näistä uudelleen lämmitetyistä joululauluista, ja niin kuin nyt tällä hetkellä Loirikin oksentaa suunnilleen Kalle Tappista, vaikka minkälaista uutta kiemuraa ja tehotaukoa matkassa :/
P.s. Tappinen ei kyllä ole joululaulu :)
Mitä pidätte..
101
488
Vastaukset
- henrjii
en ole koskaan pitänyt loirituksesta
- jakolasku
Tyyppiä pidetään lahjakkaana mutta on meillä muitakin samanmoisia ehkäpä parempia. Loirin suosiota olen aina ihmetellyt.
- henrjii
jakolasku kirjoitti:
Tyyppiä pidetään lahjakkaana mutta on meillä muitakin samanmoisia ehkäpä parempia. Loirin suosiota olen aina ihmetellyt.
jopeki loirittaa premmin kuin loiri itse https://www.youtube.com/watch?v=UzHsY04UJc8
- Pirre*
Kyllä mie joistakin Loirin lauluista tykkään, ja kovastikin, mutta nuo ihme sovitukset joskus ärsyttävät.
- ...
Joululaulut myy hyvin.
Muutaman viikon vuodessa. Mutta raha liikkuu paljon, siks niitä tehdään. Monet joululaulut tylsiä, sovittamalla uusiksi, niistä voi tulla mielekkäämpiä esittää. Ja siedettävämmiksi kuunnella. Joululaulut siitä omituisia, ne tavallaan kansanlaulun asemassa monetkin, mutta ei niitä kestä kuuntelua. Kun muutaman joulupiisin vagingossa jouluna kuulee, eipä tee vuoteen mieli kuulla toista kertaa.
Mulle Loiri kaksjakonen muusikkona. Se on kyllä hyvä. Mutta jotenkin se fraseeraa liikaa yli ja "tulkitsee" piisin, kuin piisin, sietämättömäksi. Noin yleiseti toteasisin, Loirin musa hyvää ja hienoa kuunneltavaa, jos keskittyy pändiin ja koittaa olla kuulematta itse maestron laulua. Äsken tuli telkkarista jotain Loirin konserttia, hiton kova ja soiva pändi. Ja Loiri. Sellanen kaksjakonen musiikkinautinto mun mielestä :D Sinällään pieni ihme, kundi jaksaa vetää keikkaa, se oli välillä aika terminaalikunnossa.
=DW=- Pirre*
..., kuuntelin yleltä tulleita joulu musiikkia ja pittää sanoa että niissä oli jottai tunnelmaakin, mutta juuri niitä en jaksa kuunnella uudelleen lämmitettyinä, eli joitain jippuja, ja mitä niitä nyt onkaan, muuten kyllä ihan hyviä artisteja sarjassaan, mutta ei kiemuroituja sovituksia joululauluista, olen kai tullut vanhaksi kalkkikseksi :/
Saman pistin merkille pändi oli hyvä, niin kuin aina Loirilla.
Vanhoista lauluista ja uusista sävellyksistä on tehty merkillisiä uikuttavalla tavalla laulettavia, en yhtään tykkää.
Loiri ei oo laulaja.- Pirre*
Just niin, se uikutus ärsyttää, muuten esim. näissä uusissa naislaulajissa on hyvä äänisiä, mutta miksi pitää vinkua.
P.s. noo ehkä nyt pikkasen on laulajakin, oothan kai kuullut kun hän laulaa Leinoa esim. :) - k/k
Pirre* kirjoitti:
Just niin, se uikutus ärsyttää, muuten esim. näissä uusissa naislaulajissa on hyvä äänisiä, mutta miksi pitää vinkua.
P.s. noo ehkä nyt pikkasen on laulajakin, oothan kai kuullut kun hän laulaa Leinoa esim. :)Huomenta pirre
Yksi niist harvoista josta loirin esittämänä tykkään.
https://www.youtube.com/watch?v=oztHEp_RswE - bessie*
Pirre* kirjoitti:
P.s. noo ehkä nyt pikkasen on laulajakin, oothan kai kuullut kun hän laulaa Leinoa esim. :)Mitäs pidät tästä esittäjästä, Pirre. Tunteella mutta niin 'vaivattomasti', mieluummin minä tätä kuuntelen kuin Loiria
http://youtu.be/qFwQJp3G2Ds - Pirr*e
bessie* kirjoitti:
Mitäs pidät tästä esittäjästä, Pirre. Tunteella mutta niin 'vaivattomasti', mieluummin minä tätä kuuntelen kuin Loiria
http://youtu.be/qFwQJp3G2DsTyrin äänentoisto"laitteen" kanssa ja en nyt saa kuunneltua mitään musakkia tietokoneeltani..hohhoijjaa taas asiaa velipoijjalle tai vävylle :/
- Pirre*
bessie* kirjoitti:
Mitäs pidät tästä esittäjästä, Pirre. Tunteella mutta niin 'vaivattomasti', mieluummin minä tätä kuuntelen kuin Loiria
http://youtu.be/qFwQJp3G2DsTämä on parempi :)
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Tämä on parempi :)
Pah..https://www.youtube.com/watch?v=AaWPduHl_j8&list=RDAaWPduHl_j8
linkki jäi :), nämä Kitteeläiset ON parhaunta musakkia :)
Olen aina ihmetellyt Loirin suosiota. Uunot ala-arvoisia, ei ole missään nimessä laulaja.
Kummelien kultakuumeessa oli hänen paras roolinsa homona kartanonherrana.- Luen ja kirjoitan
Entä vanha Vesku-show? Ne, joissa oli Tyyneä, lambadaa, pizzamiestä ja muuta tyyppiä?
Silloin vielä katsoin televisiota, siksi kai ne jäi mieleen vuosien takaa. Sellaisia ei kaiketi enää tehdä.
Yhtään elokuvaa, jossa Loiri on esiintynyt, en muista nähneeni. - Pirre*
Ne Speden tekeleet nyt oli, yhden Uunon ehkä jotenkin kesti, mutta ei yhtään enempää, mutta makuasioitahan nämä jne..:)
- €--
Luen ja kirjoitan kirjoitti:
Entä vanha Vesku-show? Ne, joissa oli Tyyneä, lambadaa, pizzamiestä ja muuta tyyppiä?
Silloin vielä katsoin televisiota, siksi kai ne jäi mieleen vuosien takaa. Sellaisia ei kaiketi enää tehdä.
Yhtään elokuvaa, jossa Loiri on esiintynyt, en muista nähneeni.Ei Loiria voi väheksyä jo nuoresta pojasta asti ollut viihdealalla ja suosiota on riittänyt tähän päivään asti.
- loirifani
Pirre* kirjoitti:
Ne Speden tekeleet nyt oli, yhden Uunon ehkä jotenkin kesti, mutta ei yhtään enempää, mutta makuasioitahan nämä jne..:)
Mä olen nähnyt kaikki uuno-leffat, siinä hän on paras.
- gimme
Pirre* kirjoitti:
Loiri oli hyvä Vain elämää ohjelmassa, jotenkin Paula K häntä pönkitti koko ohjelman ajan. Koomikkona Loiri on parhaimmillaan.
Vain elämää ohjelma antoi kuvan kun Loiri olisi sparrannut itseään hyvin ohjelmaa varten....Liekö Paulan empaattisuus häntä kohtaan tehonnut--- jokaisen mnestyvän miehen takana on nainen, näinhän se menee.
Vain ohjelmaa esityksessä yleisimmät sanonnat, tää on nii siistii ja oli sairaan hyvää !! - Pirre*
Yhtään elokuvaa, jossa Loiri on esiintynyt, en muista nähneeni.Olihan hän siinä yhdessä elokuvassa poikana jonka äiti jätti kun läksi saksalaisen sotilaan mukaan, se elokuva jossa hän juoksi sen junan perässä, se oli tosi liikuttava kohtaus.
Silloin niitä Vesku -show juttuja tuli kyllä katsottua ja kovasti naurattivatkin, Tyynekin :) - .Siilimuori
Yhtään elokuvaa, jossa Loiri on esiintynyt, en muista nähneeni.Tais Veskun eka elokuva olla nimeltään Pojat, olen kahtonu.
- Pirre*
.Siilimuori kirjoitti:
Tais Veskun eka elokuva olla nimeltään Pojat, olen kahtonu.
No niinpä olikin, siepä sen sanoit :)
- .Siilimuori
Pirre* kirjoitti:
No niinpä olikin, siepä sen sanoit :)
Minusta hän oli siinä hyvä. Näytellyt myös muistaakseni Ulvovana myllärinä ja Rakastuneena rampana. Minusta noissa vakuuttavampi kuin Uunona.
- Pirre*
gimme kirjoitti:
Loiri oli hyvä Vain elämää ohjelmassa, jotenkin Paula K häntä pönkitti koko ohjelman ajan. Koomikkona Loiri on parhaimmillaan.
Vain elämää ohjelma antoi kuvan kun Loiri olisi sparrannut itseään hyvin ohjelmaa varten....Liekö Paulan empaattisuus häntä kohtaan tehonnut--- jokaisen mnestyvän miehen takana on nainen, näinhän se menee.
Vain ohjelmaa esityksessä yleisimmät sanonnat, tää on nii siistii ja oli sairaan hyvää !!En ole seurannut kys. ohjelmaa kuin sivusilmällä vilikassa joskus, joten en oikein osaa sanoa Veskusta siinä mitään, laihtuneen näköinen oli :)
Paula K. taitaa kuulua Veskus ystäviin jo vuosikymmenten takaa. - Pirre*
.Siilimuori kirjoitti:
Minusta hän oli siinä hyvä. Näytellyt myös muistaakseni Ulvovana myllärinä ja Rakastuneena rampana. Minusta noissa vakuuttavampi kuin Uunona.
Ehdottomasti parempi, olen samaa mieltä.
- i.p.
Pirre* kirjoitti:
En ole seurannut kys. ohjelmaa kuin sivusilmällä vilikassa joskus, joten en oikein osaa sanoa Veskusta siinä mitään, laihtuneen näköinen oli :)
Paula K. taitaa kuulua Veskus ystäviin jo vuosikymmenten takaa.Loirille on tehty vatsalaukun ohitusleikkaus.
Yllettömyydellä ystävyydellä muistelee Lenitakin Loiria. - .Siilimuori
Pirre* kirjoitti:
En ole seurannut kys. ohjelmaa kuin sivusilmällä vilikassa joskus, joten en oikein osaa sanoa Veskusta siinä mitään, laihtuneen näköinen oli :)
Paula K. taitaa kuulua Veskus ystäviin jo vuosikymmenten takaa.Juu, minäkin olen ymmärtänyt et Paulalla ja Veskulla on takanaan pitempi yhteinen historia, mikä yhdistää heitä.
- Gimme
.Siilimuori kirjoitti:
Juu, minäkin olen ymmärtänyt et Paulalla ja Veskulla on takanaan pitempi yhteinen historia, mikä yhdistää heitä.
Hyvä kaverisuhde artisteille on tärkeä voimavara. Kun ja jos tällainen muodostuu, on asianomaisille vahinko olla sitä käyttämättä. Se myös pelaa jokainen elämässä.
Pidin Vain elämää ohjelmasta, siinä oli muutakin mukana kun laulamista, sanoisin hyvin tehty ohjelma tällä kertaa jonka suosion takasi ohjelmaan valitut artistit.
Ohjelma antoi potkua mukana olleille esiintymisrintamalla. Ohjelmassa ei kukaan huono ollut, myös oma persoona antoi väriä esityksiin.
Koomikkona Loiri uskalsi mallata "Tyyneä" kun hä esiintyi Paulan emännöimässä osiossa. Oli "lihakupit" plus kasvot ehostettu todella hyvin mummo-naamaksi.
Oli niin sairaan hyvä ohjelma - niin siistii- niin siistii. - .Siilimiori
Gimme kirjoitti:
Hyvä kaverisuhde artisteille on tärkeä voimavara. Kun ja jos tällainen muodostuu, on asianomaisille vahinko olla sitä käyttämättä. Se myös pelaa jokainen elämässä.
Pidin Vain elämää ohjelmasta, siinä oli muutakin mukana kun laulamista, sanoisin hyvin tehty ohjelma tällä kertaa jonka suosion takasi ohjelmaan valitut artistit.
Ohjelma antoi potkua mukana olleille esiintymisrintamalla. Ohjelmassa ei kukaan huono ollut, myös oma persoona antoi väriä esityksiin.
Koomikkona Loiri uskalsi mallata "Tyyneä" kun hä esiintyi Paulan emännöimässä osiossa. Oli "lihakupit" plus kasvot ehostettu todella hyvin mummo-naamaksi.
Oli niin sairaan hyvä ohjelma - niin siistii- niin siistii.Totta puhut. Toinen artisti parhaimmillaan ymmärtää toista parhaiten. Ohjelmana vain elämää hyvä, pääsee tutustumaan artisteihin syvällisemmin. Tänä vuonna Paula Vesala nousi kyllä uudessa välissä esiin. Hänhän vaikutti olevan pitempiaikainen tuttu Jenni Vartiaisen kanssa.
Veskun arvoa suomalaisessa kulttuurissa ei himmennä mikään. - lahjaton olen ma
.Siilimiori kirjoitti:
Totta puhut. Toinen artisti parhaimmillaan ymmärtää toista parhaiten. Ohjelmana vain elämää hyvä, pääsee tutustumaan artisteihin syvällisemmin. Tänä vuonna Paula Vesala nousi kyllä uudessa välissä esiin. Hänhän vaikutti olevan pitempiaikainen tuttu Jenni Vartiaisen kanssa.
Veskun arvoa suomalaisessa kulttuurissa ei himmennä mikään.Paula Vesala todellakin yllätti monilahjakkuutena. Eiks hän mennyt Amerikkaan opiskelemaan, en muita mitä...musiikkitieteiden maisteriksi?
- .Siilimuori
lahjaton olen ma kirjoitti:
Paula Vesala todellakin yllätti monilahjakkuutena. Eiks hän mennyt Amerikkaan opiskelemaan, en muita mitä...musiikkitieteiden maisteriksi?
Luin jostain et Kaliforniaan meni dramaturgiaa opiskelemaan? Näyttelikin Kellokosken prinsessassa jotain rooliakin. Joka tapauksessa Vain elämää -ohjelmassa todella positiivinen yllätys.
- Ei L-fani
loirifani kirjoitti:
Mä olen nähnyt kaikki uuno-leffat, siinä hän on paras.
Kuka muu voisi olla paras Uuno-leffoissa? Vain Loiri on niitä esittänyt.
Muistan vaan kun kuulin radiossa hänen "tulkintojaan" eri säveltäjien laulelmista, kun vesi mutkat suoraksi ja sävelsi itse osan musiikista. Sietämätöntä kuultavaa.
Syksyllä tuli vainelämää-ohjelma, jossa kaikki niin kunnioittivat Loiria ja hänen suuremmoista uraansa. Kai artistit sitten näkevät asiat paremmin ja eri näkökulmasta kuin yleisö, joka joutuu vain ottamaan vastaan.
Onko Loirilla ikinä ollut pestiä mihinkään teatteriin? Lienee hortoillut friilanserina koko uransa ajan.
- xl.
Mieluimmin kuuntelen katselen Metsäkedon laulua.
- Pirre*
Metsäketo on ihan hyvä laulaja, mutta onko hän laulanut joululauluja, en viitsinyt tuubittaa :)
On ihan hyvä ettei väkisin tarvitse kuunnella mitään eikä ketään, jonka esityksistä ei pidä.
- Pirre*
Eipä niin, mutku ei tullut etsittyä korvakuulokkeita, pakosti kuului, ainakin kun telkku on aina auki.
- Tuttua turvallista
En kuuntele uusia joululauluja, vanhoja klassikkoja vain ja niitäkin pelkästään jouluviikolla. Minulle riittävät vanhat tulkinnat.
- Pirre*
Samoin, ja siksi kuuntelinkin yleltä joulu musiikkia, tosin oilisi niitä tuolla monta cdeellistä (he mikä uusiosana) levyinäkin, mutta jostain syystä en innostunut tänä jouluna kuuntelemaan niitä, mutta ehtiihän tässä vielä.
On tässä ollut jotenkin joulufiilikset hakusessa, tosin syötyä on tullut ihan liikaa, eli jotain jouluistakin :/ - Tuttua turvallista
Pirre* kirjoitti:
Samoin, ja siksi kuuntelinkin yleltä joulu musiikkia, tosin oilisi niitä tuolla monta cdeellistä (he mikä uusiosana) levyinäkin, mutta jostain syystä en innostunut tänä jouluna kuuntelemaan niitä, mutta ehtiihän tässä vielä.
On tässä ollut jotenkin joulufiilikset hakusessa, tosin syötyä on tullut ihan liikaa, eli jotain jouluistakin :/Lasten aikuistuttua jouluhössötys on jäänyt hyvin vähiin. Ei sitä itselleen viitsi liikoja kohkata. Yksi kukka, vähän ruokaa pyhinä, käynti haudoilla ja noita perinteisiä joululauluja aattona ja joulupäivänä, joku kynttilä. Tytär käydessään halusi välttämättä pystyttää kuusen, sen taidan laittaa takaisin talteen uutenavuotena.
- Pirre*
Tuttua turvallista kirjoitti:
Lasten aikuistuttua jouluhössötys on jäänyt hyvin vähiin. Ei sitä itselleen viitsi liikoja kohkata. Yksi kukka, vähän ruokaa pyhinä, käynti haudoilla ja noita perinteisiä joululauluja aattona ja joulupäivänä, joku kynttilä. Tytär käydessään halusi välttämättä pystyttää kuusen, sen taidan laittaa takaisin talteen uutenavuotena.
Pois jätin mieli kuusen tänä jouluna ja se oli tähän astisen elämäni ensimmäinen kerta, muovikuusi oli viime joulun jäliltä kesäpaikalla ja ei ollut oikein tilaisuutta hakea sitä (ainakin selittelen niin), mutta hyvin tuo joulu meni näinkin. Tosiaan liinoilla, kynttilöillä ja kukilla se tunnelma sit virisi
Keittiön ikkunaan vaihdoin jouluverhotkin, joskus ollu joka ikkunassa.
- bessie*
Lähinnä kiusallista kuunneltavaa minusta jos liioitellaan. Mikäli esitettävä kappale on tarkoitettukin humoristiseksi, kuten nyt tuo Kalle Tappinen tai joku rillumarei tyylinen, niin silloin voi vähän liioitellakin, mutta esiintyjän liika äheltäminen mielestäni vain hioo alun perin hyvän sanoituksen ja sävellyksen terän tylsän nirhaavaksi.
Sävyltään vakavampia tai jopa hartaaksi tarkoitettuja lauluja ei mielestäni pitäisi esittää ylitulkitsemalla ja näyttelemällä, menee helposti tahattoman huumorin puolelle. Hyvä lauluääni- ja -taito riittää, tulkinnan tulisi antaa väljyyttä ja tilaa kuulijoiden omille tunteille eikä pusertaa liikaa.- Pirre*
Olipa hienosti sanottu bessie*, enpä olisi paremmin osannut tuota ilmaista.
Kalkkeutumistanihan se varmaan minulta on kun en oikein tykkää niitten vanhojen rakkaiden joululaulujen pilaamista..miun mielestä pilaamista. - .Siilimuori
Mites esiintyjän ja bändin omat tunteet ja tuntemukset, kuten Vain elämää ohjelmasssa oli ideana kun esittivät toistensa kipsleits. Juuri Se oli minun mielestäni se suola.
- loppuihan se....
Mikäli joululauluja on pakko kuunnella, niin olkoot sitten jotain jazzsovituksia, tms.
Niitä perinteisiä jollotuksia en halua kuunnella. - piraattia
En ole kuullut kuin Jipun laulavan telkkarissa Enbuske & Linnanahde -ohjelmassa, vai olikohan sekään joululaulu. Yllättävä tulkinta. Ei huono.
Veskun fani en ole oikein ikinä ollut, mutta joskus kyllästyn vanhoihin biiseihin, ja kaikki uusi tuntuu raikkaalta, vaihtelulta.
Eihän teiltä niitä vanhoja versioita silti oteta pois?Täält sivusta, aattona kun oli aikaa niin laitoin merkille et soiteltiin paljon ns lasten joululauluja,sellasia kunnolla laulettuja,aikuisella äänellä esitettyjä olisin kaivannut.
Oikees oot ,netti on täynnä meille vanhoille sopivia mut vähemän niit radiost kuulee,- Mettis ei kirj
Siitä olen samaa mieltä, että uutta pitää olla, mutta miksi takerrutaan vanhaan hyväksi havaittuun ja siitä yritetään kehitellä parempaa ?
Aina uusi raikastaa ja antaa uusia ulottuvaisuuksia. koti-kiusattu kirjoitti:
Täält sivusta, aattona kun oli aikaa niin laitoin merkille et soiteltiin paljon ns lasten joululauluja,sellasia kunnolla laulettuja,aikuisella äänellä esitettyjä olisin kaivannut.
Oikees oot ,netti on täynnä meille vanhoille sopivia mut vähemän niit radiost kuulee,Radio voisikin kosiskella vähän enemmän varttuneempaa väkeä, eikä vain nuoria. Vaikka meilläpäin kuuluu kyllä kanavia niin että taajuudet ei meinaa enää riittää. Parasta on luottaa cd:hin, saa sitä musaa mistä tykkää :)
Mettis ei kirj kirjoitti:
Siitä olen samaa mieltä, että uutta pitää olla, mutta miksi takerrutaan vanhaan hyväksi havaittuun ja siitä yritetään kehitellä parempaa ?
Aina uusi raikastaa ja antaa uusia ulottuvaisuuksia.Oisko se sitten kohtuu helppoa rahaa, jos vain sovitus onnistuu. Biisien tekeminen on varmaan suht pitkä prosessi, luulen, ja jos ei itse osaa, ne pitää ostaa. Ehkä se taiteilijakin tarvii joulurahaa. CD:t taitaa olla aika hyviä pukinkonttiin, tyhmä taiteilija jos ei tartu tilaisuuteen :)
En ole kyllä aikoihin kuullut mitään uutta suomalaista joulubiisiä... tuli tässä mieleen. Olikohan Juicen Sika viimeinen? Ehkä me ollaan niin kiinni vanhoissa perinnöissä että uudet ei saa sijaa täällä? Enmä oikeasti tiedä, kunhan heittelen.
- old lady.
Annetaan heidän sovitella ja muokata kappaleita uusiksi. Ehkä kolahtavat uudet versiot nuorempaan ikäpolveen.
Niinhän Se rautalankamusiikkikin iski tajuntaan vaikka oli suomalaisversioita. Ainahan biisei on tuunattu. - Viaton sivullinen
Kyllä nyt Loirin tulkinnat on siinä pisteessä jo että voi odottaa niitä, enää muutamaa korahdusta, joista ihmiset huokaa "oli se niin ihana tulkinta".
Hän on runon ja laulun rajamailla. - ihan hirveetä
Moni uudelleen lämmitetty on mielestäni parempi, mutta karmeinta kuultavaa on nämä Lauri Tähkän joululaulut.
- bessie*
Tuskinpa kukaan on esittänyt yhtäkään laulua tai aariaa tai renkutusta niin täydellisesti, etteköi joku voisi tehdä sitä paljon paremmin.
Mielestäni jonkun aiemmin esittämä suosittu versio jostain 'yhteisestä' joululaulustamme ei sido tulevia esittäjiä millään tavalla, mutta liian konstaileva sovitus ja överiksi menevä tulkinta eivät ole minun mieleeni. Arvostan enemmän teknistä osaamista ja hyvää ääntä sekä melko korutonta tulkintaa nimenomaan joululauluista kun puhutaan. - Pirre*
Tähkä huutaa ei laula, on kylläkin vain miun mielipide
@Pirre, ei mitään kokemuksia uudelleenlämmitetyistä. Tapaniniltana oli perhettä kylässä, poltettiin takkaa ja otettiin pari lasia viiniä ja kuunneltiin joululauluja ja musaa: ruotsalaista, espanjalaista, amerikkalaista (tai ango-irlantilaista) ja suomalaistakin. Suomalaiset joululaulut eivät olleet kovin poppis; me Lutusen kanssa kuunnellaan kyllä mutta jälkikasvu reagoi niiden hartauteen ja raskauteen.
Kokeilin Sylvian joululaudulla ja en etsi valtaa loistoa.....kuulemma liian synkkää...missä jouluilo?- bessie*
Sylvian joululaulu, esittäjä yksi Suomen parhaista laulajista. Sanat nyt ovat mitä ovat, mutta ei nyt järin synkkää kuitenkaan?
http://youtu.be/q03lJuVOyZg - ent. siivoojaparka
"Paloma"
Samaa sanoivat minun perilliseni suomalaisista joululauluista. Niinkuin siipi maassa hinautumista. Ihan niinkuin joulu olisi joku vainajien päivä. Öinen hautausmaa, varpunen jouluaamuna, laulu jonkun pikkuveljen tyhjästä vai jäähtyneestä puurolautasesta...
Lapseni käskivät minut mainitsemaan jonkun iloisen joululaulun suomeksi. Onko niitä? Ensimmäisenä tuli mieleen "hei tonttu-ukot hyppikää..." Sekin läsähti siihen; "hetken kestää elämä, sekin synkkää ja ikävää". - .Siilimuori
ent. siivoojaparka kirjoitti:
"Paloma"
Samaa sanoivat minun perilliseni suomalaisista joululauluista. Niinkuin siipi maassa hinautumista. Ihan niinkuin joulu olisi joku vainajien päivä. Öinen hautausmaa, varpunen jouluaamuna, laulu jonkun pikkuveljen tyhjästä vai jäähtyneestä puurolautasesta...
Lapseni käskivät minut mainitsemaan jonkun iloisen joululaulun suomeksi. Onko niitä? Ensimmäisenä tuli mieleen "hei tonttu-ukot hyppikää..." Sekin läsähti siihen; "hetken kestää elämä, sekin synkkää ja ikävää".Onkoshan tämä alunpiten suomalainen:
https://www.youtube.com/watch?v=OGbswZj4kE4 - ---------------
"Paloma"
Lapseni käskivät minut mainitsemaan jonkun iloisen joululaulun suomeksi. Onko niitä? Ensimmäisenä tuli mieleen "hei tonttu-ukot hyppikää..." Sekin läsähti siihen; "hetken kestää elämä, sekin synkkää ja ikävää".Tässä on suomalaisia joululauja ja suurin osa on niistä näitä kaikkea muuta, kuin raskaita.
Arkihuolesi kaikki heitä, sävel: Leevi Madetoja, sanat: Alpo Noponen
En etsi valtaa loistoa, sävel: Jean Sibelius, sanat: Sakari Topelius, suomentaja tuntematon
Hajamielinen joulupukki
Hei mummo, sävellys Jussi Rasinkangas, sanoitus Vexi Salmi
Jos joulua ei tänä vuonna tulekaan
Jossain on kai vielä joulu, sävel ja sanat Gösta Sundqvist
Jouluaamuna, säv. & san. Petter Ohls
Jouluaatto on nyt herttainen, sävel P.J. Hannikainen, sanat Lauri Nurkkala
Joulumaa, sävel Katri Helena, sanat Juha Vainio
Joulun kellot sanat Helmi Auvinen, sävel: Armas Maasalo
Joulukirkkoon (Kello löi jo viisi), sävel: R. Raala, sanat: Immi Hellén
Joulupukki (Joulupukki, Joulupukki, vanha ukki), sävel ja sanat P. J. Hannikainen
Joulun neiet, sanat Eino Leino
Joulu on taas Suomalainen kansanlaulu
Joulupukin maa
Joulupukki puree ja lyö, sävel M. A. Numminen, sanat Jarkko Laine
Joulupuu on rakennettu, sanat Ilmari T. Haapalainen
Joulu saapuu portin luo
Joulu tullut on
Juhla on verraton
Kaipaus jouluun, sävel: Marika Salminen, sanat: Eeva-Liisa Paananen
Kirje joulupukille, sävel: Lasse Könönen, sanat: Maija-Liisa Könönen
Konsta Jylhän joululaulu, sävel Konsta Jylhä, sanoitus Paul Holm
Kun joulu on, sanat: Alpo Noponen, sävel: Otto Kotilainen
Lumilinna säv. & san. Jukka Kuoppamäki
Me käymme joulun viettohon sanat: Mauno Isola, sävel: Martti Turunen
Muurahainen taivaassa, säv. Iiro Rantala, san. Heikki Salo
No onkos tullut kesä, kansansävelmä, sanat J. H. Erkko
Nyt joulun valkeat välkkyy
On jouluyö, nyt laulaa saa, sävel ja sanat: Ismo Alanko
On hanget korkeat, nietokset sanoittaja Vilkku Joukahainen, säveltäjä Jean Sibelius
Pukki ovella kolkuttaa Suom. kansanlaulu
Revontulten leikki, sanat Ilmari Kianto
Saa joulu aikaan sen
Siitä tuntee joulun
Silti niin joululta tuntuu, sävel Peter Lerche, sanat Vesa-Matti Loiri
Sika, sävel ja sanat Juice Leskinen
Sinivuorten yö (Jultomtarnas marsch), sävel ja sanat Sofie Lithenius
Sydämeeni joulun teen, sävel Kalervo Halonen, sanat Vexi Salmi
Sylvian joululaulu, sävel Karl Collán, sanat Sakari Topelius, suomentanut Martti Korpilahti
Taas kaikki kauniit muistot, sanat Viljo Kojo, sävel Sulho Ranta
Tanssiva lumiukko
Tonttujen joulukiireet
Tonttu (Tomten), suom. sanat Valter Juva, sävel Lyyli Wartiovaara-Kallioniemi
Tonttu Torvinen
Tuikkikaa, oi joulun tähtöset sanat: Elsa Koponen, sävel: P. J. Hannikainen ja Armas Maasalo
Tule joulu kultainen Raninen, Aarno (sävellys). Mattila, Seppo (sanoitus)
Tulkoon joulu, sävel/sanat: Pekka Simojoki
Tähti tähdistä kirkkain, sävel Kristian Jernström ja Kalervo Halonen, sanat Vexi Salmi
Varpunen jouluaamuna, sävel: Otto Kotilainen sanat: Sakari Topelius suom. K.A. Hougberg bessie* kirjoitti:
Sylvian joululaulu, esittäjä yksi Suomen parhaista laulajista. Sanat nyt ovat mitä ovat, mutta ei nyt järin synkkää kuitenkaan?
http://youtu.be/q03lJuVOyZgEi hassumpi esitys vanhasta klassikosta. Mä olen aina tykännyt Sylvian joululaulusta, mutta erityisesti sanojen takia jotka koskettaa aina erityisesti meitä ulkosuomalaisia.
Poljento on toki raskas ja laahaava jos vertaa esimerkiksi tähän mustalaisneitsyeeseen:
https://www.youtube.com/watch?v=UUpnfEeKDBM
tai vaikkapa angloamerikkalaiseen joululauluun kolmesta laivasta (kamelista)
https://www.youtube.com/watch?v=zu19Jf7s6gg- .Siilimuori
.Siilimuori kirjoitti:
Onkoshan tämä alunpiten suomalainen:
https://www.youtube.com/watch?v=OGbswZj4kE4Tää ei ole varmaankaan suomalainen ja sanatkin puuttuu mutta ainakin hyväntuulinen :).
https://www.youtube.com/watch?v=PBSbcaKr08A --------------- kirjoitti:
Tässä on suomalaisia joululauja ja suurin osa on niistä näitä kaikkea muuta, kuin raskaita.
En etsi valtaa loistoa, sävel: Jean Sibelius, sanat: Sakari Topelius, suomentaja tuntematon
Hajamielinen joulupukki
Joulupukki (Joulupukki, Joulupukki, vanha ukki), sävel ja sanat P. J. Hannikainen
Joulupukin maa
Joulu saapuu portin luo
Joulu tullut on
Juhla on verraton
On hanget korkeat, nietokset sanoittaja Vilkku Joukahainen, säveltäjä Jean Sibelius
Saa joulu aikaan sen
Siitä tuntee joulun
Sylvian joululaulu, sävel Karl Collán, sanat Sakari Topelius, suomentanut Martti Korpilahti
Tanssiva lumiukko
Tonttujen joulukiireet
Tonttu Torvinen
Tuikkikaa, oi joulun tähtöset sanat: Elsa Koponen, sävel: P. J. Hannikainen ja Armas Maasalo
Tähti tähdistä kirkkain, sävel Kristian Jernström ja Kalervo Halonen, sanat Vexi Salmi
Varpunen jouluaamuna, sävel: Otto Kotilainen sanat: Sakari Topelius suom. K.A. HougbergListasi on pitkä ja kauniita laulut, mutta olen edelleenkin sitä mieltä että poljento on raskas, tunnelma harras ja iloa niistä on vaikea löytää.
Esimerkiksi iloisemmasta joulumusiikista:
https://www.youtube.com/watch?v=zu19Jf7s6gg- ihme porukkaa
Paloma.se.co kirjoitti:
Listasi on pitkä ja kauniita laulut, mutta olen edelleenkin sitä mieltä että poljento on raskas, tunnelma harras ja iloa niistä on vaikea löytää.
https://www.youtube.com/watch?v=zu19Jf7s6ggEiköhän jokainen saa kuunnella mistä tykkää, riehukaa te ruottalaiset hurrit lahden sillä puolen, älkää jakako viisauksianne tänne,
- ---------------
Paloma.se.co kirjoitti:
Listasi on pitkä ja kauniita laulut, mutta olen edelleenkin sitä mieltä että poljento on raskas, tunnelma harras ja iloa niistä on vaikea löytää.
https://www.youtube.com/watch?v=zu19Jf7s6ggOlet siis kuunnellut nuo kaikki? Hyvä sinä.
--------------- kirjoitti:
Olet siis kuunnellut nuo kaikki? Hyvä sinä.
Ei ollut montaa outoa laulua tuossa listassa. Valtaosa hyvin juhlallista musiikkia.
ihme porukkaa kirjoitti:
Eiköhän jokainen saa kuunnella mistä tykkää, riehukaa te ruottalaiset hurrit lahden sillä puolen, älkää jakako viisauksianne tänne,
Eiköhän tänne saa kirjoittaa mielipiteitä lahden kummaltakin puolelta. Tai vaikka valtamerte takaa. Mikäs palstapoliisi sinä olet? Kuka sinulle on maalannut sheriffin tähden otsaasi?
- kilisee kilisee
Tässä on suomalaisia joululauja ja suurin osa on niistä näitä kaikkea muuta, kuin raskaita.
Hajamielinen joulupukki
Joulupukin maa
Joulu saapuu portin luo
Joulu tullut on
Juhla on verraton
Saa joulu aikaan sen
Siitä tuntee joulun
Tanssiva lumiukko
Tonttujen joulukiireet
Tonttu Torvinen
Varpunen jouluaamuna, sävel: Otto Kotilainen sanat: Sakari Topelius suom. K.A. HougbergIloisimpia joululaulujakin löytyy : Petteri punakuono, Joulupukki suukon sai , Kolme yötä jouluu ja paljon muita.
- Pirre*
Kai me suomalaiset olemme hieman eri rotua, tai ainakin ympäristö ja kasvatus on niin vaikuttanut persoonaamme, tosin itse pidän kevyempi soutuisesta musiikista, noin yleensä ottaen, mutta kai sitä etsii näin jouluna sitä tuttuutta ja aikojen saatossa puhki kuunneltuja joululauluja, ilman uusiksi versioitua saundia :). Kunnon kuoron laulamana tai ison orkesterin esittämät vanhat joululaulut ovat erikoisesti miun mieleen. Tuosta raskas soutuisuudesta tuli mieleen veljeni ihmettely jokunen kymmen vuotta sitten, hän sanoi että yhäkö ne suomalaiset vetää niitä tangoja ja humppia tanssilavoilla, eli ympäristö taitaa tehä suomalaisestakin ruotsalaisen. :)
- ihme porukkaa
Paloma.se.co kirjoitti:
Eiköhän tänne saa kirjoittaa mielipiteitä lahden kummaltakin puolelta. Tai vaikka valtamerte takaa. Mikäs palstapoliisi sinä olet? Kuka sinulle on maalannut sheriffin tähden otsaasi?
Tympäsee teidän narinat, ootte olevinanne jotain parempaa, kun ei suomalaiset joululaulutkaan kelpaa.
- ent. siivoojaparka
Hajamielinen joulupukki
Joulupukin maa
Joulu saapuu portin luo
Joulu tullut on
Juhla on verraton
Saa joulu aikaan sen
Siitä tuntee joulun
Tanssiva lumiukko
Tonttujen joulukiireet
Tonttu Torvinen
Varpunen jouluaamuna, sävel: Otto Kotilainen sanat: Sakari Topelius suom. K.A. HougbergAjatteli, että tuo "Tähti tähdistä kirkkain" nyt ainakin otsikkonsa perusteella olisi jotenkin positiivinen. Mutta sekin alkoi kuin itku kurkussa; "On illansini luonto vaiti hetkisen. Ja tähtitaivas harmaa pilvinen..." Sekin siis synkkää ja ikävää.
"Varpunen jouluaamuna", missä kuollut velipoika tulee hakemaan jyviä.
Sylvian joululaulu täynnä kotimaan kaipuuta ja sitä ikävää.
"Tuikkikaa oi joulun tähtöset" Entäs lopussa sitten siinäkin; kerran päättyy joulun taru tää, suru sydämiä... (niin mitä se tekikään sydämille?)
Laittakaa lisää ikävää, haikeaa ja itkunpiukeista joulua. - ent. siivoojaparka
kilisee kilisee kirjoitti:
Iloisimpia joululaulujakin löytyy : Petteri punakuono, Joulupukki suukon sai , Kolme yötä jouluu ja paljon muita.
Petteri punakuono ei ole alunperin suomalainen.
- ihme porukkaa
Ajatteli, että tuo "Tähti tähdistä kirkkain" nyt ainakin otsikkonsa perusteella olisi jotenkin positiivinen. Mutta sekin alkoi kuin itku kurkussa; "On illansini luonto vaiti hetkisen. Ja tähtitaivas harmaa pilvinen..." Sekin siis synkkää ja ikävää.
"Tuikkikaa oi joulun tähtöset" Entäs lopussa sitten siinäkin; kerran päättyy joulun taru tää, suru sydämiä... (niin mitä se tekikään sydämille?)
Laittakaa lisää ikävää, haikeaa ja itkunpiukeista joulua.Älä kuuntele jos on noin tuskallista, merkillinen narisija.
kilisee kilisee kirjoitti:
Iloisimpia joululaulujakin löytyy : Petteri punakuono, Joulupukki suukon sai , Kolme yötä jouluu ja paljon muita.
Taitaa olla noi kaikki covereita ulkomaalaisesta joulumusiikista....;)
- onko kiellettyä?
Paloma.se.co kirjoitti:
Mitä sitten, kun niitä Suomessakin jouluna kuunnellaan.
ihme porukkaa kirjoitti:
Tympäsee teidän narinat, ootte olevinanne jotain parempaa, kun ei suomalaiset joululaulutkaan kelpaa.
Ole hyvä ja jätä lukematta "meidän" narinat.
Tai et sä lukenutkaan, kunhan vain vaahtoat. Jos olisit lukenut tai ymmärtänyt lukemasi, tietäisit nyt että minä ja Lutunen tykkäämme itkunsekaisesta joulumusiikista ;)- p-pauke*
Pirre* kirjoitti:
Kai me suomalaiset olemme hieman eri rotua, tai ainakin ympäristö ja kasvatus on niin vaikuttanut persoonaamme, tosin itse pidän kevyempi soutuisesta musiikista, noin yleensä ottaen, mutta kai sitä etsii näin jouluna sitä tuttuutta ja aikojen saatossa puhki kuunneltuja joululauluja, ilman uusiksi versioitua saundia :). Kunnon kuoron laulamana tai ison orkesterin esittämät vanhat joululaulut ovat erikoisesti miun mieleen. Tuosta raskas soutuisuudesta tuli mieleen veljeni ihmettely jokunen kymmen vuotta sitten, hän sanoi että yhäkö ne suomalaiset vetää niitä tangoja ja humppia tanssilavoilla, eli ympäristö taitaa tehä suomalaisestakin ruotsalaisen. :)
Ne on meidän tansseja, latinot, afrikkalaiset jne, tanssikoon omiaan.
onko kiellettyä? kirjoitti:
Mitä sitten, kun niitä Suomessakin jouluna kuunnellaan.
....
vrt. kommenttini ylempänä.
Luetusta tai lukematta jätetystä. Pissaat potan vierelle.
(Kysymys on suomalaisista joululauluista. Ei suomeksi lauletuista joululauluista )- ------------
Paloma.se.co kirjoitti:
Rouva täydellisyys erehtyy nyt. Kolme yötä jouluun on ihan suomalainen biisi.
- ihme porukkaa
Paloma.se.co kirjoitti:
Ole hyvä ja jätä lukematta "meidän" narinat.
Tai et sä lukenutkaan, kunhan vain vaahtoat. Jos olisit lukenut tai ymmärtänyt lukemasi, tietäisit nyt että minä ja Lutunen tykkäämme itkunsekaisesta joulumusiikista ;)No sehän on hyvä että tykkäätte raskaasta poljennosta.
- onko kiellettyä?
Paloma.se.co kirjoitti:
....
vrt. kommenttini ylempänä.
Luetusta tai lukematta jätetystä. Pissaat potan vierelle.
(Kysymys on suomalaisista joululauluista. Ei suomeksi lauletuista joululauluista )Eikö suomeksi lauletuista saakaan tykätä, vaikka ne olisivat muunmaalaista alkuperää, häh?
------------ kirjoitti:
ok ;
------------ kirjoitti:
Ton laulun olikin tehnyt Petter Ohls, joka oli rinnakkaisluokalla koulussa mun kanssa. Muistankin hänet hyvin.
Ei virsi, mutta ei kauheen ilonenkaan. Ihan hyvä.
Terveisin, Rva Epätäydellinenonko kiellettyä? kirjoitti:
Eikö suomeksi lauletuista saakaan tykätä, vaikka ne olisivat muunmaalaista alkuperää, häh?
Jos on kysymys suomalaisista joululauluista niin ainakin minä puhun silloin alkuperästä. Jos esimerkiksi Sylvian joululaulu esitetään sanotaan vaikka ruotsiksi niin se on edelleen suomalainen joululaulu, tai siis ruotsinkielinen cover suomalaisesta laulusta.
- ent. siivoojaparka
ihme porukkaa kirjoitti:
Älä kuuntele jos on noin tuskallista, merkillinen narisija.
En minä enää joululauluja tälle vuodelle kuuntele muutenkaan. Silloin, kun tekee mieli itkeä, mutta ei saa kunnon kyynelvirtaa ajoiksi, niin kuuntelen haikeita säveliä tai katson jonkun nyyhkyelokuvan. Jopa alkaa virtaamaan. Joulu ei yleensä ole sopiva ajankohta siihen ellei nyt jotain aivan erityistä tapahdu.
- bessie*
Ajatteli, että tuo "Tähti tähdistä kirkkain" nyt ainakin otsikkonsa perusteella olisi jotenkin positiivinen. Mutta sekin alkoi kuin itku kurkussa; "On illansini luonto vaiti hetkisen. Ja tähtitaivas harmaa pilvinen..." Sekin siis synkkää ja ikävää.
Laittakaa lisää ikävää, haikeaa ja itkunpiukeista joulua.Jokainen kai kokee laulut omalla tavallaan, eikä edes aina samalla tavalla. Esim. Sylvian joululaulu kai on suomalaisten suosituin joululaulu. Vaikka pidän sen sanoja vähintäänkin omituisina suomalaisen joululaulun sanoiksi, niin helposti kuitenkin pääsen yhteiseen jouluiseen ja 'kohoavaan' tunnelmaan ja samastun muihin kuulijoihin, en siis ulkomailla olevaan häkkilintuun. Minun kohdallani kysymys ei ole hartaudesta ja haikeudesta, vaan yhteenkuuluvuuden tunteesta ja ellei nyt ihan universaalin rakkauden niin ainakin hetkellisestä hyvä-lämmin-hellä-on-mieli-jokaisen tunteesta. Yksin jos olen, niin ei ilmeisesti tunnu miltään ja jos tulee taustamusiikkina niin mahdanko edes huomata.
Pidän kyllä iloisista ja varsinkin lapsikuorojen esittämistä joululauluista, mutta en ole aina samalla tuulella, ei niitäkään aina jaksa. - Pirre*
p-pauke* kirjoitti:
Ne on meidän tansseja, latinot, afrikkalaiset jne, tanssikoon omiaan.
p-pauke, eläpäs ole niin ärhäkästi kintussa kiinni, ja;mutta kyllä me voisimme hieman keventää "taakkaamme", itsemurhien luvattu kansa.
- ärhäkästi?
Pirre* kirjoitti:
p-pauke, eläpäs ole niin ärhäkästi kintussa kiinni, ja;mutta kyllä me voisimme hieman keventää "taakkaamme", itsemurhien luvattu kansa.
Jopas oudosti vastasit. :(
- Pirre*
ärhäkästi? kirjoitti:
Jopas oudosti vastasit. :(
Ai sori, etkö ollutkaan ärhäkkänä, ajattelin/luulin että olit hän joka oli palomalle nii niin kiukun tuntuinen, mutta sorry et ilm.ollutkaan ?
- Hei kun keikuskelen
Ihan mielenkiintoisia uusia versioita radio heittää korviin.
Joskus tykkään satasella, joskus taas en. Riippuu miten kyseinen laulu esitetään.
En koe pahana asiana, jos musiikkia kehitetään erilaisemmaksi. Ainahan sitä voi pistää radion tai telkkarin kiinni (jos ei tykkää) tai kämmenet molempien korvien päälle ja samalla avata suun ja kielellä läpyttää huudon kera "la-la-la-la-la-la"-mölinää. Sitte ku musiikki on ohi, niin voi jo ottaa kädet korvaläpysköjen päältä veks :)
En tiedä, mitä Loirin kappaletta tarkoitat.
Loirista tykkään. Hän on hyvin monipuolinen ja taitava taiteilija.
Esimerkiksi "Sydämeni joulun teen"-kappale on ihan älyttömän, Älyttömän yli-hyvä juuri hänen esittämänä.- Pirre*
Voi voi ja joskus voivoi :), mutta just sitä tarkoitin että kuulin jonkun vanhan joululaulun joka oli niin kummalliseksi väännetty ettei siitä paljoa alkuperäistä löytynyt, tarkoitian tauotuksia ja merkillisiä vinkaisuja, mutta tämähän on vain vaatimaton mielipiteeni....
- Ihana ääni Jennillä
Jenni Vartiaisen itse tekemä uusi joululaulu "Tule meille jouluksi" on mun ehdoton suosikki. Tosi hyvät sanat, ajattelemisen aihetta antaa!
https://www.youtube.com/watch?v=d2WU4OYDdJU- Mantelityttö
Ihan kuin Jenni laulaisi meidän perheen Joulusta. Kiitos, aion soittaa tämän mun ex miehelle, jos se häntä vähän lohduttaisi yksinäisyyden keskellä.
Minulle tämä on joululaulujen joululaulu, joulu ei ole mitään ilman tätä:
https://www.youtube.com/watch?v=mTTbGhNdukQ
Aiemmin hyväksyin sen vain Jussi Björlingin laulamana, mutta Pentti Hietanen laulaa sen upeasti. Kun joku ns. iskelmälaulaja rääkkää tätä laulua, panen sormet korviin, tai vaihdan kanavaa.- Pirre*
Siepäs sen sanoit, melkein musamurha jos joku, tosiaan pilaa nämä iskelmiksi.
Komea on ääni suomipojalla ja upee tulkinta tästä klassikosta. Kaamee ajatuskin että joku iskelmälaulaja menisi retostelemaan.
Muutenkin, jos puhutaan joululauluista pitäisi kai kategorisoida hieman tarkemmin kun niistä puhuu, etenkin kun rautalankakauppa on kiinni jo Tää oli sarjassa perinteisiä joululauluja, sitten on jouluvirret vielä erikseen ja sitten jouluaiheiset iskelmät (tyyppi joulupuukki suukon jo sai) ja sitten vielä lasten joulumusa ihan erikseen (tip tap tip tap tipetipe tip tap)Paloma.se.co kirjoitti:
Komea on ääni suomipojalla ja upee tulkinta tästä klassikosta. Kaamee ajatuskin että joku iskelmälaulaja menisi retostelemaan.
Muutenkin, jos puhutaan joululauluista pitäisi kai kategorisoida hieman tarkemmin kun niistä puhuu, etenkin kun rautalankakauppa on kiinni jo Tää oli sarjassa perinteisiä joululauluja, sitten on jouluvirret vielä erikseen ja sitten jouluaiheiset iskelmät (tyyppi joulupuukki suukon jo sai) ja sitten vielä lasten joulumusa ihan erikseen (tip tap tip tap tipetipe tip tap)Minulle "kulkuset,kulkuset..." "joulupukki suukon sai.." - lauluista tulee market-, tai tavaratalo-olo, enkä halua kuunnella sellaisia kotonani.
Makuja on monenlaisia, jokainen kuunnelkoon juuri niitä lauluja, joista tulee hyvä mieli. Tarjontaa riittää.
Uusista joululauluista kaunein on minulle "Sydämeeni joulun teen", säv. Kassu Halonen, sanat Vexi Salmi.
..Ja 31.12. soikin sitten tämä....
https://www.youtube.com/watch?v=85NKrjWitec- Pirre*
No niin, onnistuuhan se häneltä :)
- Laululintu(kin)
Tykkäisin ihan valtavasti uusista näkemyksistä ja tuulista kaikenlaisissa vanhoissa biiseissä olivatpa ne joululauluja tai muita iänikuisia. Mutta tykkäisin ja toivoisin myös esittäjienkin olevan uusia, nuoria ja tuoreita, joilla ei ole vielä liikaa lastia vintissä painamassa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 834535
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854401Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433749Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163473Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402967Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102744En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä152673IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392073Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581738Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1011288