Sain joululahjaksi kaavun, jonka voi laittaa ylle saunan jälkeen. Se on materiaaliltaan polyesteriä ja väriltään vaaleanpunainen. Ajattelin pestä sen ennen käyttöä, koska se haisee vähän.
En kuitenkaan ole ihan varma, minkä kanssa sen voisi pestä. Koska se on pehmeää materiaalia, pelkään sen imevän tummista vaatteista väriä itseensä. Yleensä olen pessyt myös punaiset/vaaleanpunaiset pyykit tummien kanssa.
Äitini ehdotti, että pesisin ne punaisten pyyhkeiden kanssa. Pesen kuitenkin pyyhkeet yleensä 60 asteessa. Kaavun pesumerkintä on 30 astetta, mutta ajattelin uskaltaa pestä sen 40 asteessa...
Mitä te tekisitte? Minkä kanssa pesisitte sen?
Kiitos avusta!
Saunakaavun pesu ensi kertaa
3
181
Vastaukset
- eipä kestä
Todennäköisesti se on joku vanha käytetty hevosloimi tai muu vastaava. Haju on peräisin eläimen hiestä tai ulosteesta. Itse pesisin sen ihan erillänn maksimilämmössä ja kuivattelisin kovassa pakkasessa.
Tällaisen suosituksen sain paikalliselta marttakerholta. - Hookkan
Istun tässä itsessein ja yritän ostaa tuollaista saunakaapua.Ei löydy mistään.
- jjjjjjjjjjjjjjjy
Ihoa vasten tuleva uusi vaate täytyy pestä aina ennen käyttöä. Langoissa on koneöljyä ja varsinkin kiinalaisissa tuotteissa voi olla mitä tahansa myrkkyä säilyvyyden tai ulkonäön/laadukkuuden tunnun takia.
Olisiko ihan mahdoton ajatus pestä vaate yksikseen. Ei siinä kustannuksia paljoakaan tule.
Ja käytä nestemäistä pesuainetta pestessäsi sen 30 asteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4235528Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1891908Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3651858- 1201074
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51014- 27928
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60815- 72791
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37704