Hinnat vain nousevat!

ärsyttävä trendi

Muistan kun joskus vuosia sitten Nvidia 8800GT maksoi uutena vain jotain päälle 200 euroa (ostin sen puhtaasti crysistä varten), nyt tuolla hinnalla ei saa juuri minkäänlaista pelikorttia! Pitää maksaa vähintään se 400 euroa, että saa kelvollisen pelikortin. Mikä selittää?

7

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No päin vastoin hinnat vain laskevat. Ennen "lähes" huippukortin hinta uutena ja uutena julkaisuna oli noin 300€ (tuona aikakautena). Sitä ennen vielä enemmän.

      Nykyisin paljon vähemmän. 200 eurolla saa kyllä R9 sarjaa pilvin pimein. Reilulla satasella saa esim. 750Ti, joka on vähävirtainen, pienikokoinen ja vaikkei huipputehokortti ole riittää kaikkien pelien pelaamiseen.

      10 vuotta sitten reilulla 100 eurolla ei kyllä pelikelpoista korttia saanut.

      Olet vain katsonut jotain ihan omiasi.

    • 8800 pelikelpoinen?

      2007 8800GT pyöritti crysistä 16fps 1600x1200 resoluutiolla ja 36fps 1024x768 resoluutiolla. Jos se oli pelikelpoista, niin pitäisi olla täysin tyytyväinen nykyisiin satasen kortteihin jotka pyörittävät crysis 3:sta ja raskaimpia uusia pelejä vielä paremmin.

      • odota 960:aa

        Tammikuussa tulee myös myyntiin GTX960, joka tämänhetkisten tietojen mukaan on 199$ hintainen 4GB versiona ja yhtä tehokas kuin GTX780 (eli 10-20% hitaampi kuin gtx970 joka on lähes 780ti:n tehoinen ja jättää 780:n selvästi taakseen).
        760 ei ole kovin edullinen ja hyvä ostos tuohon hintaan, kun ihan kohta tulee paljon tehokkaampi kortti edullisemmin myyntiin, ja nykyaikaisilla hdmi2 liitännöillä ja ominaisuuksilla varustettuna.


      • odota 960:aa kirjoitti:

        Tammikuussa tulee myös myyntiin GTX960, joka tämänhetkisten tietojen mukaan on 199$ hintainen 4GB versiona ja yhtä tehokas kuin GTX780 (eli 10-20% hitaampi kuin gtx970 joka on lähes 780ti:n tehoinen ja jättää 780:n selvästi taakseen).
        760 ei ole kovin edullinen ja hyvä ostos tuohon hintaan, kun ihan kohta tulee paljon tehokkaampi kortti edullisemmin myyntiin, ja nykyaikaisilla hdmi2 liitännöillä ja ominaisuuksilla varustettuna.

        " ja nykyaikaisilla hdmi2 liitännöillä"

        Kyllä ne HDMIt on leluliitäntöjä, oikea on DisplayPort. Ei rojaltiryöstöjä, patenttileikkimistä tuotemerkeillä ja aina teknisesti askeleen edellä.


    • * * * * *

      Miten mä olen aina kuvitellut, etteivät GT:t ole mitään pelikortteja. nVidian korteista GTX:t vasta ovat.

      • Tuona aikana GTX:t olivat top-of-the-line state-of-the-art huippuhintakamaa.
        8800GT on sitä edullisinta yläluokkaa, parempi kuin edelliset G80 piirilliset 8800GTS (320MB ja 640MB), mutta hivenen hitaampi kuin samalla G92 piirillä oleva 8800GTS 512MB.
        8800GTX tuona aikana oli sitten luokkaa alkaen 500-600€.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe