Lainaus kirkon sivulta:
Yksi Jumalan lahjoja on ylösnousemus, jossa fyysinen ruumis ja henki yhdistetään jälleen.
Kuinka fyysinen ruumis voi mennä henkimaailmaan, sehän maatuu haudassa?
Kuinka mahdollista
24
69
Vastaukset
Ylösnousemus tapahtuu maan päällä. Silloin henget jotka nousevat ylös saavat maanpäälä pukeutua jälleenh fyysiseen ruumiiseen... tosin paljon parempaan ruumiiseen, sillä se on ylösnoussut ruumis kuten Jeesuksella Kristuksella oli tämän noustua ylös. Tämä tarkoittaa my¨so ... kuten JUmala sanoi: Hiuskarvakaan ei katoa... eli maatunesta ruumiista jää kuitenkin atomit tallelle maan päälle. Henkiruumiimme tavallaan kutsuu omat atominsa jälleen rakentaakseen ruumiinsa. Kaikki ihmiset tulevat saamaan tämän JUmalan lahjan.
- PH.
Kun ihminen kuolee, hänen henkensä lähtee hänestä ja hänen tietoisuutensa lakkaa hänessä ja hänen ruumiinsa palautuu maan tomuksi. Kun ylösnousemus tapahtuu niin ihmisen tietoisuus nousee siitä paikasta jokon hänet on haudattu ja henki palajaa Jumalan tyköä. Tuo ihmisen henki siirtyy tuon haudasta ylösnousemuksen jälkeen naisen kohtuun hetkellä jolloin siittiö ja munasolu kohtaavat ja hän saa uuden ruumiin ja elämän.
"maatunesta ruumiista jää kuitenkin atomit tallelle maan päälle."
Aineen kiertokulun takia atomit kulkeutuvat vähitellen mihin sattuu. Esimerkiksi minun kehossani saattaa olla jonkun mormonin ruumiiseen kuuluneita atomeja. Kummalle ne ylösnousemuksessa kuuluvat, minulle vai sille mormonille?- Jospa?
exhellari86 kirjoitti:
"maatunesta ruumiista jää kuitenkin atomit tallelle maan päälle."
Aineen kiertokulun takia atomit kulkeutuvat vähitellen mihin sattuu. Esimerkiksi minun kehossani saattaa olla jonkun mormonin ruumiiseen kuuluneita atomeja. Kummalle ne ylösnousemuksessa kuuluvat, minulle vai sille mormonille?Pelottaako, että sinun atomeistasi saattaa olla jopa yli puolet mormoniatomeita. Osa voi myös olla vaikka liito-oravista tai muista suojeltavista eläimistä, miksei merilevästäkin. Mitä väliä atomiesi alkuperällä on?
Jospa? kirjoitti:
Pelottaako, että sinun atomeistasi saattaa olla jopa yli puolet mormoniatomeita. Osa voi myös olla vaikka liito-oravista tai muista suojeltavista eläimistä, miksei merilevästäkin. Mitä väliä atomiesi alkuperällä on?
"Mitä väliä atomiesi alkuperällä on?"
Eihän sillä olekaan. Mormonien oppirakennelmien epäjohdonmukaisuutta tässä vain itsekseni naureskelen. Hullulla on halvat huvit ;)- tode*
"Tämä tarkoittaa my¨so ... kuten JUmala sanoi: Hiuskarvakaan ei katoa... "
Kuinkas sinulta nyt lipsahti Jeesus Jumalaksi? - Jaahaas
exhellari86 kirjoitti:
Eihän sillä olekaan. Mormonien oppirakennelmien epäjohdonmukaisuutta tässä vain itsekseni naureskelen. Hullulla on halvat huvit ;)Jahas ja sinä et siis usko lainkaan ylösnousemukseen?
- Jospa?
exhellari86 kirjoitti:
Eihän sillä olekaan. Mormonien oppirakennelmien epäjohdonmukaisuutta tässä vain itsekseni naureskelen. Hullulla on halvat huvit ;)taisit rakennella "oppia" taas ihan itse.
Jospa? kirjoitti:
taisit rakennella "oppia" taas ihan itse.
Pääasiassa luen muiden kirjoittamia oppeja ja arvioin niitä. Mormoneilla ja jehovilla kun niitä hassuja oppeja riittää - yhtään ei tarvitse keksiä lisää.
- Jospa?
exhellari86 kirjoitti:
Pääasiassa luen muiden kirjoittamia oppeja ja arvioin niitä. Mormoneilla ja jehovilla kun niitä hassuja oppeja riittää - yhtään ei tarvitse keksiä lisää.
Et vain lue, tulkitset omin päin.
- Sivullinen.
Jospa? kirjoitti:
Kerro sinä mitä atomeillesi tapahtuu kuoltuasi.
Jospa? kirjoitti:
"Et vain lue, tulkitset omin päin."
Sen verran mitä meistä jokainen lukiessaan tulkitsee. Esimerkiksi m-kirjain tarkoittaa tiettyä äännettä. Ja tulkitsemme kirjoitetut sanat niiden merkityksiin. Etkö itse tee tällaista tulkintaa?- Vai mitä
tode* kirjoitti:
Kuinkas sinulta nyt lipsahti Jeesus Jumalaksi?Ei taida Nenada ymmärtää kysymystäsi ollenkaan?
- Jospa?
Sivullinen. kirjoitti:
Kerro sinä mitä atomeillesi tapahtuu kuoltuasi.
Osa niistä saattaa kulkeutua sinunkin elimistöösi, jopa jo minun eläessäni.
- Jospa?
exhellari86 kirjoitti:
"Et vain lue, tulkitset omin päin."
Sen verran mitä meistä jokainen lukiessaan tulkitsee. Esimerkiksi m-kirjain tarkoittaa tiettyä äännettä. Ja tulkitsemme kirjoitetut sanat niiden merkityksiin. Etkö itse tee tällaista tulkintaa?Sanoista koostuvien lauseiden sisältö on enemmän kuin kirjainten summma.
- Sivullinen.
Jospa? kirjoitti:
Osa niistä saattaa kulkeutua sinunkin elimistöösi, jopa jo minun eläessäni.
Näinhän se on. Ihminen uusiutuu useita kertoja jo elämänsä aikana, toiset osat nopeammin kuin toiset. Esim. ihoa hilseilee kaiken aikaa. On täyttä höpölöpöä, että ihmisne fyysinen ruumis menisi mihinkään taivaaseen tao korotukseen.
- Jospa?
Sivullinen. kirjoitti:
Näinhän se on. Ihminen uusiutuu useita kertoja jo elämänsä aikana, toiset osat nopeammin kuin toiset. Esim. ihoa hilseilee kaiken aikaa. On täyttä höpölöpöä, että ihmisne fyysinen ruumis menisi mihinkään taivaaseen tao korotukseen.
Onkos ihmisellä muutakin kuin fyysinen ruumis?
- Sivullinen.
Jospa? kirjoitti:
Onkos ihmisellä muutakin kuin fyysinen ruumis?
Kyse oli fyysisestä ruumiista!
Jospa? kirjoitti:
Sanoista koostuvien lauseiden sisältö on enemmän kuin kirjainten summma.
"Sanoista koostuvien lauseiden sisältö on enemmän kuin kirjainten summma."
Kas kun sinäkin olet huomannut sen. Ja...?- Jospa?
Sivullinen. kirjoitti:
Kyse oli fyysisestä ruumiista!
Alunperinkyllä kyse oli ylösnousemuksesta, jossa kysyjä etsi varmistusta väitteelle, että fyysinen ruumis ja henki yhdistetään jälleen.
Sinänsä on mielenkiintoistä, että mikä yhdistetään jos yhdistetään, totesimmehan juuri edellä, että kiertelevistä atomeistahan me koostumme ja atomit sattuvat olevaan mikä missäkin satunnaisina hetkinä. - Jospa?
exhellari86 kirjoitti:
"Sanoista koostuvien lauseiden sisältö on enemmän kuin kirjainten summma."
Kas kun sinäkin olet huomannut sen. Ja...?Ajattelitko, että en mormonina havaitsisi mitään? Ja ...?
- Sivullinen.
Jospa? kirjoitti:
Alunperinkyllä kyse oli ylösnousemuksesta, jossa kysyjä etsi varmistusta väitteelle, että fyysinen ruumis ja henki yhdistetään jälleen.
Sinänsä on mielenkiintoistä, että mikä yhdistetään jos yhdistetään, totesimmehan juuri edellä, että kiertelevistä atomeistahan me koostumme ja atomit sattuvat olevaan mikä missäkin satunnaisina hetkinä.Aivan. Kyse oli myös fyysisestä ruumiista. Fyysisen ruumiin atomit hajoavat pitkin Tellusta jopa ennen kuolemaakin saatikka sitten kuoltua.
tode* kirjoitti:
Kuinkas sinulta nyt lipsahti Jeesus Jumalaksi?Eikös Jeesus sitten ole mielestäsi Jumala?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5282000Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3831633Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H191452Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641378- 1181047
- 561032
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191006Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66803Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15801Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka11784