Ottakaa sinkkumiehet huomioon seuraava asia:

hämäläinen

Nuori vaimo on useimmiten huono kokki. Oma äitinne osaa laittaa hyvät jouluruuat. Eräs tuore vaimo kertoi netissä kuinka hänen miehensä oli mennyt hiljaiseksi jouluna maistettuaan vaimon 'imellettyä' perunalaatikkoa. Se oli ollut pahaa mutta mies ei kohteliaisuuttaan sanonut mitään.

89

617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkaa rohkeita

Miehen ei tarvitse kärsiä jouluna huonon kokin sapuskoista! Teillä on lupa mennä äidillenne syömään!

• Silleen joo

Kyllä vanhampanakin on yhtä huono, jos käy vain ulkona syömässä tai syö eineksiä kuten monet tekevät.

• hämäläinen

Monelle miehelle voi tulla yllätyksenä se, että nuorikko osaa vain tyyliin työntää mikroaterian mikroon. Kannattaa varautua siihen, että mies joutuu itse hoitamaan kokkaukset jos mielii saada kunnon kotiruokaa.

• Tulla nähdyksi
        hämäläinen kirjoitti:

Monelle miehelle voi tulla yllätyksenä se, että nuorikko osaa vain tyyliin työntää mikroaterian mikroon. Kannattaa varautua siihen, että mies joutuu itse hoitamaan kokkaukset jos mielii saada kunnon kotiruokaa.

Kokkaaminen on todellakin miesten hommaa.

• se nyt on selvä

Nykynaiset eivät osaa laittaa ruokaa muutoinkaan.

• hämäläinen

Te tiedätte että oma äitinne on maailman paras kokki.

• nii onkin

eivätkä tehdä yleensäkkään mitään. ovat vain täydellisiä ajan, tilan, energian ja rajallisten luonnonvarojen haaskausta.

• Millä vuosikymmenellä elät?

• hämäläinen

2010-luvulla. Entä itse?

Sinä naisena haluat vaieta tästä tosiasiasta? Ei se ole miehellekään niin hääviä saada kuraa syödäkseen joulupöydässä.

• 8+8
        hämäläinen kirjoitti:

2010-luvulla. Entä itse?

Sinä naisena haluat vaieta tästä tosiasiasta? Ei se ole miehellekään niin hääviä saada kuraa syödäkseen joulupöydässä.

Voi jestas, miten avuttomia miehet osaavat olla.. jollei kumpaakaan osapuolta kiinnosta kokkaaminen, a) menette ulos syömään; b) tilaatte ruoat pitopalvelusta; c) jos olette vähissä varoissa ostatte eineksiä. Ei luulisi olevan liian vaikeaa, edes miehelle!

• hämäläinen
        8+8 kirjoitti:

Voi jestas, miten avuttomia miehet osaavat olla.. jollei kumpaakaan osapuolta kiinnosta kokkaaminen, a) menette ulos syömään; b) tilaatte ruoat pitopalvelusta; c) jos olette vähissä varoissa ostatte eineksiä. Ei luulisi olevan liian vaikeaa, edes miehelle!

Miehen kuuluu saada ruokaa omassa kodissaan.

• 13+18
        hämäläinen kirjoitti:

No jestas, lue uudestaan, ovatko miehet kaiken kukkuraksi sisälukutaidottomia? Mikäli et halua syödä ulkona vaan kotona, kts. vaihtoehdot b ja c.

En haluaisi olla pahanilman lintu varsinkaan näin jouluna, mutta pariutumismahdollisuutesi vaikuttavat hyvin epätodennäköisiltä näiden tietojen valossa.

• hämäläinen
        13+18 kirjoitti:

No jestas, lue uudestaan, ovatko miehet kaiken kukkuraksi sisälukutaidottomia? Mikäli et halua syödä ulkona vaan kotona, kts. vaihtoehdot b ja c.

En haluaisi olla pahanilman lintu varsinkaan näin jouluna, mutta pariutumismahdollisuutesi vaikuttavat hyvin epätodennäköisiltä näiden tietojen valossa.

Niinkö sinun äitisi sinulle opetti?

• 13+18 kirjoitti:

Ei kannata ruokkia trollia ;-)

• Ikisinkku M
        8+8 kirjoitti:

Noissa vaihtoehdoissasi on se ongelma että ettei tässä maassa ole kenelläkään normaalituloisella miehellä varaa syöttää naista joka ilta ulkona tai tilata ruokia pitopalvelusta kun se nainen ei kuitenkaan naisen euroineen siihen aio osallistua ja jatkuva eineksien syöminen taas ei ole vaihtoehto.

• hämäläinen
        helka kirjoitti:

Ei kannata ruokkia trollia ;-)

Sopii minulle. Kuole nälkään.

• 2+15
        Ikisinkku M kirjoitti:

Noissa vaihtoehdoissasi on se ongelma että ettei tässä maassa ole kenelläkään normaalituloisella miehellä varaa syöttää naista joka ilta ulkona tai tilata ruokia pitopalvelusta kun se nainen ei kuitenkaan naisen euroineen siihen aio osallistua ja jatkuva eineksien syöminen taas ei ole vaihtoehto.

Teen ruokaa silloin kun huvittaa, siis harvakseltaan. Eineksiä en syö, voileivät riittävät aikuiselle ihmiselle loistavasti. Lapsiperheessä on tietysti toisin. Kesäaikaan korvaan voileivät suurilla salaateilla.

Kahden aikuisen liitossa pätee ruoanlaittoon sama kuin siivoukseenkin - se tekee, jota enemmän nyppii.

• Ikisinkku M
        2+15 kirjoitti:

Teen ruokaa silloin kun huvittaa, siis harvakseltaan. Eineksiä en syö, voileivät riittävät aikuiselle ihmiselle loistavasti. Lapsiperheessä on tietysti toisin. Kesäaikaan korvaan voileivät suurilla salaateilla.

Kahden aikuisen liitossa pätee ruoanlaittoon sama kuin siivoukseenkin - se tekee, jota enemmän nyppii.

Aika huonolta liitolta kuulostaa tuommoinen, tehdä ruokaa kun v..ttaa kun sitä ei ole valmiina ja jos tekee toisellekin se sitten nyrpistelee ettei otakaan jne. luulen että tuollaisesta pikkuhiljaa kasaantuu niitä ongelmia joita sitten parisuhdeterapeutilla ratkotaan. Mieluummin vaikka niin että vuoropäivinä laitetaan jotain ja jos vuorollaan ei laita niin on sitten velvollinen viemään kumppaninsa sinne ulos syömään. Minua ei muuten yhtään nypi tässä naputellessa samaan aikaan siemailla kahvia ja maistella voikkarin päällä ihan itse eilen paistamaa kinkkua, sensijaan nyppisi jos pitäisi lähteä jonnekin ulso maistelemaan toisten huonompia tekeleitä.

• 12+15
        Ikisinkku M kirjoitti:

Aika huonolta liitolta kuulostaa tuommoinen, tehdä ruokaa kun v..ttaa kun sitä ei ole valmiina ja jos tekee toisellekin se sitten nyrpistelee ettei otakaan jne. luulen että tuollaisesta pikkuhiljaa kasaantuu niitä ongelmia joita sitten parisuhdeterapeutilla ratkotaan. Mieluummin vaikka niin että vuoropäivinä laitetaan jotain ja jos vuorollaan ei laita niin on sitten velvollinen viemään kumppaninsa sinne ulos syömään. Minua ei muuten yhtään nypi tässä naputellessa samaan aikaan siemailla kahvia ja maistella voikkarin päällä ihan itse eilen paistamaa kinkkua, sensijaan nyppisi jos pitäisi lähteä jonnekin ulso maistelemaan toisten huonompia tekeleitä.

Siinä sinkkuuden autuus onkin :) Saat valita aivan itse, syödä vaikka etanoita pytyllä kyykkiessäsi, kukaan ei kummastele.

Vuoropäivien ruokavuoro on hyvä ajatus, mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että lämmin ateria on yliarvostettua, ei aikuinen tarvitse sitä päivittäin. Varsinkin mikäli syö työpaikallaan ei ole mitään järkeä läträtä keittiössä taas illalla, ellei todella nauti siitä.

Mutta toinen mukillinen kahvia maistuisikin...

• Ikisinkku M
        12+15 kirjoitti:

Siinä sinkkuuden autuus onkin :) Saat valita aivan itse, syödä vaikka etanoita pytyllä kyykkiessäsi, kukaan ei kummastele.

Vuoropäivien ruokavuoro on hyvä ajatus, mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että lämmin ateria on yliarvostettua, ei aikuinen tarvitse sitä päivittäin. Varsinkin mikäli syö työpaikallaan ei ole mitään järkeä läträtä keittiössä taas illalla, ellei todella nauti siitä.

Mutta toinen mukillinen kahvia maistuisikin...

Itse olen sitä mieltä että yhden lämpimän aterian kaipaa ja no joo, jos sen työpaikalla syö niin sitten kai sitä pärjää voikkareilla illan mutta mulla itsellä on juuri toisinpäin, en halua päivällä syödä liian raskaasti niin sitten tykkään töiden jälkeen syödä sen lämpimän annoksen. Kai ne nuokin asiat parisuhteessa on yhteen sovitettavissa, samaa mieltä siitä ainakin ollaaan ettei liikaa kannata/tarvitse syödä.

Juu, pitääkin keittää, kinkkua ei viitsi enää kun jo santsasin, oli se niin hyvää.

• Ujo atm 25
        8+8 kirjoitti:

Naisten vika jos ei saa kunnon ruokaa.

• Ujo atm 25
        Ujo atm 25 kirjoitti:

Naisten vika jos ei saa kunnon ruokaa.

Eikä edes piparia, saatana! Olen kiltti mies.

• Sama tuli mieleen. Siitä, kun kokkaaminen oli jotenkin feminiinen juttu, on _todella_ kauan.

• hämäläinen
        outsider1 kirjoitti:

Sama tuli mieleen. Siitä, kun kokkaaminen oli jotenkin feminiinen juttu, on _todella_ kauan.

Mies tekee tulen hieromalla kapuloita yhteen. :)

• Yhdessä tekemistä
        Ikisinkku M kirjoitti:

Eikö ruokaa voisi laittaa yhdessä "rakkaansa" kanssa?

• Roolit kunniaan
        hämäläinen kirjoitti:

Jestas, toi oli ryhdikäs kannanotto!
        Todellinen suvun kouluttama mies varmaan kyseessä.
        Äijä odottaa pöydän ääressä kapusta kädessä, että vaimo tulee duunista ja laittaa ruokaa...tai äiti.

• Ikisinkku M

Nykyään taitaa olla niin ettei edes naisen ikä määritä kokkaustaitoja, vanhemmissa voi olla surkeita kokkeja ja nuoremmissa hyviä. Noiden pohtimiselta välttyy sillä että opettelee itse kokkaamaan sen verran että on jotain syötävää jouluksi vaikka tokihan hyvää ruokaa laittava nainen olisi kiva. Naiset itse on luoneet tilanteen jossa ne ei ole enää ne perinteiset naisten taidot jotka tekisi heistä houkuttelevia, ovat tavallaan siis alentaneet itsensä pelkiksi p..uiksi joissa ainoa tavoittelemisen arvoinen asia ovat panot, onkohan se sekään kovin hyvä juttu.

• hämäläinen

Miten sinä ojentaisit vaimoa kun tämä tekisi syömäkelvotonta ruokaa? Millä sanoilla?

• Ikisinkku M
        hämäläinen kirjoitti:

Miten sinä ojentaisit vaimoa kun tämä tekisi syömäkelvotonta ruokaa? Millä sanoilla?

Käyttäisin elekieltä kuten löisin nyrkin pöytään. Jos ei akka siitä tokene niin kenkää hälle,

• 19+4

Nykyisin nainen keskittyy itseään kiinnostaviin asioihin. Joillekin se on ruoanlaitto, joillekin akvarellit. Kumpaakaan ylentäen tai alentaen.

Mikäli tv-ohjelmien ja erilaisten blogien tarjonnasta voi mitään päätellä, ruoanlaitto on valtakunnan ykköskiinnostuksenkohde molemmilla sukupuolilla.

• 8+6
        Ikisinkku M kirjoitti:

Käyttäisin elekieltä kuten löisin nyrkin pöytään. Jos ei akka siitä tokene niin kenkää hälle,

Pöhkö, tekisit tietysti sabrinat ja kustantaisit vaimokullan Pariisiin. Palattuaan hän osaa ainakin rikkoa kananmunat yhdellä kädellä.

https://www.cordonbleu.edu/lcb-paris/en

• Ikisinkku M
        hämäläinen kirjoitti:

Ei varmaan siihen pisteeseen asti mentäisi että vaimoksi pääsisi tai jos mentäisiin niin olisin kyllä sen verran varmaan opettanut kokkaustaitoja ettei se ihan tumpula olisi. Jos ei sitten yhtään tahtoisi opetella niin jossain vaiheessa seurustelua olisi pakko todeta "ollaan liian erilaisia", ei kai siinä sen kummempaa.

• Ikisinkku M
        8+6 kirjoitti:

Pöhkö, tekisit tietysti sabrinat ja kustantaisit vaimokullan Pariisiin. Palattuaan hän osaa ainakin rikkoa kananmunat yhdellä kädellä.

https://www.cordonbleu.edu/lcb-paris/en

Tuo edellinen oli trollilta, en saa tuollaisia väkivaltakohtauksia, ne on jännämiesten heiniä.

• hämäläinen
        19+4 kirjoitti:

Nykyisin nainen keskittyy itseään kiinnostaviin asioihin. Joillekin se on ruoanlaitto, joillekin akvarellit. Kumpaakaan ylentäen tai alentaen.

Mikäli tv-ohjelmien ja erilaisten blogien tarjonnasta voi mitään päätellä, ruoanlaitto on valtakunnan ykköskiinnostuksenkohde molemmilla sukupuolilla.

Parisuhde ei ole mikään yleisölaji joten turha vääntää ja kääntää asiaa muualle. Kyllä se perhe-elämä eletään neljän seinän sisällä eikä netin palstoilla.

• 2+10

Kuulehan, olet aivan hakoteillä, olet sekoittanut parisuhteen ja työsuhteen keskenään. Kotiapulaisia on tosin nykyisin hyvin vaikea saada, mutta erilaisia kotipalveluita on pilvin pimein. ota reippaasti yhteyttä, tuntiveloitus on jossain neljänkympin tietämillä ja siitä saa kotitalousvähennyksen.

• hämäläinen
        2+10 kirjoitti:

Kuulehan, olet aivan hakoteillä, olet sekoittanut parisuhteen ja työsuhteen keskenään. Kotiapulaisia on tosin nykyisin hyvin vaikea saada, mutta erilaisia kotipalveluita on pilvin pimein. ota reippaasti yhteyttä, tuntiveloitus on jossain neljänkympin tietämillä ja siitä saa kotitalousvähennyksen.

Sanoo ihminen jolta puuttuu maalaisjärki tyystin.

• hämäläinen
        Ikisinkku M kirjoitti:

Ei varmaan siihen pisteeseen asti mentäisi että vaimoksi pääsisi tai jos mentäisiin niin olisin kyllä sen verran varmaan opettanut kokkaustaitoja ettei se ihan tumpula olisi. Jos ei sitten yhtään tahtoisi opetella niin jossain vaiheessa seurustelua olisi pakko todeta "ollaan liian erilaisia", ei kai siinä sen kummempaa.

Aito nainen keritsee lampaat, karstaa villat ja kehrää ne langoiksi. Tästä edelleen värjää itse ja kutoo miehelle joululahjoiksi sukkia ja villapaitoja.

• 6+19
        hämäläinen kirjoitti:

Sanoo ihminen jolta puuttuu maalaisjärki tyystin.

Tarkoittanee, että olet persaukinen ja neljäkymppiä tunnilta on liikaa? Sitten ei muuta kuin voi voi ja peset vessasi itse. Köyhän osa.

• Ikisinkku M
        hämäläinen kirjoitti:

Aito nainen keritsee lampaat, karstaa villat ja kehrää ne langoiksi. Tästä edelleen värjää itse ja kutoo miehelle joululahjoiksi sukkia ja villapaitoja.

suunnilleen noinhan se menee tai jos ei ihan kaikkea itse tee niin riittää että osaisi tarvittaessa.

• 16+6
        hämäläinen kirjoitti:

Ja mies pistää sian lihoiksi ja hakee metsästä lisää. Njam, tuoretta ja taatusti luomua. Sekä pimeinä iltoina väkertää portfoliokseen rukinlavan ja piirongin. Siitä voivat kylän likkalapset arvioida sulhaskokelaan taidot. Olivatpa ne suloisia aikoja, ei kukaan halunnut Skoda Octaviaa vaan onni laskettiin lehmissä.

• ätmi
        19+4 kirjoitti:

Yleensä se tuntuu olevan se haarojen levittely väkivaltarikollisille ja ulkomaalaisille, mikä naisia eniten kiinnostaa.

• hämäläinen
        6+19 kirjoitti:

Tarkoittanee, että olet persaukinen ja neljäkymppiä tunnilta on liikaa? Sitten ei muuta kuin voi voi ja peset vessasi itse. Köyhän osa.

"neljäkymppiä tunnilta on liikaa"

Mainitse ammatteja joissa tienaa neljäkymppiä tunnilta. Eli tulevan miehesi ammatti on...

• Ikisinkku M
        ätmi kirjoitti:

Yleensä se tuntuu olevan se haarojen levittely väkivaltarikollisille ja ulkomaalaisille, mikä naisia eniten kiinnostaa.

Nykynaiselle ovat CV:t tärkeintä elämässä, työhistoria-cv ja seksihistoria-cv menevät kaiken edelle. Sitten vasta kun cv:eet ovat naisen mielestä tarpeeksi pitkiä ja kunnioitusta herättäviä voi todeta että nyt on juoksut juostu ja aikaa löytyisi perheelle kun vain löytäisi sen ihanan miehen.

• hämäläinen
        16+6 kirjoitti:

Ja mies pistää sian lihoiksi ja hakee metsästä lisää. Njam, tuoretta ja taatusti luomua. Sekä pimeinä iltoina väkertää portfoliokseen rukinlavan ja piirongin. Siitä voivat kylän likkalapset arvioida sulhaskokelaan taidot. Olivatpa ne suloisia aikoja, ei kukaan halunnut Skoda Octaviaa vaan onni laskettiin lehmissä.

Älä taas sekoita koko kylää tähän asiaan. Naisen on osattava kirjoa itse ommellut lakanansa ja lakanoita on oltava kapiokirstu täynnä. Naisen isän on rakennettava kapiokirstu.

• 2+14
        hämäläinen kirjoitti:

Älä taas sekoita koko kylää tähän asiaan. Naisen on osattava kirjoa itse ommellut lakanansa ja lakanoita on oltava kapiokirstu täynnä. Naisen isän on rakennettava kapiokirstu.

Älä liioittele lakanoiden kanssa, kirstuun on mahduttava muutkin pitovaatteet.

• 8+17
        hämäläinen kirjoitti:

"neljäkymppiä tunnilta on liikaa"

Mainitse ammatteja joissa tienaa neljäkymppiä tunnilta. Eli tulevan miehesi ammatti on...

Tuleva mieheni on... kotiapulainen!

• 1+2
        ätmi kirjoitti:

Sitten nainen harrastaa sitä. Hienoa, että nykyisin on paljon mahdollisuuksia.

• 15+4

• ätmi
        1+2 kirjoitti:

Sitten nainen harrastaa sitä. Hienoa, että nykyisin on paljon mahdollisuuksia.

Onko kyseessä edes harrastus, jos kaikki naiset tekevät sitä? Eihän paskalla käymistäkään lasketa harrastukseksi.

• hämäläinen
        2+14 kirjoitti:

Älä liioittele lakanoiden kanssa, kirstuun on mahduttava muutkin pitovaatteet.

Saisit paljon aikaiseksi jos vänkäämisen sijasta tekisit niitä ristipistoja.

• 6+15
        hämäläinen kirjoitti:

Saisit paljon aikaiseksi jos vänkäämisen sijasta tekisit niitä ristipistoja.

Suosin ristisanoja.

Mitä sinä saisit aikaiseksi jos vain vänkäämiseltäsi ehtisit? Omakotitalon vai koirankopin? Tai sittenkin pannunalusen...

• kummitus

Minusta on koko parisuhteen konsepti vähän hakusessa, jos naiselta haetaan alapään lisäksi vain kokkaus- ja siivouspalveluita, ja se tärkein asia eli kumppanuus rakkaan ihmisen kanssa nähdään mitättömänä seikkana. En minäkään näe tulevaa puolisoani on pelkkänä pippelinä, vaikka hän ei vaihda renkaitani eikä osaa tehdä esim. sähkötöitä.

Minä tosin olen innokas ja hyvä kokki, mutten ikimaailmassa olisi huolinut miestä joka kohtelee minua kuin kodinkonetta. :D

• Ikisinkku M
        kummitus kirjoitti:

Minusta on koko parisuhteen konsepti vähän hakusessa, jos naiselta haetaan alapään lisäksi vain kokkaus- ja siivouspalveluita, ja se tärkein asia eli kumppanuus rakkaan ihmisen kanssa nähdään mitättömänä seikkana. En minäkään näe tulevaa puolisoani on pelkkänä pippelinä, vaikka hän ei vaihda renkaitani eikä osaa tehdä esim. sähkötöitä.

Minä tosin olen innokas ja hyvä kokki, mutten ikimaailmassa olisi huolinut miestä joka kohtelee minua kuin kodinkonetta. :D

Olet nyt ymmärtänyt väärin. Ei se ole vain vaan mukana siinä paketissa, siis siinä kumppanuudessa eikä se ole mitään kodinkoneena kohtelua mutta sitä vain mielellään odottaisi että nainenkin osallistuu noihin perinteisiin naisen töihin ettei miehen tarvitse aina tehdä niitä molempia, sekä naisen että miehen töitä.

Hieno juttu että olet mutta sen vuoksi et tosiaankaan tule kohdelluksi kodinkoneena vaan juurikin kumppanina.

• 19+18

• 16+8
        19+18 kirjoitti:

Asiasta kukkaruukkuun. On muuten pidemmän päälle aika perkeleen kallista kotiapua. Etenkin monella vanhemmalla ihmisellä ei ole tuollaisiin edes varaa.

Kunnilta saa palveluseteleitä, joista jonkin verran apua.

• hämäläinen
        6+15 kirjoitti:

Suosin ristisanoja.

Mitä sinä saisit aikaiseksi jos vain vänkäämiseltäsi ehtisit? Omakotitalon vai koirankopin? Tai sittenkin pannunalusen...

En ole fiksoitunut sinkkuuteen kuten sinä näytät olevan. En ole fiksoitunut ajamaan naisasiaa kuten sinä näytät olevan. Eikö ole tylsää juuttua yhden roolin esittäjäksi? Käännät jokaisen kommentin ylösalaisin esittämättä mitään omia ajatuksia. Olet siis _tylsä_

• ätmi

• lehmipaimen
        16+6 kirjoitti:

"....onni laskettiin lehmissä." Niinhän nykyäänkin, jos tätä palstaa on uskominen.

• hämäläinen
        ätmi kirjoitti:

Tuossa hinnassa on muutakin kuin tekijän palkka. Vaikka siinä olisi vain palkka ja sen sivukulut, voisit silti jo puolittaa summan saadaksesi tietää, mikä on tekijän bruttotuntipalkka.

Tuo ynnääjä on jostain venuksesta karannut teoreetikko jolla ei ole käsitystä oikeasta elämästä.

• ätmikokki

Naiset on huonoja kokkeja siksi että miehet vie niitä ravintoloihin syömään jne.
      Ätminä yksin asuessani laitan joka päivä itse ruokaa ja näin sitä oppii.
      Jos joskus joku emäntä tänne eksyy niin sillä ei ole mitään asiaa keittiöön, paitsi kaljan hakuun.

Tästä syystä huippukokit ovatkin miehiä.

• Naisen paikka on makuuhuoneessa eikä keittiössä.

