moikka!
tahtoisin hakea keväällä ammattikorkeaan opiskelemaan liiketaloutta, sen vuoksi olisikin mukava tietää millainen tuo hakumenettely on?...millainen pääsykoe on, onko siihen joku kirja joka täytyy lukea vai mitä?....kiitos tiedoista etukäteen....
liiketalous...amk
5
2278
Vastaukset
- Pole
eli olisin myös halukas tietämään mitä / miltä alalta pääsykokeissa kysytään
- Kyllästynyt..
Itse olen tällähetkellä amk:ssa ja opiskelen tradenomiksi.. Toista vuotta vietän siellä ja lähes jokapäivä kun herään niin mietin miksi &%"#¤ opiskelen tätä.. Jos lukee sarjakuva sankari B.Virtasta näkee kuinka kunnon toimistotyöntekijän käy heh heh..
No joo.. Siis pääsykokeissa testattiin ainakin minun aikana matematiikan perustaitoja ja Lisäksi oli luetun ymmärtäminen(äidinkieli) sekä ongelman ratkaisu tehtäviä. Kuulemma viimevuonna oli jonkinlaisia haastatteluja..
Ainii ja lisäksi kysyttiin miksi haluan juuri tradenomiksi.. bllaaa blaa..
Kannattaa miettiä kaksi kertaa haluaako opiskelemaan liiketaloutta (esim. tradenomi) ,vaikka se tuntuukin olevan muotia ei se kaikille sovi.
Ps. Hyvää terapiaa kahden vuoden harharetken jälkeen..- JPJ
Jep yhden edellisee kirjottajaa tästä opiskelusta. Se on hyvä ku tradenomeja koulutetaan kaupan kassalle.
Kannattaa tosissaa harkita kannattako hakea, koska tämä vie kaiken ajan, ja jos ei todella panosta tähän nii TÄSTÄ EI OLE MITÄÄN HYÖTYÄ.
Itse olen menny mentaliteetilla kuhan läpi menee ilman kelan selvityspyyntöjä.
Mut joo tommoset ne kokeet oli suunnillee, ne on tosi helppoja ja lähtöpisteet on tärkeitä, ainakin isoimpii kaupunkeihin. - TIETEITÄ
JPJ kirjoitti:
Jep yhden edellisee kirjottajaa tästä opiskelusta. Se on hyvä ku tradenomeja koulutetaan kaupan kassalle.
Kannattaa tosissaa harkita kannattako hakea, koska tämä vie kaiken ajan, ja jos ei todella panosta tähän nii TÄSTÄ EI OLE MITÄÄN HYÖTYÄ.
Itse olen menny mentaliteetilla kuhan läpi menee ilman kelan selvityspyyntöjä.
Mut joo tommoset ne kokeet oli suunnillee, ne on tosi helppoja ja lähtöpisteet on tärkeitä, ainakin isoimpii kaupunkeihin.kauppakorkeassa tai yliopistossa. Ei kiireitä opiskelun etenemisen suhteen ja saa työn jolla merkitystä ( Ja palkkaa,ekonomit ovat kaikista 3.neksi parhaiten palkattuja)
- Anonyymi
Liiketalouden B kirjain bonus järjestelmä K kaupat tuntematon kortti luku ei lue nimeä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset22617150Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"16912194Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El415980Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään644862MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny144795Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.193957Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta843585Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1353004S- ryhmän Israel boikotti sai Päivi Räsäsen repimään pelihousunsa?
Räsänen vertaa S- ryhmää natseihin.2581425- 851021