Marsu selällään

Laura

Muistan joskus lukeneeni tältä samaiselta palstalta,että joku on pitänyt marsuaan selällään..

Miten tän selällään olon voisi helpoiten marsulle opettaa??

Kiitos kaikille jotka jaksatte vastata!!

6

1196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jen

      Miksi IHMEESSÄ haluaisit marsusi olevan selällään??!! Marsua ei todellakaan ole tarkoitettu olemaan niin. Opetusyrityksilläsi teet luultavimmin marsustasi pelokkaan ja aggressiivisen.

    • justme

      Moi!
      Miksi pitäisi marsu saada selälleen? Se on marsulle ja muillekin "saaliseläimille" (siis luonnossa) todella pelottava ja stressaava tilanne. Ne kun eivät yleensä vatsapuoltaan paljasta; näin käy vain kun jokin peto nappaa ne syödäkseen. Marsu ei todennäköisesti ymmärrä ettet aio sitä syödä vaan pelkää kuollakseen. Olen kyllä kuullut että joku suositteli selättämistä esim. aggressiiviselle kanille, koska selvittyään tuosta "melkein kuolin"-tilanteesta kani olisi rauhallisempi ja luottavaisempi. Itse en tuota menisi kokeilemaan!
      Ainoa tilanne minkä keksin selättämisen syyksi on sukupuolen tunnistaminen poikasilta, ja sen ajan eläintä toki voi sylissä pitää selällään ilman sen kummempaa opettamista.
      Olikohan tästä mitään apua... :)

      • marsulta on helpompi leikata kynnet kun se on selällään, ja tän mulle kertoi kasvattaja mikko korhonen. mä opetin marsuni (tosin se vei paljon aikaa juuri noiden syiden takia mitä edellisissä jutuis mainittiin) selälleen niin että, kerran kax päivässä pistin sen jalkojeni päälle selälleen ja kun se pysy siinä hetken niin annoin herkkupalan. loppujen lopux se tottu siihen...


      • justme
        kirjoitti:

        marsulta on helpompi leikata kynnet kun se on selällään, ja tän mulle kertoi kasvattaja mikko korhonen. mä opetin marsuni (tosin se vei paljon aikaa juuri noiden syiden takia mitä edellisissä jutuis mainittiin) selälleen niin että, kerran kax päivässä pistin sen jalkojeni päälle selälleen ja kun se pysy siinä hetken niin annoin herkkupalan. loppujen lopux se tottu siihen...

        Enpä ollut tuota kynsijuttua kuullutkaan. Mutta kuulostaa kyllä ihan fiksulta. Täytyy soveltaa muihinkin ötököihin; koiraltakin leikkaisi kynnet helpommin noinpäin. :) Se kun makailee muutenkin selällään. Onnistuisipa gerbun selätyskin!


      • Jen
        justme kirjoitti:

        Enpä ollut tuota kynsijuttua kuullutkaan. Mutta kuulostaa kyllä ihan fiksulta. Täytyy soveltaa muihinkin ötököihin; koiraltakin leikkaisi kynnet helpommin noinpäin. :) Se kun makailee muutenkin selällään. Onnistuisipa gerbun selätyskin!

        ... musta marsun kynnet on helpointa leikata niin, että joku toinen pitää sitä sylissä tavallisesti ja itse leikkaa.
        Tuo selällään pito voi joidenkin marsujen kohdalla toimia, mutta musta siinä on kuitenkin suuri riski, et marsusta tulee pelokas ja aggressiivinen. Itse en tuota lähtisi marsullani kokeilemaan.


    • Marsumamma

      Itse leikkaan meidän kesymmän marsun kynnet selällään, kun ei muuten onnistu. Arempi marsu ei anna leikata kynsiä selällään. Itse en pitäisi marsua muuten vaan selällään, jos se ei siitä selvästi tykkää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe