polon virtalukonpohjan vaihto

sähköt kateissa

miten vaihdetaan virtalukonpohja 98 poloon? airbag ratissa. miten ratti irti?

6

3658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Golf3

      Volkswagen - Airbagillisen ratin irroittaminen


      Irroita akun kenkä ja anna olla 15 minuuttia irti.

      Ratti kannattaa jättää suoraan ennen irroittamista. On myös hyvä idea merkata rattiakseli ja ratti pienellä viivalla, jolloin ratin kohdalleen laittaminen on vaivatonta.

      Niin ja olkaa varovaisia niiden airbagin liittimien kanssa. Purkautuu väärin käsitellessä helposti käsiin. Ja liukurengasta ei kannata pyöritellä huvikseen irrallaan :)


      GOLF III/VENTO (ja varmaan muut saman aikakauden vaggineet)

      Kolmoskoppasen Golfin bagi lähtee ratin takaa kaksi 5mm kuusiokoloo löysäämällä. Itse ratti on normaalilla mutterilla (tarvitset 24mm hylsyn ja jatkovarren).


      GOLF IV (ja varmaan muut saman aikakauden vaggineet)

      Ratin takaa löytyvistä reijistä pitää sellaisia jousia taivuttaa jotta se ratin keskiosa (jossa bagi on) pääsee ponnahtamaan pois. Itse ratti on kiinni isolla torxilla (12mm?) johon ei hylsyä ihan joka pakista löydy.

      http://ffp-motorsport.com/tuning/rattirti.php

      • virtalukonpohja

        kiitos neuvosta sain kyllä ratin irti,mutta en virtalukkoa että sais vaihdettua sen pohjan.


      • Anonyymi

        Vw golf mk3 pitää ottaa virtalukko irti, ennenkuin saa virtalukon pohjan vaihdettua. Saa olla varovainen ratin airbagin irroituksessa ja sen kierrejohdin mukaan lukien. Olen kerran vaihtanut autooni virtalukon, kun pohja ryhtyi kettuilemaan ja käynnistyksen eston immoreleen johto myös risa, kun napsi käynnistys estoa päälle. Ostin purkaamolta virtalukon, jossa oli immoreleen johto ja pohja mukana. Täydellinen virtalukko oli vw polo mk3 ja kahdella avaimella. Kun vaihdoin osat johtoineen, on häiriöt olleet poissa kymmenisen vuotta. ( Koputan maalaamatonta puuta )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw golf mk3 pitää ottaa virtalukko irti, ennenkuin saa virtalukon pohjan vaihdettua. Saa olla varovainen ratin airbagin irroituksessa ja sen kierrejohdin mukaan lukien. Olen kerran vaihtanut autooni virtalukon, kun pohja ryhtyi kettuilemaan ja käynnistyksen eston immoreleen johto myös risa, kun napsi käynnistys estoa päälle. Ostin purkaamolta virtalukon, jossa oli immoreleen johto ja pohja mukana. Täydellinen virtalukko oli vw polo mk3 ja kahdella avaimella. Kun vaihdoin osat johtoineen, on häiriöt olleet poissa kymmenisen vuotta. ( Koputan maalaamatonta puuta )

        Paljon pitää purkaa, ennenkuin pääsee irroittamaan virtalukon pohjan vw golf mk3. Murtautuminen ja auton käynnistys on tehty hankalaksi ja se on ihan OK.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw golf mk3 pitää ottaa virtalukko irti, ennenkuin saa virtalukon pohjan vaihdettua. Saa olla varovainen ratin airbagin irroituksessa ja sen kierrejohdin mukaan lukien. Olen kerran vaihtanut autooni virtalukon, kun pohja ryhtyi kettuilemaan ja käynnistyksen eston immoreleen johto myös risa, kun napsi käynnistys estoa päälle. Ostin purkaamolta virtalukon, jossa oli immoreleen johto ja pohja mukana. Täydellinen virtalukko oli vw polo mk3 ja kahdella avaimella. Kun vaihdoin osat johtoineen, on häiriöt olleet poissa kymmenisen vuotta. ( Koputan maalaamatonta puuta )

        ALFA MER - korjausopas kirjassa on paljon neuvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ALFA MER - korjausopas kirjassa on paljon neuvoja.

        Kirjassa on hyviä neuvoja. Virtalukon alapuolelle on lukon pohja kiinni pienellä ristipää ruuvilla. Ruuvin kanta on ohjausakseliin päin. Ns. Välissä, ettei ruuvia saa kierrettyä irti, ennenkuin koko virtalukko laite on irroitettu. Airbag tyynyn kanssa saa olla varovainen. Itse pidin akkua poiskytkettynä puoli tuntia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe