Olen ollut ulosotossa vuoden, ja nyt menee koti alta. Käteenjäävä nettopalkka ulosoton jälkeen on 1000€/kk, ja sillä en pystynyt lainaa hoitamaan, saatikka muitakaan laskuja. Olen neljän lapsen yh. Olen tehnyt töitä 20v ja maksanut valtiolle veroja ihan sikamaiset summat. Olen siis ollut nettomaksaja, ainoat tuet on ollut lapsilisä.
Nyt meinasin alkaa elämään valtion rahoilla. Lopetan työnteon ja keskityn lastenhoitoon. Perheen elintaso nousee siedettäväksi. Nykyisin ei ole varaa ostaa edes vaatteita, saatikka maksaa mitään harrastuksia. Olen yrittänyt kaikkeni, mutta en mahtanut mitään. En jaksa enään välittää, vieköön vouti kaikki.
Kaipaisin vinkkejä, mistä lähden tukia hakemaan ja miten.
Nettosaajaksi alkava
tuleva työtön
2
87
Vastaukset
- Lisää lapsia
Asenne kohdallaan.
- kiujbv
Mene ihan ekaksi johonkin taloudenpidon neuvontaan. Sieltä ohjataan sitten eteen päin.
Täällä kaikki ovat avuttomia, sellaisia siis, joilla on raha-asiat sekaisin. Ei täältä hyviä neuvoja saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup584288Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1262964Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua432653Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652217Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4421833Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.731325- 621297
- 601195
- 2611087
- 45998