• Ruuanlaitto vaatii kokemusta. Pelkällä keittokirjalla pääsee alkuun, mutta hyppyselliset ja kunnes on kuohkeaa tuottavat vaikeuksia ensimmäisillä yrityksillä.

Tyttäreni on juuri nyt äitinsä kanssa keittiössä. En ole tunkemassa väliin, koska se koettaisiin epäluottamukseksi, mutta vuosien mittaan hotelliruokaan kyllästyneenä olen opetellut itsekin valmistamaan muutakin kuin eineksiä.

Jos nuorikkosi on epävarma keittiössä, tarjoudu toki mukaan. Kaksi aloittelijaa tekee yhdessä vähemmän virheitä kuin yksi. Jaettu vastuu on parempi kuin yksi uhri ja yksi syyllinen.

Peräkamarin pojan kannattaa opetella kokkaus äitinsä kanssa, koska tämän palvelut eivät jatku ikuisuuteen. Edes vaimojen ikuiseen elämään ei voi luottaa eikä tuoreen leskimiehen kannata rynnätä ensimmäisen ruuanlaittotaitoisen helmoihin.

Sen lisäksi kokkaamisen osaavalle sinkkumiehelle on tarjolla myös edullinen treffivaihtoehto: gurmeeillallinen yhdessä kotona. Tämä ei kenties sovi ensimmäisille sokkotreffeille, mutta suhteen edetessä varmasti käyttökelpoinen vaihtoehto.

• Kyllä se on häpeä jos ei nainen osaa kokata kunnon sapuskat.
      Tie miehen sydämmeen käy vatsankautta...Koska tämä on päässyt unohtumaan.

• Ikisinkku M

Varmaan naisten keskuudessa perinteisten naistyötaitojen lasku menee suunnilleen samassa suhteessa kuin p..un markkina-arvo jossain nettideittailupalstoilla on noussut älyttömyyksiin, naiset on alkaneet kuvitella että pelkkä p..u riittää kumppanille mutta ei se ihan niinkään ole. Panoiksi kyllä kelpaavat ilman kokkaustaitoja mutta ei juuri vakavampaan ja onhan se vähän sääli kun eivät itse sitä tajua edes.

• Ikisinkku M

Tottahan se tuokin on eikä ehkä kokkaustaidon puutteet niin paljon haittaakaan meitä semmoisia jotka itsekin osataan jotain väsätä mutta pitkässä juoksussa se alkaisi ehkä tympimään jos ei yhtään edes yritä vaimoasioita tehdä. Yksi kaverini eronsa jälkeen tuumasi että "ei se oikein edes ruokaakaan osannut laittaa, aina sitä jauhelihaa" , kai se alkaa tökkimään piikuhiljaa jos joka päivä melkein samaa sapuskaa ja se kaveri kävi fyysisesti raskaassa työssä samaan aikaan kun tuore vaimo oli kotona.

• Ikisinkku M

Toki pitää olla halukas eikä kai siinä mitään järkeä ole jos ei toista kiinnosta pätkääkään. toisaalta jos se halukin menee yli voi se ollla liian kova pala yhdelle miehelle. Kerran jututin yhtä nymfomaania joka sanoi että panettaa koko ajan, miehensä lisäksi sillä oli suhde pomoonsa ja tarjotteli minullekin, ei ollut itsekään onnellinen liian ahnaista haluistaan kun aiheuttaa sitten ongelmia elämään eikä kukaan ole semmoinen sonni että koko ajan jaksaa panna.

• ätmi.

Ei haittaa jos nainen ei osaa kokata kos ka minä osaan mutta minusta nainen ei ole kovin fiksu jos ei osaa tehdä perus kotiruokaa. Mitään eines muijaa en halua.

• Kiltti atm

Eihän kokkaustaidolla ole väliä. En halua että nainen palvelee mi ua kuten naiset palvelee jännämiehiä. Teen omat safkat ja voin kokata naiselle mutta naiset ei arvosta kunnollista miestä joka ajattelee naistakin.

• 5+11

minusta mies ei ole kovin fiksu jos ei osaa yhdys sanoja

• syökää omaa askaanne

Ei ole todellakaan mistää fiksuudesta yms kysymys, jos ei ns osaa kokata. Lopettakaa taas se haukkuminen ja syyllistäminen! Omat vanhempani harvoin laittoivat ruokaa, eivätkä koskaan opettaneet mitään perusteita, joten mistähän olisin hankkinut innostukseni ruuanlaittoon? Aikuisena olen asunut vuokralla kämpässä, jossa ei ole uunia. Mikrollekaan ei ole tilaa. Suppeaksi jää siis vaihtoehdot. Te näsäviisastelijat voitte syödä vaikka omaa pa***anne, jos ei todellisuus maistu.

• Ikisinkku M

Ei tarvitse osata kaikkea, riittää jos edes yrittää ja on valmis oppimaan, jos ei halua niin sitten voi joutua asumaan niissä uunittomissa kämpissä ikänsä.

• höpsöjä

on se mieskin vajaa jos ei osa edes autoa korjata.. kuka nyt sellaista jaksaisi kotona, ihan turha, ei kai sitä miestä rakkaudesta suhteeseen haluan...

• Ikisinkku M

Tuo on ihan totta, aika palkjonhan niitä semmoisiakin on.

• 6+17

Kyllähän ruuanlaittotaito pitäisi olla yksi perusasioita. Pitäisikö tässä tuntea itsensä onnekkaaksi, kun tapailemani nainen tekee mielellään ruokaa ja vieläpä terveellistä hänen kuntoiluinnostuksensa vuoksi. Itsekkin toki opiskeluaikoinani opin tekemään monenlaistakin safkaa, ja valmispaskaan en koskenut, kun eihän niissä ole juuri muuta kuin myrkkyjä elimistölle. En voisi kuvitellakaan syöväni mitään eineksiä, ja mikroakin käytän ainoastaan silloin, kun lämmitän uudelleen edellispäivänä ylijääneitä ruokia.

Kasvatuksella on varmaankin todella suuri merkitys. Itse sain aina kotiruokaa kotona, enkä myöskään mahdollisille omille lapsilleni rupeaisi tarjoamaan mitään valmisaterioita. Ja ajankäytöstähän se on kiinni. Ei siellä keittiössäkään tarvitse koko aikaa päivystää ruuanlaiton yhteydessä.

Halveksin äitejä, jotka eivät lapsilleen tarjoa muuta kuin eineksiä.

• 5+5

Kaikkea voi oppia jos on haluja. En osannut edes makarooneja keittää kun yhteen muutettiin...mies osasi kokata enemmän, kyllä on opittu vaikka mitä gourmetruokia väsämään. Toki nyt taas sinkkuna ei kiinnosta yhtään tuo ruoanlaitto.

• 12+34

Aikuinen ihminen voi itse päättää mitä haluaa syödä ja haluaako viettää aikansa keittiössä vai ei. Ilman ruoanlaittotaitoa selviää ainakin siihen asti kunnes saa kakaroita Jos hankkii tenavia, ruokaa on osattava tehdä. Ruoanlaittotaito ei kuitenkaan ole mikään naisen juttu tai "hyvän vaimon mitta". Kyllä miehen on osattava vääntää kakaroilleen sapuskaa siinä missä naisenkin Jos ei ole kakaroita, aikuiset ihmiset voivat syödä vaikka pieniä kiviä jos mieli tekee, oma asiansa. Perustaidot olisi silti hyvä opettaa kotona.

• oikea nainen osaa
        12+34 kirjoitti:

Aikuinen ihminen voi itse päättää mitä haluaa syödä ja haluaako viettää aikansa keittiössä vai ei. Ilman ruoanlaittotaitoa selviää ainakin siihen asti kunnes saa kakaroita Jos hankkii tenavia, ruokaa on osattava tehdä. Ruoanlaittotaito ei kuitenkaan ole mikään naisen juttu tai "hyvän vaimon mitta". Kyllä miehen on osattava vääntää kakaroilleen sapuskaa siinä missä naisenkin Jos ei ole kakaroita, aikuiset ihmiset voivat syödä vaikka pieniä kiviä jos mieli tekee, oma asiansa. Perustaidot olisi silti hyvä opettaa kotona.

Itse en katselisi naista, joka ei ruokaa osaisi tai haluaisi laittaa. Onneksi on paljon niitäkin, jotka oikeasti viihtyvät keittiössä.

• 1++
        oikea nainen osaa kirjoitti:

Itse en katselisi naista, joka ei ruokaa osaisi tai haluaisi laittaa. Onneksi on paljon niitäkin, jotka oikeasti viihtyvät keittiössä.

Naisen hommako se on sinulle ruokaa laittaa? Jos kätesi eivät toimi niin ymmärrän, muuten en.

• hämäläinen
        1++ kirjoitti:

Naisen hommako se on sinulle ruokaa laittaa? Jos kätesi eivät toimi niin ymmärrän, muuten en.

Kuulostat siltä kuin tilauksessa olisi murha.

• oikea nainen osaa
        1++ kirjoitti:

Osaan itsekin laittaa ruokaa, ja mukavintahan olisi kokkailla yhdessä, mutta mikäli naisella on tuollainen asenne, ettei edes halua opetella, niin en sellaiselle feminazille rupeisi edes mitään vääntämään. Toisaalta todennäköisyys, että edes alkaisin tapailemaan jotain kokkaustaidotonta naista on olematon. Minulle yksi naisen mitta on se, mitä saa aikaan keittiössä.

• 1++
        oikea nainen osaa kirjoitti:

Osaan itsekin laittaa ruokaa, ja mukavintahan olisi kokkailla yhdessä, mutta mikäli naisella on tuollainen asenne, ettei edes halua opetella, niin en sellaiselle feminazille rupeisi edes mitään vääntämään. Toisaalta todennäköisyys, että edes alkaisin tapailemaan jotain kokkaustaidotonta naista on olematon. Minulle yksi naisen mitta on se, mitä saa aikaan keittiössä.

Jutun pointti ei ole siinä, etteikö osaisi tai viitsisi kokata miehelle, vaan siinä, että sen pitää nimenomaan olla vastavuoroista. Kokkaus ei ole naisen puuhaa, vaan molempien hommaa. Kumpi ehtii ja jaksaa, se tekee tai sitten tehdään yhdessä. Sitä en katselisi hetkeäkään, että mies sanoisi kokkauksen olevan naisen homma ja naisen mitta. En minäkään oleta miehen huoltavan autoani.

• hämäläinen
        1++ kirjoitti:

Jutun pointti ei ole siinä, etteikö osaisi tai viitsisi kokata miehelle, vaan siinä, että sen pitää nimenomaan olla vastavuoroista. Kokkaus ei ole naisen puuhaa, vaan molempien hommaa. Kumpi ehtii ja jaksaa, se tekee tai sitten tehdään yhdessä. Sitä en katselisi hetkeäkään, että mies sanoisi kokkauksen olevan naisen homma ja naisen mitta. En minäkään oleta miehen huoltavan autoani.

Miksi olet niin huolissasi muista naisista että jaksat jankuttaa jankuttamasta päästyäsikin? Mene muihin ketjuihin itkemään naisen osaasi.

• Eihän tämä ruuanlaitto mitään rakettitiedettä ole. Itse kuitenkin pidän raaka-aineiden optimoinnista, ts. miten saa hinta-laatusuhteeltaan parasta ruokaa tehtyä. Tämä vaihtelee vuodenajan mukaan. Nyt joulun aikana ostin pakastimeen kinkkuja polkuhintaan. Ja jos halpoja lanttuja ja perunoita saa, niin valmistan laatikotkin itse, tein nyt jouluksi lanttulaatikkoa. Ja perunoita löysin hintaan 30 senttiä/kg, pitäisi keksiä mitä niillä tekee, kun tuli ostettua aika paljon niitä. Todennäköisesti teen uunissa lohkoperunoita tässä monta päivää.

• hämäläinen

Mies voi hoitaa tulenteon kun akka keittää velliä. :D

• 30+30

Kuka h-vetti valkkaa naisen sillä perusteella osaako hän kokata, siivota, jne?

Mieluummin asun sotkuisessa läävässä nuoren,seksikkään gimman kanssa kuin viimosen päällä laitetussa kodissa tylsän mamman kanssa.

Joo tietysti jos nainen on ihan täysi katastrofi kotona ja erityisesti raha-asioissa niin se alkaa olemaan ongelma, mutta jos nyt jotenkin asiat hoituu niin se riittää.

Nää käytännölliset "elämä on arkea"-suhteet on ihmisille jotka on luovuttaneet.

• luovuttanut?

"Nää käytännölliset "elämä on arkea"-suhteet on ihmisille jotka on luovuttaneet. "

No toisaalta, eipä kummoisia juhliakaan ole tiedossa koskaan kotona, jos ei ymmärrä ruoanlaitosta mitään.

Mutta kukin tavallaan. Toisilla ihmisillä on makuaisti pilattu jo lapsena.

• josettiennyt

"nuoren,seksikkään gimman"

Ihmisillä on tapana vanheta.

• 30+30
        luovuttanut? kirjoitti:

"Nää käytännölliset "elämä on arkea"-suhteet on ihmisille jotka on luovuttaneet. "

No toisaalta, eipä kummoisia juhliakaan ole tiedossa koskaan kotona, jos ei ymmärrä ruoanlaitosta mitään.

Mutta kukin tavallaan. Toisilla ihmisillä on makuaisti pilattu jo lapsena.

"No toisaalta, eipä kummoisia juhliakaan ole tiedossa koskaan kotona, jos ei ymmärrä ruoanlaitosta mitään."

Juuri tuota tarkoitin. Järjestetään hienot juhlat, sitten pönötetään keittiön pöydän ääressä keskustelemassa 30 (!!!) mammojen ja pappojen kanssa onko astiat Iittalan vai peräti Arabian.

Jos arjen huippuhetket on tätä ja ikää on alle 65v niin jossain on vikaa. Se on juuri sitä luovuttamista.

• 122
        josettiennyt kirjoitti:

"nuoren,seksikkään gimman"

Ihmisillä on tapana vanheta.

Tuttava otti sellaisen nuken vaimokseen. Mies ei jaksanut vuottakaan hoitaa yksin kaikkea siivoamisesta ruoanlaittoon kun toinen vain meikkasi ja viilasi kynsiään. Seuraavan tytön valitsi tarkemmin. Uusi ei ole ihan yhtä nätti, mutta ei myöskään läheskään yhtä laiska ja hyödytön.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      229
      7653
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5110
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4792
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3458
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2025
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      30
      1910
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1839
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1687
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      37
      1629
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      149
      1386
    Aihe