Saimme joululahjaksi ko. auton. Aikaisemmin meidän perheessä ei ole ollut toyotaa, joten tietämykseni ko. automerkkiä kohtaan on melkein nolla! Olisin halukas kuulemaan onko muilla ollut ongelmia kaasuttimen säädöissä. Autoa aikaisemmin huoltanut (ei merkkikorjaamo)henkilö sanoi, että kaasutin on niin monimukainen, että saada se viritettyä oikeille säädöille ja vielä pysymään niissä, on melkein mahdoton.
Itseäni kiusaa nykivä ajo. Kaasun saa painaa melkein pohjaan, muuten kone nykii, ihan kuin sytytys ei olisi oikein kohdallaan.
Toinen kiusa on automaattiryyppy, kun kone on kylmä, käynnistyksen jälkeen se nostaa kierrokset 2000 kierr. ka pitää niitä siellä monta minuuttia. Onko tavallista?
Autolla on ajettu n. 180tkm. Mitä öljyä suositelette?
Toyota Corolla 1.3 SE, vm.-89
18
3167
Vastaukset
- Kölli
...virranjakajassa alipaineletkujen kunto. Tojon japanin kaasareissa on melkoinen määrä säädintä ja letkua.
Mobil 1 RF on OK, jos vaan pysyy sisällä.- eka tojota
mitenkäs se alipainesäätö saatiikaan tarkistettua?
Edellinen omistaja kertoi, että kone syö kyllä öljyä ja käski tarkailla sitä aika ajoin. En muista mitä öljyä hän käytti, mutta veikkaan että ei ainakaan RF:ää. - Kölli
eka tojota kirjoitti:
mitenkäs se alipainesäätö saatiikaan tarkistettua?
Edellinen omistaja kertoi, että kone syö kyllä öljyä ja käski tarkailla sitä aika ajoin. En muista mitä öljyä hän käytti, mutta veikkaan että ei ainakaan RF:ää.kysymys.
Ainakin avaamalla virranjakajan kannen ja sen alla olevan suojalevyn, laittaa ohjausletkun tilalle pätkän letkua, niin voi imemällä kontsruoida alipaineen ja kokeilla liikkuuko säädin (sisällä oleva mekanismi liikkuu muutaman asteen) Itellä oli kerran tuo mekanismi jumissa sen voi kokeilla käsinkin, mutta kalvon kunnon saat alipaineella.
Letkut taas voi katsoa silmämääräisesti onko mitään säröjä hapertumia ym. näkyvää kumiletkussa.
Jos RF ei pysy sisällä, mineraaliöjy Mobil super pysyy jo paremmin ja on yli puolet halvempaa. - Joulupukki
Saada Toyota joululahjaksi, siinä viimestään menee usko hyvän tahdon juhlaan.
- jeujeu
eka tojota kirjoitti:
mitenkäs se alipainesäätö saatiikaan tarkistettua?
Edellinen omistaja kertoi, että kone syö kyllä öljyä ja käski tarkailla sitä aika ajoin. En muista mitä öljyä hän käytti, mutta veikkaan että ei ainakaan RF:ää.Omani ei ole kyllä koskaan syönyt öljyä hullun lailla. Kannattaa tarkistaa myös se asia, ei sitä koskaan tiedä mitä sieltä löytyy.
- jeujeu
Joulupukki kirjoitti:
Saada Toyota joululahjaksi, siinä viimestään menee usko hyvän tahdon juhlaan.
Olen kyllä eri mieltä. Tiedän kyllä kiinalaisten maineen mutta omaani se oli rakkautta ensisilmäyksellä. Mitään maata kaatavia ongelmia ei ole ollut kun osaa suhtautua niihin rauhallisesti ja hoivata rakkaudella.
- Kölli
Joulupukki kirjoitti:
Saada Toyota joululahjaksi, siinä viimestään menee usko hyvän tahdon juhlaan.
Mulle ei oo joulupukki noi kalliita lahjoja tuonut.
PS. Olisiko ollut parempi vaihtoehto vaikka -89 mallinen Opel Kadett tai Ford Escort? Ei 13 vuotias lahja voi olla kovin huoleton. - eka tojota
Joulupukki kirjoitti:
Saada Toyota joululahjaksi, siinä viimestään menee usko hyvän tahdon juhlaan.
Olen samaa mieltä, varsinkin kun lahjoittajana oli anoppi.
- jeujeu
eka tojota kirjoitti:
Olen samaa mieltä, varsinkin kun lahjoittajana oli anoppi.
Anopin siis piti hankkia "joululahja" isolle miehelle.
Itse ostin heti ajokortin jälkeen, itse maksan veroni ja bensani. Koko elämäni olen säästänyt ja nyt saan nauttia ilman velkoja. 25000 koko köntti. Aika hyvin ilmeisesti menee näin 19 vuotiaalla ja nenäkkäällä toyon omistajalla.
- MaxxToy
Tojossas on luultavasti sama kaasutin, kun vanhemmassa 1.3/12V corollassa. Mulla oli FX:ssä niin kulunut läppäakseli, että vuosi sieltä ilmaa eikä toiminut kylmänä (kesälläkään) mitenkään. Ehjää käytettyä ei tietenkään saa mistään, kun ei sellaista ole, joten ainut vaihtoehto ehjän saamiseksi on ostaa korvauskaasutin, josta paras taitaa olla weberin tekemä kasiryypyllä varustettu malli. Ei huuda kylmänä eikä kuumana ryyppy päällä, ja varmasti toimii yhtä kauan kun autossa pelti riittää!
- Anonyymi
Hyväostosminäostin weberinkorvauskaasuttimen.viathävis.kaikki.!!
- Anonyymi
Hannu weder
- Anonyymi
Weber
- 12V
Ota alipainesäätimeltä imusarjaan menevä letku irti ja puhalla / ime
letkua. Ei saisi antaa loputtomasti myöten. Jokainen letku imusarjassa
vaikuttaa ratkaisevasti joutokäyntiin. Tarkasta yksitellen letkujen
kunto.
Tarkasta myös tulpanjohtimien kunto. Jos nykymistä esiintyy her-
kemmin kostealla kelillä syy todennäköisesti "läpilyövissä murtu-
neissa" tulpanjohtimissa. Vika on erittäin vaikea havaita silmämää-
räisesti, koska pienet hiusmurtamatkin vaikuttavat. Itse aikoinaan
totesin vaurion kokeilemalla ehjiä tulpanjohtimia toisesta autosta.
Vika paljastui heti. Kone tosin oli 1.6l, mutta periaate kaasareissa
sama. - Liiton Mies
Todennäköisesti nykiminen johtuu virranjakajan alipainesäätimestä. Itse jouduin vaihtamaan sen ja hinta oli n 1000 mk töineen.
Ko. mallin kaasari on ns. muuttuvakurkkuinen kaasutin joten sen säätäminen voi olla vaikeaa.
Itse käytän Mobil Superia - pysyy paremmin sisällä ja halvempaa.
Muuten voi sanoa että yleensä hyvä, kestävä ja
kokoisekseen pirteä kone. - jeujeu
Minäkin sain heti ajokortin jälkeen Toyota Corolla 1,3 -88:n. Ja tuttua ovat hommat. Olen käyttänyt autoani monta kertaa korjaamoilla ja sen voin sanoa että hyvin vastahakoisesti suhtauduttiin (myös merkkikorjaamolla). Olen kuullut että Corolla suunniteltiin alunperin etelän hetelmäksi joten tehdas laittoi kaasuttimen takuuseen. Jos kaasutintasi ei ole ronkittu kannattaa asiaa kysyä. Myös sen säätöön on pulmansa kun siihen ei oikein kukaan uskalla koskea, mutta kannattaa kovistella merkkikorjaamoa oikein todella, sillä heiltä löytyy kyllä kaaviot sen säätöön. (vaikka mitä sanoisivat) Työsylinteri menee heti seuraavaksi. Ryyppy on kyllä kinkkinen jos ei ole lämmitystä, tyhjäkäynti ja sytytys kannattaa kyllä kannattaa kyllä säätää uudestaan sillä ne ovat tyypillisiä vikoja. Omani nykii edelleen vaikka kaasutinta on korjailtu sun muuta. Paras neuvo minkä voin antaa on se että jos rahaa sattuu löytymään, kannattaa asentaa aivan uusi kaasari. Öljynä olen käyttänyt Diamonttia ja se on ollut ihan hyvää. Omani mittarissa on jo yli 200 000tkm ja vielä meinaan sillä rullata. Ihan vain muiden kiusaksi ;)
- riiselisti
laita sinne Delvackkii...( diesel öljyä) voitelee tarpeeksi ja pysyy sisässä takuulla
- Mister
juuh.. hermot menee.. kaikki 1.3:set syö öljyä.. harva on ettei syö.. vois auttaa jos vaihtais öljyrenkaat (luulen että ne on jumissa) palataan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161