RAISKATAANKO minut isäntäperheessä

-99

Oon tosi kiinnostunut vaihto-oppilaaks menemisestä, mutta onko ne isäntäperheet kunnollisia? Mitä jos se on joku vanha pappa, jolla ei ole lapsia eikä autoa enkä pääse mihinkään mukaan? Tai hyväksikäytetäänkö minua siellä, eikö minulle kustanneta mitään? APUA :( tai jos sen perheen talo on tosi kaukana koulusta ja huonossa kunnossa...

Onko vaihto oppilas vuosi pelkkää rahastusta... vai kannattaisiko mennä vaikka lukion jälkeen opiskelemaan ulkomaille?

44

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VAKAVA VAROITUS

      Perehdy vaihto-oppilasbisnekseen! Lue ja hanki tietoa muualtakin kuin järjestön sivuilta ja esitteistä..!! Vaihto-oppilasbisnes on nykyään pelkkää rahastusta. Lähes jokainen tietää, että kunnollisia hostperheitä ei tahdo löytyä. Järjestöjen lupaukset, kuinka "isäntäperheiksi valitaan vain parhaimmista parhaat" on täyttä valetta ja vilpillistä mainontaa. Isäntäperheiksi houkutellaan ja maanitellaan erilaisin vilpillisin lupauksin. Isäntäperheiksi myös hyväksytään käytännössä mitä tahansa!!!

      Voit tulla ryöstetyksi, raiskatuksi, kadulle heitetyksi tai muuten syrjäytetyksi perheestä.. Voit joutua perheeseen, jossa on alkoholin, huumeiden tai lääkeaineiden väärinkäyttöä... Mentaaliongelmia... Taloudellisia ongelmia... Pedofiliaa... ym. ym.

      Tämä ei ole liioittelua eikä aiheetonta pelottelua. Kaikki em. on arkipäivää vaihto-oppilastoiminnassa!! Tutustu esim. CSFES:n sivustoihin (Danielle Grijalva)

      Kaikkein ikävin puoli asiassa on järjestöjen rahan ahneus, joka on johtanut täydelliseen piittaamattomuuteen alaikäisten nuorten turvallisuudesta. Luetelluissa ongelmatilanteissa vaihto-oppilaan suu suljetaan ja hänestä tehdään valehtelija.

      Eli alkuperäiseen kysymykseesi...
      KYLLÄ, sinut voidaan raiskata isäntäperheessä, mutta ketään ei kiinnosta eikä apua tarjota. Järjestö leimaa sinut todennäköisemmin ko tilanteessa valehtelijaksi ja kehittelee nopeasti jonkinlaisen tekosyyn, jonka nojalla sinut erotetaan vaihto-oppilasohjelmasta ja passitetaan pikaisesti kotiin. Jälkeenpäin järjestö toteaa, kuinka "raiskausepäily todettiin aiheettomaksi." (Täysin vastaavasti on käynyt esim. isäntäperheen huumausainejutussa. Nuoren vanhempien pyynnöistä huolimatta STS Kielimatkat kieltäytyi selvittämästä asiaa ja aineen alkuperää. Vaihtarin suu suljettiin uhkailemalla ja hänet passitettiin lopulta kotiin...)

      Jokaisen tulee muistaa, että vaihto-oppilasbisneksessä työskentelee ihmisiä, joilla ei ole koulutusta, kokemusta eikä edellytyksiä työskennellä akaikäisten nuorten/lasten parissa. Kukaan ei myöskään valvo tätä härskiä toimintaa! Se, että on kenties itse ollut joskus vaihto-oppilaana tai kielikurssilla, saattaa olla ainoa meriitti eikä todellakaan anna riittäviä valmiuksia tälkaiseen toimintaan!!

      • Täyttä asiaa

        Kokemuksesta tiedän, että täyttä totta on ja kannattaa ottaa vakavasti.


      • alottaja olen

        no huh huh... tulipas kovaa tekstiä xD ehkäpä mietin tätä vielä
        opiskelu ulkomailla olis varmaan parempi vaihtoehto, sais jotain hyötyäki eikä vaa menis rahat turhuuteen.

        mutta kiitos vastauksista, ei kyllä kauheesti innosta lähtemään mutta sanokaapa lisää :)


    • Tarkkana

      Kannattaa mennä vaikka au pairiksi mieluummin! Sinulta ei silloin ryöstetä tuhansia euroja ja voit lähteä perheestä jos on huono.
      Myös lukion jälkeisistä kouluista järjestetään vaihtoja, joissa koulu on enemmän mukana järjestelyissä eikä maksa niin paljon kuin vaihto-oppilasvuosi.
      Mahdollista myös hankkia kesätyö ulkomailta. Siinä nyrkkisääntönä pidä, että et maksa siitä, että saat työpaikan! Otasuoraan yhteyttä yrityksiin vain rohkeasti. Mahdollisuutesi tulla huijatuksi ei ole isompi kuin jos käytät jotain "työnvälitysjärjestöä". Jotkut järjestöt veloittavat tuhansia euroja viisumeista ym. "Järjestelyistä" , joista löytyy roppakaupalla huonoja kokemuksia kun järjestöt eivät ota mitään vastuuta mistään eivätkä palauta rahoja. Samaa huijausta kuin vaihtaribisnes.
      Ja ikinä ei tienaa kesätöistä tarpeeksi, että jäisi käteen mitään kun vähentää järjestöjen riistomaksut ja asumis- ja elämiskustannukset.

      • .......

        Siitä on myös raportoitu, että valokuvat isäntäperheen talosta ja sisätiloista ovatkin sitten olleet jostain aivan muualta otettuja "mainoskuvia", koska jos olisi ne oikeat kuvat lähetetty vaihtarin vanhemmille niin ei olis varmasti päästäneet lähtemään!
        Mutta tietenkin siinä vaiheessa "huijausprosessia" rahat on jo maksettu " järjestölle" eli kusessa ovat....


      • Totuus kiistetään
        ....... kirjoitti:

        Siitä on myös raportoitu, että valokuvat isäntäperheen talosta ja sisätiloista ovatkin sitten olleet jostain aivan muualta otettuja "mainoskuvia", koska jos olisi ne oikeat kuvat lähetetty vaihtarin vanhemmille niin ei olis varmasti päästäneet lähtemään!
        Mutta tietenkin siinä vaiheessa "huijausprosessia" rahat on jo maksettu " järjestölle" eli kusessa ovat....

        ...ja todelliset kuvat epäinhimillisistä isäntäperheistä kiistetään hamaan tappiin mitä ihmeellisemmin selityksin, joissa järjestöjen edustajien mielikuvituksella ei tunnu olevan mitään rajaa...!!!


      • lukiolainen
        Totuus kiistetään kirjoitti:

        ...ja todelliset kuvat epäinhimillisistä isäntäperheistä kiistetään hamaan tappiin mitä ihmeellisemmin selityksin, joissa järjestöjen edustajien mielikuvituksella ei tunnu olevan mitään rajaa...!!!

        Olin vaihdossa vuoden jenkeissä ja minulla kaikki sujui hienosti. Perhe oli aivan mahtava, parempaa en olisi voinut saada. Koulussa sain paljon ystäviä eri harrastusten kautta, vanhemmat kuskasivat minua kavereille ja harrastuksiin. Ei todellakaan minkäänlaisia ongelmia, elämäni paras vuosi.


      • Tuuripeliä
        lukiolainen kirjoitti:

        Olin vaihdossa vuoden jenkeissä ja minulla kaikki sujui hienosti. Perhe oli aivan mahtava, parempaa en olisi voinut saada. Koulussa sain paljon ystäviä eri harrastusten kautta, vanhemmat kuskasivat minua kavereille ja harrastuksiin. Ei todellakaan minkäänlaisia ongelmia, elämäni paras vuosi.

        Kyllähän joukossa on niitäkin, joilla kaikki sujuu hyvin.
        Riskit siihen, että asiat sujuvat huonosti tai kaikki sujuu todella huonosti, on melkoiset!!
        Kukaan ei voi ennalta tietää, millainen vuodesta tulee. Järjestöt eivät anna mitään takeita eikä takuuta. Näissä keskusteluketjuissa on melko selvästi varoitettu, miten järjestöt toimivat ongelmien ilmetessä. Lisää voi lukea esim. CSFES:n eri maiden sivuilta.
        Jokainen varmasti ymmärtää, ettei esim. USA:ssa ole tarjolla 30.000 kunnollista hostperhettä vaihtareille vuosittain. Se, millaisia seurauksia kunnollisten isäntäperheiden puute aiheuttaa, voi jokainen lukea mm. tämän foorumin kirjoituksista. Jotain kertoo myös se, että amerikkalainen Danielle Grijalva saa keskimäärin n. 15 puhelua viikottain hädissään ja heitteillä olevilta vaihto-oppilailta ja heidän vanhemmiltaan.
        Jokainen voi tietty kokeilla tuuriaan. Panokset vaan ovat melko kovat, ei pelkästään menetetty raha!!!
        - Oma valinta.


      • Mainostako taas?
        lukiolainen kirjoitti:

        Olin vaihdossa vuoden jenkeissä ja minulla kaikki sujui hienosti. Perhe oli aivan mahtava, parempaa en olisi voinut saada. Koulussa sain paljon ystäviä eri harrastusten kautta, vanhemmat kuskasivat minua kavereille ja harrastuksiin. Ei todellakaan minkäänlaisia ongelmia, elämäni paras vuosi.

        Voisitko kertoa hieman tarkemmin minä vuonna ja missä päin olit ja mitä harrastit?


