Voi vee mikä tulostin?

xx,,,

EPSON XP-215
Menee hermot kun pitäis tehdäkkin jotain mutta tulostin ei herää edes henkiin.
Miksi sen avaaminenkin on niin kummalista? Miksi se muka koittaa käynistyä mutta vaan jatkaa sitä aloitustaan? Joskus kyllä monien yritysten jälkeen saattaa onnistua jopa kirjoittaa jotain.
Oli ehdottomasti virhe ostaa tällainen enkä viitsis lähes uutta heittää roskiin koska tulin jo ostaneeksi uudet väripatruunatkin.
Minä en ole koskaan nähnyt näin huonoa.

8

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavvo

      Minä tiedän tuon mallin.
      Silloin kun vaihdoit patruunat jouduit tietenkin avamaan sen kannen. Muistitko painaa sen kannen kunnolla kiinni? Siis et. Vika on just se.

    • paperi LOPUSSA

      Tulostinten laatu on heikentynyt. Itsellä tapahtui iso moka kun vaihdoin tulostimen merkkiä (edellinen lopetti tulostamisen kokonaan). Nyt tämä HP:n tulostin ilmoittelee "paperi lopussa, lisää paperia" vaikka paperilokero on paperia täynnä. Mikään temppu ei auta, tulostin ei vaan näy tunnistavan sitä, että laitteessa on paperia !!

      Tarviiko nämä HP:n tulostimet jonkin ERILLISEN paperintunnistusohjelman? Miten tulostimelle kerrotaan se, että se on tulostinlaite näin myös ASENNUKSEN jälkeen?
      Vai onko se paperi hankittava ainoastaan HP:n paperikaupasta? Ei siis tunnista "vieraita" paperimerkkejä?

      Tulostin on kytketty Windows tietokoneeseen. Vai tarvitaanko Windowsiin jokin HP:ltä hankittava lisälisenssi jotta sillä saa tulostaa myös paperille jota EI haluta tunnistaa?

      Ainoa mitä tulostin teki oli YHDEN testisivun tulostus asennuksen jälkeen ja sitten se jatkuvasti alkoikin ilmoitella "paperi lopussa, lisää paperia".
      Mitä järkeä on myydä tälläisiä lelutulostimia jotka EIVÄT tunnista paperia asennustoimien jälkeen lainkaan?

      Paperi loppu vaikka se paperilokero on täynnä. Vai onko tämä ymmärrettävä niin, että HP:ltä on paperit lopussa ja käyttäjien pitää hankkia sille lisää paperia?
      Onko käyttäjän pakko hankkia paperitehdasyhtiön osakkeita HP:lle?

      • käyttö_ja_kokemus

        Juu. Tulostimissa pitäisi ehdottomasti olla mekaaninen se paperin tunnistus. Silloin sitä olisi vähän kärryillä edes, mitä on tapahtumassa. Menisi samalla vaivalla kalvojenkin tulostaminen, kun nyt joutuu teippaamaan taustapaperin - joka rytistyy, jos teippaukset on huonot.
        Toisissa on kyllä hyviäkin ominaisuuksia: Esim. oma kokemus on, että epsonin musteessa (duracell, tjsp.) on seassa liuotinta, joka poistaa tukoksen, kunhan tulostimen ajaa lepoasentoon ja antaa olla rauhassa muutaman vuorokauden. Näin siis, jos muste on päässyt kuivahtamaan. Mutta auta armias, jos erehtyy käyttämään 3. valmistajan tuotteita musteina.. pysyvät auki vaan niin kauan, kun tulostaa säännöllisesti.


    • kertakäyttöön

      Nykytulostimet ovat huonoja. Hyvällä onnella asennuksen jälkeen kykenee tulostamaan vain sen testisivun ja sitten kaikki toiminta loppuu.
      Testisivun tulostuksen jälkeen onkin jo aika mennä kauppaan ostamaan uutta tulostinta. (näin kaikilla tulostinmerkeillä nimestä riippumatta)

      Tulostimet ovat paras esimerkki mihin IT-maailman kehitys on mennyt. Täysin pieleen.

      • kertakäyttöinenITC

        Itselläni on halvin Epsonin monitoimitulostin XP-102 ja se toimii kuin junan vessa - ulostaa sen minkä haluan ja miten haluan ja skannaa myös hyvin. Näin siis wintoosassa, linuxissa en ole kokeillut. Toinen tulostin, jota olen käyttänyt on Samsungin halvin laser-tulostin, joka myös on toiminut moitteetta niin OSX:ssä kuin Seiskassa - ehkä olen onnekas, mutta mitään ongelmia ei ole ollut kummankaan kanssa.

        Tulostimethan ovat aina olleet se it-maailman murheenkryyni ja nykyiset muovilelut vain ovat tuoneet ongelmat framille. Yksi suurin ihmetyksen aihe on, että miten tulostimet voivat olla musteitaan halvempia - se ei vain istu järkeen, jos ei sitten ajattele laitteen olevan portti parempaan bisnekseen eli vesilitkun myymiseen. Mustesuihkujen litrahinta on tolkuton (noin 3000-4000 ekee litra) ja silti kilpailuviranomaiset sallivat tämän bisneksen.


      • musteista
        kertakäyttöinenITC kirjoitti:

        Itselläni on halvin Epsonin monitoimitulostin XP-102 ja se toimii kuin junan vessa - ulostaa sen minkä haluan ja miten haluan ja skannaa myös hyvin. Näin siis wintoosassa, linuxissa en ole kokeillut. Toinen tulostin, jota olen käyttänyt on Samsungin halvin laser-tulostin, joka myös on toiminut moitteetta niin OSX:ssä kuin Seiskassa - ehkä olen onnekas, mutta mitään ongelmia ei ole ollut kummankaan kanssa.

        Tulostimethan ovat aina olleet se it-maailman murheenkryyni ja nykyiset muovilelut vain ovat tuoneet ongelmat framille. Yksi suurin ihmetyksen aihe on, että miten tulostimet voivat olla musteitaan halvempia - se ei vain istu järkeen, jos ei sitten ajattele laitteen olevan portti parempaan bisnekseen eli vesilitkun myymiseen. Mustesuihkujen litrahinta on tolkuton (noin 3000-4000 ekee litra) ja silti kilpailuviranomaiset sallivat tämän bisneksen.

        Alkuperäinen tulostimessa oleva mustemäärä on pieni ja loppuu pian. Kun ostat uudet musteet, saat täydet pakkaukset, joilla tulostat monta kertaa pidempään.


      • seteleitä_kopioidessa
        kertakäyttöinenITC kirjoitti:

        Itselläni on halvin Epsonin monitoimitulostin XP-102 ja se toimii kuin junan vessa - ulostaa sen minkä haluan ja miten haluan ja skannaa myös hyvin. Näin siis wintoosassa, linuxissa en ole kokeillut. Toinen tulostin, jota olen käyttänyt on Samsungin halvin laser-tulostin, joka myös on toiminut moitteetta niin OSX:ssä kuin Seiskassa - ehkä olen onnekas, mutta mitään ongelmia ei ole ollut kummankaan kanssa.

        Tulostimethan ovat aina olleet se it-maailman murheenkryyni ja nykyiset muovilelut vain ovat tuoneet ongelmat framille. Yksi suurin ihmetyksen aihe on, että miten tulostimet voivat olla musteitaan halvempia - se ei vain istu järkeen, jos ei sitten ajattele laitteen olevan portti parempaan bisnekseen eli vesilitkun myymiseen. Mustesuihkujen litrahinta on tolkuton (noin 3000-4000 ekee litra) ja silti kilpailuviranomaiset sallivat tämän bisneksen.

        Linuxissa nuo epsonin xp:t tulostaa hyvin, kun asentaa ajuripaketin. Tämä siitä syystä, että jokaisessa mallissa on oma tamperointi-suojansa, jota ei open source-drivereihin ole saanut ajaa sisään..
        Skanneri sen sijaan vaatii valmistajan omaa ohjelmaa - joka muuttuu lisämaksullisesksi tietyn ajan kuluttua. Itse olen asentanut sen aina tässä vaiheessa tyhjästä uudelleen. Onko joku saanut linuxin skanneri interface:n kautta jotakin mallia käytettyä?


    • jösseli

      Entiiä mutta on kyllä ihan helvetin vaikea tulostin. Ei saa langattomaan verkkoon ja ku poistin kaikki ajurit ja ohjelmat niin enää en saa edes piuhan kanssa asentumaan. Kyllä sapettaaa. ja tuesta sitten vastataan "kokeile netconfig" ja ohessa käyttöopas. Voi jöö, ei käyttöoppaassa kauheasti näitä vikoja käsitellä. Sainhan sillä ne testitulostukset tehtyä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe