Rekkakortin suorittaminen Tampereella?

Ajohommiin

Hei

Olisin kiinnostunut suorittamaan yhdistelmäkortin Tampereella? Missä näitä koulutuksia järjestetään ja kauanko ne kestävät? Käsittääkseni töitä pitäis löytyä ja paljon...

Entä jos suorittaa ammattiajoluvan c-kortille? Löytyykö töitä helposti?

Kiinnostaisi tehdä omalla toiminimellä noita hommia.. Lukenut olen, että ei oikein onnistu verottajan tulkintojen mukaan.. Onko näin?

C-kortti minulla on.

40

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jakari291629

      Takk ja Tredu järjestää. Kestää noin 6kk ammattipätevyys ja ajokortti googlaa noi ja soittele niille.

    • miksi tmi?

      Koska olet suorittanut C-korttisi? Jos ennen 10.9.2009, on kaikki vaatimukset kevyempiä ja pelkkään C-korttiin saat ammattiajoluvan viidellä koulutuspäivällä.

      Mikä ihme hinku on tehdä toiminimellä? Ainoa "etu", jonka sillä saavuttaa on että voi maksaa itselleen enemmmän käteen ja vähemmän eläkekertymään. Kaiken lakisäteisen työsuhdeturvan menettää. Sitten kun ahneuksissasi poltat itsesi kymmenessä vuodessa loppuun, on se sairaseläke tosi ruhtinaallinen, kun olet koko ajan maksanut minimi eläkemaksut.

      • Ajohommiin

        Olen suorittanut bc-kortin kesällä 2003.

        Toiminimessä on omat hyvät puolensa. Onko siis mahdollista ajaa laskutustyönä ja millaista tuntihintaa olis saatavissa esim. pelkästä c-kortilla ajosta ja sitten yhdistelmäajosta?


      • rahtia vaan
        Ajohommiin kirjoitti:

        Olen suorittanut bc-kortin kesällä 2003.

        Toiminimessä on omat hyvät puolensa. Onko siis mahdollista ajaa laskutustyönä ja millaista tuntihintaa olis saatavissa esim. pelkästä c-kortilla ajosta ja sitten yhdistelmäajosta?

        Laskuttaavoit tunnille noin 60 €. On vapaata ja arvokasta työtä.


      • miksi tmi?
        Ajohommiin kirjoitti:

        Olen suorittanut bc-kortin kesällä 2003.

        Toiminimessä on omat hyvät puolensa. Onko siis mahdollista ajaa laskutustyönä ja millaista tuntihintaa olis saatavissa esim. pelkästä c-kortilla ajosta ja sitten yhdistelmäajosta?

        Eli C-korttisi on ammattiajokortti, kun suoritat ne 5 TraFin hyväksymää koulutuspäivää, joista yhden on oltava ennakoivan ajon koulutusta. Kursseja löytyy alkaen jotain 50 euroa/päivä kirjausmaksu Trafille ja mahdolliset korttimaksut. Alta tonnin pitäisi onnistua ja viitenä päivänä täytyy istua kursseilla. Jos olet työtön, voit yrittää saada koulutukset työvoimapoliittisena koulutuksena. Käyt sen ennakoivan ajon koulutuksen. Kappaletavarapuolella ADR-kortti on melkeinpä pakko olla, joten suoritat sen. Maansiirtopuolella tarvitaan Tieturva. Molemmissa monet asiakkaat vaativat Työturvallisuuskortin. Päälle vielä vaikka ensiaputaitojen kertaus ja oletkin seuraavat 5 vuotta oikeutettu ajamaan kuorma-autoa ammatiksesi.

        Toki voit hakeutua Treduun tai TAKKiin ja suorittaa noi siinä yhdistelmäkortin ohessa ja hankkia samalla sen logistiikan perustutkinnon (jota sinulta ei vaadita, koska korttisi olet suorittanut ennen 10.9.2009). Mikään ei tietenkään estä sinua keskeyttämästä opintoja heti kun kortti on taskussa, koska sillä tutkinnolla et tosiaan tee mitään. Voit myös hankkia jostain kovalla rahalla ilman valtion tukemaa koulutusta sen E-kortin hyvinkin nopeasti. Esim. antinautokoulu.fi näyttää tarjoavan 4250 € (15 teoriatuntia 30 ajotuntia). Lisäksi tarvitset ne 5 päivää direktiivikoulutuksia.

        En ymmärrä, mitä hyviä puolia toiminimessä on. Ei kukaan hyväntekeväisyyttään noita hommia toiminimiyrittäjälle anna. Saat siis saman rahan, kuin toimeksiantajalle maksaisi palkkakuljettajan pitäminen. Ansiotasoasi voit nostaa maksamalla itsellesi pienempää eläkettä, jättämällä lomat pitämättä ja tekemällä järjettömiä tuntimääriä. Tuntipalkkaa ei kyllä enää sitten kannata alkaa laskeskella. Käytännössä mitään työsuhde- tai työttömyysturvaa et saa. Verottajalle kelpaa, kunhan vuokraat työpanostasi useammalle kuin yhdelle toimeksiantajalle. Muuten verottaja tulkitsee toimintasi piilotetuksi työsuhteeksi.


      • Narua ja tukeva oksa!!
        miksi tmi? kirjoitti:

        Eli C-korttisi on ammattiajokortti, kun suoritat ne 5 TraFin hyväksymää koulutuspäivää, joista yhden on oltava ennakoivan ajon koulutusta. Kursseja löytyy alkaen jotain 50 euroa/päivä kirjausmaksu Trafille ja mahdolliset korttimaksut. Alta tonnin pitäisi onnistua ja viitenä päivänä täytyy istua kursseilla. Jos olet työtön, voit yrittää saada koulutukset työvoimapoliittisena koulutuksena. Käyt sen ennakoivan ajon koulutuksen. Kappaletavarapuolella ADR-kortti on melkeinpä pakko olla, joten suoritat sen. Maansiirtopuolella tarvitaan Tieturva. Molemmissa monet asiakkaat vaativat Työturvallisuuskortin. Päälle vielä vaikka ensiaputaitojen kertaus ja oletkin seuraavat 5 vuotta oikeutettu ajamaan kuorma-autoa ammatiksesi.

        Toki voit hakeutua Treduun tai TAKKiin ja suorittaa noi siinä yhdistelmäkortin ohessa ja hankkia samalla sen logistiikan perustutkinnon (jota sinulta ei vaadita, koska korttisi olet suorittanut ennen 10.9.2009). Mikään ei tietenkään estä sinua keskeyttämästä opintoja heti kun kortti on taskussa, koska sillä tutkinnolla et tosiaan tee mitään. Voit myös hankkia jostain kovalla rahalla ilman valtion tukemaa koulutusta sen E-kortin hyvinkin nopeasti. Esim. antinautokoulu.fi näyttää tarjoavan 4250 € (15 teoriatuntia 30 ajotuntia). Lisäksi tarvitset ne 5 päivää direktiivikoulutuksia.

        En ymmärrä, mitä hyviä puolia toiminimessä on. Ei kukaan hyväntekeväisyyttään noita hommia toiminimiyrittäjälle anna. Saat siis saman rahan, kuin toimeksiantajalle maksaisi palkkakuljettajan pitäminen. Ansiotasoasi voit nostaa maksamalla itsellesi pienempää eläkettä, jättämällä lomat pitämättä ja tekemällä järjettömiä tuntimääriä. Tuntipalkkaa ei kyllä enää sitten kannata alkaa laskeskella. Käytännössä mitään työsuhde- tai työttömyysturvaa et saa. Verottajalle kelpaa, kunhan vuokraat työpanostasi useammalle kuin yhdelle toimeksiantajalle. Muuten verottaja tulkitsee toimintasi piilotetuksi työsuhteeksi.

        Juu toiminimelllä tai millään muullakaan yritysmuodollla ei sitten sairastella tai juurikaan pidetä lomia. Silloin ei raha juokse ja kuljetustentilaaja lyö nopeasti laskun käteen sopimusrikkomuksesta kun auto ei olekaan liikkunut sovittuina päivinä sovittua määrää. No jos hyvä tuuri köy voi tuuraajan saada hetkeksi jos itseltä vaikka jalka tai käsi katkeaa ettei kertakaikkiaan voi tehdä työtä. Niin kovaa flunssaa tai keuhkokuumetta ei olekaan ettei toiminimiyrittäjäkuljettaja töihin olisi mentävä. Eli jos todella haluaa myydä elämänsä kuorma-autolle ja saada muutamassa vuodessa stressin ja mahahaavan kannattaa lähteä tosiaan toiminimelllä kilpailemaan hinnoilla ja polkemaan niitä entisestään vaikka ne jo nyt ovat reilusti alle palkkakuljettajan tuntipalkan. Suosittelen. Orjaksi omaan firmaan vaan!! On se hienoa kun on oma firma! !!!


      • Tmimies
        Narua ja tukeva oksa!! kirjoitti:

        Juu toiminimelllä tai millään muullakaan yritysmuodollla ei sitten sairastella tai juurikaan pidetä lomia. Silloin ei raha juokse ja kuljetustentilaaja lyö nopeasti laskun käteen sopimusrikkomuksesta kun auto ei olekaan liikkunut sovittuina päivinä sovittua määrää. No jos hyvä tuuri köy voi tuuraajan saada hetkeksi jos itseltä vaikka jalka tai käsi katkeaa ettei kertakaikkiaan voi tehdä työtä. Niin kovaa flunssaa tai keuhkokuumetta ei olekaan ettei toiminimiyrittäjäkuljettaja töihin olisi mentävä. Eli jos todella haluaa myydä elämänsä kuorma-autolle ja saada muutamassa vuodessa stressin ja mahahaavan kannattaa lähteä tosiaan toiminimelllä kilpailemaan hinnoilla ja polkemaan niitä entisestään vaikka ne jo nyt ovat reilusti alle palkkakuljettajan tuntipalkan. Suosittelen. Orjaksi omaan firmaan vaan!! On se hienoa kun on oma firma! !!!

        Tarkoitin, että myisin kuljetusliikkeelle pelkkää työpanosta. En siis oman kuljetusyrityksen perustamista.

        Vähän kunnioitusta kaipaan kuitenkin yrittäjiä kohtaan kun ne maksavat duunarien palkat niin älä nyt yrittäjille rupee stressistä ja vatsahaavoista vittuilemaan kun ne sulle maksaa palkkaa ja tarjoaa työtä.


      • miksi tmi?
        Tmimies kirjoitti:

        Tarkoitin, että myisin kuljetusliikkeelle pelkkää työpanosta. En siis oman kuljetusyrityksen perustamista.

        Vähän kunnioitusta kaipaan kuitenkin yrittäjiä kohtaan kun ne maksavat duunarien palkat niin älä nyt yrittäjille rupee stressistä ja vatsahaavoista vittuilemaan kun ne sulle maksaa palkkaa ja tarjoaa työtä.

        Kun kentältä löytyy näitä toiminimiukkoja ihan reilulla työkokemuksellakin ja heistäkin suurin osa ajaa naurettavan halvalla, niin millä kuvittelit itsellesi löytyvän ajoa, kun kokemusta ei ole sitäkään vähää? Ilmeisesti vielä halvemmalla hinnalla. 30 € tunti ALV voit hyvällä säkällä saada laskutettua (Palkkakuljettaja maksaa työnantajalle n. 35 €/tunti.). Siitä kun maksat eläkemaksut, vakuutukset, työhanskat, turvakengät, työvaatteet jne. niin eipä enää paljon palkkaa itselleen tarvitsekaan maksaa. Sitä täytyy tietenkin kompensoida tekemällä kahden miehen edestä töitä. Ylityökorvauksista ei yrittäjän tarvitse haaveilla. Lopulta huomaat, että palkkakuljettajan kanssa olet ihan samoissa ansioissa, mutta painat tuplaten töitä. Muista myös, että yrittäjänä sulla on aivan eri luokkaa vastuut. Esimerkiksi kun aina joskus jotain vahingossa hajottaa, niin yrittäjänä olet korvausvelvollinen ja vastuuvakuutukset syytä olla kunnossa. Niissäkin vaan on omavastuu ja nekin täytyy saada maksettua tolla tuntitaksalla.


      • Myös kiinnostunut
        miksi tmi? kirjoitti:

        Kun kentältä löytyy näitä toiminimiukkoja ihan reilulla työkokemuksellakin ja heistäkin suurin osa ajaa naurettavan halvalla, niin millä kuvittelit itsellesi löytyvän ajoa, kun kokemusta ei ole sitäkään vähää? Ilmeisesti vielä halvemmalla hinnalla. 30 € tunti ALV voit hyvällä säkällä saada laskutettua (Palkkakuljettaja maksaa työnantajalle n. 35 €/tunti.). Siitä kun maksat eläkemaksut, vakuutukset, työhanskat, turvakengät, työvaatteet jne. niin eipä enää paljon palkkaa itselleen tarvitsekaan maksaa. Sitä täytyy tietenkin kompensoida tekemällä kahden miehen edestä töitä. Ylityökorvauksista ei yrittäjän tarvitse haaveilla. Lopulta huomaat, että palkkakuljettajan kanssa olet ihan samoissa ansioissa, mutta painat tuplaten töitä. Muista myös, että yrittäjänä sulla on aivan eri luokkaa vastuut. Esimerkiksi kun aina joskus jotain vahingossa hajottaa, niin yrittäjänä olet korvausvelvollinen ja vastuuvakuutukset syytä olla kunnossa. Niissäkin vaan on omavastuu ja nekin täytyy saada maksettua tolla tuntitaksalla.

        Ihan hyvä taksa tuo 30 e tunti plus alv.

        Onko toi yhdistelmäkuljettajan tasoa vai pelkän kuorma-autonkuljettajan veloitus?


      • Narua ja tukeva oksa!!
        Tmimies kirjoitti:

        Tarkoitin, että myisin kuljetusliikkeelle pelkkää työpanosta. En siis oman kuljetusyrityksen perustamista.

        Vähän kunnioitusta kaipaan kuitenkin yrittäjiä kohtaan kun ne maksavat duunarien palkat niin älä nyt yrittäjille rupee stressistä ja vatsahaavoista vittuilemaan kun ne sulle maksaa palkkaa ja tarjoaa työtä.

        Juuri työpanoksen myymistä minäkin tarkoitin. Siinä pääset sellaiseen orjuu5een ettei mitään määrää. Kaveri jaksoi bussin ratin takana yrittäjänä kaksi vuotta sen jälkeen lopetti. Ei rahallisia lomia, ei voi sairastaa, aina on mentävä kun käsketään ja päivystykset päälle.


      • Narua ja tukeva oksa!!
        miksi tmi? kirjoitti:

        Kun kentältä löytyy näitä toiminimiukkoja ihan reilulla työkokemuksellakin ja heistäkin suurin osa ajaa naurettavan halvalla, niin millä kuvittelit itsellesi löytyvän ajoa, kun kokemusta ei ole sitäkään vähää? Ilmeisesti vielä halvemmalla hinnalla. 30 € tunti ALV voit hyvällä säkällä saada laskutettua (Palkkakuljettaja maksaa työnantajalle n. 35 €/tunti.). Siitä kun maksat eläkemaksut, vakuutukset, työhanskat, turvakengät, työvaatteet jne. niin eipä enää paljon palkkaa itselleen tarvitsekaan maksaa. Sitä täytyy tietenkin kompensoida tekemällä kahden miehen edestä töitä. Ylityökorvauksista ei yrittäjän tarvitse haaveilla. Lopulta huomaat, että palkkakuljettajan kanssa olet ihan samoissa ansioissa, mutta painat tuplaten töitä. Muista myös, että yrittäjänä sulla on aivan eri luokkaa vastuut. Esimerkiksi kun aina joskus jotain vahingossa hajottaa, niin yrittäjänä olet korvausvelvollinen ja vastuuvakuutukset syytä olla kunnossa. Niissäkin vaan on omavastuu ja nekin täytyy saada maksettua tolla tuntitaksalla.

        Kun työpanosta yritetään saada myymällä sitä aina vaan halvemmalla tyhmimmänkin ja sinisilmäisimmänkin ymmärtää mihin se johtaa. Miksei niitä hommia voi tehdä ihan normaalisti palkollisena kuljettajana? Mitä ihmeen järkeä on lähteä orjuuttamaan itseään??


      • Aabbbdddd
        Narua ja tukeva oksa!! kirjoitti:

        Juuri työpanoksen myymistä minäkin tarkoitin. Siinä pääset sellaiseen orjuu5een ettei mitään määrää. Kaveri jaksoi bussin ratin takana yrittäjänä kaksi vuotta sen jälkeen lopetti. Ei rahallisia lomia, ei voi sairastaa, aina on mentävä kun käsketään ja päivystykset päälle.

        Jokaisen oma valintahan se on miten elää ja millä tavalla työelämässä toimii. Toisille sopii yhdenlainen järjestely, toisille toisenlainen.


      • hyödynnä lomat
        Myös kiinnostunut kirjoitti:

        Ihan hyvä taksa tuo 30 e tunti plus alv.

        Onko toi yhdistelmäkuljettajan tasoa vai pelkän kuorma-autonkuljettajan veloitus?

        Miten niin hyvä taksa? Lomapalkkoineen, pekkasineen sun muineen palkkakuljettajan tuntipalkka on yli 20 euroa tunnille. Siihen päälle työnantajan eläkevakuutusmaksut, sairausvakuutusmaksut sun muut niin todellinen palkkakustannus on suunnilleen ton 35 euroa tunnille. Toiminimellä noi kaikki pitää sisällyttää siihen tuntihintaan. Jos kauhea rahanahneus iskee, niin kannattavampaa on hommata lomien ajaksi jotain sivutyötä, kuin alkaa toiminimellä huseeraamaan. Vuodessa on kuitenkin yhteensä 2 kuukautta lomia ja pekkasia. Lisäksi kun autohommissa yleensä työpäivät on pidempiä ja niitä on vähemmän, on oikeasti mahdollista päästä todella koville vuosituloille tekemällä jotain muuta työtä myös tasausvapaapäivinä. Itse ajan päätyönäni rahtiautoa ja lomilla on tullut välillä ajettua sora-autoa sukulaisen firmassa. Enemmän kyllä auttamismielessä kuin rahan vuoksi, kun heillä pikkufirmassa joku yllättäen sairastuu tms. ja äkkiä pitää saada jostain tuurari, mutta on ne ihan kivoja lisäansioita.


      • Kuljettajaksi..
        hyödynnä lomat kirjoitti:

        Miten niin hyvä taksa? Lomapalkkoineen, pekkasineen sun muineen palkkakuljettajan tuntipalkka on yli 20 euroa tunnille. Siihen päälle työnantajan eläkevakuutusmaksut, sairausvakuutusmaksut sun muut niin todellinen palkkakustannus on suunnilleen ton 35 euroa tunnille. Toiminimellä noi kaikki pitää sisällyttää siihen tuntihintaan. Jos kauhea rahanahneus iskee, niin kannattavampaa on hommata lomien ajaksi jotain sivutyötä, kuin alkaa toiminimellä huseeraamaan. Vuodessa on kuitenkin yhteensä 2 kuukautta lomia ja pekkasia. Lisäksi kun autohommissa yleensä työpäivät on pidempiä ja niitä on vähemmän, on oikeasti mahdollista päästä todella koville vuosituloille tekemällä jotain muuta työtä myös tasausvapaapäivinä. Itse ajan päätyönäni rahtiautoa ja lomilla on tullut välillä ajettua sora-autoa sukulaisen firmassa. Enemmän kyllä auttamismielessä kuin rahan vuoksi, kun heillä pikkufirmassa joku yllättäen sairastuu tms. ja äkkiä pitää saada jostain tuurari, mutta on ne ihan kivoja lisäansioita.

        Kuka sitä 2 kuukautta lomailla jaksaa?

        Ei muuta kuin ajoon! :)

        Hienoa, että työ maistuu. Niin maistuu minullekin.


      • Työllä sankariksi??!!
        Kuljettajaksi.. kirjoitti:

        Kuka sitä 2 kuukautta lomailla jaksaa?

        Ei muuta kuin ajoon! :)

        Hienoa, että työ maistuu. Niin maistuu minullekin.

        Hienoa että jotkut haluavat myydä elämänsä ja terveytensä työnteolle ja peltikopissa istumiselle. Harmi vaan ettei näille työnsankareille koskaan mitään sankaripatsasta pystytetä eikä palkintoa jaeta. Vain työnantaja hykertelee nurkan takana ja hieroo käsiiän yhteen miettien että taas on firmassa yksi työntekijä tekee kaiken mitä pomo käskee. Lähtee aina kun pomo köskee, on sitten lomat kesken tai sairaslomalla. Mentävä on koska muuten pomo suuttuu ja joku muu voi firmassa tienata rahaa enemmän kuin tämä työnsankari. Heh, nämä työnsankarit kuvittelevat olevansa korvaamattomia mutta ovat kuitenkin pahiten kusetettu työntekijäryhmä yllä olevusta syistä!


      • Kuljetusmies
        Työllä sankariksi??!! kirjoitti:

        Hienoa että jotkut haluavat myydä elämänsä ja terveytensä työnteolle ja peltikopissa istumiselle. Harmi vaan ettei näille työnsankareille koskaan mitään sankaripatsasta pystytetä eikä palkintoa jaeta. Vain työnantaja hykertelee nurkan takana ja hieroo käsiiän yhteen miettien että taas on firmassa yksi työntekijä tekee kaiken mitä pomo käskee. Lähtee aina kun pomo köskee, on sitten lomat kesken tai sairaslomalla. Mentävä on koska muuten pomo suuttuu ja joku muu voi firmassa tienata rahaa enemmän kuin tämä työnsankari. Heh, nämä työnsankarit kuvittelevat olevansa korvaamattomia mutta ovat kuitenkin pahiten kusetettu työntekijäryhmä yllä olevusta syistä!

        Oot vain kade kun joku voittaja jaksaa tehdä enemmän töitä ja rahaa sillä välin kun sinä häviäjä napiset tesseistä ja lomista.

        Itse painan duunii silmät kierossa ja laitan rahat sijoitusasuntoihin.. Nyt jo verotonta pääomatuloa 1200 euroa kuussa käteen kolmesta vuokrakämpästä ;)


      • Onnea lyhyelle elämälle
        Kuljetusmies kirjoitti:

        Oot vain kade kun joku voittaja jaksaa tehdä enemmän töitä ja rahaa sillä välin kun sinä häviäjä napiset tesseistä ja lomista.

        Itse painan duunii silmät kierossa ja laitan rahat sijoitusasuntoihin.. Nyt jo verotonta pääomatuloa 1200 euroa kuussa käteen kolmesta vuokrakämpästä ;)

        Sinäkin pässi kuvittelet että saat omaisuutesi mukaan mullan alle kun keski-ikäisenä kuolet epäterveellisen elämän takia. Et ehdi edes nauttimaan hankkimastasi omaisuudesta kun työiässä ei ole vapaata. Eläkeikääsihän et edes näe kun henki mennyt jo ennen sitä. Voiko typerämpää olla että ensin huhkii vuosia saadakseen omaisuutta kasaan ja sitten kuoleman tultua koko omaisuus jää muiden käytettäväksi. Lyhyen elämän aikana ei ole ollut ystävyyssuhteita, parisuhdetta, lapsia, vapaa-aikaa eikä terveyttä ku kaiken on vienyt peltinopissa eläminen. Mistähän se jihtuu että juuri kuljetusalalla on paljon sitä porukkaa jonka elämä ja sen laatu määräytyy tehdyn työn ja hankitun rahan perusteella. Minä mieluummin teen sopivasti töitä (varmasti autokuskia paremmalla liksalla) nautin perheestä, muijasta makuukamarissa, vapaa-ajasta ja käyn kaverien kanssa baarissa. En nuku huoltoasemien takapihoilla pakokaasun seassa, käy paskalla ja likaisissa vessoissa, syö rasvaa grilleillä, riko lakia ylikuormilla, ylinopeuksilla ja työ-ja lepoaikaa.

        Onnea sulle jabpitkää ikää. No se ei tule tapahtumaan mutta muista se että kaikki tienaamasi omaisuus jää muiden jaettavaksi kun sinusta aika jättää. Todennäköisesti se tapahtuu keskimääräistä nuoremmalla iällä.


      • Hanki elämä itselles
        Onnea lyhyelle elämälle kirjoitti:

        Sinäkin pässi kuvittelet että saat omaisuutesi mukaan mullan alle kun keski-ikäisenä kuolet epäterveellisen elämän takia. Et ehdi edes nauttimaan hankkimastasi omaisuudesta kun työiässä ei ole vapaata. Eläkeikääsihän et edes näe kun henki mennyt jo ennen sitä. Voiko typerämpää olla että ensin huhkii vuosia saadakseen omaisuutta kasaan ja sitten kuoleman tultua koko omaisuus jää muiden käytettäväksi. Lyhyen elämän aikana ei ole ollut ystävyyssuhteita, parisuhdetta, lapsia, vapaa-aikaa eikä terveyttä ku kaiken on vienyt peltinopissa eläminen. Mistähän se jihtuu että juuri kuljetusalalla on paljon sitä porukkaa jonka elämä ja sen laatu määräytyy tehdyn työn ja hankitun rahan perusteella. Minä mieluummin teen sopivasti töitä (varmasti autokuskia paremmalla liksalla) nautin perheestä, muijasta makuukamarissa, vapaa-ajasta ja käyn kaverien kanssa baarissa. En nuku huoltoasemien takapihoilla pakokaasun seassa, käy paskalla ja likaisissa vessoissa, syö rasvaa grilleillä, riko lakia ylikuormilla, ylinopeuksilla ja työ-ja lepoaikaa.

        Onnea sulle jabpitkää ikää. No se ei tule tapahtumaan mutta muista se että kaikki tienaamasi omaisuus jää muiden jaettavaksi kun sinusta aika jättää. Todennäköisesti se tapahtuu keskimääräistä nuoremmalla iällä.

        Eipä sinullakaan näytä olevan asiat hyvin kun täällä jaksat muiden elämästä valittaa.

        Pilaat sitäpaitsi koko keskustelun kun kyse oli tuntihinnoista ja sä olet pillittänyt tänne hehtaarikaupalla valitustasi, joka ei kiinnosta ketään.


      • älä valehtele
        Kuljetusmies kirjoitti:

        Oot vain kade kun joku voittaja jaksaa tehdä enemmän töitä ja rahaa sillä välin kun sinä häviäjä napiset tesseistä ja lomista.

        Itse painan duunii silmät kierossa ja laitan rahat sijoitusasuntoihin.. Nyt jo verotonta pääomatuloa 1200 euroa kuussa käteen kolmesta vuokrakämpästä ;)

        Ja sitten heräsit. Paina menemään vaan, mutta jos sulla olis jotain sijoitusasuntoja, tietäisit, että pääomatulosta peritään 30 % veroa. Itseasiassa taidat asua jossain vuokramurjussa, kun ei sulla tunnu olevan käsitystä edes sijoitusasuntojen tuotoista. Saa olla aika pirun kovilla vuokrilla todella pienivastikkeisia asuntoja, että kolmesta kämpästä jää jo toista tonnia tuloakin.

        Minä teen ihan TES-palkalla töitä, ikää on 35 vuotta ja mulla on 260 tuhannella ostettu omakotitalo, josta velkaa jäljellä 200 tuhatta. Säästötileillä ja osake- ja rahastosijoituksissa on suunnilleen kymppitonni. Ei tartte peräsuoli pitkällä painaa ja silti on ihan kivasti alkanut kertyä sukan varteen.


      • Onnea lyhyelle elämä
        Hanki elämä itselles kirjoitti:

        Eipä sinullakaan näytä olevan asiat hyvin kun täällä jaksat muiden elämästä valittaa.

        Pilaat sitäpaitsi koko keskustelun kun kyse oli tuntihinnoista ja sä olet pillittänyt tänne hehtaarikaupalla valitustasi, joka ei kiinnosta ketään.

        Luepa aloituskirjoitus uudestaan ja kerro missä kohtaa siinä oli kyse TUNTIHINNOISTA??!!

        Minä en valittanut mistään vaan yrittänyt kysyä että miksi joku haluaa viettää elämänsä rekan hytissä ja samalla menettää pahimmillaan terveytensä? Kukin tehköön elämällään toki mitä haluaa mutta mitä järkeä siinä on??


      • Suksi v*ttuun
        älä valehtele kirjoitti:

        Ja sitten heräsit. Paina menemään vaan, mutta jos sulla olis jotain sijoitusasuntoja, tietäisit, että pääomatulosta peritään 30 % veroa. Itseasiassa taidat asua jossain vuokramurjussa, kun ei sulla tunnu olevan käsitystä edes sijoitusasuntojen tuotoista. Saa olla aika pirun kovilla vuokrilla todella pienivastikkeisia asuntoja, että kolmesta kämpästä jää jo toista tonnia tuloakin.

        Minä teen ihan TES-palkalla töitä, ikää on 35 vuotta ja mulla on 260 tuhannella ostettu omakotitalo, josta velkaa jäljellä 200 tuhatta. Säästötileillä ja osake- ja rahastosijoituksissa on suunnilleen kymppitonni. Ei tartte peräsuoli pitkällä painaa ja silti on ihan kivasti alkanut kertyä sukan varteen.

        Ei sulla ole yhtään mitään kuin pelkkä kurttunen rusina housuissas ja sitä hiplailet vuokramurjussasi ja sinua vituttaa 70 000 euron vuosiveloitukset kun sinusta itsestä ei ole mihinkään. Oot pelkkä paska.


      • Totta puhut
        Aabbbdddd kirjoitti:

        Jokaisen oma valintahan se on miten elää ja millä tavalla työelämässä toimii. Toisille sopii yhdenlainen järjestely, toisille toisenlainen.

        No tuohan on nimenomaan totta!


      • jep jep
        Onnea lyhyelle elämä kirjoitti:

        Luepa aloituskirjoitus uudestaan ja kerro missä kohtaa siinä oli kyse TUNTIHINNOISTA??!!

        Minä en valittanut mistään vaan yrittänyt kysyä että miksi joku haluaa viettää elämänsä rekan hytissä ja samalla menettää pahimmillaan terveytensä? Kukin tehköön elämällään toki mitä haluaa mutta mitä järkeä siinä on??

        Heitähä poju voltti ja anna miesten painaa duunii


      • näinhän se meni
        Suksi v*ttuun kirjoitti:

        Ei sulla ole yhtään mitään kuin pelkkä kurttunen rusina housuissas ja sitä hiplailet vuokramurjussasi ja sinua vituttaa 70 000 euron vuosiveloitukset kun sinusta itsestä ei ole mihinkään. Oot pelkkä paska.

        Menit senkin pyöristämään ylös päin lähimpään tasakymppiin. Oikea vuosiveloituksesihan on 66000 euroa - alvillisena. Alvit pois ja jää se 51 tuhatta, josta sitten kaikkien kulujen ja miniminä maksetun eläkemaksun jälkeen saat itsellesi maksettua 36 tuhatta bruttopalkkaa. 3000 tuntia vuodessa painat menemään sillä 17 eur ALV taksallasi. No mulla TES liksalla 37 tonnia bruttopalkka, eläkekertymä tulojen mukaan ja työtunteja vuodessa 1800.


      • Ähäkutti
        näinhän se meni kirjoitti:

        Menit senkin pyöristämään ylös päin lähimpään tasakymppiin. Oikea vuosiveloituksesihan on 66000 euroa - alvillisena. Alvit pois ja jää se 51 tuhatta, josta sitten kaikkien kulujen ja miniminä maksetun eläkemaksun jälkeen saat itsellesi maksettua 36 tuhatta bruttopalkkaa. 3000 tuntia vuodessa painat menemään sillä 17 eur ALV taksallasi. No mulla TES liksalla 37 tonnia bruttopalkka, eläkekertymä tulojen mukaan ja työtunteja vuodessa 1800.

        Mä ajan tessin mukaan ja saan vuodessa 71 tonnii brutto plus laudelisät (pyökin mukaan).


      • tmi-yrittäjä
        näinhän se meni kirjoitti:

        Menit senkin pyöristämään ylös päin lähimpään tasakymppiin. Oikea vuosiveloituksesihan on 66000 euroa - alvillisena. Alvit pois ja jää se 51 tuhatta, josta sitten kaikkien kulujen ja miniminä maksetun eläkemaksun jälkeen saat itsellesi maksettua 36 tuhatta bruttopalkkaa. 3000 tuntia vuodessa painat menemään sillä 17 eur ALV taksallasi. No mulla TES liksalla 37 tonnia bruttopalkka, eläkekertymä tulojen mukaan ja työtunteja vuodessa 1800.

        Höpöhöpöä taas.. Sinun bruttopalkkasi on vuodessa 23 tonnia ja et saa pimperoa koska olet matalapalkkainen ja siksi sinulla on aikaa roikkua täällä inttämässä kateudesta tmi-yrittäjille.


      • Tmi-yrittäjä
        jep jep kirjoitti:

        Heitähä poju voltti ja anna miesten painaa duunii

        Totta! Tmi-yrittäjät rulaa!


    • Kuljettakjasi

      Haluaisin kuulla noita tuntihintoja kans.

      • Totuus on tämä

        8€ on alku, maksimi 12€.
        Usein maksetaan kilometrihinta, jolloin pääsee 4€/h


    • K-kiito

      Tampereella yleinen tuntilaskutushinta on 23-25 alv,läpituntihinta.Itselläni on 3kpl omalla nrolla olevaa kuljettajaa,kaikki aitoja Tamperelaisia.

      • Radalle vaan

        Omalla nrolla voit ajaa useammalle isännälle esim lomatuurauksia,antaa paljon enemmän mahdollisuuksia.Et ole sidottu yhteen taloon ja jokainenhan neuvottelee oman taksansa.


    • Hirmu tulot

      23-25 euroo tunti on melkein kympin enempi kun kuski tienaa. Ainoa paha puoli on että itse joutuu maksamaan kaikki sivukulut ja kuski tienaa paremmin kun on suoraan työsuhteessa. Tosin joskus voi olla melkein pakotettu tähän jos haluaa työllistyä.

      • tyhmä, tyhmempi, tmi

        Jos palkkakuljettajan vuosiansion jakaa vuoden työtunneilla, niin ollaan jo melkein samassa ja siitä on jo sivukulut maksettu. Lomapalkka, lomaltapaluuraha ja pekkaset tekee aika paljon työtuntia kohti.


    • Kiitos vastauksista

      Mites noi laskutuskuskien tuntimäärät? Pääseeks helpolla painamaan överiä kun läpituntihinta?

      • tyhmä, tyhmempi, tmi

        Vuodessa on 8760 tuntia. Kolmasosa kuluu nukkumiseen. Ajattelit sit loput 5840 tuntia painaa toiminimelläsi 20 €/tunti ja saada laskutettua mahtavat 116800 €. Siitä makselet eläkemaksut, sairausvakuutusmaksut, vakuutukset sun muut ja saat maksettua itsellesi 70 tonnia bruttopalkkaa. Samaan aikaan palkkakuljettajan työmäärä on alle kolmasosa ja vuosiansio yli puolet, nettona varmaan 2/3 sun ansioista.


      • laskettuna
        tyhmä, tyhmempi, tmi kirjoitti:

        Vuodessa on 8760 tuntia. Kolmasosa kuluu nukkumiseen. Ajattelit sit loput 5840 tuntia painaa toiminimelläsi 20 €/tunti ja saada laskutettua mahtavat 116800 €. Siitä makselet eläkemaksut, sairausvakuutusmaksut, vakuutukset sun muut ja saat maksettua itsellesi 70 tonnia bruttopalkkaa. Samaan aikaan palkkakuljettajan työmäärä on alle kolmasosa ja vuosiansio yli puolet, nettona varmaan 2/3 sun ansioista.

        Toiminimessä se etu, että voi maksaa minimi-yel -maksua ja sijoittaa rahat itse osakkeisiin ja asuntoihin. Itse olen tehnyt näin ja se on ollut erittäin tuottavaa.

        Kun eläkevarallisuus on sijoitettuna esim. asuntoihin on ne nopeasti käytettävissä ja realisoitavissa eikä tarvitse odottaa kuukauden välein tilille ilmestyvää vajaata kahta tonnia.

        Jos esim sijoitat 10 000 euroa vuodessa 4 prosentin nettokorolla 20 vuoden ajan:

        Sijoitettu pääoma 200 000 euroa
        Tuotto pääomalle 116 000 euroa
        Varallisuus sijoitusajan lopussa 326 000 euroa


      • sijoitan minäkin
        laskettuna kirjoitti:

        Toiminimessä se etu, että voi maksaa minimi-yel -maksua ja sijoittaa rahat itse osakkeisiin ja asuntoihin. Itse olen tehnyt näin ja se on ollut erittäin tuottavaa.

        Kun eläkevarallisuus on sijoitettuna esim. asuntoihin on ne nopeasti käytettävissä ja realisoitavissa eikä tarvitse odottaa kuukauden välein tilille ilmestyvää vajaata kahta tonnia.

        Jos esim sijoitat 10 000 euroa vuodessa 4 prosentin nettokorolla 20 vuoden ajan:

        Sijoitettu pääoma 200 000 euroa
        Tuotto pääomalle 116 000 euroa
        Varallisuus sijoitusajan lopussa 326 000 euroa

        Sen edun saa vain laskuttamalla palkkakuljettajaan nähden vertailukelpoista tuntihintaa. Millään 23-25 euroa tunnille taksalla ei jää sijoitettavaa. Kyllä minäkin ihan palkkakuljettajana osakkeilla olen jo muutaman vuoden pelannut. Tällä hetkellä salkkuni on toistasataa prosenttia plussalla, kun tuli Neste Oilia ja Nokiaa ostettua kokolailla pohjilta. Viime aikoina olen liikenevillä rahoilla ostanut YIT:tä, jonka kurssin uskon nousevan moninkertaiseksi, kun tämä lama joskus loppuu.


      • tmi-kuljettaja
        sijoitan minäkin kirjoitti:

        Sen edun saa vain laskuttamalla palkkakuljettajaan nähden vertailukelpoista tuntihintaa. Millään 23-25 euroa tunnille taksalla ei jää sijoitettavaa. Kyllä minäkin ihan palkkakuljettajana osakkeilla olen jo muutaman vuoden pelannut. Tällä hetkellä salkkuni on toistasataa prosenttia plussalla, kun tuli Neste Oilia ja Nokiaa ostettua kokolailla pohjilta. Viime aikoina olen liikenevillä rahoilla ostanut YIT:tä, jonka kurssin uskon nousevan moninkertaiseksi, kun tämä lama joskus loppuu.

        mä sijoitin mun toiminimellä tienattuja rahoja myös neste oiliin ja ostin kanssa kokolailla pohjilta ja salkku on nyt yli 300 prosenttia plussalla ja siellä on rahaa paljon enemmän kuin sinulla :)


    • Asunnot

      Oikein hyvin kun sijoitat asuntoihin niin saat varmasti hävitettyä omaisuutesi kun asuntojen hinnat putoo koko ajan.

      • tmi-yrittäjä

        Höpö höpö. Asuntojen hinnat nousee jatkuvasti keskimäärin jotain 2 prosentin vuosivauhtia plus 4 prosentin vuokratuotto päälle niin se on jo 6 prosenttia. Aika hyvin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1515
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1213
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      875
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe