Wolverine

Mylady de Winter

Lähinnä X-men elokuvien kautta olisin kiinnostunut lukemaan Wolverine -sarjakuvia.Mistä kannattaisi aloittaa? Haluaisin lukea koko hahmon tarinan alusta asti. Olen yrittänyt löytää Wolverine -sarjakuvia kirjastoista ja kirjakaupoista huonoin tuloksin.Tietääkö kukaan mistä näitä saisi Suomesta hommattua ja onko olemassa esimerkiksi paksumpia kokoelma kirjoja (jossa kyseisiä sarjakuvia olisi nidottu yksiin kansiin useamman vuoden ajalta)? : )

5

1539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miqz
      • Mylady de Winter

        Kiitos paljon!
        Nuo linkit löysinkin jo itsenäisesti,mutta noita vanhoja sarjakuvia on hankala löytää mistään. Koitan selailla adlibris:in sivuja tarkemmin,ainakin nopeasti katsottuna näytti olevan hyvät valikoimat.


    • Elsa-Pekka

      Luin niitä 1990-luvun alussa. Itse asiassa yksi lehti oli sellainen, joka valotti Wolverinen alkuperää. Hänelle tehtiin kokeita laitoksessa, jota vartioi suuri joukko sotilaita.

    • Elsa-Pekka

      Wolverinen onnistui paeta laitoksesta, jossa hänelle tehtiin kokeita. Sitä ennen hän tuhosi sen paikan.

      • kosminensäde1

        "Wolverinen onnistui paeta laitoksesta, jossa hänelle tehtiin kokeita. Sitä ennen hän tuhosi sen paikan. "

        Alunperin taisi olla suomeksi Sarjakuvalehden numerossa 1/1993. Tarinan alkupäinen nimi taitaa olla "Weapon X", ja kovakantisena suomeksikin tullut jokunen vuosi sitten, ehkä "Ase X" nimellä.

        Wolverinen seikkailuitahan on suomeksi julkaistu kohtuullisen paljon mm.Sarjakuvalehdessä ja MegaMarvelissa aikoinaan, niiden hinnat ei kai divareissa/nettihuutokaupoissa vieläkään kovin korkeita ole, sillä käsittääkseni noita 20-25 vuoden taikaisia juttuja liikkuu kohtuu paljon. Enemmän kuin sitä uudempia, painokset oli silloin kai Suomessa isoimmillaan.

        Jos omaa mielipidettä kysytään (=tuskin) niin Wolverinen tarinoitten taso on kyllä kovin vaihteleva, ja hahmo toistaa itseään elämää suuremmin, kuten supersankarit monestikin. Mutta mm.tuo "WeaponX", jonka taiteili Barry Windsor Smith ja se Wolverinen lapsuus/nuoruus - paljastus "Origins" - tarina (Andy Kubert) on Wolverine - tarinoitten parhaimmistoa, ja molemmat yhdessä kertoo aika hyvin myös sen, miten Wolverinesta tuli Wolverine ...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1671
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1268
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1169
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      193
      930
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      888
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      715
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      640
    Aihe