Liian tiukat vanhemmat

lapsellinenko?

Moi!

Olen 16v poika pk-seudulta ja minulla on ongelma kotona. Vanhempani pitävät minua pienenä lapsena ja vaativat esimerkiksi tarkkaa kotiintuloaikaa. Ulkoiluhan ei ole tarkkaan määritettyä, että milloin se pitäisi lopettaa jne. He myöskin vaativat esim. yökylään mennessä kaverien vanhempia soittamaan, että onko kaikki ok.

Tämä kuulostaa todella lapselliselta jne, mutta hoidan koulutyöni ja olen tällä hetkellä töissäkin. Hoidan ne hommat vastuullisesti ja keskiarvonikin oli yli yhdeksän. Hoidan myös kotona työt, joita vaaditaan. MIelestäni muuten hyvän käytökseni takia voisin saada vapauksia, kuten esimerkiksi ulkona olemiseen vapaus ja kun menen yökylään niin pelkästään ilmoitan vanhemmille, kenelle olen menossa. Itsenäistyminen siis kiiinnostaa... Tietenkin miettisin monelta menen ulos, jos esimerkiksi seuraavana päivänä on koulua. No kuitenkin vanhempani eivät halua antaa minulle moisia oikeuksia, sillä heistä 15min myöhästyminen kotiintuloajasta on liikaa. Haluaisin itsenäistyä.

Myönnän, että voisin olla ajallaan paikalla, mutta minua häiritsee suuresti se, että minua koulussa heikommat ja vastuuttomammat kaverit saavat enemmän oikeuksia, eikä heidän tarvitse olla ajallaan kotona, eikä tehdä kotona töitäkään...

Olen jo jonkin aikaa miettinyt, että pitäisikö yrittää päästä eroon vanhemmista esim. lastenkotiin, kun ei oikeuksia muuten tule... Se on kuitenkin todella kivinen tie.

Vanhempani eivät myöskään tunnu antavan oikeuksia, vaikka olisin heidän tahtonsa mukainen... Tunnen vanhempani hyvin ja olemme keskustelleet asiasta... He olisivat valmiita antamaan edes jotain oikeuksia vasta vuoden kuluttua, jolloin olenkin jo 17. Mielestäni vuosi on liian pitkä aika todistaa säntillisyyttä turhista asioista ja siksi tekisi mieli tehdä asioita oikoen, eli esim. lastenkodin kautta.

Teidän ajatuksia kaivataan!

1

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otus (B

      Toi on vielä pientä. Mun faia asens kännyy ohjelman joka näkee missä minä liikun. WTF????

      No mä iha vaan vittuilakseni menin hylätylle tehtaalle ja sitten åoistin sijainnin käytösta. Hah!!! XD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1485
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      917
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      773
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe