Cancun vai PDC

Mayakulttuuri kiinno

Kokemuksia kaivataan Meksiko matkaajilta. Kumpaa suosittelette ensimmäistä kertaa Meksikoon matkaavalle Cancunia vai Playa del Carmenia?
Tarkoitus olisi kiertää mayanähtävyydet ja suunnata viidakkoretkelle sekä snorklaamaan. Shoppailla toki myös pitää.
Ennen kaikkea kiinnostaisi kokemukset hotelleista Royalton Riviera Cancun, Cancunissa ja Barcelo Maya Caribesta Playa Del Carmenissa.
Kertokaa plussia ja miinuksia.
Uskaltaako molemmissa kohteissa liikkua yksin/kaksin, myös illalla?

12

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LaGomera

      PdC. Cancunissa voi käydä päiväretkellä.

      • Kiinnostaa kans

        Kerro miksi pdc on parempi kohde


      • Nomävoinvastata
        Kiinnostaa kans kirjoitti:

        Kerro miksi pdc on parempi kohde

        Vastaus PDC ! Cancun on enemmänkin tuollainen amerikkalaisille turisteille ja tietysti muillekkin rakennettu shoppailukaupunki jossa on kiva käydä(isot aallot rannoilla), mutta jos haluaa aitoa Karibiaa ja Meksikoa parempi vaihtoehto on pdc ja maya retket. Moni tuttavani on tehnyt omatoimimatkan Meksikoon ja sanoneet pdc:n olleen mukavampi paikka viettää lomaa. 3e bussilla päiväksi cancuniin pdc:stä.Maaliskuussa carmeniin :)


    • Kukkaistyttö vaan

      Minä olen myös Playa del carmenin kannalla. Kävin vajaa kaksi vuotta sitten, tehtiin sieltä omatoiminen päivänreissu Cancuniin, se riitti ihan hyvin. Mayakylät , Tulum ja Chichen Itza on lähempänä PDC:ia. Siellä on ihana kävely/shoppailu/ravintolakatu, ihana ranta, paljon järjestettyjä retkiä paikallisilla.
      Cancunin parhaat palat Hard Rock Cafe ja Crococun. :)

      • Meniskö?

        Finnmatkojen seuraavat matkat on vasta ensi marraskuussa, onko totta?


      • rftjghkjkl-
        Meniskö? kirjoitti:

        Finnmatkojen seuraavat matkat on vasta ensi marraskuussa, onko totta?

        Ei, onhan sinne matkoja koko kesän, mutta itse en ainakaan sinne halua kesällä hurrikaaniaikaan.


      • PDC parempi
        rftjghkjkl- kirjoitti:

        Ei, onhan sinne matkoja koko kesän, mutta itse en ainakaan sinne halua kesällä hurrikaaniaikaan.

        ööö...huirrikaanikausi alkaa vasta syksyllä. Kesä- ja heinäkuu sekä vielä elokuun alkukin ovat ihan hyviä aikoja matkustaa cancuniin ja playa del carmeniin. Kesällä siellä on kyllä kuuma ja kosteaa mutta lämpöhän on vain mukavaa. Hinnatkin ovat hieman halvemmat.
        Hurrikaanikaudellakin voi aikasta huoletta matkustaa. Se on hyvin epätodennäköistä että hurrikaani iskisi juuri kun olet siellä. Pieniä trooppisia sateita ja tuulta voi syksyllä olla mutta ei se ole vaarallista. On epätodennäköistä että koko loman ajan sataisi kaatamalla ja aurinko olisi pilvessä. Ei hurrikaanikausi tarkoita jatkuvaa sadetta ja myrskyä.


      • Laiskottelija
        PDC parempi kirjoitti:

        ööö...huirrikaanikausi alkaa vasta syksyllä. Kesä- ja heinäkuu sekä vielä elokuun alkukin ovat ihan hyviä aikoja matkustaa cancuniin ja playa del carmeniin. Kesällä siellä on kyllä kuuma ja kosteaa mutta lämpöhän on vain mukavaa. Hinnatkin ovat hieman halvemmat.
        Hurrikaanikaudellakin voi aikasta huoletta matkustaa. Se on hyvin epätodennäköistä että hurrikaani iskisi juuri kun olet siellä. Pieniä trooppisia sateita ja tuulta voi syksyllä olla mutta ei se ole vaarallista. On epätodennäköistä että koko loman ajan sataisi kaatamalla ja aurinko olisi pilvessä. Ei hurrikaanikausi tarkoita jatkuvaa sadetta ja myrskyä.

        Sen takiahan sitä yleensä mennään talvella lämpimiin maihin, kun Suomen kesä on lyhyt. Ja mitä tulee Playa del Carmeniin, niin se on tosi ihana paikka, ja bussit ovat hyviä ja helppoja liikkua laajemmaltikin, jos haluaa. Mutta kyllä hermo lepää vaikka vain valkoisella hiekalla kulkien ja turkoosissa meressä polskien lämpimässä auringonpaisteessa, ja ihania ruokia ja juomia nauttien!


      • eyrs5ud6ygchv
        PDC parempi kirjoitti:

        ööö...huirrikaanikausi alkaa vasta syksyllä. Kesä- ja heinäkuu sekä vielä elokuun alkukin ovat ihan hyviä aikoja matkustaa cancuniin ja playa del carmeniin. Kesällä siellä on kyllä kuuma ja kosteaa mutta lämpöhän on vain mukavaa. Hinnatkin ovat hieman halvemmat.
        Hurrikaanikaudellakin voi aikasta huoletta matkustaa. Se on hyvin epätodennäköistä että hurrikaani iskisi juuri kun olet siellä. Pieniä trooppisia sateita ja tuulta voi syksyllä olla mutta ei se ole vaarallista. On epätodennäköistä että koko loman ajan sataisi kaatamalla ja aurinko olisi pilvessä. Ei hurrikaanikausi tarkoita jatkuvaa sadetta ja myrskyä.

        Hurrikaanikausi alkaa kesäkuussa ja päättyy marraskuuhun jos totta puhutaan.
        Tutut olivat Meksikossa viime toukokuussa ja sadepäiviä ole enemmän kun aurinkoisia. Itse en siis huhtikuun jälkeen Meksikoon menisi, mutta kukin tyylillään


      • pdc 4eva
        eyrs5ud6ygchv kirjoitti:

        Hurrikaanikausi alkaa kesäkuussa ja päättyy marraskuuhun jos totta puhutaan.
        Tutut olivat Meksikossa viime toukokuussa ja sadepäiviä ole enemmän kun aurinkoisia. Itse en siis huhtikuun jälkeen Meksikoon menisi, mutta kukin tyylillään

        Ilmaa ja sademääriä on vaikea ennustaa kun ne nyt sattuu olemaan sellaisia kuin on.
        Kyllä kesällä ja syksyllä sataa enemmän kuin talvella mutta joskus sataa ja joskus ei. Ite ite oon rakastunut pdc.hen ja olen siellä käynyt lukemattomia kertoja ja jokaiseen vuodenaikaan. pidän eniten kesä ja heinäkuusta. Joskus sataa joskus ei. Jos sataa niin sataa ehkä maksimissaan tunnin ja se on siinä


    • Mayacoffee

      Carmenista on parhaimmat yhteydet mainitsemiisi aktiviteetteihin. Cancun täysin turisteille rakennettua aluetta, jossa muita altiviteetteja paljon :) kyllä.

      • kävin jo

        Tietenkin Akumal.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      445
      2170
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      220
      1921
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1293
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1261
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1237
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      38
      1084
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1036
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe