Vaatiiko nykyään työttömäksi ilmoittautuminen edes ensimmäisellä kerralla käyntiä TE-toimistossa, että alkaa tuet rullaamaan?
Pitääkö TE-toimistossa käydä kun ilmoittautuu työttömäksi?
18
1726
Vastaukset
- ei tarvitse
Työttömäksi ilmoittautuminen pitää tehdä netissä. Siltikin, vaikka haluaisit itse mennä paikalle.
- .39.
Sangen epätodennäköistä, soittavat tai laittavat sähköpostia sen jälkeen kun on ilmoittautunut sähköisesti työnhakijaksi.
- HAH HAH
KUVITTELETKO SINÄ, ETTÄ SE LOMAKE MENEE JOLLEKIN VIRKAILIJALLE OIKEASSA TOIMISTOSSA LUETTAVAKSI?
ÄLÄ UNTA NÄE!
- iloitse joka päivä
Alkoipa vähän naurattaa, kun luki aloittajan kysymystä. Parempi kysymys olisi, että SAAKO te-toimistossa enää käydä, kun ilmoittautuu työttömäksi.
Tulee mieleen Otsin upea "Muuttuvat laulut, muuttuuko ihminen" tai jotain sinne päin. - 1252
Siis miten homma toimii, ilmoittaudut TE-toimistoon ja sitten Kelaan kumpaankin internetitse?
- .24.
Kun TE-toimisto hyväksyy sinut työnhakijaksi, he lähettävät Kelaan työvoimapoliittisen lausunnon. Tämän jälkeen voit hakea työmarkkinatukea Kelasta.
http://www.kela.fi/tyomarkkinatuki_nain-haet
- muutaeitarvii
Voit myös soittaa työlinjalle niin merkkaavat sinut työhakijaksi.
- totta kai.
Voit netin kautta täyttää sen ilmoittautumislomakkeen, tai mikä se nyt nimeltään onkin.
Mutta koska sinun on TOIMITETTAVA TYÖTODISTUS tai KOULUTODISTUS tai mikä sitten onkaan tilanteesi ollut ennen tuota työttömäksi joutumista, SINUN ON KÄYTÄVÄ TYÖKKÄRIN TOIMISTOSSA HENKILÖKOHTAISESTI. Ja todennäköisesti OHJAAVAT SINUT SITTEN JOLLEKIN VIRKAILIJALLE JUTTUSILLE.
Ja jos olet etukäteen jo täyttänyt sen lomakkeen netissä, kaikki sujuu nopsasti, kun virkailijan ei tarvitse sitä täytellä....
Sillä tavalla. TYÖTODISTUS TAI KOULUTODISTUS, jotta voivat sen TYÖVOIMAPOLIITTISEN LAUSUNNON LAITTAA MAKSAJALLE!- TEn asioiva
Kun viimeksi olin tuomassa työtodistusta työvoimatoimistoon määräaikaisen työsuhteen päätyttyä, niin työkkärin virkailijat saapuivat ovella vastaan ja sanoivat, että mitään vastaanottoa ei ole eikä kukaan virkailija ota vastaan, vaan työtodistus pitää tiputtaa viraston POSTILAATIKKOON.
Näin siis ainakin Helsingissä. Kysymys onkin pikemminkin siitä, kuinka yleensä pääsee työvoimahallinnon virkailijan vastaanotolle, jos työnhakijalla sattuisi olemaan todellista asiaa tai kysyttävää. - kunnan holhokki
TEn asioiva kirjoitti:
Kun viimeksi olin tuomassa työtodistusta työvoimatoimistoon määräaikaisen työsuhteen päätyttyä, niin työkkärin virkailijat saapuivat ovella vastaan ja sanoivat, että mitään vastaanottoa ei ole eikä kukaan virkailija ota vastaan, vaan työtodistus pitää tiputtaa viraston POSTILAATIKKOON.
Näin siis ainakin Helsingissä. Kysymys onkin pikemminkin siitä, kuinka yleensä pääsee työvoimahallinnon virkailijan vastaanotolle, jos työnhakijalla sattuisi olemaan todellista asiaa tai kysyttävää.No, meillä on kanssa työvoimatoimisto osan päivästä lukittuna, muijat ovat tekevinään vissiin töitä siellä sitten. Mutta aamulla ovat ovet auki muutaman tunnin ajan, jolloin sinne voi mennä käymään...
Ei meidän toimiston ovessa tai ala-aulassa talossa ole mitään asiakkaille tarkoitettua postilootaa, mihin vois papereita laittaa. Vaan pitää viedä (Suomen) Postin laatikkoon postimerkillä varustetussa kuoressa (sulje kuori myös) ja sitten se kuori kiertää Helsingin kautta, jotta postilokero-osoitteessa sitten täällä se joskus on postin hakijan noudettavissa.
Näin.
Sitä minä vaan, että kun ei ole mitä tarjota, niin sitä vartenko niitä toimistoja laitetaan kiinni, muijat sitten tekevät mitä tekevät. Ja palvelut siis työttömille ovat vain parantuneet tämän tämän vuoden alussa tulleen uudistuksen johdosta. Näinhän ne väittivät, että palvelut sen kun paranee...
Että eivät kehtaa enää pitää oviakaan kuin tunnin pari auki aamulla....
Vai tekevätkö työntekijät osa-aikaista työpäivää....
Joo, sitten oli kyllä se Kuopion ihme, että siellähän ne työkkärin työntekijät kiertävät yrityksissä markkinoimassa työvoimapalveluita, ovat ikään kuin työttömien myyntimiehiä..... HAHAHAHAHHAAAAAAAAAA
Mut meillä siis, kun ei ole mitä tarjota, niin ovet kii, ja työkkärissä kirjoilla olleet tarvittaessa ja ajan tullen siirretään sossun mopaan..... Kunta maksaa, niin sitten ei olla enää työttömiä vaan kunnan holhokkeja...
- neuvoton
Hyvä jos tällainen monipalvelukeskus tulee tai mikä sen nimi oikein on. Kai siellä saa käydä paikan päällä ja voi hoitaa asioitaan ihan kasvotusten. Ei meidänkään paikkakunnalla juuri muuten tapaa virkailijoita, kun paperit pitää laittaa postilaatikkoon. Sellainen laatikko sentään toistaiseksi on, vaikka kohta varmaan asioidaan postilokerossa.
- vain kutsuttuna
Ei saa käydä paikan päällä, vaan sinne KUTSUTAAN! Ja kutsu on VELVOITTAVA!
Mutta kyllä minä nyt luulen, että jokainen näistä te-toimistoista on jonakin arkipäivänä ja useimmat kaikkina arkipäivinä auki edes muutaman tunnin, jotta voi käydä päivystysluonteisia asioista hoitamassa. Näin sen on pakko olla. Mutta muuten kutsuvat ajanvarauksella käymään.
- Sekaisin...
Hmm...näistä asioista täysin kokemattomana henkilönä tämä keskustelu hämmentää minua suuresti. Varsinkin kun kyse on käytännön asiasta, josta monilla on kokemusta, joten voisi luulla, että vastaus on yksinkertainen. Siitä huolimatta täällä on jo kunnon väittely pystyssä.
Eli ilmeisesti, jos olen nyt sitten oikein ymmärtänyt, homma toimii tällä tavalla: (1) täytän tuolta työkkärin internet-sivuston puolelta lomakkeen, (2) sitten tulee kutsu, (3) sen jälkeen joko menen paikan päälle viedäkseni todistuksen aiemmista toimistani tai vaihtoehtoisesti postitan ne, ja (4) lopuksi täytän lomakkeen Kelan sivustolta. Niinkö?- palvelee.
Tämä sinun ongelmaksi näkemäsi asia johtuu siitä, että systeemit ovat muuttuneet. Täällä on vastaamassa henkilöitä, jotka ovat ilmoittautuneet entisinä aikoina, silloin kun piti viedä todistukset henkilökohtaisesti ja käydä muutenkin paikan päällä toimistossa.
Todennäköisesti nykyäänkin pitää käydä, mutta se tapahtuu vasta kun kutsuvat. Aktivointisuunnitelmahan esim. tehdään kai kaikille ja se tehdään ns. YHDESSÄ työttömän kanssa.
Ja kuten jo sanottu tänään: Mol.fi:stä löytyy tietoa. Että mitäs et mene katsomaan ja hakemaan tietoa sieltä. Itsehän tulet tänne kyselemään!
Tee kuten MOL.FI sanoo ja opastaa. Ja kun täytät lomakkeen netissä, niin lopussa pitäisi tulla jatkotoimia varten ohjeet!
Ja ainahan siellä toimistossa voi käydä sen aukiollessa. Jos rupeavat huutamaan, että mitäs tänne tulit, niin teepä valitus epäasiallisesta käytöksestä. Kyseiset instanssithan kulkevat nimellä TE-PALVELUT! PALVELUT! - MOL.FI auttaa
Hämmentää suuresti.
Sinulla sitten on vain kokemusta SUOMI24-neuvontapalstana.
Kokeneena netin käyttäjänä menisit tietysti itse hakemaan tietoa itse lähteestä eli MOL.FI tarjoaa neuvoa ja tietoa ja käyttäytymisopas myös siihen nähden miten tulee toimia.
Opettelepa nyt vain neuvokkaaksi ja järkeväksi netin käyttäjäksi. - tuolta tietoa.
Onko sinulle jo työttömyys alkanut? Kauanko meinaat vielä odottaa vastausta täällä Suomi24:ssä? Päivät kuluu, tukea ei tule, ennen kuin ilmoittaudut!
http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/toimi_nain/index.html
Opi etsimään tietoa sieltä, missä se tieto on!
- nichts.
http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/toimi_nain/index.html
Tähänkin kysymykseen löytyy vastaus mol.fi-sivuilta.
Eli yllä olevan linkin takana oleviin tietoihin viitaten sanoisin, että ei tarvitse. Voit ilmoittautua verkkopalvelun kautta. Ja jos työkkäri tarvitsee jotain muuta tietoa kuin sen mitä annoit, se lähettää sitten lisäselvityspyynnön tai ajanvarausajan henkilökohtaiseen käyntiin. Näin ymmärtäisin linkin antamat tiedot.
Sinne voi mennä toimiston aukiollessa, jos ei ole mahdollisuutta tehdä sitä verkkoilmoittautumista.
Ja siellähän sanotaan myös, että kun sen ilmoittautumisen on tehnyt verkossa, niin tulee päätteeksi tulee ohjeet mitä teet jatkossa... Voihan olla, että siinä jo heti pyydetään toimittamaan jotain työkkäriin tms.
Mutta sitä minä vaan ihmettelen, että miten tämä on yleensäkään mahdollista, kun ainahan ne sen todistuksen edeltävästä toiminnasta ovat tarvinneet. Mutta ehkä niillä on nykyään jonkinlainen telepaattinen yhteys jonnekin josta ne saavat kaiken tietää.... Tietotekniikkaaaaaaaa.....
Itse toivon, että pääsisin jo koko paska työkkäristä eroon. Paikka, jolla ei ole mitään tarjottavaa!- aktivoidaan.
Aktivointisuunnitelma. Eikös se tehdä kaikille, että viimeistään siihen tilaisuuteen tulee kutsu henkilökohtaista käyntiä varten te-toimistosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427095
- 323978
- 513422
- 412978
- 172746
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472147- 422102