Miten toimia?

pohtiva1

Olen 19-vuotias nuori,

Aloitin reilulti yli vuosi sitten masennuslääkityksen, ja olen kiinnittänyt huomioni siihen, että usein virtsatessa joudun ns. ponnistelemaan/odottamaan normaalia kauemmin, eritoteen lievemmän virtsahädän tullessa eteen. Kun rakko on täynnä, sujuu virtsaaminen täysin ongelmitta. Kipuja minulla ei ole muutoin, mutta aina silloin tällöin (todella harvoin) tunnen ikävää kirvelyä virtsatessa. Tämä ei toistu kuitenkaan usein.

Olen käynyt urologilla vasemmassa kiveksessä esiintyneen patin vuoksi, joka todettiin vain paksummaksi lisäkivekseksi. Olen kuitenkin pohtinut, pitäisikö minun käydä uudestaan esimerkiksi yleisellä?

Miten toimia?

11

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma kokemus

      Tuleeko sinulla rakko kuitenkin tyhjäksi?

      • pohtiva1

        Tulee. Olen vain lukenut, että kyseinen oire voi olla merkki eturauhasen tulehduksesta. Tuo ns. ponnistelu.


    • kuplakusi

      Mulla on viime aikoina virtsa vaahdonnut valtavasti kun olen sitä pönttöön losottanut ja jortikan päästä on tullut kuplia. Onko nämä sen ennen vanhaan pieru rakoksi kutsutun taudin oireita?

      • ruiskaus

        Oletko juonut Lasolia? Se vaahtoaa suihkutessaan kun pissapojan nappia painaa.
        :D


      • röllerö

        Mikä hElevetin pieru rakko? Taitaa olla trollitauti.


      • pohtiva1
        röllerö kirjoitti:

        Mikä hElevetin pieru rakko? Taitaa olla trollitauti.

        No niin, tässäkö on Suomi24 tason laatu? Olisi mukavaa saada asiallisia vastauksia, vai onko sekin liikaa pyydetty. Kokemuksia, yms. Kiitos.


    • eturauhanen

      Suoraa vastausta on tuohon ongelmaan vaikea sanoa.
      Ongelman paikallistaminen / ratkaiseminen tarvisi enemmän tietoja.
      voin yrittää luottamuksellisesti auttaa -> [email protected]

      Osaatko paikallistaa virtsatessa kipupaikkaa?

    • pohtiva1

      Itse virtsatessa kipua ilmenee erittäin harvoin. Tällöin kuitenkin kipu paikoittuu virtsaputken seudulle. Ongelmana on enemmän tämä "ponnistelu" tai toisinsanoen se, että virtsan tuloa joutuu välillä odottelemaan todella kauan (lue: ns. "ujopissa). Siemensyöksy tulee normaalisti, eikä siinä tai virtsassa ole esiintynyt mitään epänormaalia.

      Kiitos asiallisesta vastauksesta.

    • eturauhanen

      Millainen on sulla nyt tuo virtsasuihkun voimakkuus ja vaihteleeko se?
      Aamuisin heikko?
      Tyhjeneekö rakko kokonaan?

      • pohtiva1

        Käyn aina iltaisin virtsalla, joten aamuisin ei ole hirveä tarve käydä muuta kuin ulostamassa. Hädästä riippuen, virtsa suihkuaa hyvin. Käyn päivän mittaan useaan otteeseen vessassa, mutta rakko tyhjenee kyllä kokonaan. Luulisin tuon johtuvan vain nopeasta aineen vaihdunnasta.


    • TeutoriTohtori

      Mene lääkäriin tolvana!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      220
      1883
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1179
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1100
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      4
      988
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe