Miksi minä en maksa Tv-maksua

Telkkarin katsoja

Minä en maksa Tv-maksua, koska en katso Ylen ohjelmia! Katson pelkästään kolmosen, nelosen, subtv:n ja esim. Music Tv:n ohjelmia ja satun tietämään ettei tuosta TV-maksusta mene noille kanaville senttiäkään. Jos TV-maksun rahat jakautuisivat myös edellä mainitsemilleni kanaville, voisin kyllä maksaa TV-maksun.

Minusta on törkeää, että ihmisiä pakotetaan maksamaan sellaisesta asiasta mitä ei tarvitse, kuten YLEN ohjelmista. Sama asia kuin ihmisiä pakotettaisiin maksamaan vaikkapa jostakin lehdestä, jonka lukeminen ei kiinnosta. Eli et saa lukea tai tilata mitään lehtiä, ellet pakkotilaa jotain valtion tahon lehteä! Voiko tälläinen pakkomyynti olla edes laillista? No onhan se tietysti kun kyseessä on valtion laitos.

Olen täysin valmis maksamaan palveluista joita käytän, mutta minusta ihmisellä pitää olla oikeus valita mitä palveluita haluaa käyttää ja maksaa vain niistä.

Minusta systeemi pitäisi olla vaikka sellainen, että kaikkien joilla on televisio, pitäisi maksaa pientä maksua jolla katetaan TV:n lähettämisestä aiheutuneet kulut kuten antennit ja muut laitteistot. Ja jokainen voisi tilata haluaamiaan kanavia ja maksaa vain niistä joita katsoo.

22

1515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Egon

Minäkään en katso Mtv3-kanavaa. Silti minun pitää maksaa kaupassa tuotteiden hinnoissa niiden mainosten hinta, joita ko. kanavalla esitetään. Enkö voisi saada alennusta, koska en mainoksia tarvitse? Maksatko sinä kenties alennuksen erotuksen, koska minä tarjoan sinulle tv-luvan?

Ei tarvitse vastata.

• lässyn

lässyn lässyn laaadilaa! Jos yksi ei katso, muut katsovat enemmän.

• joraa
        lässyn kirjoitti:

lässyn lässyn laaadilaa! Jos yksi ei katso, muut katsovat enemmän.

..persaukisen pummin kommentti.

• Miksei voisi aloittaa boikottia ulkomainoksien tuotteita vastaan, ottaa listalle suorajakelulla mainostetut, sitten laajentaa sitä lehdissä, radiossa, ...
        Jos bussin kyljessä on mainos, pitäisikö odottaa seuraavaa?

• poraa
        joraa kirjoitti:

..persaukisen pummin kommentti.

..enemmän maksavan pelkuri-lampaan kommentti.

• Hömppäveikko

>>
      Minusta on törkeää, että ihmisiä pakotetaan maksamaan sellaisesta asiasta mitä ei tarvitse...
      >
      Katson pelkästään kolmosen, nelosen, subtv:n ja esim. Music Tv:n ohjelmia ja satun tietämään ettei tuosta TV-maksusta mene noille kanaville senttiäkään. Jos TV-maksun rahat jakautuisivat myös edellä mainitsemilleni kanaville, voisin kyllä maksaa TV-maksun.
      >
      Olen täysin valmis maksamaan palveluista joita käytän, mutta minusta ihmisellä pitää olla oikeus valita mitä palveluita haluaa käyttää ja maksaa vain niistä.

• Telkkarin katsoja

Ilmeisesti sinä katsot mielelläsi Yleisradion ohjelmia ja vihaat ns. "kaupallista paskaa" ja siitä syystä olet erittäin tyytyväinen nykyiseen systeemiin. Niin olisin minäkin jos Yleisradion ohjelmatarjonta olisi mieleeni.

En ole väittänyt ettenkö tarvitsisi televisiota, päinvastoin! Satun vaan pitämään enemmän mainoksilla rahoitettujen kanavien ohjelmista ja siitä syystä en tunne velvollisuudekseni maksaa Yleisradiolle heidän ohjelmistaan, joita en katso. Tässäkö ei ole mitään pakottamista?

Käsittääkseni noin 90% Tv-maksusta menee nimenomaan Yleisradion ohjelmiin ja noin 10% yleisen televisioverkon ylläpitämiseen. Tämän 10% osuuden eli noin 20e vuodessa kyllä maksaisin mukisematta, koska se menee asiaan.

Eikö kukaan ole tässä asiassa minun puolella?
        Olenko kaikkien mielestä, joku tyhjätasku pummi joka puhuu täyttä potaskaa?

Sitäpaitsi nykytekniikalla (digiboxi), voitaisiin hyvin salata Ylen kanavat ja ne saisi näkyviin maksamalla TV-maksun. Toivon että tällainen systeemi tulee käyttöön kunhan analogiset lähetykset loppuvat.

• Hömppäveikko
        Telkkarin katsoja kirjoitti:

Ilmeisesti sinä katsot mielelläsi Yleisradion ohjelmia ja vihaat ns. "kaupallista paskaa" ja siitä syystä olet erittäin tyytyväinen nykyiseen systeemiin. Niin olisin minäkin jos Yleisradion ohjelmatarjonta olisi mieleeni.

En ole väittänyt ettenkö tarvitsisi televisiota, päinvastoin! Satun vaan pitämään enemmän mainoksilla rahoitettujen kanavien ohjelmista ja siitä syystä en tunne velvollisuudekseni maksaa Yleisradiolle heidän ohjelmistaan, joita en katso. Tässäkö ei ole mitään pakottamista?

Käsittääkseni noin 90% Tv-maksusta menee nimenomaan Yleisradion ohjelmiin ja noin 10% yleisen televisioverkon ylläpitämiseen. Tämän 10% osuuden eli noin 20e vuodessa kyllä maksaisin mukisematta, koska se menee asiaan.

Eikö kukaan ole tässä asiassa minun puolella?
        Olenko kaikkien mielestä, joku tyhjätasku pummi joka puhuu täyttä potaskaa?

Sitäpaitsi nykytekniikalla (digiboxi), voitaisiin hyvin salata Ylen kanavat ja ne saisi näkyviin maksamalla TV-maksun. Toivon että tällainen systeemi tulee käyttöön kunhan analogiset lähetykset loppuvat.

Jos kerran kysymys on ohjelmatarjonnasta, niin kuinka kävisi sitten, jos tilanne olisi kanavien suhteen toisin päin? Eli jos Yleisradio rahottaisi toimintansa vaikka mainoksilla ja MTV3 ja Nelonen toimisi lupamaksurahoilla.

Maksaisitko sitten siinä tapauksessa ihan mielelläsi tämän vajaat 200 euroa joka vuosi?

• jossitella
        Hömppäveikko kirjoitti:

Jos kerran kysymys on ohjelmatarjonnasta, niin kuinka kävisi sitten, jos tilanne olisi kanavien suhteen toisin päin? Eli jos Yleisradio rahottaisi toimintansa vaikka mainoksilla ja MTV3 ja Nelonen toimisi lupamaksurahoilla.

Maksaisitko sitten siinä tapauksessa ihan mielelläsi tämän vajaat 200 euroa joka vuosi?

Aivan turha jossitella. Kaupalliset kanavat lähettvät semmoista ohjelmaa mistä ihmiset pitävät. Ykkönen ja kakkonen taas lähinnä vain asiaohjelmia joita ei viitsi katsella kuin aniharvoin jos silloinkaan.

• Rich

Saatanan koulujakäymätön pikkupalkkainen mitättömyys, sulla vain ei oo rahaa maksaa mitään.

• Katsoja

Yleisradion asiaohjelmat ovat ainoita ohjelemia joita televisiosta viitsii katsoa. Ime sinä vaan pääs täyteen kaupallisten kanavien lähettämää viihdesarjapaskasontatykitystä! Sopii just sun tasoisilles taliaivoille!!!

• myöskin katsoja

Kyllä sitä ylenkin kanavilta tulee aika paljon turhaa huuhaa-ohjelmaa. Ja ymmärtääkseni esimerkiksi MTV3-kanavaa katsotaan huomattavasti enemmän kuin ylen kanavia. Joten ilmeisesti aika suuri osa suomalaisista tykkää katsoa "viihdesarjapaskatykitystä". En kuitenkaan usko, että se tekee heistä yhtään sen huonompia ihmisiä.

• Hippi sika

Kyllä sitä huudellaan hävyttömyykisiä ja nimitellään ihmisiä, näin kasvottomasti netin kautta. Tokkopa vittuilisit tolla tavalla päin naamaa sille naapurin 192cm 110kg mörölle, joka rakastaa salattuja elämiä ynnä muuta hömppää yli kaiken?? Voi olla että repisi sulle aika äkkiä uuden persläven?

Joten nauti sinä ylen tarjonnasta ja maksa lupamaksu. Minä sivuutan 1 ja 2 kanavat ja maksun, koska mielelläni katson sitä " viihdesarjapaskasontatykitystä" Esim. väsyneenä duunin jälkeen.

• jouni

Mtv:n,Nelosen jne ohjelmia katsovat lähinnä alle 10-, ja yli 80 vuotiaat, ihmiset joiden aivotoiminta on jokseenkin vajaata. Mtv:n ja nelosen ohjelmia katsoessa ei sinunkaan tarvitse paljoa vaivata kahta aivosoluasi.

Mtv:n ja nelosen ohjelmat sopivat tosiaan
      mainiosti tuollaisille aivottomille olioille kuten sinä!

• zeppo

Sähän vaikutat todelliselta älyn titaanilta. Taidat olla oikeasti aika helvetin hölmö. Mistä tollasia sikiää. Sinunlaisesille kuuluisi tehdä kastraatio, niin olisi ainakin tulevaisuus turvattu.

Ja luulen, että sä et paljon ylen dokumenttejä katsele. Voisin kuvitella, että oot joku rasvanen, idiootti amispoika, joka kattoo jännittyneenä smackdownii ja huudattaa ruosteisessa takaveto toyotassa radio cityä. Että sillee. Vammanen

• Hanne

Zepon kanssa täytyy kyllä olla samaa mieltä siitä, että kylläpäs on joku saanut taas todella typerän kommentin kasattua. Ilmeisesti Suomessa sitten on aika paljon alle 10-vuotiaita ja yli 80:siä, sillä käsittääkseni maikkaria ja nelosta katsotaan hiukka enemmän kun ylen kanavia. Ja eiköhän jokainen saa katsoa sitä mitä haluaa ilman, että joku idiootti herjaa. Jotenkin tuntuu, että sinä taidat Jouni olla itse alle 10-vuotias. Sillä tasolla ainakin kommenttisi on.

• mensa
        zeppo kirjoitti:

Sähän vaikutat todelliselta älyn titaanilta. Taidat olla oikeasti aika helvetin hölmö. Mistä tollasia sikiää. Sinunlaisesille kuuluisi tehdä kastraatio, niin olisi ainakin tulevaisuus turvattu.

Ja luulen, että sä et paljon ylen dokumenttejä katsele. Voisin kuvitella, että oot joku rasvanen, idiootti amispoika, joka kattoo jännittyneenä smackdownii ja huudattaa ruosteisessa takaveto toyotassa radio cityä. Että sillee. Vammanen

Siinähän pelle tuijotat salattuja elämiä. Se sopii hyvin sun tasoisille imbesilleille.

• mensa

Et maksa koska olet taliaivo jonka ainoana viihdyykkeenä on maikkarin salatut elämät ja muu vastaava paska.

Hyvää jatkoa talipatti!

• IQ165

Katkera tarkastajako se tuntojaan taas vuodattaa? Vai yksi ylen tarpeettomista johtajista?

• joo

Miksi kenenkään pitäisi asiapitoisia ja vakavalla naamalla lähettyjä lähetyksiä raskaan työpäivän jälkeen katsoa? Aivojenkin pitää joskus levätä, joskus pitää päästää vapaalle. Ja se onnistuu helpoiten roskasarjojen avulla. Katso joskus vaikka Nelosen Tuho-osasto ja vertaa sitä jonkin kirjailijan haastatteluun yleisradion kanavilla. Kumpaakohan ohjelmaa luulet että ihmiset mielummin katsovat? Elämässä on muutenkin koko systeemin takia liikaa murheita ja on hyvä että lähetetään "roskasarjoja".

• kuin minä

siis olenko mä kirjoittanut tän??? Unissani tai jotain. Ihan kuin mun kirjoittamaa.

• derevo

minun taloudessani jossa on 2 henkilöä vain minä katson ylen kanavia. veljeni ei katso eikä omista telkkaria ja katsoi minun telkkaria vain muutama kerta vuoden aikana. mutta tv lupa on aina sama riippumatta paljonko henkilöä taloudessa katsoo ylen kanavia. vielä haluan sanoa että suomailaisten ohjelmien laatu on niin huono verrattuna venäläisiin kanaviin. kun laitan lautasen parvekkeelle tarvitsen suomalaisia kanavia vain harvoin, koska niistä tulee niin harvoin mielenkiistoista. vielä vituttaa että juontajilla on aika usein paska ääni. joiduin olla katsomatta jotain ohjelmia juontajan paskan äänen takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6276
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      25
      3797
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2913
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2830
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1724
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1602
    7. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1583
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1561
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1298
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1232
    Aihe