty mitään viriketoimintaa ja montako m2 lattiapinta-alaa oli/eläin.
        Oliko eläimet tarkastettu niin, että ne saivat jälkeläisiä vai vähenikö faunan määrä kun toinen oli ns. maho.

Nooako sitten kuljetti satiaiset alukseensa?

• Epäjumalienkieltäjä

Miksi näihin kysymyksiin ei koskaan tule yhtään edes osapuilleen jäsentynyttä ja loogista vastausta? Joka kerta vastaukseksi tulee evoluutioteorian kiistämistä, raamatunlauseita ja tietenkin kaikkea mahdollista asian vierestä paasaamista.

Jos luomakunta ei näytä luodulta, niin miksi uskoa, että se olisi luotu?

• tieteenharrastaja

Luotu se voi tietysti noinkin olla:

"Jos luomakunta ei näytä luodulta, niin miksi uskoa, että se olisi luotu?"

Se ei vain näytä kertapamautuksella luodulta, joten sitä ei kaiketi ole:

• välimuoto puuttuu

"Jos luomakunta ei näytä luodulta, niin miksi uskoa, että se olisi luotu? "

Luotu lajiensa mukaan. Meillä on havaittavina lajeja ei välimuotoja.

Määritelmä välimuodolle: Ensimmäinen ihminen ei muistuttanut nykyisiä ihmisiä eikä apinoita. Se oli ikään kuin apinan ja ihmisen välimuoto.

Missä on tuo välimuotoa havaittava?

• Epäjumalienkieltäjä
        välimuoto puuttuu kirjoitti:

Määritelmä välimuodolle: Ensimmäinen ihminen ei muistuttanut nykyisiä ihmisiä eikä apinoita. Se oli ikään kuin apinan ja ihmisen välimuoto.

Elokehä ei koostu erillisistä lajeista vaan lajit ovat osa hierarkkista taksonomiaa. Lajit eivät ole erillisiä eli niitä ei ole luotu erikseen.

• välimuoto puuttuu kirjoitti:

"Määritelmä välimuodolle: Ensimmäinen ihminen ei muistuttanut nykyisiä ihmisiä eikä apinoita. Se oli ikään kuin apinan ja ihmisen välimuoto.

Missä on tuo välimuotoa havaittava?"

Se on havaittavissa fossiiliaineistossa. Ensimmäinen ihmiseksi luokiteltava edeltäjämme oli hyvin tämän kaltainen:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Homo_habilis

• eipä onnistu
        moloch_horridus kirjoitti:

"Määritelmä välimuodolle: Ensimmäinen ihminen ei muistuttanut nykyisiä ihmisiä eikä apinoita. Se oli ikään kuin apinan ja ihmisen välimuoto.

Missä on tuo välimuotoa havaittava?"

Se on havaittavissa fossiiliaineistossa. Ensimmäinen ihmiseksi luokiteltava edeltäjämme oli hyvin tämän kaltainen:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Homo_habilis

"Se on havaittavissa fossiiliaineistossa. Ensimmäinen ihmiseksi luokiteltava edeltäjämme oli hyvin tämän kaltainen:"

Ei täytä välimuodon määritelmää. Määritelmän mukaan, emme voisi sanoa, kumpaa se muistuttaa.

• eipä onnistu kirjoitti:

"Se on havaittavissa fossiiliaineistossa. Ensimmäinen ihmiseksi luokiteltava edeltäjämme oli hyvin tämän kaltainen:"

Ei täytä välimuodon määritelmää. Määritelmän mukaan, emme voisi sanoa, kumpaa se muistuttaa.

"Ei täytä välimuodon määritelmää."

LOL: Toki täyttää

"Määritelmän mukaan, emme voisi sanoa, kumpaa se muistuttaa."

Haha. Homo habilis ei ollut olemukseltaan nykyihminen eikä myöskään mikään nykyapina. Sen sijaan sillä oli piirteitä sekä ihmisistä että muista apinoista, se on siis mitä mainioin välimuoto määritelmäsikin mukaan.

• Epäjumalienkieltäjä
        eipä onnistu kirjoitti:

Teidän "määritelmään" kuuluu oleellisena osana se, että se ei voi olla olemassa. Niinpä joku on olemassa niin se ei voi teidän mukaan olla välimuoto.

• tieteenharrastaja
        eipä onnistu kirjoitti:

Nyt keksit omia määritelmiäsi:

"Ei täytä välimuodon määritelmää. Määritelmän mukaan, emme voisi sanoa, kumpaa se muistuttaa."

Välimuoto muistuttaa sekä lähtö- että tulolajia. Ensimmäiset enemmän lähtö- ja viimeiset enemmän tulolajia. Homo habilis on helppo erottää Homo sapiensista jäljellä olevien apinamaisten piirteidensä takia.

• Missä mahtaa?
        välimuoto puuttuu kirjoitti:

Sinulla on vähän kummallinen käsitys välimuodoista. Itse asiassa lähes kaikki lajit, jotka eivät ole kuolemassa sukupuuttoon, ovat välimuotoja.
        Fossiloituminen on niin harvinainen tapahtuma, että olisi melkoinen sattuma, jos juuri se neulansilmälaji löytyisi fossiloituneena, josta isolaatio alkoi. Vaatimuksesi on naiivi.

Paleontologia todistaa, että n. 99% kaikkina aikoina eläneistä eliöistä on kuollut sukupuuttoon tai muuttunut uusiksi lajeiksi. 300 miljoonaa vuotta sitten maapallolla ei ollut juurikaan nykylajeja eikä sen aikaisia lajeja ole nyt. Evoluutio on paras ja ainoa selitys kyseiselle kehitykselle.

• vain muu osa puuttuu

LOL: Toki täyttää

"Määritelmän mukaan, emme voisi sanoa, kumpaa se muistuttaa."

Haha. Homo habilis ei ollut olemukseltaan nykyihminen eikä myöskään mikään nykyapina. Sen sijaan sillä oli piirteitä sekä ihmisistä että muista apinoista, se on siis mitä mainioin välimuoto määritelmäsikin mukaan.

"Sen sijaan sillä oli piirteitä sekä ihmisistä että muista apinoista, se on siis mitä mainioin välimuoto määritelmäsikin mukaan."

Aseta sitten näytteille kokonaisuus, eikä vain pääkalloa.

• vain muu osa puuttuu kirjoitti:

"Sen sijaan sillä oli piirteitä sekä ihmisistä että muista apinoista, se on siis mitä mainioin välimuoto määritelmäsikin mukaan."

Aseta sitten näytteille kokonaisuus, eikä vain pääkalloa.

"Aseta sitten näytteille kokonaisuus, eikä vain pääkalloa."

Homo habiliksen fossiileja on löydetty satoja, koko luuranko on helposti rekonstruktoitavissa:

http://thechimpanzeepage.wikispaces.com/Extinct Animal - Homo Habilis

• Välimuotoa ei näytet
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

Teidän "määritelmään" kuuluu oleellisena osana se, että se ei voi olla olemassa. Niinpä joku on olemassa niin se ei voi teidän mukaan olla välimuoto.

"Niinpä joku on olemassa niin se ei voi teidän mukaan olla välimuoto."

Ihminen siis polveutuu apinoista?

• Välimuotoa ei näytet kirjoitti:

"Niinpä joku on olemassa niin se ei voi teidän mukaan olla välimuoto."

Ihminen siis polveutuu apinoista?

"Ihminen siis polveutuu apinoista?"

Ihminen sekä on apina että polveutuu apinoista, kuten nuo välimuodot osoittavat vastaansanomattomasti. Sen sijaan ihminen ei polveudu mistään nykyisin elävästä apinalajista, vaan jakaa niiden kanssa yhteisen kantamuodon menneisyydessä.

• pientä rajaa

"Ihminen siis polveutuu apinoista?"

Ihminen sekä on apina että polveutuu apinoista, kuten nuo välimuodot osoittavat vastaansanomattomasti. Sen sijaan ihminen ei polveudu mistään nykyisin elävästä apinalajista, vaan jakaa niiden kanssa yhteisen kantamuodon menneisyydessä.

"Ihminen sekä on apina...."

Ei nyt sentään.

• ei alkuperäisenä

• terveisiä hänelle
        tieteenharrastaja kirjoitti:

Nyt keksit omia määritelmiäsi:

"Ei täytä välimuodon määritelmää. Määritelmän mukaan, emme voisi sanoa, kumpaa se muistuttaa."

Välimuoto muistuttaa sekä lähtö- että tulolajia. Ensimmäiset enemmän lähtö- ja viimeiset enemmän tulolajia. Homo habilis on helppo erottää Homo sapiensista jäljellä olevien apinamaisten piirteidensä takia.

"Nyt keksit omia määritelmiäsi:"

Eihän niitä tarvitse keksiä, proffilta löytyy sopivia vähän muuntelemalla.

Vaikkapa: "Ensimmäinen ihminen ja hänen äitinsä eivät muistuttaneet nykyisiä ihmisiä eivätkä apinoita. He olivat ikään kuin apinoiden ja ihmisten välimuotoja."

http://www.hs.fi/?ref=win7msie9

• pientä rajaa kirjoitti:

Ei nyt sentään.

"Ei nyt sentään."

Juu, tietenkin on. Yksi apinalaji. Wikipedia:

Lahko: Kädelliset Primates
        Alalahko: Haplorrhini
        Osalahko: Apinat Simiiformes
        Yläheimo: Ihmisapinat Hominoidea
        Heimo: Isot ihmisapinat Hominidae
        Suku: Ihmiset Homo
        Laji: sapiens

• terveisiä hänelle kirjoitti:

"Nyt keksit omia määritelmiäsi:"

Eihän niitä tarvitse keksiä, proffilta löytyy sopivia vähän muuntelemalla.

Vaikkapa: "Ensimmäinen ihminen ja hänen äitinsä eivät muistuttaneet nykyisiä ihmisiä eivätkä apinoita. He olivat ikään kuin apinoiden ja ihmisten välimuotoja."

http://www.hs.fi/?ref=win7msie9

"Vaikkapa: "Ensimmäinen ihminen ja hänen äitinsä eivät muistuttaneet nykyisiä ihmisiä eivätkä apinoita. He olivat ikään kuin apinoiden ja ihmisten välimuotoja."

Eli vaikkapa juuri Homo habilis, joka ei muistuta mitään nykyapinalajia eikä nykyihmistä, vaikka sillä on sekä muiden apinoiden että ihmisten piirteitä.

• ei alkuperäisenä kirjoitti:

Aivan, rekonstruktoitavissa, mutta ei alkuperäisenä kokonaisuutena.

"Aivan, rekonstruktoitavissa, mutta ei alkuperäisenä kokonaisuutena."

No ei. Nehän elivät pari miljoonaa vuotta sitten. Mutta niiden luita on löydetty niin paljon, että pystymme tietämään, miltä ne näyttivät.

• ei alkuperäisenä kirjoitti:

Aivan, rekonstruktoitavissa, mutta ei alkuperäisenä kokonaisuutena.

Neiti tarkoittaa, että koska kokonaista ehjää habiliksen luurankoa ei ole löydetty, Luominen on totta?

Neiti on hassu.:D

• pientä rajaa kirjoitti:

Ei nyt sentään.

>Ei nyt sentään.

Kylläpä vain.

Neiti voisi nyt kyllä antaa uudenvuodenlupauksen lukea vähemmän raamattua ja enemmän evoluutiobiologian alan populaaritieteellisiä kirjoja, sillä mikään muu ei varmaan enää auta.

• huutis.
        eipä onnistu kirjoitti:

»[Määritelmän mukaan, emme voisi sanoa, kumpaa se [välimuoto] muistuttaa.»

Tietysti välimuoto nimenomaan muistuttaa hyvinkin läheisesti sekä edeltäjäänsä että jälkeenpäin tulevaa.

Haluaisitko, että sinulle näytettäisi kissan ja koiran välimuoto joka näyttäisi linnulta?
        (kreationistithan tuntuvat uskovan, että evoluutio väittää kissan kehittyneen koirasta tai päinvastoin)

• Epäjumalienkieltäjä
        pientä rajaa kirjoitti:

Ei nyt sentään.

"Ei nyt sentään."

Ja mielenkiintoista on, että Carl von Linne jo paljon ennen C. Darwinin syntymää luokitteli ihmisen kädelliseksi.

• ihminen on apina
        pientä rajaa kirjoitti:

Ei nyt sentään.

"Ei nyt sentään. "

Kyllä vaan.
        Mitä ihmeen rajaa. Ihminen kuuluu hominidae heimoon samoin kuin muutkin isot ihmisapinat. Luokittelu on varsin selvä.

• menikö jakoon?
        huutis. kirjoitti:

»[Määritelmän mukaan, emme voisi sanoa, kumpaa se [välimuoto] muistuttaa.»

Tietysti välimuoto nimenomaan muistuttaa hyvinkin läheisesti sekä edeltäjäänsä että jälkeenpäin tulevaa.

Haluaisitko, että sinulle näytettäisi kissan ja koiran välimuoto joka näyttäisi linnulta?
        (kreationistithan tuntuvat uskovan, että evoluutio väittää kissan kehittyneen koirasta tai päinvastoin)

"Haluaisitko, että sinulle näytettäisi kissan ja koiran välimuoto joka näyttäisi linnulta?"

Ei, jos ajatuksesi pelaisi, niin nyt on kyse siitä, että ensimmäinen ihminen ja hänen äitinsä olivat ikään kuin apinoiden ja ihmiset välimuotoja. Ne eivät muistuttaneet nykyisiä ihmisiä eikä apinoita.

• menikö jakoon? kirjoitti:

"Haluaisitko, että sinulle näytettäisi kissan ja koiran välimuoto joka näyttäisi linnulta?"

Ei, jos ajatuksesi pelaisi, niin nyt on kyse siitä, että ensimmäinen ihminen ja hänen äitinsä olivat ikään kuin apinoiden ja ihmiset välimuotoja. Ne eivät muistuttaneet nykyisiä ihmisiä eikä apinoita.

"Ei, jos ajatuksesi pelaisi, niin nyt on kyse siitä, että ensimmäinen ihminen ja hänen äitinsä olivat ikään kuin apinoiden ja ihmiset välimuotoja. Ne eivät muistuttaneet nykyisiä ihmisiä eikä apinoita."

Ja sellaisesta saitkin jo esimerkin, Homo habilis.

• 8yf0yftf9
        menikö jakoon? kirjoitti:

Itse asiassa ne muistuttivat sekä nykyihmisiä, että muita nykyisiä ihmisapinoita.
        Ja kuten M-h totesi homo habilitis oli juuri tällainen. Monelta piirteeltään apinamainen, mutta esimerkiksi selkäranka lähti kallosta sellaisesta kohtaa, että kyseessä oli pystykävelijä. Onko H habilitis juuri se neulansilmälaji, on kyseenalaista, mutta melko lähellä sitä se on.

• ei edes olemassa

"Ei, jos ajatuksesi pelaisi, niin nyt on kyse siitä, että ensimmäinen ihminen ja hänen äitinsä olivat ikään kuin apinoiden ja ihmiset välimuotoja. Ne eivät muistuttaneet nykyisiä ihmisiä eikä apinoita."

Ja sellaisesta saitkin jo esimerkin, Homo habilis.

"Ja sellaisesta saitkin jo esimerkin, Homo habilis."

Jo kauan sitten, edellisellä vuosisadalla oli todettu, että Homo habilis on illuusio - "pieni ihminen jota ei ollut olemassa." (Tuulirannan nettikirja)

• ei edes olemassa kirjoitti:

Jo kauan sitten, edellisellä vuosisadalla oli todettu, että Homo habilis on illuusio - "pieni ihminen jota ei ollut olemassa." (Tuulirannan nettikirja)

"Jo kauan sitten, edellisellä vuosisadalla oli todettu, että Homo habilis on illuusio - "pieni ihminen jota ei ollut olemassa." (Tuulirannan nettikirja)"

Ahaa. Kuka noin olisi todennut ja miksi, kun Homo habiliksen fossiileja on löydetty?

• noikohan

"Aivan, rekonstruktoitavissa, mutta ei alkuperäisenä kokonaisuutena."

No ei. Nehän elivät pari miljoonaa vuotta sitten. Mutta niiden luita on löydetty niin paljon, että pystymme tietämään, miltä ne näyttivät.

"No ei. Nehän elivät pari miljoonaa vuotta sitten. Mutta niiden luita on löydetty niin paljon, että pystymme tietämään, miltä ne näyttivät."

Joopa se joo. Habilis on rekonstruoitu kahden tai kenties jopa kolmen eri lajin jäänteistä.

Tietokonetomografia-kuvaukset ovat osoittaneet, että Habiliksen tutkitut kaksi kallonpalaa, toisen kallon sisäkorvan tasapainoelinten anatomia sopii apinalle, toisen ihmiselle.

• noikohan kirjoitti:

"No ei. Nehän elivät pari miljoonaa vuotta sitten. Mutta niiden luita on löydetty niin paljon, että pystymme tietämään, miltä ne näyttivät."

Joopa se joo. Habilis on rekonstruoitu kahden tai kenties jopa kolmen eri lajin jäänteistä.

Tietokonetomografia-kuvaukset ovat osoittaneet, että Habiliksen tutkitut kaksi kallonpalaa, toisen kallon sisäkorvan tasapainoelinten anatomia sopii apinalle, toisen ihmiselle.

"Joopa se joo. Habilis on rekonstruoitu kahden tai kenties jopa kolmen eri lajin jäänteistä."

Homo habilis on todellakin niin monimuotoinen, että osa tutkijoista ehdottaa sen jakamista kahdeksi lajiksi. Silti tuo laji tai nuo lajit ovat eläneet ja edustavat muinaista edeltäjämme kaltaista ihmistä.

"Tietokonetomografia-kuvaukset ovat osoittaneet, että Habiliksen tutkitut kaksi kallonpalaa, toisen kallon sisäkorvan tasapainoelinten anatomia sopii apinalle, toisen ihmiselle."

Ja juuri näinhän voimme olettaa asian olevan välimuodon kohdalla, kun tuo kehitys on juuri tapahtumassa.

• Epäjumalienkieltäjä
        noikohan kirjoitti:

"Joopa se joo. Habilis on rekonstruoitu..."

Se täytyy kretujen kunniaksi sanoa, että ovat taitavia vaihtamaan puheenaihetta.

Tämänkin ketjun palstan aiheeseen erinomaisesti sopiva otsikko oli: "Edes yksi objektiivinen todiste ...(että kreationismin väitteet olisivat tosia)" ja mihin kreationistit ovat saaneet jutun käännettyä? Ihmisen evoluutioon?

Mitä tekemistä ihmisen evoluutiolla on kreationismia tukevien objektiivisten todisteiden kanssa?

• Ihanko totta
        ei edes olemassa kirjoitti:

Stringer kertoo uusimmassa laajasti ihmislajia käsittelevässä kirjassaan "Vain yksi jäi" (2012) H habilitiksesta lajina, josta H erectus polveutui. Mitenkä eräs maailman tunnetuimmista paleontologeista on niin paljon ajastaan jäljessä, ettei huomioinut jo viime vuosisadalla tehtyä havainto?

Katsos kun paleontologian kannalta on aivan sama, mitä kressut sivustoillaan valehtelevat

• Tuulimuna
        ei edes olemassa kirjoitti:

Yritin etsiä mainitsemaasi Tuulirantaa, mutta en löytänyt kuin yhden uskovaisen kirurgin, Mikko Tuulirannan. Ikänsä puolesta taitaa edustaa jo harmaita panttereita.
        Mitä kompetenssia kirurgilla mahtaakaan olla paleontologiaan?

Olette te kressut säälittäviä. Lääkäreitä ja postikorttimaakareita evoluutioasiantuntijoina.

• ei voida varmistaa

"Joopa se joo. Habilis on rekonstruoitu kahden tai kenties jopa kolmen eri lajin jäänteistä."

Homo habilis on todellakin niin monimuotoinen, että osa tutkijoista ehdottaa sen jakamista kahdeksi lajiksi. Silti tuo laji tai nuo lajit ovat eläneet ja edustavat muinaista edeltäjämme kaltaista ihmistä.

"Tietokonetomografia-kuvaukset ovat osoittaneet, että Habiliksen tutkitut kaksi kallonpalaa, toisen kallon sisäkorvan tasapainoelinten anatomia sopii apinalle, toisen ihmiselle."

Ja juuri näinhän voimme olettaa asian olevan välimuodon kohdalla, kun tuo kehitys on juuri tapahtumassa.

"Ja juuri näinhän voimme olettaa asian olevan välimuodon kohdalla, kun tuo kehitys on juuri tapahtumassa."

Asian voi nähdä toisinkin. Jo ennen tuota kuvausta, epäilijöiden mielestä toinen sopi paremmin apinaihmiselle ja toinen pystyihmiselle. Kuvaus vahvisti epäilijöiden näkemykset.

• ei voida varmistaa kirjoitti:

"Ja juuri näinhän voimme olettaa asian olevan välimuodon kohdalla, kun tuo kehitys on juuri tapahtumassa."

Asian voi nähdä toisinkin. Jo ennen tuota kuvausta, epäilijöiden mielestä toinen sopi paremmin apinaihmiselle ja toinen pystyihmiselle. Kuvaus vahvisti epäilijöiden näkemykset.

"Asian voi nähdä toisinkin. Jo ennen tuota kuvausta, epäilijöiden mielestä toinen sopi paremmin apinaihmiselle ja toinen pystyihmiselle. Kuvaus vahvisti epäilijöiden näkemykset."

Ehei. Se Homo habilis, jolla oli ihmismäinen tasapainoelin, oli edelleen Homo habilis eikä suinkaan pystyihminen Homo erectus. Se siis sopii nimenomaan evoluutioteorian mukaiseen kehitykseen, jossa edeltäjämme saavat vähitellen ajan myötä yhä ihmismäisempiä ominaisuuksia eikä kreationismiin, jossa ominaisuudet luodaan tyhjästä.

• moneen lähtöön

"Asian voi nähdä toisinkin. Jo ennen tuota kuvausta, epäilijöiden mielestä toinen sopi paremmin apinaihmiselle ja toinen pystyihmiselle. Kuvaus vahvisti epäilijöiden näkemykset."

Ehei. Se Homo habilis, jolla oli ihmismäinen tasapainoelin, oli edelleen Homo habilis eikä suinkaan pystyihminen Homo erectus. Se siis sopii nimenomaan evoluutioteorian mukaiseen kehitykseen, jossa edeltäjämme saavat vähitellen ajan myötä yhä ihmismäisempiä ominaisuuksia eikä kreationismiin, jossa ominaisuudet luodaan tyhjästä.

"Ehei. Se Homo habilis, jolla oli ihmismäinen tasapainoelin, oli edelleen Homo habilis eikä suinkaan pystyihminen Homo erectus. Se siis sopii nimenomaan evoluutioteorian mukaiseen kehitykseen, jossa edeltäjämme saavat vähitellen ajan myötä yhä ihmismäisempiä ominaisuuksia eikä kreationismiin, jossa ominaisuudet luodaan tyhjästä."

Louis Leakeyn luoma habilis on hänen poikansa Richard Leakey myöntämisen mukaan, että "niistä monesta tusinasta fossiilisia luita, joiden on väitetty kuuluvan käteväihmiselle (habilis), ainakaan toinen puoli ei kuulu hänelle, mutta kukaan ei tiedä kumpi puoli."

Siis habilis on koottu luuläjästä, jossa on useamman lajin luita. Juuri tämän kuvaus vahvistaa.

• moneen lähtöön kirjoitti:

"Ehei. Se Homo habilis, jolla oli ihmismäinen tasapainoelin, oli edelleen Homo habilis eikä suinkaan pystyihminen Homo erectus. Se siis sopii nimenomaan evoluutioteorian mukaiseen kehitykseen, jossa edeltäjämme saavat vähitellen ajan myötä yhä ihmismäisempiä ominaisuuksia eikä kreationismiin, jossa ominaisuudet luodaan tyhjästä."

Louis Leakeyn luoma habilis on hänen poikansa Richard Leakey myöntämisen mukaan, että "niistä monesta tusinasta fossiilisia luita, joiden on väitetty kuuluvan käteväihmiselle (habilis), ainakaan toinen puoli ei kuulu hänelle, mutta kukaan ei tiedä kumpi puoli."

Siis habilis on koottu luuläjästä, jossa on useamman lajin luita. Juuri tämän kuvaus vahvistaa.

"Louis Leakeyn luoma habilis on hänen poikansa Richard Leakey myöntämisen mukaan, että "niistä monesta tusinasta fossiilisia luita, joiden on väitetty kuuluvan käteväihmiselle (habilis), ainakaan toinen puoli ei kuulu hänelle, mutta kukaan ei tiedä kumpi puoli."

Siis habilis on koottu luuläjästä, jossa on useamman lajin luita. Juuri tämän kuvaus vahvistaa."

Kuten sanoin, osa tutkijoista on todellakin sitä mieltä, että Homo habilis pitäisi jakaa kahdeksi lajiksi sen monimuotoisuuden vuoksi. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että se oli välimuoto ihmnisen ja apinan välillä, päinvastoin sitten meillä olisi yksi välimuotolaji lisää.

• kolmas välimuoto?

"Louis Leakeyn luoma habilis on hänen poikansa Richard Leakey myöntämisen mukaan, että "niistä monesta tusinasta fossiilisia luita, joiden on väitetty kuuluvan käteväihmiselle (habilis), ainakaan toinen puoli ei kuulu hänelle, mutta kukaan ei tiedä kumpi puoli."

Siis habilis on koottu luuläjästä, jossa on useamman lajin luita. Juuri tämän kuvaus vahvistaa."

Kuten sanoin, osa tutkijoista on todellakin sitä mieltä, että Homo habilis pitäisi jakaa kahdeksi lajiksi sen monimuotoisuuden vuoksi. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että se oli välimuoto ihmnisen ja apinan välillä, päinvastoin sitten meillä olisi yksi välimuotolaji lisää.

"Kuten sanoin, osa tutkijoista on todellakin sitä mieltä, että Homo habilis pitäisi jakaa kahdeksi lajiksi sen monimuotoisuuden vuoksi. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että se oli välimuoto ihmnisen ja apinan välillä, päinvastoin sitten meillä olisi yksi välimuotolaji lisää."

Eihän jakaminen kahdeksi lajiksi muuta asiaa, koska viimeisen naulan käteväihmisen arkkuun iskettiin vuonna 1986 kun Donald Johanson löysi osittaisen aikuisyksikön luurangon, joka ajoitettiin saman ikäiseksi kuin käteväihminen.

• kolmas välimuoto? kirjoitti:

"Kuten sanoin, osa tutkijoista on todellakin sitä mieltä, että Homo habilis pitäisi jakaa kahdeksi lajiksi sen monimuotoisuuden vuoksi. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että se oli välimuoto ihmnisen ja apinan välillä, päinvastoin sitten meillä olisi yksi välimuotolaji lisää."

Eihän jakaminen kahdeksi lajiksi muuta asiaa, koska viimeisen naulan käteväihmisen arkkuun iskettiin vuonna 1986 kun Donald Johanson löysi osittaisen aikuisyksikön luurangon, joka ajoitettiin saman ikäiseksi kuin käteväihminen.

"Eihän jakaminen kahdeksi lajiksi muuta asiaa, koska viimeisen naulan käteväihmisen arkkuun iskettiin vuonna 1986 kun Donald Johanson löysi osittaisen aikuisyksikön luurangon, joka ajoitettiin saman ikäiseksi kuin käteväihminen."

?? Öh, en lainkaan ymmärrä väitettäsi. Kerropas mitä Johanson löysi tuolloin ja miten se poistaa samalta ajalta löydetyt Homo habilikset.

• eikö ajatus luista

"Eihän jakaminen kahdeksi lajiksi muuta asiaa, koska viimeisen naulan käteväihmisen arkkuun iskettiin vuonna 1986 kun Donald Johanson löysi osittaisen aikuisyksikön luurangon, joka ajoitettiin saman ikäiseksi kuin käteväihminen."

?? Öh, en lainkaan ymmärrä väitettäsi. Kerropas mitä Johanson löysi tuolloin ja miten se poistaa samalta ajalta löydetyt Homo habilikset.

"?? Öh, en lainkaan ymmärrä väitettäsi. Kerropas mitä Johanson löysi tuolloin ja miten se poistaa samalta ajalta löydetyt Homo habilikset."

Siinäpä onkin sinulle miettimistä.

• eikö ajatus luista kirjoitti:

"?? Öh, en lainkaan ymmärrä väitettäsi. Kerropas mitä Johanson löysi tuolloin ja miten se poistaa samalta ajalta löydetyt Homo habilikset."

Siinäpä onkin sinulle miettimistä.

"Siinäpä onkin sinulle miettimistä."

No mietinpä sen verran, että sain googlattua tuon löydön. Se oli Homo habiliksen fossiili OH 62 n. 1,8 miljoonan vuoden takaa. Miten Homo habiliksen löytö sinusta kumoaa Homo habiliksen olemassa olon?

• Sellaista todistetta ei taida olla, joten Tollo-torppa sekä kaverinsa Jaakob eivät myöskään vuonna 2015 tule sellaista esittämään mitään muuta kuin tieteen tahallista vääristelyä omiin tarkoituksiin, typerää aivopiereskelyä sekä muita tyhmyyksiä, sekä tietenkin veli Jaakobin väkevää todistusta. Jyrbäkin jatkaa sivupersoonansa FK:n kanssa samaa paskanjauhantaa ja tieteen tahallista vääristelyä, trolli kun on. Miikanaahum saattaa käydä huutamassa silloin tällöin.

• Kommentti aloitukseen

>>>Edes yksi... todiste... että.. luominen olisi... fakta?

• T 7

En tiedä miksi juuri evoluutioteoria on kretujen suosikkivihollinen tieteenaloista. Yhtä hyvin vaikkapa historia ja geologia osoittavat Raamatun VT:n tapahtumien fiktiivisyyden. Saattaapi olla että kreationisteilla on liian vähäiset resurssit vastustaa kaikkia tieteenaloja. Reinikainenkaan ei voi olla "pätevä" ihan kaikessa.

• ajattelua

"Sitä heillä ei ole antaa, vaan siinäkäy niin, että kun kreationisti yrittää todistaa luomisuskon todeksi, hän alkaakin puhumaan evoluutiosta eikä luomisesta.
        Miksi näin?"

Oletko koskaan ajatellut, miksi evolutionistit kieltävät alkusynnyn koskevan biologista evoluutiota, mutta Luominen kyllä kelpaa evoluution vastakohdaksi? Jossainhan mättää, mutta missä?

• T 7 kirjoitti:

En tiedä miksi juuri evoluutioteoria on kretujen suosikkivihollinen tieteenaloista. Yhtä hyvin vaikkapa historia ja geologia osoittavat Raamatun VT:n tapahtumien fiktiivisyyden. Saattaapi olla että kreationisteilla on liian vähäiset resurssit vastustaa kaikkia tieteenaloja. Reinikainenkaan ei voi olla "pätevä" ihan kaikessa.

Koska ihminen kehittyi aiemmista apinoista, joka kumoaa raamatun aatami&eeva sadun. Uskikset ei tykkää kun totuus löy kasvoihin.

• ajattelua kirjoitti:

"Sitä heillä ei ole antaa, vaan siinäkäy niin, että kun kreationisti yrittää todistaa luomisuskon todeksi, hän alkaakin puhumaan evoluutiosta eikä luomisesta.
        Miksi näin?"

Oletko koskaan ajatellut, miksi evolutionistit kieltävät alkusynnyn koskevan biologista evoluutiota, mutta Luominen kyllä kelpaa evoluution vastakohdaksi? Jossainhan mättää, mutta missä?

"Oletko koskaan ajatellut, miksi evolutionistit kieltävät alkusynnyn koskevan biologista evoluutiota, mutta Luominen kyllä kelpaa evoluution vastakohdaksi? Jossainhan mättää, mutta missä?"

Sinun ajattelussasi. Alkusynty ei ole tapahtunut biologisen evoluution keinoin, joten biologinen evoluutioteoria ei sitä käsittele. Sinulle on kerrottu tuo sen sata kertaa, mutta ajattelusi on niin vajavaista, ettet silti kykene sitä ymmärtämään.

• Puolimutkateisti
        ajattelua kirjoitti:

Miksi näin?"

"Jossainhan mättää, mutta missä?"

Perähikiäläisten jeesuksenmorsianten ja muiden hihuhörhöjen jeesuspörinäisessä päässä.

• haukut väärää puuta

"Oletko koskaan ajatellut, miksi evolutionistit kieltävät alkusynnyn koskevan biologista evoluutiota, mutta Luominen kyllä kelpaa evoluution vastakohdaksi? Jossainhan mättää, mutta missä?"

Sinun ajattelussasi. Alkusynty ei ole tapahtunut biologisen evoluution keinoin, joten biologinen evoluutioteoria ei sitä käsittele. Sinulle on kerrottu tuo sen sata kertaa, mutta ajattelusi on niin vajavaista, ettet silti kykene sitä ymmärtämään.

"Sinun ajattelussasi. Alkusynty ei ole tapahtunut biologisen evoluution keinoin, joten biologinen evoluutioteoria ei sitä käsittele. Sinulle on kerrottu tuo sen sata kertaa, mutta ajattelusi on niin vajavaista, ettet silti kykene sitä ymmärtämään"

No, ei ole hurraamista sinunkaan ajatuksen juoksussa. Et siis ymmärtänyt pointtia. Sehän on kyllä ymmärrettävää.

• haukut väärää puuta kirjoitti:

"Sinun ajattelussasi. Alkusynty ei ole tapahtunut biologisen evoluution keinoin, joten biologinen evoluutioteoria ei sitä käsittele. Sinulle on kerrottu tuo sen sata kertaa, mutta ajattelusi on niin vajavaista, ettet silti kykene sitä ymmärtämään"

No, ei ole hurraamista sinunkaan ajatuksen juoksussa. Et siis ymmärtänyt pointtia. Sehän on kyllä ymmärrettävää.

"No, ei ole hurraamista sinunkaan ajatuksen juoksussa. Et siis ymmärtänyt pointtia. Sehän on kyllä ymmärrettävää."

Tajusin mainiosti, ettei väitteessäsi ollut pointtia, vaiikka niin luulit, koska et kykene tuota yksinkertaista asiaa ymmärtämään.

• no tulihan se sieltä

"No, ei ole hurraamista sinunkaan ajatuksen juoksussa. Et siis ymmärtänyt pointtia. Sehän on kyllä ymmärrettävää."

Tajusin mainiosti, ettei väitteessäsi ollut pointtia, vaiikka niin luulit, koska et kykene tuota yksinkertaista asiaa ymmärtämään.

"Tajusin mainiosti, ettei väitteessäsi ollut pointtia"

Hyvä että sentään ymmärrät tunnustaa tyhmyytesi. Se selittää paljon.

Pointtihan oli, että ei haluta tai ymmärretä asettaa vastakkain rappeutumisteoriaa ja evoluutioteoriaa.

• tieteenharrastaja
        no tulihan se sieltä kirjoitti:

Pointtihan oli, että ei haluta tai ymmärretä asettaa vastakkain rappeutumisteoriaa ja evoluutioteoriaa.

Tuo ei toistaiseksi ole mahdollista:

"Pointtihan oli, että ei haluta tai ymmärretä asettaa vastakkain rappeutumisteoriaa ja evoluutioteoriaa."

Tieteellisesti kuvattua ja objektiivisiin havaintoihin pohjautuvaa "rappeutumisteoriaa" ei ole olemassa. Jos väität muuta, niin annapa linkki sitä esitteleviin biologitieteilijäin arvioimiin aineistoihin.

• älä saivartele

"Pointtihan oli, että ei haluta tai ymmärretä asettaa vastakkain rappeutumisteoriaa ja evoluutioteoriaa."

Tieteellisesti kuvattua ja objektiivisiin havaintoihin pohjautuvaa "rappeutumisteoriaa" ei ole olemassa. Jos väität muuta, niin annapa linkki sitä esitteleviin biologitieteilijäin arvioimiin aineistoihin.

"Tieteellisesti kuvattua ja objektiivisiin havaintoihin pohjautuvaa "rappeutumisteoriaa" ei ole olemassa. Jos väität muuta, niin annapa linkki sitä esitteleviin biologitieteilijäin arvioimiin aineistoihin."

Kun evoluutioteoriassa annetaan muutokselle trendi, niin se on aivan sama kuin rappeutumisteoriassa.

• Puolimutkateisti
        älä saivartele kirjoitti:

"Tieteellisesti kuvattua ja objektiivisiin havaintoihin pohjautuvaa "rappeutumisteoriaa" ei ole olemassa. Jos väität muuta, niin annapa linkki sitä esitteleviin biologitieteilijäin arvioimiin aineistoihin."

Kun evoluutioteoriassa annetaan muutokselle trendi, niin se on aivan sama kuin rappeutumisteoriassa.

"Kun evoluutioteoriassa annetaan muutokselle trendi, niin se on aivan sama kuin rappeutumisteoriassa."

Hih hih. Pyydettyjen todisteiden sijaan Periähikiän jeesuksenmorsian esitti jeesuspörinäisiä hörhöilyjään. Kuinkas muutenkaan.

• miksi?

"Tieteellisesti kuvattua ja objektiivisiin havaintoihin pohjautuvaa "rappeutumisteoriaa" ei ole olemassa."

Eihän evoluutiokaan perustu objektiivisiin havaintoihin. Evoluution valossa fossiiliaineistosta pitäisi paljastua alkuperäisen muodon asteittainen ja säännönmukainen muutos siitä polveutuneiksi muodoiksi. Mutta paleontologin todellisuus on toisenlainen. Hän löytää mistä tahansa pääjaksosta lähinnä aukkoja. Uusia lajeja löytyy usein odottamatta, mutta niiden esimuodoista ei ole tietoakaan varhaisemmissa kerrostumissa. On itse asiassa erittäin harvinaista löytää katkeamaton fossiilien sarja, josta näkisi kantalajin muuttuvan vähittäin toiseksi lajiksi. Fossiiliaineisto on tavallisesti "töksähtetevää", jossa yhdestä organismista joudutaan hyppäämään toiseen, erilaiseen organismiin. Se nostaa esiin pulmallisen kysymyksen: Miksi fossiiliaineisto ei näytä tukevan evoluutioteorian edellyttämää asteittaista muutosta?.

• no tulihan se sieltä kirjoitti:

"Hyvä että sentään ymmärrät tunnustaa tyhmyytesi. Se selittää paljon."

Ehei. Et ymmärtänyt nytkään edes sitä, että tunnustin sinun tyhmyytesi, en minun.

LOL. Älä naurata, ei ole edes olemassa mitään "rappeutumisteoriaa", saati sitten, että sitä olisi tarvetta asettaa evoluutioteoriaa vastaan. Ja miten tuon "pointtisi" olisi voinut käsittää viestistäsi, jossa et maininnut "rappeutumisteoriaa", vaan luomiset?

• älä saivartele kirjoitti:

"Kun evoluutioteoriassa annetaan muutokselle trendi, niin se on aivan sama kuin rappeutumisteoriassa."

Tarkoitatko, että "rappeutumisteoriankin" mukaan uusia rakenteita ja lajeja syntyy ja biodiversiteetti kehittyy monimuotoisemmaksi sopeutumisen takia ajan myötä?

• miksi? kirjoitti:

"Tieteellisesti kuvattua ja objektiivisiin havaintoihin pohjautuvaa "rappeutumisteoriaa" ei ole olemassa."

Eihän evoluutiokaan perustu objektiivisiin havaintoihin. Evoluution valossa fossiiliaineistosta pitäisi paljastua alkuperäisen muodon asteittainen ja säännönmukainen muutos siitä polveutuneiksi muodoiksi. Mutta paleontologin todellisuus on toisenlainen. Hän löytää mistä tahansa pääjaksosta lähinnä aukkoja. Uusia lajeja löytyy usein odottamatta, mutta niiden esimuodoista ei ole tietoakaan varhaisemmissa kerrostumissa. On itse asiassa erittäin harvinaista löytää katkeamaton fossiilien sarja, josta näkisi kantalajin muuttuvan vähittäin toiseksi lajiksi. Fossiiliaineisto on tavallisesti "töksähtetevää", jossa yhdestä organismista joudutaan hyppäämään toiseen, erilaiseen organismiin. Se nostaa esiin pulmallisen kysymyksen: Miksi fossiiliaineisto ei näytä tukevan evoluutioteorian edellyttämää asteittaista muutosta?.

"Eihän evoluutiokaan perustu objektiivisiin havaintoihin."

Tietenkin perustuu: Objektiivisia havaintoja, joihin evoluutioteoria perustuu ovat mm. evoluution mekanismit. perinnöllisyys, muuntelu ja luonnonvalinta, fossiiliaineiston järjestäytyminen evoluutioteorian mukaisesti miljardien vuosien ajalta sekä kaikkien lajien jakamat sadat yhteiset geenit ja lähes universaali geneettinen koodi, joiden yhtäläisyydet eri lajien väleillä ovat niin suuret, että niiden olisi mahdotonta syntyä ilman että ne peritään yhteiseltä kantamuodolta evoluutioteorian mukaisesti. Siinä sinulle objektiivisia havaintoja, jotka todistavat evoluutioteorian.

"Evoluution valossa fossiiliaineistosta pitäisi paljastua alkuperäisen muodon asteittainen ja säännönmukainen muutos siitä polveutuneiksi muodoiksi."

Ja näin näemmekin useassa tapauksessa tapahtuvan, tosin tarkoitat varmastikin säännönmukaisuudella eri asiaa kuin evoluutioteorian mukainen kehitys. Tällaisia kehityssarjoja löytyy mm. kalojen kehittymisestä maaeläimiksi, matelijoiden kehittymisestä nisäkkäiksi, dinosaurusten muuttumisesta linnuiksi, valaiden kehittymisestä maaeläimiksi, hevosen ja ihmisen kehityksestä jne.

"Mutta paleontologin todellisuus on toisenlainen. Hän löytää mistä tahansa pääjaksosta lähinnä aukkoja."

Aukotkin ovat todellisia ja ne ovat juuri sitä, mitä voimme olettaa todellisuudesta, vaikka evoluutio on totta: kaikki eliöt eivät suinkaan fossiloidu ja siksi monesta kehityksestä puuttuu välimuoto.

"Uusia lajeja löytyy usein odottamatta, mutta niiden esimuodoista ei ole tietoakaan varhaisemmissa kerrostumissa."

Ei niin usein kuin luulet ja toisaalta eläimet muuttavat: kaikki kehitys ei ole tapahtunut seuduilla, joista fossiileja löytyy.

"On itse asiassa erittäin harvinaista löytää katkeamaton fossiilien sarja, josta näkisi kantalajin muuttuvan vähittäin toiseksi lajiksi."

Tunnemme lukuisia tuollaisia sarjoja ja ne kaikki ovat juuri sitä, mitä evoluutioteorian mukaan voimme odottaa, mutta emme luomisten.

"Fossiiliaineisto on tavallisesti "töksähtetevää", jossa yhdestä organismista joudutaan hyppäämään toiseen, erilaiseen organismiin. Se nostaa esiin pulmallisen kysymyksen: Miksi fossiiliaineisto ei näytä tukevan evoluutioteorian edellyttämää asteittaista muutosta?"

Fossiiliaineisto on aukkoinen, mutta aukkoineenkin se tukee nimenomaisesti evoluutioteoriaa: sadoista miljoonista löydetyistä fossiileista käytännössä kaikki ovat evoluutioteorian mukaisessa järjestyksessä: emme löydä norsuja dinosaurusten ajoilta emmekä jänistä kambrikaudelta emmekä lintuja permikaudelta eikä ihmistä edes oligoseenikaudelta. Esimerkkejä noista voin itsekin tarjota tuhansia.

• voi hyvä tavaton

"Hyvä että sentään ymmärrät tunnustaa tyhmyytesi. Se selittää paljon."

Ehei. Et ymmärtänyt nytkään edes sitä, että tunnustin sinun tyhmyytesi, en minun.

LOL. Älä naurata, ei ole edes olemassa mitään "rappeutumisteoriaa", saati sitten, että sitä olisi tarvetta asettaa evoluutioteoriaa vastaan. Ja miten tuon "pointtisi" olisi voinut käsittää viestistäsi, jossa et maininnut "rappeutumisteoriaa", vaan luomiset?

"LOL. Älä naurata, ei ole edes olemassa mitään "rappeutumisteoriaa", saati sitten, että sitä olisi tarvetta asettaa evoluutioteoriaa vastaan. Ja miten tuon "pointtisi" olisi voinut käsittää viestistäsi, jossa et maininnut "rappeutumisteoriaa", vaan luomiset? "

Et siis vieläkään ymmärtänyt.

• voi hyvä tavaton kirjoitti:

"LOL. Älä naurata, ei ole edes olemassa mitään "rappeutumisteoriaa", saati sitten, että sitä olisi tarvetta asettaa evoluutioteoriaa vastaan. Ja miten tuon "pointtisi" olisi voinut käsittää viestistäsi, jossa et maininnut "rappeutumisteoriaa", vaan luomiset? "

Et siis vieläkään ymmärtänyt.

"Et siis vieläkään ymmärtänyt."

Juu, ymmärsin: sinulla ei ollut mitään pointtia.

• miten sen nyt ottaa

Tarkoitatko, että "rappeutumisteoriankin" mukaan uusia rakenteita ja lajeja syntyy ja biodiversiteetti kehittyy monimuotoisemmaksi sopeutumisen takia ajan myötä?

"Tarkoitatko, että "rappeutumisteoriankin" mukaan uusia rakenteita ja lajeja syntyy ja biodiversiteetti kehittyy monimuotoisemmaksi sopeutumisen takia ajan myötä?"

Kun laji sopeutuu, niin sen geenivarasto supistuu.

• miten sen nyt ottaa kirjoitti:

"Tarkoitatko, että "rappeutumisteoriankin" mukaan uusia rakenteita ja lajeja syntyy ja biodiversiteetti kehittyy monimuotoisemmaksi sopeutumisen takia ajan myötä?"

"Kun laji sopeutuu, niin sen geenivarasto supistuu."

Ehei. Kerropas, miten alkuperäisen sirkkupopulaation geenipooli on supistunut, kun se on edelleen Väli-Amerikassa jäljellä, mutta siitä on syntynyt Galapagossaarilla 14 uutta sirkkulajia?

• alkuper. 14 edestä

"Kun laji sopeutuu, niin sen geenivarasto supistuu."

Ehei. Kerropas, miten alkuperäisen sirkkupopulaation geenipooli on supistunut, kun se on edelleen Väli-Amerikassa jäljellä, mutta siitä on syntynyt Galapagossaarilla 14 uutta sirkkulajia?

"Ehei. Kerropas, miten alkuperäisen sirkkupopulaation geenipooli on supistunut, kun se on edelleen Väli-Amerikassa jäljellä, mutta siitä on syntynyt Galapagossaarilla 14 uutta sirkkulajia?"

Siinä yhdessä alkuperäisessä oli geenipooli nyt oleviin 14 sirkkulajiin. Jos verrataan nyt yhtä noista 13 tuohon alkuperäiseen niin onhan se supistunut.

Kukin populaation eläinyksilö on vanhempiensa geenipoolin otos. Geenipoolissa yksittäisten geenien taajuudella ei ole sisäänrakennettua taipumusta kasvaa tai vähetä. Evoluutio tarkoittaa nimenomaan ja täsmälleen sitä, että geenipoolin tietyn geenin taajuus kasvaa tai vähenee järjestelmällisesti.

• miten sen nyt ottaa kirjoitti:

"Kun laji sopeutuu, niin sen geenivarasto supistuu. "

Geenivarasto supistuu ainoastaan silloin, kun geenejä kantavien yksilöiden lukumäärä pienenee (toisin sanoen populaation koko pienenee) niin paljon, että aluperäisten geenialleelien mahdollisuudet esiintyä tuossa populaatiossa kutistuvat ja osa geenialleeleista häviää populaation geenipoolista.

Näin tapahtuu usein ns. pullonkaula-ilmiössä ja sisäsiitosten yhteydessä.

Lisäksi tämä geenipoolin köyhtyminen koskee vain tuota kyseistä populaatiota jolloin toisissa populaatioissa geenipooli voi ja usein pysyykin muuttumattomana (ellei sitten jotkut toiset ympäristävaikutukset lähde muokkaamaan myös tuota geenipoolia).

Lisäksi on havaittu, että näissä "uusissa" geenipooleissa uudet mutaatiot tuovat oman lisänsä geenipooliin, jolloin taas kerran geenivarasto jopa lisääntyy. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että populaation yksilömäärä on lisääntymään päin.

• alkuper. 14 edestä kirjoitti:

"Ehei. Kerropas, miten alkuperäisen sirkkupopulaation geenipooli on supistunut, kun se on edelleen Väli-Amerikassa jäljellä, mutta siitä on syntynyt Galapagossaarilla 14 uutta sirkkulajia?"

Siinä yhdessä alkuperäisessä oli geenipooli nyt oleviin 14 sirkkulajiin. Jos verrataan nyt yhtä noista 13 tuohon alkuperäiseen niin onhan se supistunut.

Kukin populaation eläinyksilö on vanhempiensa geenipoolin otos. Geenipoolissa yksittäisten geenien taajuudella ei ole sisäänrakennettua taipumusta kasvaa tai vähetä. Evoluutio tarkoittaa nimenomaan ja täsmälleen sitä, että geenipoolin tietyn geenin taajuus kasvaa tai vähenee järjestelmällisesti.

"Siinä yhdessä alkuperäisessä oli geenipooli nyt oleviin 14 sirkkulajiin. Jos verrataan nyt yhtä noista 13 tuohon alkuperäiseen niin onhan se supistunut."

Onko supistunut? Päättelitkö vai teitkö oikein vertailun noiden kahden populaation geenien välillä?

Oletko mahdolisesti ottanut huomioon sen, että tuossa kyseisessä sirkkupopulaatiossa voi olla uusia geenialleeleja mutaatioiden vuoksi, samoin tuossa alkuperäisessä voi olla myös uusia geenialleeleja (samasta syystä).?

• alkuper. 14 edestä kirjoitti:

"Siinä yhdessä alkuperäisessä oli geenipooli nyt oleviin 14 sirkkulajiin."

Niin, siinä oli geenipooli, joka mahdollisti 14 uuden sirkkulajin syntymän muuntelun, mutaatioiden ja luonnonvalinnan avulla. Nyt tuo alkuperäinen geenipooli on siis laajentunut paitsi kantapopulaation saaman muuntelun, myös Galapagossaarille muuttaneen ja siellä lajiutuneiden sirkkujen geenipooleilla. Vastoin väitettäsi, sopeutuminen on siis kasvattanut geenipoolia eikä supistanut.

"Jos verrataan nyt yhtä noista 13 tuohon alkuperäiseen niin onhan se supistunut."

Epäilemättä, koska niiden populaatiot ovat niin pieniä verrattuna kantapopulaatioon. Mutta kun emme vertaakaan vain yhtä lajia, vaan puhumme sekä kantalajin että saarilla lajiutuneiden 14 eri sirkkulajin yhteisestä geenipoolista ja tällöin on selvää, että soputuminen onkin kasvattanut alkuperäistä geenipoolia. Ja näin olisi käynyt, vaikka kummatkaan, kantalaji ja saarilla asustavat lajit eivät olisi saaneet yhtään uutta mutaatiota, vaikka toki kaikki ovat ajan myötä saaneet runsaasti uutta hyödyllistä perimäaineista mutaatioiden avulla.

"Kukin populaation eläinyksilö on vanhempiensa geenipoolin otos."

Plus satakunta uutta mutaatiota, joita vanhemmilla ei ole. Näin ihmisillä, en tiedä tarkkaan kuinka monta uutta mutaatiota kullakin noilla sirkuilla on.

"Geenipoolissa yksittäisten geenien taajuudella ei ole sisäänrakennettua taipumusta kasvaa tai vähetä."

Aivan. Tuo taajuuden kasvaminen tai väheneminen johtuu sekä luonnonvalinnasta että sattumasta.

"Evoluutio tarkoittaa nimenomaan ja täsmälleen sitä, että geenipoolin tietyn geenin taajuus kasvaa tai vähenee järjestelmällisesti."

Juuri näin. Ja tuo prosessi tuottaa paitsi sopeutumista ja lajiutumista, myös kasvattaa geenipoolia, kun uudet mutaatiot leviävät populaatioihin.

• tieteenharrastaja
        älä saivartele kirjoitti:

Ei evoluutio muutu siitä miksikään, että annat sille uudenlaisen nimen. "Rappeutuminen" ei myöskään havaintojen mukaan estä uuden geeni-informaation syntymistä mutaatioiden kautta. Maapallon ensimmäisissä eliöissä ei selvästikään ollut mukana kaikkien niiden jälkeen tulleiden geeniperimää.

• Epäjumalienkieltäjä
        alkuper. 14 edestä kirjoitti:

"Kukin populaation eläinyksilö on vanhempiensa geenipoolin otos."

Hieman aiheen vierestä, mutta ei kuitenkaan ihan:

Jos hyödyllisiä mutaatioita ei ole eikä sopeutumista tapahdu, niin miksi suvullinen lisääntyminen on eliömaailmassa valta-asemassa? Jos ID-uskovaisten uskomukset rappeutumisesta pitäisivät paikkansa, niin miksi ei olisi ollut älykästä suunnitella kaikkia eliöitä lisääntymään suvuttomasti vain itseään kopioiden?

• xxxx siitä että kreationismin väitteet olisivat tosia ja luominen olisi historiallinen fakta? xxxxx

Kysymys ei ole todisteiden puuttumisesta, vaan siitä, että et tunne Jeesusta Kristusta.
      Etsi Häntä kaikesta sydämestäsi, voimastasi ja mielestäsi . Etsi Häntä niin kauan kunnes löydät Hänet, vaikka se veisi koko elämäsi. Se on elämäsi tärkein ja ykkösasia. Kun olet löytänyt Hänet, sinulla on kaikki tarvittavat todisteet kreationismista, Jumalasta ja kaikesta, mitä sinun elämässäsi on välttämätöntä tietää.

Niin kauan kuin elät ilman Jeesusta ja olet ateisti, sinulla ei tule koskaan olemaan todisteita, jotka sinulle kelpaisivat, mutta kun opit tuntemaan Hänet, et voi sen jälkeen olla enää sekuntiakaan ateisti, evolutionisti, materialisti tai naturalisti.

Miljoonat ihmiset ovat löytäneet jo Jeesuksen ja saneet Hänen kauttansa iankaikkisen elämän ja tarkoituksen elämälleen. Se, mikä on heille ollut mahdollista, on mahdollista sinullekin. Anna pelastaa itsesi.

• "Kysymys ei ole todisteiden puuttumisesta, vaan siitä, että et tunne Jeesusta Kristusta.
        Etsi Häntä kaikesta sydämestäsi, voimastasi ja mielestäsi . Etsi Häntä niin kauan kunnes löydät Hänet, vaikka se veisi koko elämäsi. Se on elämäsi tärkein ja ykkösasia. Kun olet löytänyt Hänet, sinulla on kaikki tarvittavat todisteet kreationismista, Jumalasta ja kaikesta, mitä sinun elämässäsi on välttämätöntä tietää."
        Kyllä kysymys on nimenomaan todisteiden puuttumisesta.

Kerrohan, miksi kenenkään pitäisi ottaa höpötystäsi todesta, jos sinulla ei ole todisteita?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      384
      40530
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      117
      9003
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      6110
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      22
      4748
    5. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      62
      3895
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3710
    7. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      75
      3282
    8. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      35
      2904
    9. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2458
    10. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      19
      2292
    Aihe