      • Välimainos?
        Mainostako taas? kirjoitti:

        Voisitko kertoa hieman tarkemmin minä vuonna ja missä päin olit ja mitä harrastit?

        Ettei olis jonkun kantri manadzerin mainos tähän faktojen väliin?


      • Öhömöhöm
        lukiolainen kirjoitti:

        Olin vaihdossa vuoden jenkeissä ja minulla kaikki sujui hienosti. Perhe oli aivan mahtava, parempaa en olisi voinut saada. Koulussa sain paljon ystäviä eri harrastusten kautta, vanhemmat kuskasivat minua kavereille ja harrastuksiin. Ei todellakaan minkäänlaisia ongelmia, elämäni paras vuosi.

        Olin muutaman kuukauden jenkeissä vaihdossa ja se oli yhtä helevetin piinaa alusta loppuun. Perheet oli köyhiä eikä niillä ollut varaa viedä minua yhtään mihinkään. Kävin ekan perheen pojan kanssa 7/11:ssä. Vähän kyllä pelotti kun hostveli kertoi, että häntä oli puukotettu joskus sinne kävellessään.
        Sit kun mut siirrettiin toiseen perheeseen niin matkalla sinne näin vähän maisemiakin, joista lähetin kuvia äidille. Toisen perheen isä oli täyshullu, mut ennen kun mut siirrettiin kolmanteen perheeseen ni mun kännykkä ryöstettiin ja ai niin sillä aidatulla alueella ehdin vielä nähdä kun swat tiimi tuli ja piiritti naapuriasunnon, jonne joku hullu oli linnoittautunut.
        Tutustuin kyllä ekassa koulussa kivoihin tyttöihin, joita tuli kyllä ikävä kun ne sit jäi sinne kauas kun mua heiteltiin ympäriinsä. Ja ne muut vaihtaritkin, joita myös olinuhkailtu kotiinlähetyämisillä ja kaikel.
        No sit kolmannes perheesskin ehdin kokea sellase aamun kun joku paukutti ovea ja huuti nii ,ettei hostisä uskaltanu mennä ulos ja viedä mua kouluun. Mutta siinä poliiseja odotellessa hostisä hommaskin veljensä hakee mut kouluun ja mun piti siis juosta ulos talosta sinne autoon vaikkei hostisä ite olis uskaltautunut ulos.


      • Utelias11
        Öhömöhöm kirjoitti:

        Olin muutaman kuukauden jenkeissä vaihdossa ja se oli yhtä helevetin piinaa alusta loppuun. Perheet oli köyhiä eikä niillä ollut varaa viedä minua yhtään mihinkään. Kävin ekan perheen pojan kanssa 7/11:ssä. Vähän kyllä pelotti kun hostveli kertoi, että häntä oli puukotettu joskus sinne kävellessään.
        Sit kun mut siirrettiin toiseen perheeseen niin matkalla sinne näin vähän maisemiakin, joista lähetin kuvia äidille. Toisen perheen isä oli täyshullu, mut ennen kun mut siirrettiin kolmanteen perheeseen ni mun kännykkä ryöstettiin ja ai niin sillä aidatulla alueella ehdin vielä nähdä kun swat tiimi tuli ja piiritti naapuriasunnon, jonne joku hullu oli linnoittautunut.
        Tutustuin kyllä ekassa koulussa kivoihin tyttöihin, joita tuli kyllä ikävä kun ne sit jäi sinne kauas kun mua heiteltiin ympäriinsä. Ja ne muut vaihtaritkin, joita myös olinuhkailtu kotiinlähetyämisillä ja kaikel.
        No sit kolmannes perheesskin ehdin kokea sellase aamun kun joku paukutti ovea ja huuti nii ,ettei hostisä uskaltanu mennä ulos ja viedä mua kouluun. Mutta siinä poliiseja odotellessa hostisä hommaskin veljensä hakee mut kouluun ja mun piti siis juosta ulos talosta sinne autoon vaikkei hostisä ite olis uskaltautunut ulos.

        Mikä oli järjestö, joka hoiti "näin vakuuttavasti" asioitasi..??


      • Olipa kivaa
        Öhömöhöm kirjoitti:

        Olin muutaman kuukauden jenkeissä vaihdossa ja se oli yhtä helevetin piinaa alusta loppuun. Perheet oli köyhiä eikä niillä ollut varaa viedä minua yhtään mihinkään. Kävin ekan perheen pojan kanssa 7/11:ssä. Vähän kyllä pelotti kun hostveli kertoi, että häntä oli puukotettu joskus sinne kävellessään.
        Sit kun mut siirrettiin toiseen perheeseen niin matkalla sinne näin vähän maisemiakin, joista lähetin kuvia äidille. Toisen perheen isä oli täyshullu, mut ennen kun mut siirrettiin kolmanteen perheeseen ni mun kännykkä ryöstettiin ja ai niin sillä aidatulla alueella ehdin vielä nähdä kun swat tiimi tuli ja piiritti naapuriasunnon, jonne joku hullu oli linnoittautunut.
        Tutustuin kyllä ekassa koulussa kivoihin tyttöihin, joita tuli kyllä ikävä kun ne sit jäi sinne kauas kun mua heiteltiin ympäriinsä. Ja ne muut vaihtaritkin, joita myös olinuhkailtu kotiinlähetyämisillä ja kaikel.
        No sit kolmannes perheesskin ehdin kokea sellase aamun kun joku paukutti ovea ja huuti nii ,ettei hostisä uskaltanu mennä ulos ja viedä mua kouluun. Mutta siinä poliiseja odotellessa hostisä hommaskin veljensä hakee mut kouluun ja mun piti siis juosta ulos talosta sinne autoon vaikkei hostisä ite olis uskaltautunut ulos.

        Ai nii ja sit kun mut oli päätetty lähettää kotiin ( äiti oli vissin vähän liikaa ihmetellyt tätä touhua), niin joku äijä järjestön päämajasta tuli ja yritti saada mut allekirjottaa jotai papereita ja halus viedä mut syömään ja sen jälkeen hotelliin. No äiti sano, etten tee sen kans noista mitään, mut sit kuitenkin mun piti mennä ostaa matkalaukkuu sen kans. Ja sillä matkalla se tyyppi melkein ajoi kolarin.
        Sit mut käskettiinkin yhtäkkiä pakkaamaan ja olis pitäny taas mennä sen kyytiin, mutta sain hostisän ajamaan mut sinne hotelliin. Tossa välissä äiti ja Danielle oli soittaneet poliisit, mutta ei ne mitään voineet kun se järjestön tyyppi oli valehdellut niille kaikkee musta.
        No sithän se järjestön tyyppi kutsui poliisit seuraavana päivänä ja se sheriffi sano mulle, että joko mä lähden sen tyypin kanssa lentokentälle tai se vie mut vankilaan.


    • Mahdollinen hostisä?
      • Elämän paras vuosi ?

      • Lisää hostisiä

    • lol minä taas

      wow, eipä paljo positiivista XD haha

      lisää vielä

      • Einaurattanutsilloin

        Täytyy tunnustaa, että minuakin naurattaa nyt, koska niin uskomattomia nuo oman lapsemme kokemukset olivat.
        Surullista vaan, että ne oikeasti tapahtuivat. Se tunne kun keskellä yötä istun sängyssäni ja sanon miehelleni, että nyt ne uhkaa viedä sen vankilaan.
        Siitä saisi kunnon kauhuelokuvan.
        Mutta käythän myös tutustumassa CSFES:in sivuilla tänä vuonna tapahtuneeseen ISE- Rose Hawkins- kertomukseen.
        Tuo täti herätti keskellä yötä vaihtarin ja autossaan vaati allekirjoituksia joihinkin papereihin!!!! Varmaankin juuri varoituksiin ja tunnustuksiin kuinka kaikki on vaihtarin syytä....
        Ja tuo täti toimii edelleenkin vaihto-oppilasjärjestössä.
        Että tervemenoa vaan:D


      • :D:D
        Einaurattanutsilloin kirjoitti:

        Täytyy tunnustaa, että minuakin naurattaa nyt, koska niin uskomattomia nuo oman lapsemme kokemukset olivat.
        Surullista vaan, että ne oikeasti tapahtuivat. Se tunne kun keskellä yötä istun sängyssäni ja sanon miehelleni, että nyt ne uhkaa viedä sen vankilaan.
        Siitä saisi kunnon kauhuelokuvan.
        Mutta käythän myös tutustumassa CSFES:in sivuilla tänä vuonna tapahtuneeseen ISE- Rose Hawkins- kertomukseen.
        Tuo täti herätti keskellä yötä vaihtarin ja autossaan vaati allekirjoituksia joihinkin papereihin!!!! Varmaankin juuri varoituksiin ja tunnustuksiin kuinka kaikki on vaihtarin syytä....
        Ja tuo täti toimii edelleenkin vaihto-oppilasjärjestössä.
        Että tervemenoa vaan:D

        Eniten naurattaa tuo kuilu jörjestöjen mainosten ja todellisuuden välillä:D


      • Matkalippu kotiin
        Einaurattanutsilloin kirjoitti:

        Täytyy tunnustaa, että minuakin naurattaa nyt, koska niin uskomattomia nuo oman lapsemme kokemukset olivat.
        Surullista vaan, että ne oikeasti tapahtuivat. Se tunne kun keskellä yötä istun sängyssäni ja sanon miehelleni, että nyt ne uhkaa viedä sen vankilaan.
        Siitä saisi kunnon kauhuelokuvan.
        Mutta käythän myös tutustumassa CSFES:in sivuilla tänä vuonna tapahtuneeseen ISE- Rose Hawkins- kertomukseen.
        Tuo täti herätti keskellä yötä vaihtarin ja autossaan vaati allekirjoituksia joihinkin papereihin!!!! Varmaankin juuri varoituksiin ja tunnustuksiin kuinka kaikki on vaihtarin syytä....
        Ja tuo täti toimii edelleenkin vaihto-oppilasjärjestössä.
        Että tervemenoa vaan:D

        Taisi Rose-täti järjestää pikaisen matkalipun kotiin sillekin nuorelle, jonka yöllä herätti "papereita allekirjoittamaan"..


      • Rose Hawkins UP/ISE
        Matkalippu kotiin kirjoitti:

        Taisi Rose-täti järjestää pikaisen matkalipun kotiin sillekin nuorelle, jonka yöllä herätti "papereita allekirjoittamaan"..

        http://www.csfes.org/ISE_USA.html

        ROSE-TÄTI eli ISE eli Universal Players keissi löytyy täältä!


      • Todellinen kokemus
        Rose Hawkins UP/ISE kirjoitti:

        http://www.csfes.org/ISE_USA.html

        ROSE-TÄTI eli ISE eli Universal Players keissi löytyy täältä!

        Kannattaa ehdottomasti lukea! Kuvaa hyvin, mitä vaihto-oppilastoiminta on tänä päivänä.....


    • Matkamessuille

      Matkamessut lähestyvät....

      Siellä on sitten tilaisuus taas kuulla vaihto-oppilasjärjestöjen koottuja valheita ja katteettomia lupauksia!!!
      Kaikkien petetyiksi ja huijatuiksi tulleiden pitäisi myös lähteä paikanpäälle kertomaan omia kokemuksiaan siitä "elämän parhaimmasta vuodesta", joka todellisuudessa oli elämän kamalin vuosi...

    • Helvetin läpi käynyt

      Monikaan ei enää uskalla tai edes halua lukiovaihtoon, koska on niin paljon näitä huonoja kokemuksia. Painajaismainen helvetti vaikuttaa vielä vuosiksi eteenpäin nuoren elämässä. Pahimmillaan saa koko elämän kestävän trauman. Yksin taistelet ja haet oikeuksiasi terapiassa käyden, jos huonosti käy.

    • Vaihtarit heitteillä

      Jos ikinä suunnittelette lukiovaihtoa, selvittäkää hyvät ihmiset itsellenne, mitä vaihto-oppilasbisnes on tänä päivänä...!!!!
      Tietoa kannattaa hankkia esim. CSFES:n sivuilta, joista löytyy valtavat määrät hyödyllistä tietoa mm. linkitettyinä eri tuomioistuimien päätöksiä ja tuomioita, koskien vaihto-oppilaisiin kohdistuneita rikoksia.
      Löytyy myös vaihto-oppilaiden ja heidän vanhempiensa kertomuksia painajaismaisista vaihto-oppilasvuosista.

    • MammaFinland

      Onpas ikävää luettavaa. Näitä surullisia juttuja olen tosin kuullut myös pojaltamme hänen kavereidensa vaihtokokemuksina.

    • .......

      Suomi24 / Työ ja opiskelu / Opiskelu / Vaihto-opiskelu / Oma vaihtovuoteni (sts usa)
      Oma vaihtovuoteni (sts usa)
      9 VASTAUSTA 340 LUKUKERTAA
      Tilaa palstan RSS-syöte
      Aloita uusi keskustelu
      Poista kirosanafiltteri käytöstä
      tyttö9028.5.2014 23:08 20
      Haluan kertoa oman kokemukseni. En ole koskaan ennen puhunut asiasta kenenkään kanssa, mutta aina se mietityttää.

      Minulle itselleni ei tapahtunut sinänsä mitään aivan kamalaa, mutta perhe oli todella outo. Äidillä oli selvästi mielenterveysongelmia, mutta niitä ei tietenkään myönnetty. Kaikkea outoa, esim. lääkkeitä ei saanut missään nimessä käyttää. Salaa kerran kävin ostamassa ihan kamalassa kuumeessa buranaa ja jäin kiinni. Kamala huuto.
      Leipää, perunaa, pastaa yms. ei saanut syödä. Ei saanut syödä mitään, mikä ei ole "luomua". Kotona oli todella harvoin ruokaa.
      Rupesin laihtumaan. Laihduin koko vuoden aikana noin kymmenen kiloa.. Koska laihduin, niin äiti ja ruotsalainen host sisko rupesivat kiusaamaan minua. Välillä valittivat, kuinka en syö, mutta toisaalta tekivät niin, että piilottivat minulta kaiken ruoan ja lähtivät itse ravintolaan syömään. Kuulin, kuinka he kuiskuttelivat keskenään.

      Jäin täysin hylkiöksi. Pyysin molemmilta selitystä mitä olen tehnyt väärin. En saanut, takaisin tuli vain "emme pidä sinusta." Koulussa ja muualla tulin todella hyvin toimeen ihmisten kanssa niinkuin yleensä tulenkin. Host isä sääli minua näiden kahden muun naisen käytöksen johdosta. Hän yritti puhua heille järkeä, mutta ei vaikutusta. Kerran host sisko rikkoa lavuaarin. Hän laittoi sen minun syykseni, ja melkein lensin ulos perheestä.

      Mitä pidemmälle vuosi meni, sitä enemmän itkin huoneessani. Kirjoitin hostäidille ja siskolle kirjeitä, että olkaa niin kilttejä ja älkää olko minulle niin ilkeitä, teen mitä vain, kunhan hyväksyisitte minut. Sitä ei koskaan tapahtunut, ja itken asiaa vieläkin.

      Joskus mietin, että olisinko itse mieleltäni terve, jos en olisi lähtenyt vaihtoon. Olen kuitenkin pilannut jo elämäni tällä sairaudella. Ennen vaihtovuotta minulla ei ollut ongelmia. Paluuni jälkeen kaikki koulu on mennyt persiilleen, olen osastolla erittäin usein. Näen unia, kuinka host äiti ja sisko eivät suostu tervehtimään minua. Se oli kova paikka, koska ennen olin tyypillinen nuori nainen, aina puhelias, kohtelias, kaikki tykkää. Harmi, että juuri tuossa tilanteessa sitten tapasin ne kaksi ihmistä, jotka eivät pitäneet minusta. Ihmeellistä kyllä, he alkoivat hylkiä minua vasta, kun aloin laihtumaan.

      Nämä viisi vuotta kun olen ollut suomessa, olen sairastanut anoreksiaa ja bulimiaa. Taisin olla siihen taipuvainen, koska vaihtovuosi laukaisi sen laihtumisen kautta. Äitini vei minut lentokentältä suoraan osastolle, koska olin niin alipainoinen. Onneksi vei, muuten tuskin olisin enää elossa.

      Kaverille kävi vielä kamalammin. Host-isä raiskasi hänet monta kertaa. Ja niinkuin jenkeissä on tapana, kaikki tulee lehteen nimien kanssa. Tyttö sai aivan järkyttävästi sontaa niskaansa, kuinka hän oli vietellyt host-isän ja rikkonut avioliiton. Järjestö ei tehnyt mitään.
      Sitten tyttöraukka yritti tappaa itsensä. Viimeisen kerran näin hänet mielisairaalassa vakavasti häiriintyneiden osastolla. Onneksi hänen isänsä lensi hakemaan hänet takaisin kotiin.

      Tämä host-isä onneksi sai kunnon sanktiot, varsinkin, kun raiskaamansa tyttö oli alle 18-vuotias.

      • joo o.

        wtf... onks nää kaikki totta?

        ihan järkyttävää ._. en osaa sanoo mitää, tuntuu vaan tosi pahalta sua ja sun kaveria kohtaan.


      • Näitähän riittää
        joo o. kirjoitti:

        wtf... onks nää kaikki totta?

        ihan järkyttävää ._. en osaa sanoo mitää, tuntuu vaan tosi pahalta sua ja sun kaveria kohtaan.

        Pedofiilin kynsissä9.6.2014 01:12 14 SULJE
        Kaverini ollut myös sts:n kautta USA:ssa. Host isä lähenteli ja yritti kuvailla öisin vaihtarina ollutta poikaa. Poika haki apua ja kertoi tapahtumista, mutta sts leimasi hänet valehtelijaksi. Perhettä vaihdettiin, mutta reissu oli silti täynnä ongelmia.


      • Ahdistelua

        Hirvittävän monet nuoret kokevat sukupuolista ahdistelua ja lähentelyä hostperheissään. Onneksi kaikki eivät johda raiskaukseen. On myös paljon tapauksia, joissa hostperheen äiti lähentelee vaihto-oppilaspoikaa. Tyttäremme kärsi STSn kautta vaihdossa ollessaan hostperheen sukulaismiehen ahdistelusta ja kaikenlaisista ikävistä tempauksista. Mies vieraili usein perheessä, ahdisteli, puhui törkeyksiä, latasi porno-ohjelmia tyttäremme koneelle yms. Tyttäremme oli jo siinä vaiheessa oppinut, ettei STSltä saa mitään tukea, vaan hänestä leivotaan syyllinen ja valehtelija, joten hän ei puhunut mitään. Sivulliset puuttuivat asiaan ja mies tietenkin yritti kiistää kaiken. Ikäviä juttuja. Nuori on täysin suojaton ja tuvaton näissä tapauksissa.


      • Vanhan kertausta
        Näitähän riittää kirjoitti:

        Pedofiilin kynsissä9.6.2014 01:12 14 SULJE
        Kaverini ollut myös sts:n kautta USA:ssa. Host isä lähenteli ja yritti kuvailla öisin vaihtarina ollutta poikaa. Poika haki apua ja kertoi tapahtumista, mutta sts leimasi hänet valehtelijaksi. Perhettä vaihdettiin, mutta reissu oli silti täynnä ongelmia.

        Arvatenkin STS oli jo valaissut pojan seuraavaa ja uutta perhettä pojan valehtelusta.
        Tämä on tyypillistä STS toimintaa, eikä sinällään mitään uutta. Tällaisia esimerkkejä ja tilanteita on jo lukuisia vuosienkin takaa.


    • sahyr

      HEI älä mene ainakaan STS ;lle .tytär tuli vaihdosta 2 v sitten ja vielläkin tapellaan STS :n ottaman vakuutusyhtiön kanssa...vakuutus yhtiöltä tuli viesti 2 v sitten että kaikki sairaala laskut on maksettu .nyt silti karhutaan 600 d laskua ...2 v sen jälkeen ja STS ei halua olla missään vastuussa asiasta...

      • Varottava vakuutus!!

        Hei Sahyr,

        olemme myös joutuneet taistelemaan ja selvittämään tuota Sts:n kaikinpuolin vilpillistä pakkovakuutusta, josta maksoimme n.750€ STS High Schoolin tilille viimeiseen vaihto-oppilasmaksuerään sisällytettynä (kenen pussiin mahtoi mennä tämä raha??)

        Koskaan emme saaneet minkäänlaista vakuutustodistusta, yhteystietoja vakuutuksen myöntäneeseen yhtiöön ym. vakuutuslain edellyttämiä tietoja. Sts:n maajohtaja jakeli loputtomiin eri henkilöiden nimiä Ruotsiin, mihin pyysi olemaan yhteydessä (väsytystaktiikka?). Kukaan ei kuitenkaan halunnut keskustella vakuutuksesta. Vakuutuskuvioon on sekoitettu asiamiestä, vakuusmyyjää, meklaria, palveluntarjoajaa, korvauskäsittelijää ym.

        Sivullisten henkilöiden avustuksella sain lopulta yhteyden väitettyyn vakuutuksen myöntäneeseen yhtiöön tänä kesänä ja toimitusjohtaja totesi laittomuudet ja antoi määräyksen maksaa pikamääräyksellä koko vakuutusmaksu takaisin todeten, ettei osaa antaa selitystä tapahtuneeseen!!!
        Jäi vahva vaikutelma, ettei kyseistä, vakuutusta ollut koskaan ollutkaan.

        Tällä foorumilla on myös keskusteluketjuja koskien tätä epämääräistä Sts:n pakkovakuutusta, jota Sts nykyisin "suosittelee", koska pakkomyyntiin puututtiin ilmeisesti FINE:n (Vakuutus- ja finanssivalvonta) taholta.


        OLKAA VAROVAISIA. ÄLKÄÄKÄ LUOTTAKO TÄHÄN STS.N VAKUUTUKSEEN!!


      • Voimia

        Ilmoittakaa kuluttajavalvontaan ja riitauttakaa! Kestää kauan, mutta on hyvä ja edullinen tapa! Suomessa kuitenkin yleensä vielä kunnioitettavat yritykset noudattavat kuluttajavalituslautakunnan suosituksia. Tosin Mira Silvosen johtama Sts Suomessa ei välttämättämole kunnioitettava.


      • Mira mee pois
        Voimia kirjoitti:

        Ilmoittakaa kuluttajavalvontaan ja riitauttakaa! Kestää kauan, mutta on hyvä ja edullinen tapa! Suomessa kuitenkin yleensä vielä kunnioitettavat yritykset noudattavat kuluttajavalituslautakunnan suosituksia. Tosin Mira Silvosen johtama Sts Suomessa ei välttämättämole kunnioitettava.

        Sts:n surullisenkuuluisa maajohtaja Mira Silvonen tuntuu erityisesti nauttivan riidoista ja tykkää tehdä mielivaltaisia/perusteettomia päätöksiä. Suhtautuu todella välinpitämättömästi "asiakkaidensa" valituksiin. Joku sillä mättää päässä ja elää ihan omassa maailmassaan.
        Älyäis nyt jo vaihtaa alaa.


      • 12+16

      • Milla S

        Saakos siitä palkkaa jos antaa isännälle viikoittain
        riemurasiaa ?
        Onko kokemuksia suhteesta isäntäperheen mieheen.
        Kesäkuu 2015 Alabama.


    • Lisää tapauksia

      Raiskaajia ja esimerkkejä vaihtarien hyväksikäytöstä löytyy loputtomiin.....
      Pelkästään jenkeissä on Danielle Grijalva raportoinut 54 vaihto-oppilaan hyväksikäyttötapausta!!! Kaikkihan ei luonnollisesti tule edes julki.
      Tässä tapaus Mink. Mies ehti käyttää uskomattoman monta vuotta vaihtareita seksuaalisesti hyväkseen usein eri tavoin:
      http://www.mlive.com/news/muskegon/index.ssf/2011/02/richard_mink_76_faces_trial_on.html

      • Utftyedhhkkvyrdbg

        Lukekaa edellisen artikkelin kommentit!
        Siellä huomioidaan myös, että nuo vaihtarit eivät olleet uskaltaneet puhua ahdistelijasta järjestön (Rotary) yhteyshenkilöille vaan niiden sijaan puhuivat koulussa. Wiseass:illä myös hyvät kommentit! :D nauroin kippurassa.vaikkakin aihe vakava niin pakko nauraa.

        I blame the school district.

        Why wouldn't they have questioned a 76 year old geezer's desire to host (male) students?

        Why would they allow a geezer this old, with no kids at home of similar age as the students, to continually put his name on the host parent list? I can accept a single person wanting to host, but this guy is on deaths door! Do you think an exchange student is going to know to dial 911 when this guy decides to checkout?

        Why wouldn't they question, what does this old geezer have in common with a teenager?

        What teenager, domestic or foreign, would want to be shacked up with an old geezer who probably eats prunes and smells of moth balls, for 6 to 9 months?

        Imagine the disappointment in these kids' face when this smelly old man was there in the school parking lot, in his 1983 Buick and brown polyester pants, to greet these kids.



        BonnieBlue Feb 25, 2011
        "Imagine the disappointment in these kids' face when this smelly old man was there in the school parking lot, in his 1983 Buick and brown polyester pants, to greet these kids". Absolutely love your description of "Grandpa Geezer"!!! It does seem like should have been major "red flags" and it is a crying shame that those poor young men had to be subjected to this crime by this freaky geezer.


      • Tutkittua tietoa
        Utftyedhhkkvyrdbg kirjoitti:

        Lukekaa edellisen artikkelin kommentit!
        Siellä huomioidaan myös, että nuo vaihtarit eivät olleet uskaltaneet puhua ahdistelijasta järjestön (Rotary) yhteyshenkilöille vaan niiden sijaan puhuivat koulussa. Wiseass:illä myös hyvät kommentit! :D nauroin kippurassa.vaikkakin aihe vakava niin pakko nauraa.

        I blame the school district.

        Why wouldn't they have questioned a 76 year old geezer's desire to host (male) students?

        Why would they allow a geezer this old, with no kids at home of similar age as the students, to continually put his name on the host parent list? I can accept a single person wanting to host, but this guy is on deaths door! Do you think an exchange student is going to know to dial 911 when this guy decides to checkout?

        Why wouldn't they question, what does this old geezer have in common with a teenager?

        What teenager, domestic or foreign, would want to be shacked up with an old geezer who probably eats prunes and smells of moth balls, for 6 to 9 months?

        Imagine the disappointment in these kids' face when this smelly old man was there in the school parking lot, in his 1983 Buick and brown polyester pants, to greet these kids.



        BonnieBlue Feb 25, 2011
        "Imagine the disappointment in these kids' face when this smelly old man was there in the school parking lot, in his 1983 Buick and brown polyester pants, to greet these kids". Absolutely love your description of "Grandpa Geezer"!!! It does seem like should have been major "red flags" and it is a crying shame that those poor young men had to be subjected to this crime by this freaky geezer.

        http://rockcenter.nbcnews.com/_news/2012/03/13/10669162-foreign-exchange-students-sexually-abused-in-program-overseen-by-state-department

        Tutkittua tietoa!


      • Ala-arvoista
        Tutkittua tietoa kirjoitti:

        http://rockcenter.nbcnews.com/_news/2012/03/13/10669162-foreign-exchange-students-sexually-abused-in-program-overseen-by-state-department

        Tutkittua tietoa!

        In 2009 the State Department asked the Inspector General to investigate Youth Exchange Programs following a series of reports of mistreatment of exchange students.

        The Inspector General’s scathing report found “insufficient oversight of the youth exchange programs at all levels.” It said communication among staff “borders on unprofessional,” there was a “lack of human and financial resources” in the office running the programs, and an “erroneous assumption” that the exchange organizations monitor themselves."

        Vapaa suomennos: Vuonna 2009 State Department pyysi tarkastajiaan tutkimaan nuorisovaihto-ohjelmia sen jälkeen kun oli tullut useita raportteja vaihto-oppilaiden kaltoinkohtelusta.
        Tarkastajien pureva raportti paljasti " riittämättömän valvonnan nuorisovaihto-ohjelmien kaikilla tasoilla". Raportti kertoo, että "työntekijöiden välinen kommunikointi on epäammattimaisuuden rajoilla" ja siellä on " puute työntekijöistä ja muista resursseista" toimistoissa sekä " virheellinen oletus", että vaihtojärjestöt valvoisivat itse itseään."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe